Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 november 2004, 11:54   #16
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Het klopt inderdaad , het is levensgevaarlijk om s'ochtends de kam door je haar te halen , dan heb ik altijd lange mooie dikke haren in mijn kam , als ik later op de dag mijn haar kam , geen probleem , bijna nooit haren in mijn kam.
ik vermoed dat het met doorbloeding van je hoofdhuid te maken heeft , s'nachts is dat op een zeer laag pitje en als je dan wakker wordt zitten vele haren wat losser in hun haar zakje en voila ...
tip : je haar kammen zo lang mogelijk uitstellen , scheelt je weer een paar haren per dag ..

gebruik Duta 1 x in de 3 dagen ,en 2 x dagelijks minox 2%. that's all
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 12:24   #17
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Het klopt inderdaad , het is levensgevaarlijk om s'ochtends de kam door je haar te halen , dan heb ik altijd lange mooie dikke haren in mijn kam , als ik later op de dag mijn haar kam , geen probleem , bijna nooit haren in mijn kam.
ik vermoed dat het met doorbloeding van je hoofdhuid te maken heeft , s'nachts is dat op een zeer laag pitje en als je dan wakker wordt zitten vele haren wat losser in hun haar zakje en voila ...
tip : je haar kammen zo lang mogelijk uitstellen , scheelt je weer een paar haren per dag ..
hahahaha je leest de prachtigste theorieën hier op haarweb "Levensgevaarlijk om je haar te kammen 's ochtends"!! Hehehehe
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 12:28   #18
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hehe Kabouter Plop, ik betwijfel of het zo werkt. Als het al zo zou zijn, dat je haren 's ochtends uitvallen omdat er 's nachts wat minder doorbloeding is geweest, dan kan het nooit zo zijn, dat het daardoor permanent uitvalt. Een nacht is gewoon te kort daarvoor. Zo'n haar zal gewoon weer terug groeien. Hoe anders verklaar je dan, dat mensen zonder AGA al hun haar houden? Slapen die niet ofzo ?

Verder is het natuurlijk ook niet helemaal juist om te stellen dat de haren uitvallen door het kammen. Als zo'n haar uitvalt door te kammen, dan valt deze ook uit zonder te kammen.

Wat betreft slapen denk ik dat er alleen een relatie bestaat in positief verband: een goede nachtrust is noodzakelijk voor een goede haargroei.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 17:10   #19
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Hehe Kabouter Plop, ik betwijfel of het zo werkt. Als het al zo zou zijn, dat je haren 's ochtends uitvallen omdat er 's nachts wat minder doorbloeding is geweest, dan kan het nooit zo zijn, dat het daardoor permanent uitvalt. Een nacht is gewoon te kort daarvoor. Zo'n haar zal gewoon weer terug groeien. Hoe anders verklaar je dan, dat mensen zonder AGA al hun haar houden? Slapen die niet ofzo ?

Verder is het natuurlijk ook niet helemaal juist om te stellen dat de haren uitvallen door het kammen. Als zo'n haar uitvalt door te kammen, dan valt deze ook uit zonder te kammen.

Wat betreft slapen denk ik dat er alleen een relatie bestaat in positief verband: een goede nachtrust is noodzakelijk voor een goede haargroei.
Zou het niet gewoon zo zijn dat er overdag net zoveel haren uitvallen als s'nachts?
Maar dat ze overdag van je hoofd waaien,vallen enz enz.
Overdag raak je ze vanzelf kwijt.
S'nachts woel je de losse haren eruit. maar deze hebben vaak geen kans om eruit te vallen.
Dus als jij gaat kammen.... komen ze alsnog mee!!

Tis maar een idee ik weet t ook niet

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 17:22   #20
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ben het volkomen met je eens Lies.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 17:27   #21
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ben het volkomen met je eens Lies.
Ik ook .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 18:18   #22
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
[QUOTE=Ben het volkomen met je eens Lies.[/QUOTE]en

[QUOTE=Ik ook .[/QUOTE]
Dat is fijn!!!


Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!

