Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 december 2022, 16:30   #1
Willem08
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Keuze; veldhoven of esteworld?

Hi allemaal,

ik heb me via verschillende consults en verdiepen van website, social media en oa dit forum mijn opties terug kunnen brengen naar 2: Veldhoven & Esteworld.

Bij beide partijen heb ik een goed gevoel na goede consults. Echter lukt het me niet om een keuze te maken. Door het grote prijsverschil (7000euro Veldhoven - 3000 grafts vs 3000euro Esteworld -3500 grafts) ben ik een beetje argwanend naar Esteworld.

Ik kan beide betalen, maar het prijsverschil is natuurlijk erg groot. Mijn belangrijkste factor is uiteindelijk de natuurlijkheid van het resultaat. Wat zou jullie advies zijn?

Dank vast voor een reactie!
Willem08 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2022, 19:35   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem08 Bekijk bericht
Hi allemaal,

ik heb me via verschillende consults en verdiepen van website, social media en oa dit forum mijn opties terug kunnen brengen naar 2: Veldhoven & Esteworld.

Bij beide partijen heb ik een goed gevoel na goede consults. Echter lukt het me niet om een keuze te maken. Door het grote prijsverschil (7000euro Veldhoven - 3000 grafts vs 3000euro Esteworld -3500 grafts) ben ik een beetje argwanend naar Esteworld.

Ik kan beide betalen, maar het prijsverschil is natuurlijk erg groot. Mijn belangrijkste factor is uiteindelijk de natuurlijkheid van het resultaat. Wat zou jullie advies zijn?

Dank vast voor een reactie!
Is Esteworld niet standaard 2.500 euro? Voor de rest, volgens mij leveren beide goede resultaten. Veldhoven ligt naast de deur, Turkije kost je nog 250 aan een ticket en wat fooien. Voordeel van Turkije is wel dat je in 3 dagen klaar bent; er hoeft niemand mee naar de kliniek en een dag later hoef je niet weer terug te rijden voor een washing. Aan de andere kant, je kunt ook in Eindhoven een hotel nemen (zit wel niet in de prijs). Ik vond het prijsverschil zo groot dat ik nu in Turkije zit. Was het een goed besluit? Dat zal de tijd leren maar ik heb er wel alle vertrouwen in dat het goed komt. Succes!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2022, 19:44   #3
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
Het is maar net wat je belangrijk vindt denk ik. Ik wil uit principe zoiets niet in een land laten doen dat ik niet goed ken. Mocht er iets mis gaan of wat dan ook. Maar dat kan voor iemand anders heel anders zijn.

Waarom neig je naar deze twee klinieken?
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2022, 19:44   #4
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ik denk dat estworld voor Turkse begrippen duur is, dus bekijk het wel vanuit perspectief van dat land.

Bij beide zit je wss goed. Een resultaat is natuurlijk erg afhankelijk van de situatie. Exceem helpt daar niet bij, dat geeft je gewoon minder kans op hergroei en in de ergste situaties een raar haartje, waar je dan ook behandeld wordt.

Je kan er dus wel voor gaan, maar daar moet je wel rekening mee houden, ook al gebruik je ketakonazol.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2022, 19:49   #5
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wsushiman Bekijk bericht
Het is maar net wat je belangrijk vindt denk ik. Ik wil uit principe zoiets niet in een land laten doen dat ik niet goed ken. Mocht er iets mis gaan of wat dan ook. Maar dat kan voor iemand anders heel anders zijn.

Waarom neig je naar deze twee klinieken?
Precies hierom zou ik ook voor Veldhoven gaan. Je weet nooit wat er mis gaat en dan ben ik liever in Nederland waar ik de taal spreek aangewezen op medici, dan in een land waar (ikzelf) nooit geweest ben. Als ik het zou combineren met een vakantie zou ik nog de keuze overwegen, maar voor een paar dagen naar turkije alleen voor een haartransplantatie is gewoon tegen mijn principe.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2022, 20:05   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Precies hierom zou ik ook voor Veldhoven gaan. Je weet nooit wat er mis gaat en dan ben ik liever in Nederland waar ik de taal spreek aangewezen op medici, dan in een land waar (ikzelf) nooit geweest ben. Als ik het zou combineren met een vakantie zou ik nog de keuze overwegen, maar voor een paar dagen naar turkije alleen voor een haartransplantatie is gewoon tegen mijn principe.
Dat waren precies mijn overwegingen 17 jaar geleden om het in Nederland te laten doen. Maar nu, wat kan er eigenlijk misgaan? Je zit onder de antibiotica en je leest werkelijk nooit over complicaties. Snel afkloppen.
PS bij Esteworld spreekt de mannelijke chirurg Engels en de vrouwelijke niet maar je hebt altijd een Nederlandse hostess erbij.
Speelt geld echt geen rol, ja, dan is een keuze voor Veldhoven snel gemaakt. Succes!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2022, 07:32   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Wat vindt te topicstarter er allemaal van?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2022, 06:08   #8
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Hoewel hier op het forum soms een arts komt blaten dat zijn werk vergelijkbaar is met die van een hartchirurg is een het uitvoeren van een HT medisch gezien een ingreep op de allerlaagste trede van de medische ingrepen ladder.Het risico op complicaties is nog net geen 0 ,ongeacht in welk land je die HT laat uitvoeren......

