Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2004, 23:46   #1
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Kent dit proces ook nog een einde?

Is het niet zo dat je vanaf een bepaald leeftijd veel minder DHT aanmaakt? Of is het zo dat je ALTIJD helemaal kaal wordt als je eenmaal AGA hebt?
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 06:57   #2
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
hoogtepunt was 25 jaar, had ik geloof ik ergens gelezen. weet niet of iemand dat kan bevestigen?
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 09:01   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Dat verschilt denk ik per persoon, maar volgens mij was het gemiddeld ook rond je 25ste inderdaad. Maar ja, als ik naar mijn ooms kijk. Sommigen hadden tot hun 30ste gewoon nog een mooi bos haar (misschien al wel inhammen, maar in de jaren 70 met dat lange haar en die doffe foto's is dat moeilijk te zien) en pas tegen hun 40ste begon het echt heel kaal te worden. Dus het is niet gegarandeerd dat wanneer je eenmaal je 25ste overleefd hebt, je er dan vanaf bent.

Maar goed, het hoeft niet zo te zijn dat je helemaal kaal wordt, als dat genetisch niet voorbestemd is. Sommige mannen houden alleen een kale kruin (een vader van een vriend van mij), sommige mannen houden diepe inhammen. Het ligt allemaal aan je genen.

Maar goed, logischerwijs zou het wel langzamer moeten gaan, wanneer je minder DHT aanmaakt (omdat je ouder bent).
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 11:31   #4
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Tussen de 18e en 30e levensjaar is er vaak meer sprake van een haarlijnverschuiving of toename van de inhammen bij AGA. Daarna wordt het overal geleidelijk aan dunner. Als je na je 30e nog geen of weinig last heb van een bi-temporale verschuiving, dan zal dat vrijwel niet meer zo snel toenemen, zeker niet als je aan de fina of duta gaat. Ik denk ook dat fina en duta het beste werkt bij die personen die wat ouder zijn (zowel op het kruin als het frontale gedeelte), omdat ze dus minder gevoelig zijn voor die bi-temporale verschuiving, omdat ze in hun jongere jaren hun haarlijnen minder of niet gevoelig waren voor DHT.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 21:50   #5
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Ik ben altijd wel een beetje aan het kalen geweest (inhammen, beetje dunner op kruin, etc...) maar het is pas vanaf mijn 27e flink begonnen. Momenteel ben ik 28 aan het huidige tempo moet het echt niet langer doorgaan (het lijkt wel of er gewoon een storm doorheen gaat). Ik hoop nog steeds dat het maar shedding van de fina is...
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 11:06   #6
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
De theorie is dat je mischien wel hoe ouder je wordt (na je 30 ste)minder DHT aanmaakt maar daar hebben de slimme foute genen uiteraard ook rekening mee gehouden dus dat compenseren ze met hoe ouder je wordt hoe gevoeliger je voor DHT wordt , dus het een compenseerd het ander en de AGA gaat net zo hard door (mischien zelfs sneller ) .
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 11:15   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
De theorie is dat je mischien wel hoe ouder je wordt (na je 30 ste)minder DHT aanmaakt maar daar hebben de slimme foute genen uiteraard ook rekening mee gehouden dus dat compenseren ze met hoe ouder je wordt hoe gevoeliger je voor DHT wordt , dus het een compenseerd het ander en de AGA gaat net zo hard door (mischien zelfs sneller ) .
Eigenlijk is het wel ironisch ook. Het conflict in jezelf. Jij tegen je genen . Ik snap mijn genen niet hoor, waarom werken ze mij zo tegen? Als het in hun belang is dat ik mij goed voel om op die manier mij gemakkelijker te profileren in deze samenleving, waarom doen ze dan zo gemeen?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 12:54   #8
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Eigenlijk is het wel ironisch ook. Het conflict in jezelf. Jij tegen je genen . Ik snap mijn genen niet hoor, waarom werken ze mij zo tegen? Als het in hun belang is dat ik mij goed voel om op die manier mij gemakkelijker te profileren in deze samenleving, waarom doen ze dan zo gemeen?

