Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2023, 01:33   #46
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
hey!
ja het eind resultaat is altijd afwachten en kan je helaas niet op voorhand voorspellen (jammer, anders was het makkelijk)

Haarkliniek De Kroon in Breda is een niet al te bekende kliniek, je vindt er ook heel weinig over terug m.b.t reviews endergelijke
maar ik kan je wel verzekeren dat ze weten waar ze over spreken
en ze zijn ook heel to the point.. in die zin dat als hun het niet of moeilijk haalbaar achten, ze je dat ook vertellen en je niet op een roze wolk plaatsen

toen ik bij mijn controle afspraak aankaarte dat ik bij een 2de HT wou focussen op verdichting van de haarlijn, midscalp en boven gedeelte van de kruin..
(rest van de kruin open laten)
zodat mijn haarlijn, midscalp en bovengedeelte kruin een 4250 grafts zou hebben wat mooi `vol` oogt maar een kale kruin
werd mijn idee eigenlijk meteen van tafel gevaagd en zeiden ze: Nee, dat gaan we net niet doen.
ons plan is om je hele hoofd in 2 HT's te "bedekken"
en dat we bij een eventuele 3de HT (als het mogelijk is) te werken aan de dichtheid
want van een geheel kale kruin ga je achteraf spijt krijgen, terwijl het frontaal wel mooi "vol" zou staan
je gaat veel gelukkiger zijn met een hoofd dat volledig bedekt is, weliswaar met een iets mindere dichtheid dan wanneer je je kruin maar half zou behandelen en te veel focus legt op het frontale gedeelte
Dit vind ik bijzonder. Tuurlijk kun je met een kale kruin tevreden zijn.
Maar ja, voor een kliniek is een 3e ht wel aantrekkelijk natuurlijk.

Klant is en blijft koning.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2023, 10:33   #47
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
hey!
ja het eind resultaat is altijd afwachten en kan je helaas niet op voorhand voorspellen (jammer, anders was het makkelijk)

Haarkliniek De Kroon in Breda is een niet al te bekende kliniek, je vindt er ook heel weinig over terug m.b.t reviews endergelijke
maar ik kan je wel verzekeren dat ze weten waar ze over spreken
en ze zijn ook heel to the point.. in die zin dat als hun het niet of moeilijk haalbaar achten, ze je dat ook vertellen en je niet op een roze wolk plaatsen

toen ik bij mijn controle afspraak aankaarte dat ik bij een 2de HT wou focussen op verdichting van de haarlijn, midscalp en boven gedeelte van de kruin..
(rest van de kruin open laten)
zodat mijn haarlijn, midscalp en bovengedeelte kruin een 4250 grafts zou hebben wat mooi `vol` oogt maar een kale kruin
werd mijn idee eigenlijk meteen van tafel gevaagd en zeiden ze: Nee, dat gaan we net niet doen.
ons plan is om je hele hoofd in 2 HT's te "bedekken"
en dat we bij een eventuele 3de HT (als het mogelijk is) te werken aan de dichtheid
want van een geheel kale kruin ga je achteraf spijt krijgen, terwijl het frontaal wel mooi "vol" zou staan
je gaat veel gelukkiger zijn met een hoofd dat volledig bedekt is, weliswaar met een iets mindere dichtheid dan wanneer je je kruin maar half zou behandelen en te veel focus legt op het frontale gedeelte
Over het verhaal van de kruin ben ik het niet mee eens en mijns inziens is dit absoluut geen teken dat ''ze weten waarover ze spreken''.

Veel goed aangeschreven klinieken zijn geen fan van de kruin behandelen, volgens mij was het feriduni die het de black holy theory noemt.
Daarnaast heeft het weinig estethische voordelen om de kruin middels transplantatie te bedekken.

Hun optie om dan maar de beschikbare grafts uit te smeren over het hele hoofd (mission impossible) zie je vaak terug bij de turke budget klinieken, zonder enige strategie het hoofd vol plempen met grafts. Het resultaat is dan een gek ogend kapsel waar je doorheen kunt kijken. Heb je dit ooit gezien bij een Fuegenix, eberson, bisanga?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2023, 07:55   #48
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Over het verhaal van de kruin ben ik het niet mee eens en mijns inziens is dit absoluut geen teken dat ''ze weten waarover ze spreken''.

Veel goed aangeschreven klinieken zijn geen fan van de kruin behandelen, volgens mij was het feriduni die het de black holy theory noemt.
Daarnaast heeft het weinig estethische voordelen om de kruin middels transplantatie te bedekken.

Hun optie om dan maar de beschikbare grafts uit te smeren over het hele hoofd (mission impossible) zie je vaak terug bij de turke budget klinieken, zonder enige strategie het hoofd vol plempen met grafts. Het resultaat is dan een gek ogend kapsel waar je doorheen kunt kijken. Heb je dit ooit gezien bij een Fuegenix, eberson, bisanga?
Hey! Ik snap de verwarring, ik heb mijzelf ook verkeerd verwoord 😌

Ze willen de kruin iets wat bedekken zodat deze niet volledig kaal is, nu heb ik precies een paterhoofd haha
De bedoeling van hun is om een "natuurlijk kalende kruin" te maken, aangezien een volledig kale kruin goed opvullen tussen de 3500-4000 grafts vraagt en dit dus niet mogelijk is

Bij een eventuele 3de HT is het plan om opnieuw zoals bij de eerste behandeling, van vooraan beginnen en weer zo ver mogelijk naar achter toe werken
Met het oog op een "goede" density in de haarlijn, iets minder op de midscalp en als er nog een restje over is, deze bij in de kruin te zetten
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2023, 12:42   #49
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Hierbij een update na 7 maand.

