Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 mei 2017, 23:34   #16
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
22 is idd wel heel erg jong voor een HT. Zoals hierboven aangegeven moet het echte kalen nog beginnen. Nu heb je denk ik 1200 grafts nodig maar dat heb je dan misschien elke 2-3 jaar opnieuw nodig en dan ben je dus rond je 30e door je donor heen en t kalen gaat gewoon door.

Misschien pakt het minder zuur uit hoor, maar dat is eigenlijk wel de reden dat men in het algemeen afraadt dit te doen op zo'n jonge leeftijd. Op jouw leeftijd denk je misschien, f*ck it, ik wil NU leven, maar ik kan je verzekeren dat je op je 40e t nog steeds belangrijk vindt hoe je dr uit ziet.

Al met al heb je denk ik 2 opties, flink aan de meds (met de bijbehorende risico's) en als het goed aanslaat en de uitval stopt dan een HT. Of je haaruitval accepteren en over een paar jaar met de tondeuze er door.

Succes
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2017, 13:07   #17
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Je hebt een gigantische haarddichtheid + je bent nog jong en dit zijn nauwelijks inhammen te noemen. Je haarlijn is prima, dit ga je ook bij de serieuze klinieken te horen krijgen.

Besteed hier nu nog geen tijd aan, maar kijk jaarlijks terug of het achteruit gaat. Meer hoef je hier nu nog niet aan te doen.
Dus besteed je geld aan andere dingen, dingen die je nu gelukkig gaan maken of aan je studie. Een HT gaat jou in deze periode niet gelukkig maken, een HT gaat bij jou hoogstwaarschijnlijk altijd tegenvallen.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 6 mei 2017 om 13:11
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2017, 20:09   #18
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Je hebt een gigantische haarddichtheid + je bent nog jong en dit zijn nauwelijks inhammen te noemen. Je haarlijn is prima, dit ga je ook bij de serieuze klinieken te horen krijgen.

Besteed hier nu nog geen tijd aan, maar kijk jaarlijks terug of het achteruit gaat. Meer hoef je hier nu nog niet aan te doen.
Dus besteed je geld aan andere dingen, dingen die je nu gelukkig gaan maken of aan je studie. Een HT gaat jou in deze periode niet gelukkig maken, een HT gaat bij jou hoogstwaarschijnlijk altijd tegenvallen.
Ik ben het hier mee eens. Je hebt nog hartstikke vol haar, gewoon een natuurlijke haarlijn. Er zijn mensen met een veel ergere situatie die het ook nog gewoon afwachten
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2017, 21:23   #19
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
De vraag komt niet voor niks...

Als je ergens een probleem mee hebt, kan dat psychische problemen veroorzaken. Hoe klein dat probleem ook voor een ander kan zijn.
Heb je het geld en durf je het risico aan, gewoon doen.

Het is niet meer zoals vroeger dat je er een litteken aan over houdt van oor tot oor.

Je moet je er niet voor in de schulden steken.
Dan verleg je het probleem naar een ander gebied.
Daarnaast moet je tevens de financiële middelen hebben om een vervolgbehandeling te kunnen bekostigen als dat in te toekomst nodig mocht zijn.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 02:23   #20
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach Bekijk bericht
De vraag komt niet voor niks...

Als je ergens een probleem mee hebt, kan dat psychische problemen veroorzaken. Hoe klein dat probleem ook voor een ander kan zijn.
Heb je het geld en durf je het risico aan, gewoon doen.


Het is niet meer zoals vroeger dat je er een litteken aan over houdt van oor tot oor.

Je moet je er niet voor in de schulden steken.
Dan verleg je het probleem naar een ander gebied.
Daarnaast moet je tevens de financiële middelen hebben om een vervolgbehandeling te kunnen bekostigen als dat in te toekomst nodig mocht zijn.
De oorzaak ligt niet bij zijn inhammen, dat ga je dus met een HT ook niet oplossen. Een HT is niet de oplossing en is in deze situatie simpelweg nog niet nodig, ik zie ook nog geen AGA patroon daarvoor moeten we before foto's zien.

Daarnaast moet je op de lange termijn denken en je donor is nu eenmaal niet onbeperkt.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 11:58   #21
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
De oorzaak ligt niet bij zijn inhammen, dat ga je dus met een HT ook niet oplossen. Een HT is niet de oplossing en is in deze situatie simpelweg nog niet nodig, ik zie ook nog geen AGA patroon daarvoor moeten we before foto's zien.

Daarnaast moet je op de lange termijn denken en je donor is nu eenmaal niet onbeperkt.
De oorzaak ligt wel bij zijn inhammen, want daar vraagt hij advies voor.

Ik ben zelf ook begonnen met deze situatie.
Anderen zagen geen afwijking in mijn haar, maar ik zat ermee.

Ik begrijp zijn vraag dus heel goed.

Maar zoals ik zeg: zorg dat je rekening houdt met het mogelijke toekomstige scenario.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 18:47   #22
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach Bekijk bericht
Het is niet meer zoals vroeger dat je er een litteken aan over houdt van oor tot oor.
Dat is waar. Maar als het haaruitval in hetzelfde tempo doorgaat of zelfs toe gaat nemen, dan is het echt een verloren wedstrijd, gaten dichten in een boot waar steeds grotere gaten ontstaan, het kost bakken geld, tijd, frustratie en uiteindelijk verlies je toch en de uiteindelijke situatie zal er zeker niet mooier door worden.

Ik zie een FUE alleen als oplossing voor mensen van zeg 35 jaar die (vrij zeker) weten dat hun haaruitval stabiel is en die op dat moment NW2-2.5 zijn. Dan is het een wedstrijd die je wel kan winnen, in ieder geval tot je 50e.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 05:02   #23
ruben1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Als ik zo op de foto's ziet is het 100% inhammen en is geen AGA. En ik zie nog een haar lijn en goed haar grenslijn.