Tja Haarmannetje je moet het maar zo zien , het heeft waarschijnlijk met de natuurlijke selectie te maken , als niemand haaruitval zou hebben en allemaal even aantrekkelijk voor het vrouwelijke geslacht dan zou er een probleem ontstaan in het natuurlijke selectie proces .
en dan zou bijna iedereen gelijke kansen hebben , en dat is in de natuur niet zo , de knappe(uiterlijk) wint met solicitatie gesprekken bijna altijd van de minder knappe , veel draait om uiterlijk helaas, vooral nu .
en iemand die niet kaal is zal eerder een mooie vrouw krijgen dan iemand die kaal is ,, het is vreselijk maar waar .
het zorgt dus voor een mooi minder mooi contrast verbreeding .
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 12:59   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Tja Haarmannetje je moet het maar zo zien , het heeft waarschijnlijk met de natuurlijke selectie te maken , als niemand haaruitval zou hebben en allemaal even aantrekkelijk voor het vrouwelijke geslacht dan zou er een probleem ontstaan in het natuurlijke selectie proces .
en dan zou bijna iedereen gelijke kansen hebben , en dat is in de natuur niet zo , de knappe(uiterlijk) wint met solicitatie gesprekken bijna altijd van de minder knappe , veel draait om uiterlijk helaas, vooral nu .
en iemand die niet kaal is zal eerder een mooie vrouw krijgen dan iemand die kaal is ,, het is vreselijk maar waar .
het zorgt dus voor een mooi minder mooi contrast verbreeding .
Waar baseer jij dit in vredesnaam op ? Dit zijn altijd wel leuke standaard reacties, maar waar is het op gebaseerd.

Ten eerste kom je aan met natuurlijke selectie. Wie zegt dat kaalheid niet juist een nieuw verschijnsel is? Waar staat dat het een nadeel is? Kaalheid bestond ten slotte vroeger niet en de evolutie zorgt nooit voor ingebouwde nadelen, dat is gewoon niet logisch. Kaalheid heeft zich pas vrij laat bij de mensensoort ontwikkeld en het is in opmars. Steeds meer jonge mannen krijgen er mee te maken, dus ik vraag me af wat wat betreft de natuurlijke selectie meer voordelig is.

En nu wat betreft die sollicitatiegesprekken. Ook een veelgehoord argument hier, maar waar is het op gebaseerd? Zoals we weten worden sollicitatiegesprekken afgenomen door mensen en zoals we ook weten hebben mensen verschillende voorkeuren. De één valt op blond haar, de ander op donker, de één valt op vrouwen met een bril, de ander absoluut niet, enzovoort, enzovoort. De ene interviewer bij een sollicitatiegesprek is de andere niet.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 13:10   #10
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
[QUOTE=Haarmannetje]Waar baseer jij dit in vredesnaam op ? Dit zijn altijd wel leuke standaard reacties, maar waar is het op gebaseerd.

Ten eerste kom je aan met natuurlijke selectie. Wie zegt dat kaalheid niet juist een nieuw verschijnsel is?


Kaalheid een nieuw verschijnsel ,, volgens wel ingelichte bronnen was Julius Ceasar ook kaal ..

als jij een andere mening erop na houd prima , kaalheid heeft zelfs een dubbele negatieve werking , n.l. het maakt je vaak onzeker en dat werkt ook behoorlijk in je nadeel als je kaal wordt , zeker met vrouwen, zo ervaar ik dat zelf ook .
maar als jij er geen last van hebt prima toch , wees blij .
mij heeft het wel mijn hele leven onzeker gemaakt en geen gelijke kans gegeven met b.v vrouwen versieren .
van ver af zgen ze je staan maar zodra ze van dichtbij zagen dat je kalende bent zagen ze je ineens niet meer staan , terwijl ik er voor de rest wel goed uitzie ,, hoe verklaar je dat dan ?
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2004, 13:15   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Kaalheid een nieuw verschijnsel ,, volgens wel ingelichte bronnen was Julius Ceasar ook kaal ..
Ja, dat is dus nieuw. Wat zijn 2000 jaren nu in vergelijking tot meer dan een miljoen jaar mensensoort?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
als jij een andere mening erop na houd prima , kaalheid heeft zelfs een dubbele negatieve werking , n.l. het maakt je vaak onzeker en dat werkt ook behoorlijk in je nadeel als je kaal wordt , zeker met vrouwen, zo ervaar ik dat zelf ook .
maar als jij er geen last van hebt prima toch , wees blij .
mij heeft het wel mijn hele leven onzeker gemaakt en geen gelijke kans gegeven met b.v vrouwen versieren .
van ver af zgen ze je staan maar zodra ze van dichtbij zagen dat je kalende bent zagen ze je ineens niet meer staan , terwijl ik er voor de rest wel goed uitzie ,, hoe verklaar je dat dan ?
Misschien dat het met je onzekerheid te maken heeft? Vrouwen (mensen in het algemeen) kunnen direct zien, wanneer je onzeker bent hoor.

