Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 januari 2023, 12:43   #1
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 146
Wenkbrauw- en haartransplantatie

Beste mensen,

Op dit moment ben ik zo ver dat ik er voor ga, en ben mij aan het verdiepen in de wereld van haartransplantatie. Maar omdat er zoveel info is, wil ik graag wat tips om alvast richting te krijgen.

Voorgeschiedenis: ik ben vrouw, 33 jaar. Van jongs af aan alopecia areata wat nog steeds zo nu en dan ergens op mijn hoofd verschijnt. Sinds mijn 16de ben ik van top tot teen volledig kaal geworden. Het meeste is terug, maar helaas is mijn hoofdhaar nooit helemaal hersteld en mijn wenkbrauwen zijn er bijna niet.

Wb mijn hoofdhaar: er zijn nu drie vormen van alopecia vastgesteld, nl areata, totalis en androgenetica. Voor dat laatste gebruik ik sinds twee jaar minoxidil op de inhammen en daar tussenin een dunbehaarde plek. Dat is na de alopecia totalis rond mijn 16de nooit meer teruggekomen.

Nu wil ik graag een wenkbrauw- en haartransplantantie. Natuurlijk ga ik dit forum doorspitten, maar waar moet ik beginnen? En wanneer ik haartransplantatie op mijn hoofdhuid wil doen, moet ik dan eerst stoppen met minoxidil of zou het nu al kunnen? Ik zie mezelf namelijk niet de rest van mijn leven minoxidil gebruiken.

Ik ben benieuwd! Alvast hartelijk dank.
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2023, 21:07   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Hallo Rama,

De haren die je hebt behouden met Minoxidil zullen hoogstwaarschijnlijk uitvallen, maar voor de getransplanteerde haren heb je geen Minoxidil nodig.

Succes,

Henk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rama Bekijk bericht
Beste mensen,

Op dit moment ben ik zo ver dat ik er voor ga, en ben mij aan het verdiepen in de wereld van haartransplantatie. Maar omdat er zoveel info is, wil ik graag wat tips om alvast richting te krijgen.

Voorgeschiedenis: ik ben vrouw, 33 jaar. Van jongs af aan alopecia areata wat nog steeds zo nu en dan ergens op mijn hoofd verschijnt. Sinds mijn 16de ben ik van top tot teen volledig kaal geworden. Het meeste is terug, maar helaas is mijn hoofdhaar nooit helemaal hersteld en mijn wenkbrauwen zijn er bijna niet.

Wb mijn hoofdhaar: er zijn nu drie vormen van alopecia vastgesteld, nl areata, totalis en androgenetica. Voor dat laatste gebruik ik sinds twee jaar minoxidil op de inhammen en daar tussenin een dunbehaarde plek. Dat is na de alopecia totalis rond mijn 16de nooit meer teruggekomen.

Nu wil ik graag een wenkbrauw- en haartransplantantie. Natuurlijk ga ik dit forum doorspitten, maar waar moet ik beginnen? En wanneer ik haartransplantatie op mijn hoofdhuid wil doen, moet ik dan eerst stoppen met minoxidil of zou het nu al kunnen? Ik zie mezelf namelijk niet de rest van mijn leven minoxidil gebruiken.

Ik ben benieuwd! Alvast hartelijk dank.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 19:13   #3
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Hallo Rama,

De haren die je hebt behouden met Minoxidil zullen hoogstwaarschijnlijk uitvallen, maar voor de getransplanteerde haren heb je geen Minoxidil nodig.

Succes,

Henk

Dank voor je reactie Henk. Helaas is dat de enige zekerheid die ik heb.
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2024, 03:43   #4
Josephine61
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2021
Berichten: 2
Geslacht:
Hallo Rama,
Mijn wenkbrauwen zijn uitgevallen vanwege een auto
Immuunziekte, die intussen gelukkig is uitgedoofd. Ik overweeg nu een wenkbrauwtransplantatie. Ik vroeg me af of jij hier intussen ervaringen mee hebt opgedaan, want ik las dat jij een dergelijke behandeling ook overwoog. Ik hoor het graag! Veel dank alvast. Groet Josephine
Josephine61 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie vrouw, wenkbrauwen, wenkbrauwtransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.