Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 november 2006, 10:22   #31
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hallo allemaal,
Ik wil even laten weten dat ik nog steeds geen enkele haar heb getrokken en dat ik al echt weer wimpers en wenkbrauwen terugkrijg. Ik sta versteld dat het allemaal nog zo groeit na 22 jaar trekken, maar ik ben er erg blij mee.
de afgelopen week is wat lastiger geweest als die weken daarvoor. ik merkte dat ik toch weer vaker aan mijn haren ging voelen (en dat is 'verboden' volgens mijn contract). Ook merkte ik dat ik wat 'nonchalanter' met het contract omging, en het soms pas laat, en enkele keren pas in bed even snel doorlas. De afspraak is dat ik het ELKE DAG, als ik van het werk terug kom, goed en bewust doorlees, en daar werd ik wat lakser in. Toch is het me gelukt om elke dag te lezen, weliswaar op wat latere tijdstippen.
Ik herken wel wat er nu gebeurt; ik ben nu 4 weken echt trekvrij en wordt daardoor misschien wat overmoedig. Ik weet dat dit nu de 'gevarenzone' is, en dat ik heeeel erg op moet passen dat ik mezelf niet stiekum toe ga staan om toch maar even aan de haren te voelen of er toch maar eentje even te trekken. er groeien in ijn beleving nu best een paar 'rare' haren; krullende, witte, harde en dikke en kromme en voorheen waren die juist de eerste haren die sneuvelde. dan daht ik bij mezelf; die rare, krullende haar moet eruit, en dat deed ik dan. Ik dacht dan ook nog; alleen die ene rare of krullende erui trekken, verder niets. Het bleef echter nooooooooit bij die ene krullende of rare, want doordat ik het toestond om die eruit te trekken werd het systeem in mij direct getriggerd. Zodra ik dan die ene, 'rare' had uitgetrokken zag of voelde ik alweer een volgende 'rare of harde' die er ook uit moest. En voordat ik het wist zat ik in die 'trance' en dan was het te laat......
Dus, ik weet dat ik ALLE haren moet laten staan en niet aan moet komen met zinloze smoesjes als even maar, eentje maar, of alleen even voelen. Nee, streng zijn, en genieten van de vrijheid en opluchting die het me oplevert wanneer ik niet trek!!
Deze afgelopen week, van meer voelen en lakser omgaan met het contract, zie ik ook als een leerzame. In mijn geval ging het wel vaker zo met TTM, soms gaat het weken best makkelijk om ervan af te blijven en dan komt er op een of andere manier weer zo'n onrustige periode en dan wil je eraan voelen en plukken. Dus deze wat onrustigere periode neem ik heel serieus, TTM is me aan het testen, maar ik hou vol, blijf streng en alert en geef niet toe!
Als ik de heerlijke voordelen van het niet-trekken maar vaak genoeg lees, lukt het.
Voorheen stond ik 'sochtends altijd ruim een half uur te klooien met makeup om wenkbrauwen te tekenen en de ogen op te maken, zag er altijd nog best onnatuurlijk uit. Ik besteedde veel tijd aan plukken en pulken, en had dus soms ook van die trances (soms duurde die wel uren...) Ik baalde gewoon ook van mezelf als ik het weer had gedaan, mijn ogen waren geirriteerd, ik was toch altijd nog op mijn hoede of mensen het niet zouden zien etc. etc. En waar ik nog het meest van baalde is dat ik voelde dat die TTM 'macht' over mij had, dat ik dus verslaafd was en mezelf er niet tegen kon verzetten.
Als ik deze zaken allemaal weer lees in mijn contract voel ik; Nee, ik wil het niet meer en ik die het het niet meer!
Ok, hier laat ik het even bij.
Heel veel succes voor iedereen. OOk als je nu in een 'slechtere' fase zit, weet dat de dag komt dat ook jij TTM helemaal gaat loslaten.
Liefs en groten van Eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2006, 18:09   #32
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Eus ik bewonder je doorzettingskracht en optimisme. Daarnaast ben je erg waakzaam. Vooral dat laatst is nu erg belangrijk. Ik herken ontzettend veel van jou verhaal in mijn 5-weken-plan-periode. Blijf alert, je bent ver, maar je bent er ook nog lang NIET!

