Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 7 juli 2004, 22:30   #31
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik zou geen shampoo nemen, dat wil je niet langer dan een kwartier op je hoofd laten zitten want dan wordt het toch wel erg aggressief voor je hoofdhuid. misschien door de minox gooien zon tablet.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2004, 23:53   #32
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ff nog de kat uit de boom kijken. las dat mogelijke bijwerking van naproxen ook haaruitval kan zijn, en dat motten we niet hebben he. zal binnenkort wel meer over gepubliceerd worden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 10:26   #33
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ga er toch maar mee beginnen. Wat ik nu doe is iedere dag, wanneer ik niet met Rooscure was (dus met of Rozemarijn, of Kastanje), een kwart (125mg) paracetamol gestampt tot poeder mengen met een beetje shampoo. Ik heb het vanochtend voor het eerst gedaan en het werkt uitstekend. Eerst is het nog wat korrelig maar tijdens het inmasseren lost het op. Even 5 minuten laten zitten en uitwassen. Ik kan mij niet voorstellen dat 125mg op deze manier schadelijk is. Of het werkt is natuurlijk een tweede .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 11:09   #34
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik ga er toch maar mee beginnen. Wat ik nu doe is iedere dag, wanneer ik niet met Rooscure was (dus met of Rozemarijn, of Kastanje), een kwart (125mg) paracetamol gestampt tot poeder mengen met een beetje shampoo. Ik heb het vanochtend voor het eerst gedaan en het werkt uitstekend. Eerst is het nog wat korrelig maar tijdens het inmasseren lost het op. Even 5 minuten laten zitten en uitwassen. Ik kan mij niet voorstellen dat 125mg op deze manier schadelijk is. Of het werkt is natuurlijk een tweede .
Hoho Haarmannetje, als ik even mag ingrijpen.

Paracetamol is GEEN ontstekingsremmer maar slechts een pijnstiller. Als je zoiets doet moet je aspirine hebben! Aspirine (werkend bestanddeel: acetylsalicylzuur) werkt in hoge doseringen licht ontstekingsremmend. Ik zou zorgen dat je minstens 500mg, maar misschien beter 1000mg per wasbeurt in je haar smeert.

Enkele eigenschappen van Aspirine die positief zouden kunnen zijn voor de haargroei:
- Het is ontstekingsremmend.
- Het belemmert bloedvaatjes om samen te klonteren, enigszins vergelijkbaar met een lichte bloedverdunner.
- Het kan een lichte anti-androgene werking hebben, dwz de productie van testosteron kan tijdelijk verminderd worden.

Dit is allemaal weliswaar bij oraal gebruik.

Dus ga je dan snel switchen naar aspirine Haarman? Ben benieuwd wat dat oplevert!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 11:12   #35
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hehe Laurens, bedankt voor de tip! Ik heb daar helemaal niet bij stilgestaan. Wat dom, zo helpt het natuurlijk niets. Ik ga inderdaad dan wel overstappen op aspirine. Denk je dat het kwaad kan? Of het wat goeds oplevert moeten we afwachten, maar zou het de zaak ook erger kunnen maken?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 11:20   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Denk je dat het kwaad kan? Of het wat goeds oplevert moeten we afwachten, maar zou het de zaak ook erger kunnen maken?
ik ben geen arts dus ik kan dat soort dingen niet garanderen. Als je op internet zoekt komen er nog aardig wat bijwerkingen en waarschuwingen over aspirine, maar ik denk dat het totaal geen negatieve invloed zal hebben op haargroei. Als het al werkt, werkt het positief.

Ik zou geen 1000mg, maar 500mg per wasbeurt doen. Maar dan wel 4 tot 5 x per week.

Zoals ieder medicijn is dit wel een gok. Wel een heel klein gokje, maar je moet zelf die afweging maken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 11:27   #37
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik ben geen arts dus ik kan dat soort dingen niet garanderen. Als je op internet zoekt komen er nog aardig wat bijwerkingen en waarschuwingen over aspirine, maar ik denk dat het totaal geen negatieve invloed zal hebben op haargroei. Als het al werkt, werkt het positief.

