Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 maart 2006, 19:51   #1
cyberella23
shit happens
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 9
Wat is nou echt het effect van Minox 5% bij vrouwen?

Hoihoi,

Ik ben 23 en 3 maanden na het stoppen met de Diane pil kreeg ik extreme haaruitval met een aanval van zeer aggressieve seborroisch exceem. De dermatologen zeggen dat het door stress komt maar ik vermoed toch echt AGA (haarverlies bovenop, witte haren, geen hergroei). Ik lees op dit forum dat veel van julie Minoxidil 5% gebruiken. Dus voordat ik naar dermatoloog nr. 3 ga wl ik graag van julie weten wat voor effect Minox 5% nu echt heeft. Krijg je er maar een paar donshaartjes voor terug of echt veel goede haren? Die promotieplaatjes op internet geloof ik namelijk niet zo...

In any case bedankt voor het lezen!

Greetz
cyberella23 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2006, 12:18   #2
Michiel555
HaarWeb lid
 
Michiel555's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2006
Berichten: 1
Het lijkt me sterk dat het AGA is, want volgens mij merk je daar als vrouw pas wat van als je de overgang achter de rug hebt. Als je van jezelf al een zwakke oestrogeenhuishouding hebt, dan kan het natuurlijk wel.
Je schreef dat je alleen nog witte haren over houdt; dat lijkt me een kenmerk van diffuse alopecia areata... En dat is volgens mij een gevolg van hevige stress of psychologische moeilijkheden. Natuurlijk kan ook stress een oorzaak van het kaal worden zijn; je krijgt een zuren substantie net boven de wortel van het haar, waardoor deze zwakker wordt op de basis en gemakkelijker uitvalt. Ik neem aan dat beide dermatologen niet gek zijn, misschien hebben ze wel gelijk! Ik krijg een beetje het idee dat je minoxidil als wondermiddeltje bent gaan zien, en dat is het natuurlijk niet.

Als je écht minoxidil wilt gaan gebruiken, moet je weten dat minoxidil niets doet aan de oorzaak van de alopecia. Natuurlijk zal geen enkel middeltje alle problemen voorgoed oplossen; je zal om de kaalheid te voorkomen altijd middeltjes moeten blijven gebruiken.

Zestig tot zeventig procent van de gebruikers rapporteert weliswaar hernieuwde haargroei, maar slechts acht tot dertig procent noemt dit resultaat 'cosmetisch bevredigend'. Volledig nieuwe haargroei op kale plekken treedt zelden op. Het middel werkt voornamelijk bij mannen en vrouwen die nog niet zo lang (5-10 jaar) kalend zijn en dan vooral op de kruin.
De teruggewonnen haren door minoxidil blijven altijd "minoxidil-afhankelijk". Dat wil zeggen dat ze weer verloren gaan als er gestopt wordt met minoxidil, ook al gebruik je daarnaast andere haargroeimiddelen zoals finasteride.
Hoewel minoxidil de haargroei stimuleert, doet het in feite niets aan de onderliggende oorzaak van androgenetisch haarverlies. Het middel heeft dus geen anti-androgene werking en zo wordt niet belemmerd dat DHT zich hecht aan de androgeenreceptoren (AR) van de haarzakjes. Uiteindelijk zal gebruik van enkel minoxidil daarom niet genoeg zijn om haarverlies definitief te voorkomen.
Michiel555 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2006, 13:58   #3
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Cyberella,

Welkom op het forum. Je verhaal doet me wat denken aan dat van Sigur. Je moet haar berichten maar eens opzoeken. Ook zij kreeg na het stoppen met de Diane-35 pil last van haaruitval en seborroisch eczeem...

Lees ook eens deze thread over haaruitval na het stoppen met de Diane pil
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3641
Het feit dat je haaruitval is begonnen na het stoppen met de pil doet me toch denken dat het eerder een hormonale oorzaak zal hebben dan stress.

Zelf heb ik goeie resultaten met minoxidil 5%, maar dat is voor iedereen verschillend.

Wat bedoel je met witte haren? Bedoel je haartjes die zo klein en zijn geworden dat ze geen pigment meer hebben?

