Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 december 2021, 23:15   #1
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Prijzen HT

Hoi allemaal,

Momenteel ben ik wat eerste gesprekken aan het plannen met een aantal klinieken.

Hoe is jullie ervaring? Kun je nog onderhandelen over de prijs?

Veldhoven
Zantman
En HWI

Wat vinden jullie een redelijke prijs voor ergens tussen de 2000 en 3200 grafts?

Indien iemand liever privé bericht mag dat altijd.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2021, 10:05   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Belgische of Nederlandse klinieken 2 euro per graft en Turkse klinieken 1 euro per graft.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2021, 18:18   #3
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Redelijk is relatief. Bisanga is duurder dan Esteworld maar ook kwalitatief beter. Of de meerprijs het waard is kan alleen jij bepalen.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2021, 20:33   #4
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Goedkopere klinieken zullen over het algemeen wat sneller of in grotere aantallen transplanteren, met een wat grotere kans op een hogere transection rate of minder aandacht voor het zorgvuldig design van haarrichtingen. Daarbij nemen sommige duurdere klinieken wat meer tijd voor sorteren en het plaatsen van verfijnde dunne grafts vooraan je haarlijn voor een natuurlijker effect. Het is aan jou om de aspecten te bepalen die jij belangrijk vindt voor een kliniekkeuze. Je kunt mazzel hebben met een goedkopere kliniek, maar er zijn ook genoeg ervaringen van mensen die pas na afloop van een haartransplantatie kritisch worden en op andere aspecten dan alleen de prijs gaan letten. Verdiep je goed in de materie, informeer je goed en kies niet te snel. Succes!
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2021, 23:58   #5
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Dank voor de reacties. Mij is inmiddels duidelijk dat je simpelweg ook een factor geluk moet hebben.

€4800 voor 2250 grafts, ik vind het toch hard geld.

Moet ik hier over gaan onderhandelen? Ervaringen?
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2021, 03:13   #6
badaap100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Hi wesley,

Persoonlijk ben ik zelf van mening dat je moet doen waar het goed bij voelt ongeacht de prijs. Ondanks de ingreep niet percee heel groot is, kan het wel echt jouw leven veranderen. Ik zou vooral kijken waar jouw verwachtingen en de verwachtingen van de arts het meest op 1 lijn liggen.

Liever iets meer betalen dan later spijt hebben toch?
badaap100 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2021, 09:41   #7
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badaap100 Bekijk bericht
Hi wesley,

Persoonlijk ben ik zelf van mening dat je moet doen waar het goed bij voelt ongeacht de prijs. Ondanks de ingreep niet percee heel groot is, kan het wel echt jouw leven veranderen. Ik zou vooral kijken waar jouw verwachtingen en de verwachtingen van de arts het meest op 1 lijn liggen.

Liever iets meer betalen dan later spijt hebben toch?
100% eens. Je hebt allereerst met mensen te maken en kennelijk mag iedereen een haarkliniek openen. Je hoeft alleen een paar keurmerken en diploma's in huis te hebben die een bepaalde veiligheid en vakkennis garanderen, maar die niets zeggen over de ethische moraal - beter gezegd de betrouwbaarheid - van de betrokkenen. Anders gezegd: als je geen goed gevoel hebt bij een persoon of kliniek adviseer ik je om te maken dat je wegkomt, want een HT kan je leven positief veranderen maar ook gruwelijk ruïneren en dan maakt geld niets meer uit.

*kuch*, sorry.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2021, 10:36   #8
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Goedkopere klinieken zullen over het algemeen wat sneller of in grotere aantallen transplanteren, met een wat grotere kans op een hogere transection rate of minder aandacht voor het zorgvuldig design van haarrichtingen. Daarbij nemen sommige duurdere klinieken wat meer tijd voor sorteren en het plaatsen van verfijnde dunne grafts vooraan je haarlijn voor een natuurlijker effect. Het is aan jou om de aspecten te bepalen die jij belangrijk vindt voor een kliniekkeuze. Je kunt mazzel hebben met een goedkopere kliniek, maar er zijn ook genoeg ervaringen van mensen die pas na afloop van een haartransplantatie kritisch worden en op andere aspecten dan alleen de prijs gaan letten. Verdiep je goed in de materie, informeer je goed en kies niet te snel. Succes!
Dit klopt helemaal. Ik zou als ik jou was mezelf sowieso in Nederland laten behandelen. Al is het maar om uit te sluiten dat mocht je een slecht resultaat hebben, het juridisch veel makkelijker is om je gelijk te halen.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2021, 12:44   #9
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Dit klopt helemaal. Ik zou als ik jou was mezelf sowieso in Nederland laten behandelen. Al is het maar om uit te sluiten dat mocht je een slecht resultaat hebben, het juridisch veel makkelijker is om je gelijk te halen.
Wat niet betekent dat het makkelijk is in Nederland je juridisch gelijk te halen. Integendeel zelfs.

De hele letselschadebranche is door en door corrupt en achter de schermen worden louche dealtjes gesloten. Jij, als benadeelde slachtoffer bent daar de dupe van!

Deze bewering komt niet van mij maar van een ervaringsdeskundige op het forum voor letselschade. Lees maar eens hoe makkelijk het is om in Nederland je juridisch gelijk te halen...

https://letsel.info/letselschade-forum/
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2021, 16:07   #10
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Ik zou zelf ook voor een Nederlandse kliniek gaan (heb ik ook gedaan dus dat is logisch, haha), maar het hangt ook een beetje ervan af hoe erg je kaalheid is en hoe ver dat vordert. Stel je haaruitval valt mee en verergert niet of heel langzaam, dan is een hogere transsection rate wat minder erg, tenzij je echt een matig tot slecht donorgebied hebt. De kans is dan namelijk klein dat je echt nog een grote tweede behandeling nodig hebt. Komt dan wel bij dat de goedkopere klinieken toch wat minder maatwerk leveren.

Ik zou in ieder geval niet je in eigen wensen tav de kwaliteit inleveren om geld te besparen. Als het dan toch niet naar wens is zul je al snel een tweede ht willen waardoor je netto ook nog eens duurder uit bent.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2021, 22:59   #11
MarkdelaVaile
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2021
Berichten: 27
Geslacht:
Er zijn genoeg Nederlandse klinieken. De meeste zullen best goed zijn. Waarom het over de grens zoeken. Voor een prijsverschil zou ik het nooit doen. Ik vind 2 euro per graft een normale prijs.
MarkdelaVaile is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2021, 23:15   #12
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkdelaVaile Bekijk bericht
Er zijn genoeg Nederlandse klinieken. De meeste zullen best goed zijn.
Hoe meer je je in de materie en de details verdiept, hoe meer je dat zal tegenvallen. Het is maar net hoe kritisch je bent.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
prijs haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.