Laatst gewijzigd door Lies86; 24 november 2004 om 18:21
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 19:46   #23
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Je haren worden gemasseerd door ze...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Het klopt inderdaad , het is levensgevaarlijk om s'ochtends de kam door je haar te halen , dan heb ik altijd lange mooie dikke haren in mijn kam , als ik later op de dag mijn haar kam , geen probleem , bijna nooit haren in mijn kam.
ik vermoed dat het met doorbloeding van je hoofdhuid te maken heeft , s'nachts is dat op een zeer laag pitje en als je dan wakker wordt zitten vele haren wat losser in hun haar zakje en voila ...
tip : je haar kammen zo lang mogelijk uitstellen , scheelt je weer een paar haren per dag ..

gebruik Duta 1 x in de 3 dagen ,en 2 x dagelijks minox 2%. that's all
...te kammen heb ik ergens gelezen. Er vormt zich een betere natuurlijke beschermlaag je haar wordt sterker en breekt minder vlug af want vele haren in je kam kunnen ook gewoon afgebroken zijn. Dus je haar veel kammen is goed voor je haar..--> ik doe het ook te weinig..

Groeten-->Lu.
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2004, 16:38   #24
craban
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat lijkt mij niet. Veel testosteron (en DHT) gaat gepaard met vermoeidheid. Je lichaam raakt er zeer actief en opgefokt door. Lijkt mij niet bepaald handig in combinatie met slaap. Ik zou eerder verwachten dat testosteron (en DHT) omlaag gaan tijdens de slaap.
Tegen de ochtend aan is het testosteron gehalte het hoogst bij mannen, vandaar ook de ochtend erectie.


-craban
craban is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2004, 16:57   #25
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Ochtend erectie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door craban
Tegen de ochtend aan is het testosteron gehalte het hoogst bij mannen, vandaar ook de ochtend erectie.


-craban
Deze studie spreekt je tegen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract
Citaat:
J Urol. 1994 Oct;152(4):1103-7.Related Articles, Links

Nocturnal penile tumescence and rigidity in men without complaints of erectile dysfunction using a new quantitative analysis software.

Levine LA, Carroll RA.

Department of Urology, Rush-Presbyterian-St. Luke's Medical Center, Chicago, Illinois.

Nocturnal penile tumescence and rigidity data were collected during 3 successive nights of home monitoring from 44 men screened for normal sexual functioning. The subjects were well distributed during the interval with an age of 31 to 81 years. Penile brachial indexes, biothesiometry measures and testosterone levels were evaluated. Two new time-intensity measures of tumescence (tumescence activity units) and rigidity (rigidity activity units) were used to summarize erectile activity. A high correlation (r > 0.84, p < 0.001) was found between these summary parameters. It was observed that at least 2 nights of monitoring were required to characterize a subject adequately because some men had single nights with no measurable erectile activity. There were low correlations among penile brachial index, biothesiometry and testosterone outcomes, and nocturnal penile tumescence and rigidity measurements. There was a decrease in measurements of tip rigidity with increasing subject age (r = -0.238, p < 0.05) and an increase in tip rigidity associated with penile girth during erectile events (r = 0.505, p < 0.001). Cumulative distributions of rigidity and tumescence activity units were developed to permit a simple, direct comparison of other nocturnal penile tumescence and rigidity findings to results in the study population.

PMID: 8072074 [PubMed - indexed for MEDLINE]
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2004, 22:11   #26
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Het wordt steeds gekker: straks mag ik niet meer slapen om mijn haar te behouden.

Vraagje:
Stel je voor dat veel slapen leidt tot haaruitval, zoals briljante geesten op dit forum hebben beweerd.

Moeten we nu allemaal met immense wallen onder onze ogen, een belabberde concentratie overdag, en verkrachte ogen rondlopen, opdat we - gelukkig maar - ons bos haar behouden?

To be honest: ik word MOE van sommige discussies...ik ga SLAPEN.

Son of Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2004, 22:12   #27
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Ik geloof WEL in een verband met ETEN; ik ga gelijk een thread starten!

Son of Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 13:19   #28
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
oke sos van de ene kant heb je gelijk kan me niet voorstellen dat slapen iets met je haaruitval te maken heeft
maar de bijwerkingen van fina en duta komen toch dicht in de buurt van dat wat jij allemaal opnoemt en niet te vergeten de gyno
dus het is maar net wat je er voorover hebt
wigger is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 15:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
Voeding, ontsteking en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 4 28 juni 2009 19:23
Verband tussen middelen tegen acné en haaruitval Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 3 15 oktober 2003 16:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.