Ik ben benieuwd naar onze ontmoeting....

Groetjes De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2006, 21:48   #33
emma2440
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Berichten: 11
Beste Eus, ik heb juist je 'briefje' gelezen dat je de moed en sterkte hebt gevonden om te stoppen. Het zijn prachtige woorden, woorden die ons allemaal raken, zowel personen die nog trekken als personen die geen TTM meer hebben. Ze geven hoop aan anderen dat het mogelijk is om er vanaf te geraken en een 'trekvrij' leven te leiden. Voor ieder van ons is er ergens een weg om een manier te vinden van 'niet trekken' en jij hebt die gevonden. Proficiat en ik wens je het allerbeste toe !!
emma2440 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 09:07   #34
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hey Limburgse,
Bedankt voor je woorden, die blijven door mijn hoofd malen. Vooral het zinnetje, ...'je bent er nog lang NIET...' Even geeft me het een beetje rot gevoel, maar tegelijkertijd weet ik dat het o zo waar is!
Het klopt, ik moet zeeer alert blijven, elke dag, niet overmoedig of nonchalanter worden, want daar ligt de grote valkuil!!!
Het is goed om dat toch weer te lezen. Bedankt!
groetejs eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2006, 21:52   #35
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
hallo allemaal,
Hier weer even een up-date over hoe het met mij gaat.
Het gaat goed, nog steeds geen haar getrokken. De afgelopen weken is het wel soms moeilijk geweest omdat mijn hand meerdere malen naar mijn ogen is gegaan en begon te voelen aan de steeds langer wordende haren. dat voelen was heel fijn. enerzijds 'gewoon' fijn om te voelen dat het toch allemaal weer groeit, en anderzijds zat daar ook de TTM kriebel bij, lees; GEVAAR!
Ik voelde ook al weer wat 'rare', 'harde', en 'krullerige' haren zitten, en die gaan er normaliter als eerste uit. Ik denk dan dat ik er toch wel eentje mag trekken, dat valt toch helemaal niet op, alleen die harde stoppel en weet ik veel meer wat voor onzin ik mezelf weer begon aan te praten! Sinds mijn laatste gesprek in Nijmegen heb ik voor mezelf een paar motto's moeten bedenken die ik acuut in mijn hoofd moet zetten als de verleidelijke gedachte van 'ach, een haartje maar' op komt zetten. Mijn motto is; 'Met 1 haar trekken, kan ik alles in 1 keer weer verliezen!!'
Of, 'met 1 haar trekken activeer ik het TTM systeem acuut'
Ik weet dat dit voor mij waarheid is, dat heb ik al zo vaak meegemaakt. De haartjes worden langer, ik begin met eentje hier, en eentje daar te trekken, ojee, dan is het opeens a-symmetrisch dus moet er hier en daar nog wat meer uit, dan opeens ontstaat het eerste kale plekje en moet er dus aan de andere kant ook een kaal plekje, en zo gaat het maar door, en in maximaal 4 dagen heb ik geen haar meer over. Zo is het heel vaak gegaan, dus ik weet hoe verschrikkelijk belangrijk het voor mij is om juist NIET toe te geven aan dat ene, eerste haartje!! Ookal lijkt het soms nog zo bizar,(1 haar, waar hebben we het over...?) daar gaat het dus juist wel over, dat ene eerste haartje. Nou, het is me dus gelukt om de 'motto's' tijdig in mijn hoofd op de voorgrond te laten komen, soms zelfs hardop uit te spreken, en dan kon ik stoppen met voelen en trekken. Het feit dat ik dus nog steeds, ondanks het voelen en de drang, niets heb getrokken maakt me weer sterker. Ik weet nu dat ik de 'drang' dus aan kan, in mijn gevasl dus acuut stoppen met voelen en vooral niet denken dat het me nu vast wel lukt, in die zin moet ik mezelf niet vertrouwen!
Ik heb van de week voor het eerst sinds 10 jaar weer eens mascara gekocht, was heel gaaf om op te doen, gelijk lange zwarte oogharen! Wel lastiger om weer af te doen, want met het afdoen ging ik ook bijna plukken, dus daar moet ik nogmaar even mee uitkijken.
In mijn laatste gesprek in Nijmegen heb ik ook moeten praten en nadenken over wat ik ga doen als er een terugval komt. Ik merkte dat ik hier helemaal niet over wilde nadenken; NEE een terugval, nee, dat wil ik echt niet!!. Toch moest ik erover nadenken en praten.
Waarom? Nou, ik kan 2 dingen doen bij een terugval. Ik kan spontaan depressief worden, alle moed opgeven, het hele programma waar ik mee bezig ben in de prullebak mikken, de overtuiging 'ik kan het toch nooit, die rot TTM heeft weer gewonnen' aannemen, en boos, en verdrietig worden, en bij de pakken neer gaan zitten. ( Dit was voorheen trouwenms mijn reactie op een terugval)
Ik kan er echter ook voor kiezen, om zo'n moment te zien als een enorm waarschuwingssignaal, zien dat dit een misstap was, onderzoeken hoe dit heeft kunne gebeuren, en ook zien dat ik al een X aantal weken trekvrij ben, weten dat het programma werkt, dat het me dus wel lukt, maar dat ik dus nog veel alerter moet zijn in bepaalde momenten. Direct 10 keer zo alert en streng verder gaan met het programma. En vooral niet denken dat alles nu voor niks is geweest en dat ik niks kan. Hier gaat het dus over het psychisch/emotioneel sterker maken van mezelf en mijn eigen denken. Het zou zo 'zonde' zijn om gelijk bij de pakken neer te gaan zitten en alles op te geven, het levert me niks op en ik zet mezelf ermee in een slachtofferpositie, en daarmee geef ik TTm eigenlijk gewonnen. Nou, ik weet niet of ik helemaal duidelijk overkom, maargoed ik zie nu wel het belang van nadenken over wat ik doe bij terugval in, (welke emotionele / psychische reactie geef je eraan.) Ik ga er echt nog steeds van uit dat dit nooit meer gebeurt. Niet 1 haar!!