Zoals je ziet, hou k zelfs na mijn haartransplantatie mijn haren geschoren dit om het contrast met mijn (nog) kale kruin te beperken, daar voel ik mijzelf op dit moment net wat comfortabeler bij.
Vanaf januari ben ik wel van plan om het te laten groeien

Mijn 1ste HT vond plaats op 16 mei 2023, echter heb ik shokloss ervaren tot eind juni/half juli
Dit zowel in het ontvangstgebied als het donorgebied

Nu, 7 maanden verder.. komen de meeste haren weer uit, sommige duidelijk zichtbaar, andere nog kleurloos en dun
Ook heeft de ene kant voorsprong op de andere kant zoals duidelijk te zien is, hopelijk komt dit wel nog goed gedurende de volgende maanden
Kennelijk ben ik precies een traaggroeier haha

Mijn shokloss in het donorgebied is ook volledig aan het herstellen, ook daar komen de haren weer terug

Mijn kale kruin krijgt ook weer nieuwe haartjes, dit is gunstig voor mijn 2de HT die gepland staat in Mei 2024
ik gebruik minox 5% 2x/dag en fina 1.25mg
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4638.jpg‎ (150,7 KB, 97x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_4639.jpg‎ (145,1 KB, 102x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_4642.jpg‎ (143,9 KB, 123x gelezen)

Laatst gewijzigd door Ketsie; 24 december 2023 om 19:42
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2023, 16:30   #50
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
[QUOTE=Ketsie;482093]Hierbij een update na 7 maand.

Zoals je ziet, hou k zelfs na mijn haartransplantatie mijn haren geschoren dit om het contrast met mijn (nog) kale kruin te beperken, daar voel ik mijzelf op dit moment net wat comfortabeler bij.
Vanaf januari ben ik wel van plan om het te laten groeien

Mijn 1ste HT vond plaats op 16 mei 2023, echter heb ik shokloss ervaren tot eind juni/half juli
Dit zowel in het ontvangstgebied als het donorgebied

Nu, 7 maanden verder.. komen de meeste haren weer uit, sommige duidelijk zichtbaar, andere nog kleurloos en dun
Ook heeft de ene kant voorsprong op de andere kant zoals duidelijk te zien is, hopelijk komt dit wel nog goed gedurende de volgende maanden
Kennelijk ben ik precies een traaggroeier haha

Mijn shokloss in het donorgebied is ook volledig aan het herstellen, ook daar komen de haren weer terug

Mijn kale kruin krijgt ook weer nieuwe haartjes, dit is gunstig voor mijn 2de HT die gepland staat in Mei 2024
ik gebruik minox 5% 2x/dag en fina 1.25mg[/QU
Komt goed...(is eigenlijk al grotendeels geslaagd.).
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2023, 12:40   #51
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Hierbij een foto van het aantal grafts/cm2 in mijn donorgebied na mijn eerste HT
Ik zou op dit moment nog beschikken over 70-80grafts/cm2
(Voor zo ver ik goed kon zien)

Iemand enig idee hoeveel je er dus per cm2 nog kan uithalen?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4656.jpg‎ (117,2 KB, 120x gelezen)
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2024, 00:45   #52
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
Hierbij een foto van het aantal grafts/cm2 in mijn donorgebied na mijn eerste HT
Ik zou op dit moment nog beschikken over 70-80grafts/cm2
(Voor zo ver ik goed kon zien)

Iemand enig idee hoeveel je er dus per cm2 nog kan uithalen?
Ze zeggen dat de helft eruit kan, dus je kunt nog ff door.

Maar deze foto is van je donorgebied na je eerste ht? Dus daar is al uit?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2024, 09:07   #53
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Ze zeggen dat de helft eruit kan, dus je kunt nog ff door.

Maar deze foto is van je donorgebied na je eerste ht? Dus daar is al uit?
Klopt, dit is mijn donorgebied NA mijn eerste HT dus er is inderdaad al uitgehaald
Zoals ik beschrijf zit ik op dit moment nog tussen 70-80grafts/cm2
Als ik de zijkant van mijn hoofd in kaart breng, daar zit ik op gemiddeld 90grafts/cm2
(Aan mijn zijkanten zijn ze nog niet aangekomen)
Dus ik vermoed dat ik oorspronkelijk VOOR mijn HT, achteraan mijn hoofd dus ook op ongeveer 90grafts/cm2 zat
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2024, 22:09   #54
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
Klopt, dit is mijn donorgebied NA mijn eerste HT dus er is inderdaad al uitgehaald
Zoals ik beschrijf zit ik op dit moment nog tussen 70-80grafts/cm2
Als ik de zijkant van mijn hoofd in kaart breng, daar zit ik op gemiddeld 90grafts/cm2
(Aan mijn zijkanten zijn ze nog niet aangekomen)
Dus ik vermoed dat ik oorspronkelijk VOOR mijn HT, achteraan mijn hoofd dus ook op ongeveer 90grafts/cm2 zat
Je aanname klopt niet want er zit per zone vanuit nature verschil in dichtheid.

https://www.haarweb.nl/forum/attachm...5&d=1649843329
Klapz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.