Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2006, 18:55   #1
linda_master
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 14
haaruitval zonder oorzaak

He meiden,


Is er iemand die me wat uitleg kan geven. Bijvoorbeeld wat AGA is (ik vermoed alopecia). Ben sinds kort lid van het forum (dankzij Google en de woorden haaruitval en haarpijn). Voorlopig nog geen idee wat ik heb (psoriasis heb ik al jaren, maar dan in mijn nek), sinds een week of zeven heb ik last van overmatige haaruitval, gepaard gaande met haarpijn (alleen boven op mijn hoofd, niet in mijn nek of achter m'n oren). Ik durf het niet meer te wassen, maar zo af en toe moet het en dan is het weer flink janken. In het begin denk je dat het wel meevalt, maar mijn kapper - en dat is toevallig ook nog mijn echtgenoot - vond deze keer niet dat ik me aanstelde. De huisarts heeft een pluktest gedaan - en jawel, er kwamen teveel haren mee. Selsun en iets met een heleboel alcohol meegekregen en een verwijzing voor bloedonderzoek, o.a. op Depakinespiegel (medicijn tegen epilepsie) en schildklier. Nog geen uitslag van ontvangen. De dermatoloog zal wel de volgende stap zijn....


Groetjes, Linda
linda_master is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 20:04   #2
jooltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2005
Berichten: 56
welkom

Hoi Linda,

Welkom op haarweb. De vrouwen die hier posten hebben allemaal in min of
meerdere mate problemen met hun haren (gehad). Door hier te posten vinden ze een luisterend oor bij lotgenoten en kunnen ze hun problemen wat van zich af-
schrijven. Ik hoop voor je dat je snel een oplossing vindt voor die ellendige
pijn die je hebt. Ik neem aan dat je genoeg vragen hebt: wat let je om ze lekker allemaal op ons af te vuren.

Groetjes
Jooltje.
jooltje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 20:15   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Linda master

Hoi Linda,

Op je vraag wat aga is ; alopecia androgenetica, haaruitval onstaan door erfelijke overgevoeligheid voor het mannelijke hormoon DHT, dihytestosteron, dat gevormd wordt vanuit het testosteron.
Tja je zit nog volop in de onderzoeksfase dus .. behandeling zal daarna pas kunnen starten.
Sterkte ... overigens is haarpijn veelvoorkomend bij meerdere vormen van haaruitval, afwachten dus. Ik weet uit ervaring hoe rot het is.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 22:08   #4
linda_master
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 14
Alle bloeduitslagen waren goed, dus daar moet het niet gezocht worden. Overigens bedankt voor jullie antwoord, het is heel fijn om te weten dat jullie meeleven!!
Groetjes, Linda
linda_master is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 10:48   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Hoi Linda, fijn dat je bloed helemaal in orde was!


Heb je ook je ijzerwaarden laten meten?

Overigens is AGA meestal niet in het bloed terug te vinden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2006, 17:13   #6
linda_master
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 14
Hoi Georgie,


Ik heb geen idee wat er allemaal precies gemeten is, maar mijn huisarts(e) is ervan overtuigd dat de haaruitval van tijdelijke aard is.....

Groetjes, Linda
linda_master is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2006, 15:55   #7
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Linda,

ik ben benieuwd wat je huisarts verstaat onder tijdelijk. Je kunt haaruitval 3 maanden de tijd geven. Dit is meestal (tenzij het cronisch is, dan kan het veel langer duren) de gemiddelde tijd bij TE.
Als het langer duurt dan drie maanden, kan het dus zijn dat de uitlokkende factor nog in je leven aanwezig is, stress, medicatie die je nog slikt AGA etc.

Verwacht trouwens niet dat als je ergens mee stopt of begint, je meteen resultaat hebt.
Als voorbeeld: Als je vandaag stopt met bv. de medicatie die bij jou haaruitval veroorzaakt, dan merk je pas resultaat over 3 maanden. Hetzelfde geldt met medicijnen tegen haaruitval. Dit heeft te maken met het feit dat een haar gemiddeld 3 maanden achterloopt.
Als iemand plots haaruitval krijgt dan is dit ook niet veroorzaakt op diezelfde dag, je moet dan altijd drie maanden terug rekenen, in de tijd terug gaan om de veroorzaker te vinden.

Echter, als je een huid aandoening hebt, dan kun je volgens mij wel acuut haaruitval krijgen.
Maar bij deze huidaandoeningen, speelt stress en voeding ook een belangrijke rol. Als je hiervoor gevoelig bent, dan kan je levenswijze al veel schelen om de aandoening te reduceren. Probeer gezond te eten, veel water te drinken, niet roken en niet teveel stressen.

Liefs van Sigur!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2006, 20:53   #8
cyberella23
shit happens
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 9
Hoi Linda,

WAT sigur eerder zegt klopt bijna helemaal, behalve de gemiddelde duur van haaruitval. Dit is namelijk tussen de 3 en de 6 maanden. Ik zelf ben helaas gevoelig voor haaruitval door stress en heb er nu 2 keer last van gehad in een periode van 5 jaar. Dus ga bij jezelf na of 3 maanden voordat je haaruitval begon er iets is voorgevallen. Misschien een verandering van de pil, stress of medicijngebruik.

Succes!
cyberella23 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 10:45   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
oorzaak haaruitval

Linda,
Ik zou er sowieso voor gaan dat een dermatoloog onderzoek doet en het niet alleen bij je huisarts zoeken. Maar volgens mij hebben we het daar al over gehad...
Ik vind huisartsen erg belangrijk enz maar mijn ervaring is dat ze echt onvoldoende van deze materie afweten.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Word je kaal van seks? the stig AGA - Algemeen 615 8 januari 2009 13:35
Onderzoeken naar de oorzaak van JOUW haaruitval. Jaapie AGA - Algemeen 1 12 mei 2004 18:57
Te weinig sex oorzaak haaruitval Haarstress22 AGA - Algemeen 5 24 juli 2002 23:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.