Lieve mensen, ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. En als het even niet goed gaat, weet dat die dag echt komt, geef nooit, nooit de moed op!
Zoek hulp, onderzoek wat bij jou past, wat jij nodig hebt, praat erover met mensen die je vertrouwd, geef jezelf niet de schuld, zie jezelf niet als 'zwak' of 'slap' want dat ben je echt niet. En, zoals al eerder gezegdm je bent meer dan TTm alleen.
Veel kracht en goeds, en tot snel.
groeten, Eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 11:44   #36
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hoi Eus,

Ik ben blij voor je dat het nog steeds goed gaat. Ik weet zeker dat het je zal lukken, je bent er op zo'n positieve manier mee bezig om niet te vervallen in de TTM.
Ik zelf ben ook al ruim 10 maanden van het haartrekken af, Ik ben er steeds minder mee bezig, maar weet wel. Ik begin er nooit meer aan. Meer dan 35 jaar haren trekken heeft zijn sporen achtergelaten, plekken blijven dun maar dat geeft niet. Al met al heb ik nog wel een leuk koppie met haar. er zit slag in dus makkelijk in onderhoud. Het duimen en voelen aan het haar geeft me nog wel dat trance gevoel, maar dat vind ik prima. Het haar blijft zitten en de drang om te trekken wordt minder.
Heel veel sterkte en liefs, Angela


Misschien zullen we elkaar wel eens ontmoeten op een contact dag.
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 22:26   #37
miriam26@wanado
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 68
Stoppen

Hoi Eus,

Dit allemaal lezend, geeft mij ook weer een stimulans om te stoppen (de zoveelste poging). Bij mij geen urenlange trances, maar zo'n 10 minuten is toch al genoeg om behoorlijk wat schade aan te richten. Mijn hoofdhaar valt gelukkig voor een groot deel overal overheen, maar er zit totaal geen model meer in en dat was vroeger wel anders.
Je bent een heel goed voorbeeld en ik zou zeggen: geef niet op, ga zo door!

