Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 oktober 2004, 23:12   #16
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hoi,


dat lees ik in veel stukjes op dit forum,dat de meesten bij het plukken 1 haar pakken. zeker snachts trek ik hele dikke plukken tegelijk uit...overdag ook wel hoor,maar niet zoals in mijn slaap. ik denk dat ik er daarom ook wakker van word,volgens mij moet het echt wel pijn doen! bedankt voor jullie reacties,ik vind het altijd prettig om te zien dat er gecommuniceerd word over iets waarvan ik heel lang dacht,dat ik het alleen had en waar ik me soms behoorlijk gestoord door voelde!

liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2004, 10:17   #17
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
plukvrije nacht!!!

hallo,
dit MOET ik even delen....ik heb mijn eerste PLUKVRIJE nacht achter de rug! wat een fantastisch gevoel geeft het,wakker worden en geen enkele haar in mijn bed vinden. en reken maar dat ik gezocht heb! ik ga vandaag heel lief zijn voor mezelf..een klein kadootje kopen als motivatie
groetjes,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2004, 22:39   #18
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
jeeeeeej!!!!!! nog steeds niet geplukt in mijn slaap...tis ongelofelijk!ik ga al een paar dagen zo blij door het leven....zit helemaal goed in mijn vel hierdoor! zou het komen doordat ik hier zoveel herkenning heb,en me begrepen voel...?


groetjes,van een hele blije marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 18:25   #19
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
nou.....de blijdschap uit de vorige berichtjes is weer opgelost als sneeuw voor de zon....ik ben al weer nachten aan het plukken. vreselijk...ik voel me zo ontzettend machteloos hierin ! overdag kan ik mezelf (proberen) tot de orde te roepen,...maar hoe moet ik dat in godsnaam in mijn slaap doen?? ik word er niet eens meer wakker van..en ik trek er toch hele dikke plukken uit. 's avonds wil ik eigenlijk mijn bed niet in,zo bang ben ik om weer dikke plukken te trekken. maar hoe banger ik ervoor word...hoe erger ik ga plukken 's nachts,lijkt het wel. gek word ik ervan,en ook van mezelf. de hele dag houdt het me bezig,heb zoveel moeite om mijn gedachten te verzetten naar iets anders. word er chagerijnig van,de lust in leuke dingen vergaat me.....bweeeeh! en ik heb geen idee wat ik ermee aan moet....
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 20:06   #20
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Hey Maly,

Heb je weleens geprobeerd om onder hypnose te gaan?? Het schijnt te helpen als je onbewust (dus ook in je slaap) dingen doet. Ik weet het niet zeker hoor, maar het is miscchien de moeite waard om na te vragen.

Liefs,
Hayat

P.S: Hoe leren ze slaapwandelen af bij mensen? Het is in zekere zin e vergelijken.
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 22:12   #21
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
He meid,
ik wou dat ik een oplossing voor jeprobleem had. Wat lijkt me dat vreselijk als je er geen controle over hebt omdat je het in je slaap doet. Misschien is de suggestie van hypnose niet eens zo'n rare. Er gebeurt niks wat jij niet wilt en wie weet kom je dicter bij het probleem. Hoe ze slaapwandelen oplossen weet ik helaas niet, ik slaapwandel al mijn hele leven, maar dan heb ik ook nooit geprobeert daar vanaf te komen.

Hey ik wens je heel veel sterkte, ik weet gewoon niet wat te schrijven om je op te beuren, verdikkie.

Liefs
Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 22:23   #22
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hoi Marly,

Ik vind het een goed idee van Hayat om hypnosetherapie uit te proberen. Ik heb wel van meerdere mensen gehoord en gelezen dat het kan helpen.

En verder misschien een raar idee een soort van bivakmuts. Die gaat over je hele hoofd heen. misschien kan je een maken, Want zo'n ding lijkt mij erg warm zitten. Misschien van een panty ofzo. dat zit niet zo warm en wel strak. Het lijkt mij tenminste erg moeilijk om zoiets van mijn hoofd te krijgen. Het is misschien een idee.

In elk geval succes.

Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 18:48   #23
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hayat,ik geloof dat ik inderedaad maar een hypnotherapeut ga proberen...klinkt als een goed idee! het enige wat me tegenstaat..is de angst dat er dingen naar boven gehaald worden waarvan ik misschien niet wil,dat ze naar boven komen. maar misschien is dat wel juist nodig he,om van het ttm-probleem verlost te worden.

lies,zo'n soort muts maken is op zich zeker geen slecht idee! alleen...als je eens weet hoe creatief mijn moeder en ik al geweest zijn,in het bedenken van oplossingen...maar proberen kan nooit kwaad he. idd...misschien iets van een panty ofzo...ik ga mijn creatieve brein maar eens laten werken .

karin,hartstikke lief dat je een reactie plaatst....ik weet dat er verder niet zo veel op te zeggen is....tis en blijft moeilijk en ellendig, maar het zien van een reactie en lieve woorden doen me echt goed!

dames...bedankt voor jullie woorden en adviezen,

liefs,marian
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 20:32   #24
gretha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Berichten: 67
nog een idee?

Hoi Marly, ik kreeg ineens een idee. Ik heb vroeger op een babygroep gewerkt waarbij een kindje ontzettend veel last had van exceem. Hij krabte tot bloedens toe. Er werden sokken over de handjes gedaan waardoor hij niet zo goed meer kon krabben. Jij zal waarschijnlijk de ( lange) sokken zo weer uitdoen. Misschien kan je je pyamahesje bij de mouwen dichtnaaien? O.k, dit staat natuurlijk niet zo fraai, maar is het vast het proberen waard! MIsschien is het voor meerderen handig om een "trekbuitruitje" te maken. Bijvoorbeeld als we in ons eentje t.v. zitten te kijken? Goh, waarom heb ik dit niet eerder bedacht? Ik ga het zelf ook uitproberen geloof ik.