Ik zou geen 1000mg, maar 500mg per wasbeurt doen. Maar dan wel 4 tot 5 x per week.

Zoals ieder medicijn is dit wel een gok. Wel een heel klein gokje, maar je moet zelf die afweging maken.
Hmmm, moeilijk, moeilijk. Kijk, als het werkt, dan is het mooi, maar ik ben bang dat het misschien iets permanent kapot maakt. Zul je net zien, ik ben ermee bezig en mijn haarfollikels worden er door aangetast en dan komt er een middel op de markt die de "dormant" follikels weer tot leven kunnen wekken... balen dan.

Ik denk dat ik hier toch nog maar even mee wacht dan. Eerst kijken wat Rooscure gaat doen. Eigenlijk moet Rooscure voor de inflammation al wel genoeg zijn. Het is zelfs zo effectief dat je het slechts 2 keer in de week (of om de 3 dagen) kunt gebruiken en dat is wetenschappelijk aangetoond ook.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 11:28   #38
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik denk dat ik hier toch nog maar even mee wacht dan. Eerst kijken wat Rooscure gaat doen. Eigenlijk moet Rooscure voor de inflammation al wel genoeg zijn. Het is zelfs zo effectief dat je het slechts 2 keer in de week (of om de 3 dagen) kunt gebruiken en dat is wetenschappelijk aangetoond ook.
ik zou er ook nog even mee wachten. Onderzoeken naar haaruitval en ontstekingsremmers zullen snel komen, tot die tijd idd rooscure. Is betere & veiligere oplossing.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 14:52   #39
star
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 7
tweede shedding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik zou er ook nog even mee wachten. Onderzoeken naar haaruitval en ontstekingsremmers zullen snel komen, tot die tijd idd rooscure. Is betere & veiligere oplossing.
hello,..

Ik heb een vraag over het gebruik van fina..ben nu 14 maanden aan het slikken van deze mannelijke pil..even een log boek..

eerste 8 maanden zware uitval..heb me laten vertellen dat het te maken heeft met de wel bekende shredding, goed.

de 8ste t/m 12de maand erg goede comeback van mijn haar groei niks van te zeggen glunderde van geluk

maar nu!! de laatse twee maanden weer zware haaruitval en daar snap ik dus niks van..heb het wel erg druk op mijn werk met de bij behordende stress..maar dat zal toch niet de oorzaak zijn ?? heb wel af en toe gesteggeld door soms in plaats van 1 mg 2 mg in te nemen..zou dat weer een shedding veroorzaken?? tevens heb ik een ongeluk gehad en een kleine onsteking gehad zou dat er mee te maken kunnen hebben wie weet er meer..alle info..welkom. Thanx Bruce
star is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 15:29   #40
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door star
hello,..

Ik heb een vraag over het gebruik van fina..ben nu 14 maanden aan het slikken van deze mannelijke pil..even een log boek..

eerste 8 maanden zware uitval..heb me laten vertellen dat het te maken heeft met de wel bekende shredding, goed.

de 8ste t/m 12de maand erg goede comeback van mijn haar groei niks van te zeggen glunderde van geluk

maar nu!! de laatse twee maanden weer zware haaruitval en daar snap ik dus niks van..heb het wel erg druk op mijn werk met de bij behordende stress..maar dat zal toch niet de oorzaak zijn ?? heb wel af en toe gesteggeld door soms in plaats van 1 mg 2 mg in te nemen..zou dat weer een shedding veroorzaken?? tevens heb ik een ongeluk gehad en een kleine onsteking gehad zou dat er mee te maken kunnen hebben wie weet er meer..alle info..welkom. Thanx Bruce
Hee Bruce/star, bedankt voor je post. Je hebt t alleen in het verkeerde topic geplaatst: hier praten we over onstekingsremmers en niet over finasteride. Probeer voortaan je post in topics te plaatsen die over het onderwerp gaan waar jij n vraag over hebt. Mbv de "search"-box kun je op zoek gaan naar een topic die jouw onderwerp behandelt. Zie voor jouw vraag dus het topic "Finasteride en shedding".
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 12 juli 2004 om 15:32
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 15:32   #41
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Bruce...welkom op het forum..probeer volgende keer wel ff een nieuw topic aan te maken voor je vraag, want je fietst nu een beetje door dit onderwerp heen.