Groet,

Miriam
miriam26@wanado is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2006, 20:01   #38
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Hoi Eus,

Fantastisch om te lezen dat het zo goed met je gaat! Je hebt er nu al een aantal weken opzitten en je hebt al heel wat mensen gemotiveerd!
Net als in mijn vorige reactie blijf ik wel nuchter; Nu voel je de haartjes, eindelijk resultaat na dat lange wachten.... Marscara kopen is dan een heerlijke traktatie, je hebt het verdiend.


Anderzijds zijn het juist die haartjes waar je nu extra waakzaam voor moet zijn... De adrenaline van het "ik ben gestopt gevoel" zwakt nu ook een beetje af. Dat gaf je zelf al aan met dat je je ertoe moet zetten om iedere dag consequent je contract te lezen. Blijf dat doen.

Ik bewonder je enorm, ik verheug me op onze ontmoeting zaterdag. Ik herken je aan je wimpers?!?!?! Helaas ga je mij herkennen aan ogen zonder wimpers aan de bovenkant, en een hoge strakke staart die een grote kale plek moet camoufleren. Ik kan wel wat lotgenotencontact gebruiken! En ik denk dat het voor jou ook goed is. Bekijk mij maar eens goed, en dan weet je hoe jij niet meer hoeft uit te zien! (klinkt hard, maar wel realistisch!)
Ik heb je gsm nr., ik neem voor zaterdag nog contact met je op.

Groetjes de Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2006, 20:24   #39
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Eus,

Je bent op de goede weg! Blijf bij je contract, en blijf altert.
Ik heb je nu ontmoet en die wimpers en wenkbrauwen staan je verdomd goed!!!!
Voelen is trekken
niet vergeten.....

Groetjes De Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2006, 23:13   #40
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hallo allemaal,
Hier weer even een up-date van mijn proces.
Op zich gaat het nog steeds goed, maar gisteravond heb ik 2 wimpers uitgetrokken. Ik had een drukke maar leuke dag gehad, ging om 23.00 nog even achter de pc met muziek aan de gang. Ik voelde al 2 of 3 weken aan 1 specifieke haar aan mijn linkeroog. Telkens was het me gelukt om er vanaf te blijven door de motto's 'voelen is trekken' en 'als ik nu toegeef aan het uittrekken van 1 haar, kan ik alles weer verliezen' in mijn hoofd te halen. Nouja, het lukte steeds even, maar ik ging toch steeds weer voelen aan die ene irritante haar. Daar gaat dan op 1 of andere manier al mijn aandacht naar toe. Toen deed ik pleisters om mijn vingers (die moet ik omdoen zodra ik begin te voelen) maar nu had ik ze niet direct om gedaan, want ik zat al wel een half uur te voelen. Toch ging ik weer door met voelen / zachtjes trekken en plots was die ene haar eruit!! Was een rare gewaarwording, maar ik dacht ook bij mezelf....'dit wist je, je wist dat je heel gevaarlijk bezig was!!'. Ik ging gelijk in een spiegeltje kijken of het opviel en toen ging mijn aandacht direct naar een andere 'uitstekende' stugge witte wimper (die zitten er een paar tussen tegenwoordig) Op zich valt dat niet op, maar van heeeel dichtbij zie ik die witte heel goed. Ik dacht , ok die witte nog eruit en dan snel stoppen. dus dat heb ik gedaan. Daarna stopte ik ook en ik moet eerlijk zeggen dat ik me rustiger voelde. vanmorgen in bed ging ik echter weer gelijk voelen, en toen ben ik wel heel streng tegen mezelf geweest door te zeggen, STOP!
vandaag verder weinig drang gehad, maar ik zie dit voorval wel als een zeer groot waarschuwingssignaal!! Ik moet echt opletten, want voordat ik het weet sta ik toe om dan toch maar even die ene eruit te trekken, en de volgende dag weer 1 of 2. Net als met roken. Ach, een sigaretje kan toch wel, en voordat ik het weet zit ik weer in mijn volledige verslaving.....
Dus, ik ben gewaarschuwd!! en hoe raar het ook klinkt, juist dat ene haartje wel of niet toestaan is van groot belang.
Ik ben wel blij dat ik kon stoppen en ik weet ook dat er nog meerdere situaties komen waarbij ik zo gefocussed ben op die ene 'rare' haar, maar de volgende keer laat ik hem staan. Want als ik die ene heb getrokken, voel ik direct weer een andere die ook raar is...... en dan is het hek van de dam.
Streng blijven, alert blijven, niet voelen, pleisters om en elke dag contract doorlezen.
Ik ga er weer voor.
Hoe is het verder met jullie, het is stil hier de laatste dagen.
groetjes van Eus!
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2006, 21:53   #41
Guess85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2006
Berichten: 3
Geloof in jezelf..