Hij kan het beste gaan naar een haar transplantatie gaan voor een consult en vraag advies is daar. Je kunt beter afwachten.

Ik ben 32 jaar en die jongen op dat foto heeft precies het zelfde probleem als mij inhammen. De haren worden dunner en slaper en geen stevigheid meer. Dat probleem aan de zijkanten heb ik ook. Ik heb ook geen haar uitval 10 of 20 stuks per dag en vele minder dan dat.


Ik was ook bij een haar transplantatie geweest op advies heb ik nodig aan de zijkanten en voor kanten in totaal tussen 1500 - 2000 grafts om alles dicht te maken. De dokter had mij gezegd achterkant heb je veel haar en goeie dikte en zij wacht maar even af 1 tot 2 jaar en dat ik eventueel een bloedonderzoek moet doen, hoe het verder met mijn vitamine B en D voor staat.
Dus nummer 1 zij kanten alle beiden en nummer 2. Als hij bij mij haar transplantatie gaat doen dan moet hij haren pakken die niet uitvallen.

De doctor had mij vertelt hij deed voor iemand 2500 graft en na 2 jaar gingen de haren toch weer uitvallen en weer een
grote gat ontstaan en moest hij weer 2500 graft doen en vond het ook geld verspilling en hij had beter kunnen wachten was hij goedkoper uit met 1x 5000 grafts.


Mijn achterhoofd en midden haren zijn dikker en heb geen haar uitval, maar juist inhammen.

Laatst gewijzigd door ruben1985; 9 mei 2017 om 05:30
ruben1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 11:09   #24
Jeroendaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2016
Berichten: 12
Geslacht:
Je zegt dat je je kaalheid hebt geërfd van je vader. Weet je dit zeker? En vooral: hoe kaal is hij?

Ik heb mijn kaalheid van mijn opa moederskant geërfd. Hij had nw3,5 ongeveer toen hij 70 was. Aan de hand daarvan weet ik hoe ik mij moet richten op een haartransplantatie.

Als iemand wellicht helemaal kaal wordt in de toekomst heeft het weinig zin om nu een beetje die inhammen op te vullen...(bij jou ziet het er nog gaaf uit btw).
Jeroendaan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 14:24   #25
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroendaan Bekijk bericht
Je zegt dat je je kaalheid hebt geërfd van je vader. Weet je dit zeker? En vooral: hoe kaal is hij?

Ik heb mijn kaalheid van mijn opa moederskant geërfd. Hij had nw3,5 ongeveer toen hij 70 was. Aan de hand daarvan weet ik hoe ik mij moet richten op een haartransplantatie.

Als iemand wellicht helemaal kaal wordt in de toekomst heeft het weinig zin om nu een beetje die inhammen op te vullen...(bij jou ziet het er nog gaaf uit btw).
Aan mijn moeder haar kant heeft niemand last van AGA , Mijn broer heeft beter haar dan mij en hij is 4 jaar ouder ( hij gebruikt niks tegen haaruitval ) Mijn vader heeft het van zijn vader... Hij heeft een NW6 ( mijn vader is wel al 65+ ) Maar hij begon ook al vroeg te kalen... Zijn broers hadden geen last van AGA.

Groetjes
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2017, 14:28   #26
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach Bekijk bericht
De oorzaak ligt wel bij zijn inhammen, want daar vraagt hij advies voor.

Ik ben zelf ook begonnen met deze situatie.
Anderen zagen geen afwijking in mijn haar, maar ik zat ermee.

Ik begrijp zijn vraag dus heel goed.

Maar zoals ik zeg: zorg dat je rekening houdt met het mogelijke toekomstige scenario.
Ja , Ik ga gwn is op consult gaan in Veldhoven en zien wat zij gaan zeggen. Het stoort mij echt te hard... Heeft ook veel invloed op mijn dagelijkse leven... Wat veel mensen, wrs niet snappen.

Groetjes

M
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2017, 21:51   #27
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Bekijk bericht
Ja , Ik ga gwn is op consult gaan in Veldhoven en zien wat zij gaan zeggen. Het stoort mij echt te hard... Heeft ook veel invloed op mijn dagelijkse leven... Wat veel mensen, wrs niet snappen.

Groetjes

M
Met alle respect voor hoe je je voelt hoor, maar je hebt wel echt een mega bos haar. Je hebt inderdaad wat beginnende inhammen maar vind je het waard om daarvoor al te laten opereren? Het is geen kattenpis, naast dat het flink wat kost zal je er ook van moeten herstellen etc.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2017, 22:14   #28
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Veldhoven

De eerste stap is gezet! Ik heb 10 juli een consult met Kliniek Veldhoven!
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2017, 04:13   #29
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Succes met de stap die je hebt gezet hebt Malibu

Ik heb de hele topic gelezen. Zij (bij zo'n kliniek) zullen je zeker wel serieus nemen en niet zeggen van goh, dat ziet er goed of slecht uit. Inderdaad heb je zeker een mooie dichte bos haar, daar mag je trots op zijn. Bij zo'n professionele kliniek zullen zij vast zo mooi mogelijk jou kapsel verder naar jou zin willen helpen maken en je zult vast geen spijtoptant worden. Ik wens je veel succes bij het consult en dat je een positieve ervaring rijker wordt.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 11 juni 2017 om 04:16
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2017, 20:04   #30
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Hoe lang op HT na consult?

Ik zit met een vraag , als we nu met alles mee eens zijn met grafts enz...
Hoe lang duurt het voor de operatie zelf? 3 maand , 6 maand een jaar?

Graag hoor ik jullie ervaring.

Groetjes

Malibuuu
Malibu is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.