Groetjes Gretha
gretha is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 21:20   #25
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
goh gretha,we worden inventief zo met zijn allen zeg! maar daar ga ik nu nog even voor zitten hoor,vannacht slaap ik met dichtgenaaide mouwen! hoe het staat maakt me niets uit...alles immers beter als kale plekken he. ik laat weten of het geholpen heeft! ook jij ontzettend bedankt voor je reactie gretha.

liefs,marian
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 22:12   #26
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
allemaal toegnaaide mauwen !

He, wat leuk, de mauwen toenaaien ! dat moet zeker wel helpen voor wie 's nachts trekt, neem de myamavest van je man, vriend of papa, die zijn wat langer, het zal aangenamer zijn !
Helaas kun je met dichtgenaaide mauwen niet meer aan de computer werken, dit zijn de moeilijkste momenten voor mij, gelukkig trek ik heel wat minder sinds ik een nieuwe computer heb die niet zo veel foutmeldingen en uitvalsverschijnselen vertoont.
In ieder geval een heel goed idee, beter dan handschoenen, peisters, mutsen en sjaaltjes !

Wie heeft er nog zulke creatieve idieen?

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 22:57   #27
gretha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Berichten: 67
pakje

Oh ja, en wie er toch stiekum de handen onder de pyama doordoet, het volgende: maak zelf een zomer en winterpakje aan een stuk (net als die van een baby) en voor diegenen die de verleiding niet kunnen verstaan: rits op de rug! Och jongens, ik hoop zo dat het helpt.

Groetjes Gretha
gretha is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 23:24   #28
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Dames,

Dit is helemaal nog niet zo'n slecht idee.

Ik zie ons al zitten met z'n allen op de bank tv kijken met de dichtgenaaide mouwen. Dat wordt met de neus zappen.

Maarre alle gekheid op een stokje. Ik denk dat het een goed idee is.
Harstikke goed Gretha!!!! ik ga het ook uitproberen.

Hele hartelijke groetjes
Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 00:12   #29
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Sjonge, ik moest er vreselijk om lachen want ik zie ons helemaal voor me, in zo'n hansop met een rits die je dan vastzet met een veiligeidsspeld (of laat vastzetten want je kan er niet bij, lastig als je naar de wc moet trouwens) op de bank en in bed. Wel heeeeeeerlijk warm in deze koude nachten. Ik heb het zo koud de laatste tijd, dus ik vind het helemaal super! Ik werd er trouwens ook wel tegelijk heel stil van, beetje maf misschien, maar het was een heel dubbel gevoel. Maar bovenal Gretha: GEWELDIG IDEE!!!!!

Meiden, we gaan er weer voor, ik ook, heb al een tijdje niet meer gespaard voor de buitenspiegel, teveel aan mijn hoofd, mijn huis wat ik welnietwelnietwelniet ga verkopen, relatieproblemen (maken we het welnietwelnietwelniet...uit) en dan ook nog geen werk en het CWI wat me pertinent weigert om te laten scholen (ja, er zijn weinig tot geen banen in uw sector, maar doe maar beter uw best met solliciteren, u bent HBO-er, dus pech) Nouja, al die stress enzo.
Maandag de 15e mag ik weer naar Nijmegen, ben benieuwd wat ze er van zeggen, ik krijg een nieuwe therapeute want Willemien is afgestudeerd. Hoera voor haar maar minder voor mij, misschien.

Nou, tot zover mijn gezwets. Ik ben blij met dit forum als ben ik niet zo actief op dit moment (zou ik wel moeten zijn als moderator maargoed). Ik kijk wel bijna elke dag, dat wel.

Hey, ferme knuffels voor iedereen!

Liefs
Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 10:13   #30
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey meiden...

Ik heb wel geen TTM maar AA. Ik zat dit allemaal zo eens te lezen en moest opeens denken aan een client van mij.
Ik werk met verstandelijk gehandicapten en ook zij doen zichzelf pijn.
Haren uittrekken.. krabben bijten enz enz.
We hebben nu voor sommige clienten s'nachts inderdaad van die pyama's waar we een washand aan de mouwen hebben genaaid.
Ze hebben alle ruimte om hun handen te bewegen. en toch kunnen ze niet krabben en trekken!!
Dit zijn zogenaamde handsops (schrijf je dat zo???) de pyama is 1 geheel, en aan de achterkant zit de rits. 1 nadeel iemand anders moet je altijd helpen met je pyama dicht en open doen. want zelf kom je daar never nooit bij.
Misschien dat een gewone pyama voor jullie wel voldoet!!
(voor sommige doen we dit ook met de voeten. maar jullie zullen wel niet trekken met je voeten!! je bent trouwens wel lenig als je dat kan volgnes mij!!)

Idee voor achter de computer zijn misschien handschoenen?
Ik heb zelf erge last van eczeem en draag zodra ik zalf op mijn handen heb witte handschoenen van de apotheek.
Je hebt dat weinig grip op je haar denk ik!!
(ik heb zelf geen enkele haar dus kan het helaas niet voor jullie uitproberen!!)

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
plukken Diana Hirsutisme - Behandelingen 10 20 april 2005 10:55
punten plukken noor TTM - Algemeen 4 14 april 2004 11:50
Zóveel jaren haren plukken en NU vind ik dit! Bieke TTM - Algemeen 7 21 oktober 2003 18:16
's nachts...als ik de slaap niet kan vatten Oilily TTM - Algemeen 1 28 mei 2002 21:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.