Korte perioden van verhevigde haarval worden vaak veroorzaakt door stress of een ontsteking, of iets anders dat je lichaam off balance gooit. Bij mensen met AGA zijn de effecten vaak duidelijk bij het haar, omdat dat het al zo zwaar te verduren heeft, een klein zetje is dan voldoende om de haaruitval te doen verergeren.

Haarmannetje wwaarom probeer je niet de flurodil (volgens mij heette het zo) dat is ook een ontstekingsremmer, er was iemand op het forum die het ook gebruikte, ben de naam ff kwijt, het is helaas wel erg duur spul. En met 1-2 jaar is dat RUxxxx ook eindelijk op de markt.

groeten

Laatst gewijzigd door pizzacat; 12 juli 2004 om 15:33 Reden: Laurensj was ff te snel ;)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 15:51   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Haarmannetje wwaarom probeer je niet de flurodil (volgens mij heette het zo) dat is ook een ontstekingsremmer, er was iemand op het forum die het ook gebruikte, ben de naam ff kwijt, het is helaas wel erg duur spul. En met 1-2 jaar is dat RUxxxx ook eindelijk op de markt.
Heee Pizzacat! Zowel RU58841 als fluridil zijn volgens mij geen ontstekingsremmers maar hele sterke anti-androgenen, die de androgeenreceptoren van de haarcellen "bezetten" zodat er geen DHT meer bij kan. Dus zij pakken de ontstekingsreacties ook niet aan. Op dit moment doet alleen ketoconazol dat (en RK19 natuurlijk maar dat is een scam, for real).
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 16:01   #43
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Hmmm dan heb ik het ff door elkaar gehaald, maar ik meende dat de RU58841 wel een onstekingsremmer was, De flurodil is idd een anti-androgeen.

tenks men! Keepin'it real! For Ken!
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 16:05   #44
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Haarmannetje wwaarom probeer je niet de flurodil (volgens mij heette het zo) dat is ook een ontstekingsremmer, er was iemand op het forum die het ook gebruikte, ben de naam ff kwijt, het is helaas wel erg duur spul. En met 1-2 jaar is dat RUxxxx ook eindelijk op de markt.
Juist vanwege die prijs gebruik ik geen Fluridil . Maar je hebt het over dat RU op de markt komt. Bedoel je daarmee de gebruikersvriendelijke variant in cremevorm bijvoorbeeld? RU is reeds verkrijgbaar, maar dan speciaal op bestelling en in poedervorm... totaal niet gebruikersvriendelijk.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 16:13   #45
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Juist vanwege die prijs gebruik ik geen Fluridil . Maar je hebt het over dat RU op de markt komt. Bedoel je daarmee de gebruikersvriendelijke variant in cremevorm bijvoorbeeld? RU is reeds verkrijgbaar, maar dan speciaal op bestelling en in poedervorm... totaal niet gebruikersvriendelijk.
de gebruikersvriendelijke versie wordt in 2007 door een Frans concern op de markt gebracht volgens de laatste berichten...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Operatie tegen kaalheid: galeatomie en onderbinding Dennie23 Overige behandelingen 245 5 april 2022 20:13
Cayennepeper de oplossing tegen kaalheid ? Peffieke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 14 maart 2006 13:34
Waarom er nooit een Cure tegen kaalheid zal komen kabouterplop Medicijnen/haargroeimiddelen 40 11 januari 2006 18:35
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Best werkende shampoo tegen kaalheid.. MikeSpike Medicijnen/haargroeimiddelen 1 21 februari 2005 22:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.