hoi Eus,

toen ik jou eerste bericht las herkende ik mezelf hier zo sterk in.. Die vastberadenheid had ik namelijk ook toen ik voor MEZELF besloot om te stoppen. En niet alleen voor even maar voor ALTIJD.. het gevoel is niet te omschrijven..Het komt van binnen uit een sterke drang, en dit is wat ik zo bij herken..ik was het zo zat om me slecht te voelen en niets leuks te kunnen doen met mn haar zoals de rest van mijn omgeving het deed. Ik was het zat.. daar komt het zo n beetje op neer. Ik was al 10 jaar bezig en ik wilde gewoon stoppen.. Ik heb het er nooit met iemand over gehad en niemand verteld.. iedereen dacht dat ik gewoon haaruitval had..heb nooit een dokter of therapeut gesproken, ik besloot gewoon voor mezelf op te stoppen.. omdat ik het niet meer aankon van een slechte zelfbeeld tot mezelf terugtrekken..woedeuitbarstingen etc.. dat wilde ik niet meer.. dit gevoel had ik 3 JAAR geleden en sindsdien ben ik TREKVRIJ in het begin was het vreselijk. Het was verschrikkelijk moeilijk, je moet een drang onderdrukken die je 7 jaar lang dag in dag uit hebt uitgevoerd. Maar naarmate de tijd verstrekt verminderd dat gevoel.. Tot het BIJNA helemaal verdwijnt. Het blijft altijd op de loer zoals je nu wel hebt gemerkt. Een terugval in de eerste maanden is normaal je kan niet anders. Je moet leren van zo n terugval en er sterker uitkomen. Het was een moeilijke tijd.. Ik kan rustig zeggen een hel! Maar ik heb het volgehouden naarmate de jaren verstrijken verminderd de drang. Ik voel me nu veel gelukkiger en ik benvol moed over de toekomst.. Ik was in het begin als de dood voor een terugval maar nu niet meer je wordt steeds sterker met de tijd en je moet ten alle tijde het gevoel hebben dat JIJ en jij alleen het onder controle kan hebben.
Ik wil met mijn reactie (en dit is de eerste keer dat ik ergens op reageer) dat het te doen is en met jou houding lukt het wel. Zo was ik namelijk ook.
Ik ben vorige maand na 10 jaar weer naar de kapper geweest. Ik was vreselijk bang.. ik heb best lang haar en ik wilde het op een lengte hebben.. in iedergeval ik ben geweest en toen de kapster begon te knippen.. Zei ze: Jeetje wat heb jij veel haar zeg! Ik kan niet uitleggen hoe ik me op dat moment voelde.. eindelijk, dacht ik,voor het eerst heb ik toch wel iets bereikt in mn leven.

Veel succes ik weet dat je (jullie) het wel kan.. Veel wilskracht toegewenst

Groetjes Guess85
Guess85 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 16:05   #42
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Guess85; Bedankt voor je tekst!!! Zal veel mensen goed doen om te lezen dat het weldegelijk kan!!! Bedankt!!

Eus; Toen ik begon te lezen dacht ik; "Oei meid, kijk uit." Later dacht ik; "Wat ontzettend knap dat je na die tweede wimper en de volgende ochtend zo resoluut STOP hebt gezegd!!! Daar is heel wat moed voor nodig.
Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je jezelf nu vaker toestemming mag geven voor die eerste twee......
Blijf volhouden, je bent ontzettend goed bezig. Ik ben trots op je!!!!

De Kerstdagen komen eraan. Met mascara op deze keer.
En je wilt het nieuwe jaar toch ook beginnen met je wimpers en wenkbrauwen?!?!!?!!!!!! Met als voornemen dat je in 2007 bakken met geld gaat uitgeven aan mascara, oke?

