Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2012, 01:41   #1
soop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2012
Berichten: 1
Post Makkelijke behandeling

Hallo,

ik ben een meisje van 16 jaar en heb erg veel last van overbeharing. Het maakt me onzeker en bang. Sinds groep 3 heb ik al last van haargroei, ik wist eerst zelf niet wat het was maar toen ik zag dat leeftijdsgenootjes het niet hadden ging ik me toch afvragen of er niks verkeerd met me aan de hand was. Mijn 3,5 jaar oudere zus had nog niks en heeft me dan altijd gepest, hierdoor ging ik het wegscheren. Dit bleef nog kleinschalig en duurde tot de 2e klas. Toen ging ik de pil gebruiken en kwam mijn haargroei extreem terug. Mijn benen zijn verschrikkelijk, ik scheer het vandaag en morgenochtend zit het er weer, dit geldt ook voor mijn oksels. Ook heb ik veel haargroei op mijn gezicht, nek, borst en buik. Bij mijn bikinilijn is het ergst, tegenwoordig kan ik geen normale Bjorn Börg meer aan omdat het zo erg is. Scheren heeft geen zin want het komt nog hardnekkeriger terug. Ik heb zelf een klein tintje qua huidskleur ( voor de rest gewoon Nederlands) en mijn haargoei is echt dik en zwart. Weet iemand een normale oplossing, laseren om mijn leeftijd is moeilijk en ik wil ook dat liever niet omdat ik bang ben voor reactie's. Wie weet een normale en niet al te dure behandeling, want het begint mn leven te beïnvloeden. Ik wil deze zomer weer eens na jaren in een normale bikini lopen

Groetjes
soop is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2012, 00:12   #2
barba_mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 7
Ten eerste zou ik eens met je huisarts gaan praten over welke pil je slikt. Mijn pil zorgt juist voor minder haar, niet meer haar. Misschien dat jij de verkeerde pil voor jouw lichaam slikt.
Ten tweede zou ik harsen aanraden. Ik gebruik altijd Veet, die irriteerd mijn huid het minste. Na een paar keertjes zal je het steeds beter kunnen. Ik gebruik het in combinatie met een epilator. Dat zorgt ervoor dat je haartjes langer wegblijven, en je krijgt geen lelijk stoppels terug. Zorg wel dat je je huid regelmatig scrubt, want dan heb je minder last van in gegroeide haartjes.
Ik zou zelf ook niet elke dag scheren. daar raakt je huid erg van geirriteerd. Mijn okselhaar is ook elke morgen weer terug (eigenlijk al 's avonds). Ik scheer het alleen op vakantie elke dag :p In Nederland wissel ik dan een t-shirtje de ene dag af met een singletje de volgende dag. Dan heeft m'n huid weer een dag rust. In Nederland gebruik ik de epilator voor m'n buik, soms de onderkant van m'n benen, m'n handen en m'n lip (okay, doet enorm pijn de eerste keer, maar het went). Als ik dan een feestje heb of op vakantie ga haal ik weer de hars-strips uit de kast! Dan doe ik m'n "bontjasje" weer uit en kan ik lekker in bikini lopen. Even doorbijten door de pijn de eerste keer :p Zeker bij je bikinlijn. Maar het went...
barba_mama is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
behandeling, overbeharing, schaamte

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.