En joh, vrouwen versieren is toch niet je levensdoel? En er zullen ongetwijfeld wel vrouwen zijn geweest die jou ook met haar niet aantrekkelijk vonden. Dat jij jezelf er goed uit vindt zien is prima, je moet tevreden zijn met jezelf. Maar dat kun je niet naar iedere vrouw generaliseren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 14:09   #12
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Evolutionaire koffiedikkijkers voorspellen dat hoofdhaar in de komende (tien)duizenden jaren van de mensheid - mocht het goed met ons blijven gaan - zijn functie zal verliezen. Hoofdhaar is primair bedoeld om ons hoofd warm te houden, vooral ten tijde van grillige klimaatsveranderingen. Nu een groot gedeelte van de mensen op deze aardkloot warm en geriefelijk er bij zit, verliest deze functie haar nut. Gevolg: onze verre nakomelingen zullen allemaal kaal zijn. Vergelijk het met de dwergmens Homo Florensis (recentelijk gevonden in Indonesie). Bij gebrek aan natuurlijke vijanden kon hij het zich permitteren om tot dwergachtige proporties te transformeren. Dichter bij huis: de milt is een atavistisch orgaan, dwz het vervulde bij onze voorouders nog een functie maar nu niet meer. Kan dus nog wel een tijd duren voordat hoodfhaar voorgoed overbodig is. Bovendien: wie zegt ons dat we niet tussen twee ijstijden inzitten?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 15:44   #13
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Evolutionaire koffiedikkijkers voorspellen dat hoofdhaar in de komende (tien)duizenden jaren van de mensheid - mocht het goed met ons blijven gaan - zijn functie zal verliezen. Hoofdhaar is primair bedoeld om ons hoofd warm te houden, vooral ten tijde van grillige klimaatsveranderingen. Nu een groot gedeelte van de mensen op deze aardkloot warm en geriefelijk er bij zit, verliest deze functie haar nut. Gevolg: onze verre nakomelingen zullen allemaal kaal zijn. Vergelijk het met de dwergmens Homo Florensis (recentelijk gevonden in Indonesie). Bij gebrek aan natuurlijke vijanden kon hij het zich permitteren om tot dwergachtige proporties te transformeren. Dichter bij huis: de milt is een atavistisch orgaan, dwz het vervulde bij onze voorouders nog een functie maar nu niet meer. Kan dus nog wel een tijd duren voordat hoodfhaar voorgoed overbodig is. Bovendien: wie zegt ons dat we niet tussen twee ijstijden inzitten?
er zit een denkfout in, jij hebt het over de Marxistische evolutietheorie, die houdt in: gebruiken we het niet dan verdwijnt het, grofweg. Deze thorie klopt niet. Kenmerken zullen pas doorgegeven worden als ze een voordeel hebben mbt tot voortplanting.
Als kale (AGA) mensen meer kans hebben tot voortplanting dan zul je zien dat mensen kaler gaan worden. Toen de mens zich kon gaan kleden werden misschien minder harige mensen aantrekkelijker gevonden, die kregen nakomelingen etc etc. Zo verdwijnt zo'n vachtje uit beeld, door actieve selectie, niet door een gebrek aan gebruik of functie.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 17:18   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
er zit een denkfout in, jij hebt het over de Marxistische evolutietheorie, die houdt in: gebruiken we het niet dan verdwijnt het, grofweg.
Heeft Marx zich hier ook al mee bezig gehouden? Ik dacht dat dat Darwin was.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2004, 19:14   #15
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Goeie theorieen allemaal, maar hoe komt het dat we in de rui zijn (dus extra haren verliezen) als het kouder word en niet als het warmer (lente/zomer) word? Want als we hoofdhaar hebben om ons bolleke warm te houden, zou dit toch andersom moeten zijn?
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kent er iemand AVTAR????? albakos Medicijnen/haargroeimiddelen 3 9 mei 2004 11:33
Wie kent deze? Flintstone Haarwerken 1 19 december 2003 18:18
Alopesan 400, wie kent het? Wiebe Medicijnen/haargroeimiddelen 1 13 december 2003 16:25
Theo Zantman?? Wie kent deze kliniek? Thunderbird Chirurgische behandelingen 10 10 juni 2003 22:51
Einde tijdperk "Alopecia Androgenetica" Rocco Medicijnen/haargroeimiddelen 37 27 november 2002 16:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.