Kijk eens (niet te lang!) in de spiegel en lach naar jezelf. Je hebt het voor elkaar gekregen dat er nu wimpers en wenkbrauwen zijn. Een hele prestatie.

Met mij gaat het ook goed. Ik heb sinds ik je gezien heb 1 keer een 'trekbui' gehad. Dat was daarvoor ongeveer dagelijks! we zijn goed bezig.........

Groetjes De Limburgse

Groetjes Amiee
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2006, 19:42   #43
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
En hoe gaat het nu Eus???????????????

Hou me op de hoogte.......

Gr. De Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2006, 22:04   #44
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hoi,
De afgelopen 3 weken zijn moeilijk geweest; veel voelen, bijna trekken, stoppen, weer voelen, weer bijna trekken, stoppen, voelen, bijna trekken etc. etc. Ik stond mezelf steeds meer toe om te voelen, en uiteindelijk stond ik mezelf ook toe om 'die ene' eruit te trekken. 'Die ene' waar al de aandacht naar toe gaat. ik dacht dat het me eindelijk rust zou geven, want ik zat al weken lang aandacht te geven aan 'die ene'. Zodra die ene eruit was, vond ik wel weer een andere 'rare' dus het is zo'n illusie om te denken dat het rustig wordt als ik toegeef aan die ene, want er volg al snel een nieuwe. De afgelopen 1,5 week heb ik dus een paar haren getrokken. Om precies te zijn 5 wimpers en 4 wenkbrauwen. Wel was ik in staat om te stoppen en niet in de trance te gaan, en dat is wel tof.
Gisteren weer contact gehad met Nijmegen en ik heb een nieuw plan gemaakt. Ik heb opnieuw moeten beslissen of ik werkelijk, tot in mijn diepste vezel, achter mijn beslissing ga staan; ik ben gestopt met haartrekken! Het antwoord is dus ja, ik heb de bewustzijnds draad weer even heftig moeten oppikken, maar dat voelt nu heel goed. Geen smoesjes, streng zijn voor mezelf, niet toegeven aan 'die ene' en weten dat haartrekken hetgene is wat ik niet meer wil!!!
Ik heb 4 nieuwe afspraken gemaakt en dat zijn de volgende;
1.als ik 'gewoon' even aan een haar voel, zonder trekdrang, moet ik ACUUT 1 minuut mijn handen op mijn schoot leggen.
2.als ik aan mijn haar voel, met trekdrang, dan moet ik ACUUT pleisters om 4 vingers doen.
3.als ik onverhoopt toch 1 haar trek, dan moet ik ACUUT weg uit de ruimte waar ik me bevond en 15 minuten iets anders doen als wat ik aan het doen was, bijvoorbeeld gitaar spelen.
4.consequent elke dag contract doorlezen en foto's bekijken.

Dus, opnieuw streng zijn, alert zijn, weten dat ik het kan!!!

Ik ben weer vol goede moed, zie deze afgelopen periode als een test, een test of ik ttm de baas kan, of aanwezig laat zijn in mijn systeem.
ik geloof erin.
Succes voor iedereen.
lieve groet, Eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 07:42   #45
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Gelukkig heb je weer de juiste inspitatie teruggevonden! We lazen hier nog maar weinig van je, dus ik had al het voorgevoel dat het niet helemaal lekker liep....

Maar ik geloof erin dat je het kunt. Je zult nu wel veel resultaat zien. Lekker he! Geniet ervan, maar dan wel opde juiste manier!!!

Heel veel succes. Ik ga straks voor een weekje weg. Ben 29-12 weer terug. Als je het moeilijk hebt dan sms je me maar!!! Doen hoor!!!!

Groetjes en hele fijne Feestdagen!!
Denk maar vast na over de goede TTM-voornemens voor 2007....

De Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gestopt met microgynon en mirena gekregen, wat is de reden van haaruitval? Eli Haarproblemen bij vrouwen 15 3 december 2006 17:11
Gestopt met roken en AA?? Patty's AA - Algemeen 6 27 juli 2006 12:17
gestopt... erna TTM - Algemeen 102 16 februari 2006 16:55
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29
Bij wie is de FRONTALE haaruitval GESTOPT??? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 november 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.