Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2006, 13:44   #1
Sweet-mii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2006
Berichten: 1
Helppppp !

Hoi allemaal ! Ik ben Jennifer, ik ben 13 jaar. Ik heb ook trichotillomanie, maar ik eet de haren ook op. Daardoor moet ik nu een operatie ondergaan, waarin de chirurg mijn buik én maag moet openen. Om de haren eruit te halen. Het schijnt dus blijkbaar dat meer mensen dit hebben, de gedacht dat ik niet de enige ben is fijn. Maardat jullie 't ook hebben vind ik wel heel erg. Ik zoek een oplossing, zodat ik stop met haar te trekken, en ze op te eten. Want anders zal deze vervelende operatie een aantal keren per jaar plaats moeten vinden ! Help me asjeblieft ! Ik ben echt wanhopig, want niemand kan me helpen, ik ben een aantal keer intern en extern opgenomen geweest in klinieken, inrichtingen endergelijke vanwege gedragsstoornissen, en dergelijke. Alles is verholpen, maar dit probleem nog niet. Het is een strijd, en ik kan mezelf niet stoppen, heel vreemd. Ik ga nu wel heel goed m'n best doen, maar ik vrees dat ik weer ga falen! Al ga ik heel hard vechten om dat niet te doen ! Mensen, HELP ME ASJEBLIEFT!!!!


Dikke knuffel Jennifer
Sweet-mii is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 14:07   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Jennifer

Ik denk dat je best een eigen onderwerp aanmaakt om jezelf voor te stellen. Omdat het precies vrij dringend lijkt, zal ik hier ondertussen al antwoorden op je mailtje. Wat erg dat je ee operatie moet ondergaan op zo'n jonge leeftijd... Ik duim met je mee dat alles vlug voorbij is. Wat het minderen van de ttm betreft... Tja, ieder legt zowat zijn eigen weg daarin af. Ik heb verschillende therapeuten gezien en pas nu ik er bewust mee bezig ben, kan ik wat minderen. Ik eet mijn haren niet op, ik trek ze uit en gooi ze weg. Als jij dat opeten kon stoppen, zou dat natuurlijk al veel beter zijn. Ik heb daar geen ervaring mee... Ik weet niet waar je woont, België of Nederland. Ik kan je wel wat adresgegevens geven van medici die er echt veel over weten e je misschien meer kunnen helpen dan je vorige therapieën dat deden. Op één van de postings staat ook een vijf weken stop-programma. Dat kan je ook eventueel gebruiken om bewuster met het trekken om te gaan. Verder kan je truuks gebruiken. Als je alleen thuis bent, altijd je haar nat maken of haarmasker opdoen zodat het vettig blijft. Als je begint te trekken en je merkt dit, ga dan iets anders doen. Ga naar buiten ofzo of doe iets met je handen. Vertel erover tegen je ouders en eventuele vriendinnen. Lucht je hart over alles wat er op je lever ligt. Probeer voldoende te slapen. Hiermee wil ik zeggen dat als je je moe voelt, je direct in je bed kruipt en niet vecht tegen de slaap. Plak pleisters op je vingers. Bedenk bij elke haar waarom je ze wilt uittrekken, of er een goede reden bestaat. Verder raad ik aan om vrienden en naasten in te lichten, zodat je je probleem niet alleen moet dragen. Denk niet van te wachten tot het overgaat want het leven wacht niet op je. Dat gaat ook gewoon door. Ik vertel dit omdat ik zelf enkele jaren zat te 'wachten' tot het overging om het tegen vrienden te vertellen maar het was juist door het te vertellen dat het na verloop van tijd beter is beginnen gaan.

Succes!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 16:15   #3
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
hej ik ben 15.
wel erg dat je geopereert moet worden.
eet je echt de hele haar op, of alleen een stukje...?
ik meestal alleen een heeeeeel klein stukje, waar dat witte ofzo zit:$
het stoppen met trekken is heeel erg moeilijk, dat zul je zelf denk ik ook wel weten. maar als je echt graag wilt dan moet je sterk zijn. dan kan je ook sterk genoeg zijn, maar het zal wel wat tijd enzo kosten.

kusjes mij (wendy)
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 16:15   #4
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
oja en als je wilt praten over msn ofzo: wendy_de_koster@hot
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.