Groetjes
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2006, 13:59   #4
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michiel555
Het lijkt me sterk dat het AGA is, want volgens mij merk je daar als vrouw pas wat van als je de overgang achter de rug hebt. Als je van jezelf al een zwakke oestrogeenhuishouding hebt, dan kan het natuurlijk wel.
Je kan ook AGA krijgen als jonge vrouw, en met een normale hormonenhuishouding.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2006, 20:14   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
cyberella

Het lijkt me sterk dat het AGA is, want volgens mij merk je daar als vrouw pas wat van als je de overgang achter de rug hebt. Als je van jezelf al een zwakke oestrogeenhuishouding hebt, dan kan het natuurlijk wel.
Cyberella dit klopt echt niet... ook jonge vrouwen met normale hormoonspiegels kunnen aga krijgen, zelfs vanaf het moment dat de puberteit zich aandient.
Igv Aga heb je te maken met een over-geerfde overgevoeligheid voor het dyhitestosteron hormoon dat gevormd wordt vanuit het testosteron. Soms hebben vrouwen een (te) hoge testosteronspiegel, m.n bij die personen kan soms de diane pil, al dan niet gecombineerd met androcur helpen.
.
Jouw verhaal lijkt ook op het mijne, extreme talgafscheiding, seborrisch eczeem. die 2 laatsten lijken nu sinds kort wat onder controle, haaruitval nog te veel. T.a.v. het gebruik van minoxidil 5% heb ik zelf geen ervaring mee, die zijn nogal divers begrijp ik van mensen hier.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2006, 20:51   #6
cyberella23
shit happens
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 9
bedankt!

Iedereen alvast bedankt voor de fantastische reacties. Ik zal nog even verdere uitleg over mijn haaruitval geven. Alhoewel ik denk dat dermatologen zeker wel meer zullen weten over huid en haar dan ik, moet ik wel zeggen dat beide dermatologen geen enkele vraag hebben gesteld over de mogelijke oorzaak van mijn haaruitval.

Ik heb toch het gevoel dat wanneer ik als 23-jarige binnen kom lopen met diffuse haaruitval dat artsen het toch iets te snel op stress gooien. Ik was zelf zo stom om tijdens een stressvolle periode te stoppen met de diane (ik had mn ex-vriendje de deur uit gekickt en dacht dat ik mooi ff zonder pil kon).

Dus ik weet niet zeker of het nou door stress, de pil of beide factoren is getriggerd. Geen van de artsen die ik heb bezocht hebben de moeitegenomen om op mijn hoofd te kijken. Ik heb de klachten beschreven en kreeg denorex welke wel goed hielp. Nu gebruik ik 2 keer per week keto en houdt de schilfers redelijk onder controle.

De diane daar ben ik maar weer aan begonnen 3 maanden geleden en ik ga morgen mn eerste haarwerk ophalen (die heb ik voor de zekerheid besteld).

Het is namelijk niet de eerste keer dat ik haaruitval heb, 5 jaar geleden ook al. Maar toen kwam het zeker weten door stress (ja eindexamens he en wiskunde )

De vraag over minox was puur orienterend bedoelt omdat ik veel mensen hier zie die het gebruiken vroeg ik me af of het echt zo geweldig was.

By the way, mij DHT levels waren laag maar het kan ook komen doordat je gevoelig bent voor het weinige DHT wat je in je lichaam hebt.

Greetz Cyberella
cyberella23 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2006, 09:54   #7
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
cyberella

Hoi,
Dermatologen weten idd best veel over huid en haar maar hebben regelmatig niet zo'n zin in het haaruitval probleem is mijn ervaring. Zaak is dan ook een derma te vinden die je wel serieus neemt en samen met je op zoek gaat naar de oorzaak. Ik geloof zelf niet zo in stress haaruitval, vind ook dat artsen daar (voor het gemak?) vaak de boel op gooien. In ieder geval ben je zelf met zo'n antwoord eigenlijk nooit geholpen. Bij mij is dat ook een paar jaar zo gegaan totdat ik nb zelf erachter kwam wat het was. Overigens gold dat ook weer voor het seborrisch eczeem en geloof me ik heb al heel vaak op de stoep gestaan bij een dermatoloog afgelopen jaar.
.
Als dan ook nog blijkt dat de diane helpt tegen vermindering van haaruitval is het mij wel duidelijk dat het om aga gaat.
Fijn dat het wat beter gaat met je haar en hoofdhuid.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07
Minox niet geschikt voor mannen ? zucht Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 juli 2004 21:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.