Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2022, 20:43   #1
bilo_024
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Heb ik een kalende kruin?

Hallo lezers,

Sinds een tijdje maak ik mij best zorgen over mijn haar. Ik merkte dat ik soms wat haar verloor en begon er ook op te letten. Vooral als ik naar de kapper was geweest lijkt het of ik op mijn kruin steeds minder haar heb. Voorin heb ik geen inhammen en mijn haar lijkt ook niet echt heel dun voor mijn gevoel. Van nature heb ik best dik haar en ben ik hier ook blij mee, dus het zorgt een beetje voor stress dat ik nu wat haarverlies heb en kalend begin te lijken. Als wat side info ben ik 21 jaar en half/half aan mijn Nederlandse kant is niemand kalend zover ik weet en aan mijn aan de andere kant ook niet.
Wat denken jullie?

Groetjes
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (152,8 KB, 247x gelezen)
bilo_024 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2022, 00:48   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Lijkt weinig aan de hand. Het haar valt op dat punt naar de zijkanten, voorkant en achterkant. Soort van warrige scheiding. Dat je meer haar verliest dan je eerst deed hoeft ook geen probleem te zijn. Iedereen heeft weleens een periode van meer haarverlies. Als het aanhoudt zou ik wel wat dieper erop ingaan. Voor nu is het een kwestie van in de gaten houden.

Trouwens, je weet dat iedereen haren verliest? Er loopt geen mens op aarde rond met hetzefde haar als waar hij/zij mee geboren is. Haar gaat een aantal jaar mee en vernieuwt zichzelf dan.

Laatst gewijzigd door Reet; 11 oktober 2022 om 00:53
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2022, 17:22   #3
bilo_024
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Thanks voor je reactie! Ik wist nog niet dat je normaal al ook wat haar verloor, iets nieuws geleerd dus De haaruitval is ook niet extreem om eerlijk te zijn, het is vooral tijdens het douchen dat ik soms 15 haren vast heb en dat ik met het erdoor heen ga soms wat haar aan mn handen heb. Geen hele plukken tenminste.

Wel vroeg ik me af of dit niet beginnende inhammen zijn aan de zijkanten van m'n hoofd, twijfel namelijk om even mee langs de huisarts te gaan, maar ben een beetje bang dat ik dadelijk voor niks ga dus dacht vraag het eerste even hier haha. Heb de laatste tijd toch namelijk wel last dat het mij onzeker maakt, al draag ik mijn haar eigenlijk altijd naar voren dus kan denk ik ook zo zijn dat het er altijd is geweest.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2022-10-26 at 5.02.42 PM.jpg‎ (147,5 KB, 142x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2022-10-26 at 5.02.42 PM (1).jpg‎ (148,4 KB, 112x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2022-10-26 at 5.02.40 PM (2).jpg‎ (145,6 KB, 114x gelezen)
bilo_024 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2022, 16:36   #4
Marschalk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2021
Berichten: 12
Geslacht:
Ik zie een goede dikke bos haar en geen indicatie van een kalende man. Ik denk dat je wel goed zit en je je geen zorgen hoeft te maken. Het haar heeft verschillende cyclussen in het jaar, waarbij je momenten hebt waar het haar meer kan uitvallen dan anders. Dit is normaal en hoef je je geen zorgen om te maken. Mocht het dunner worden naar verloop van tijd zijn er genoeg opties met jouw haar. Maar voor nu zou ik het even laten, want zoals ik het zie is er niets aan de hand
Marschalk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2023, 19:17   #5
bilo_024
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Bedankt voor het advies, heb het toch ook even bij gehouden en merk wel dat er veel meer kleine haren bij komen op de plekjes waar ik mij zorgen over maak. Kan er zelf niet veel van maken om eerlijk te zijn, maar voor genomen om het gewoon beetje bij te houden. De situatie is nu zo, is het normaal dat dit ook begint bij begin 20ers?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg AB577D9B-3DC2-4D47-9B6C-CDE5D3987BDD.jpg‎ (142,9 KB, 82x gelezen)
Bestandstype: jpg BC2F736E-A699-42BA-89D2-667F1809A0D2.jpg‎ (136,8 KB, 62x gelezen)
bilo_024 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2023, 20:12   #6
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
het ziet er prima uit joh. En elke man verliest gemiddeld 100 haren per dag. Dus schrik niet als je haren in de douche ziet.

Als je je echt zorgen maakt dan start gewoon met goede gewoontes zoals niet roken, minder alcohol, goede shampoo en multi vitamine
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2023, 17:27   #7
bilo_024
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Heb het afgelopen jaar het wat in de gaten gehouden en wat foto’s laatst genomen. Ik vond dat het toch wel wat verslechterd was. Ik ben nu gestart met 3x per week rozemarijnolie en scalp massager. Hebben jullie nog wat andere tips? Ook las ik dat dit hoort bij mijn leeftijd (22/23) dat je haarlijn wat langzaam verandert, klopt dat? Of is dat een fabel?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_5158.jpg‎ (136,9 KB, 26x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_5157.jpg‎ (137,9 KB, 23x gelezen)
bilo_024 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.