Verder is het raadzaam dat je de eerste washing door de uitvoerende kliniek kunt laten doen maar voor de rest is die hele nazorg natuurlijk een wassen neus en word hier onterecht enige waarde aan gehecht bij de keuze voor een kliniek , af en toe een foto sturen voldoet voor 99,9% in alle gevallen .
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2022, 10:33   #9
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Met het eerste deel ben ik het eens.
De kans op complicaties is vrij klein.

Met verkeerde opvolging van nazorg kan je wel een behandeling maken of breken.
Om even een lomp voorbeeld te noemen: als jij na dag 1 met een agressieve shampoo lekker gaat masseren op het ontvangstgebied, wordt het geen succes.

Maar om de topicstarter een antwoord te geven, gebaseerd op mijn ervaring en mening: Veldhoven
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.

Laatst gewijzigd door HairExpert; 26 december 2022 om 15:20
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2022, 10:42   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Met het eerste deel ben ik het eens.
De kans op complicaties is vrij klein.

Met verkeerde opvolging van nazorg kan je wel een behandeling maken of breken.
Om even een lomp voorbeeld te nomen: als jij na dag 1 met een agressieve shampoo lekker haat masseren op het ontvangstgebied, wordt het geen succes.

Maar om de topicstarter een antwoord te geven, gebaseerd op mijn ervaring en mening: Veldhoven
Van de twee klinieken die mij behandeld hebben kreeg ik steeds de te gebruiken shampoo mee.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2022, 16:23   #11
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wajo Bekijk bericht
Hoewel hier op het forum soms een arts komt blaten dat zijn werk vergelijkbaar is met die van een hartchirurg is een het uitvoeren van een HT medisch gezien een ingreep op de allerlaagste trede van de medische ingrepen ladder.Het risico op complicaties is nog net geen 0 ,ongeacht in welk land je die HT laat uitvoeren......

Verder is het raadzaam dat je de eerste washing door de uitvoerende kliniek kunt laten doen maar voor de rest is die hele nazorg natuurlijk een wassen neus en word hier onterecht enige waarde aan gehecht bij de keuze voor een kliniek , af en toe een foto sturen voldoet voor 99,9% in alle gevallen .
Complicaties misschien niet of nauwelijks. Een tegenvallend resultaat door een miscommunicatie, niet luisteren naar wensen of onkunde daarentegen wel...
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2022, 16:48   #12
Thooselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2022
Berichten: 71
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Complicaties misschien niet of nauwelijks. Een tegenvallend resultaat door een miscommunicatie, niet luisteren naar wensen of onkunde daarentegen wel...
Daar ben ik nog het meeste bang voor. Als je hier alleen al op haarweb kijkt naar hoeveel verhalen er zijn van een eerder mislukte behandeling die door de betere kliniek wordt hersteld, schrikt het mij wel af. Eenmaal het groeit kan je er niks meer aan doen. Net zoals pailpaulpaul. Alleen jammer dat er niet wordt vermeld waar ze eerder zijn behandeld. Zou een hoop schelen.
Thooselle is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2022, 19:30   #13
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Bij fijn-dun-kwetsbaar haar zou ik voor
Veldhoven gaan...ook kan leeftijd een
factor zijn....
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2022, 21:45   #14
Thedoctor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2022
Berichten: 8
Geslacht:
Mijn HT is nu ongeveer een week geleden , uitgevoerd door Esteworld.

Ik zal hierover nog wel een topic starten binnenkort, ik vond het erg goed geregeld ook met alle info voor en na.

Het enige wat ik je wil meegeven, doe waar je je goed bij voelt! Het helpt om punten voor en tegen naast elkaar te zetten om te kijken wat jij belangrijk(er) vind.
Thedoctor is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2022, 14:33   #15
Willem08
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Wat vindt te topicstarter er allemaal van?
dank voor alle reacties, kerst had even voorrang op het forum

ik neig door het grote prijsverschil en alle positieve reacties omtrent Esteworld naar hen. Beide partijen hadden een goed consult en vergelijkbaar advies.

Ik vertrouw Turkse klinieken ook, mede doordat het ook via een NL kantoor loopt net als de nabehandeling.

Denk dus dat ik voor Esteworld ga!
Willem08 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.