Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 8 december 2004, 01:08   #361
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation update na 42 dagen

Mn 42ste dag duta alweer (bijna anderhalve maand), de hoogste tijd voor een eerste update, met foto's!

Geschiedenis haarsituatie:
In de zomer van 2003 merkte ik na het zwemmen in de Franse Middellandse zee voor het eerst groter wordende inhammen op (enkel frontaal haarverlies dus: terugtrekkende haarlijn). Ik had die tijd erg lang haar dus het is moeilijk te zeggen wanneer het gestart is. De laatste keer dat ik kort haar had was eind 2001. Foto's van die tijd bewijzen dat mijn haarlijn toen nog 100% waterpas was. Dus het is gebeurt ergens tussen januari 2002 en zomer 2003.
Ik heb HELAAS geen foto's gemaakt van mijn haarsituatie op 1 januari 2004, maar in mijn herinnering was toen alleen mijn linkerinham een NW2. De rechterinham was toen een NW1 of NW1,5. Op dit moment vind ik beide inhammen een NW2, hoewel de linker nog steeds een stuk erger is dan de rechter. Dit komt ook doordat ik aan de linkerkant ben geboren met een kaal plekje: dit plekje is door de terugtrekkende haarlijn gepasseerd en zo "in het zicht" komen te liggen.
Op 1 januari 2004 ben ik begonnen met 1mg finasteride per dag. Op 27 oktober 2004 ben ik overgestapt naar 0,5mg dutasteride (Avodart) per dag. Op 1 juli 2004 ben ik begonnen met regelmatig haren wassen met ketoconazol.

Huidig regimen:
0,5mg dutasteride (Avodart) per dag.
Haren wassen met 2% ketoconazol om de dag.

Bijwerkingen:
Geen bijwerkingen van dutasteride ervaren tot nu toe. Zowel geestelijk als lichamelijk voel ik mij precies hetzelfde als altijd: gewoon goed. Geen vermindering van zin in seks, geen vermindering van de hoeveelheid sperma, geen vermindering van erecties, geen verslapping van erecties etc. etc. Geen borstvorming, geen pijn aan de tepels.

Foto's:
Onderaan deze post in attachment twee foto's van mijn rechterinham (degene in beste staat). De eerste is genomen op 18-10-2004, de tweede is genomen op 07-12-2004 (vandaag).

Resultaat:
Moeilijk te zeggen natuurlijk. Eerst maar even de inflammation: de laatste 4 weken heb ik geen last meer van jeuk. Tenminste, niet meer dan vroeger voordat ik AGA had. Dit kan komen door de intensivering van het ketoconazol-gebruik, en/of door de overschakeling naar dutasteride. Of het is gewoon toeval, kan natuurlijk ook nog.
Dan het zichtbare resultaat. Gelukkig heb ik foto's genomen want ik had de afelopen weken een slecht gevoel over mn haar: voor mn gevoel was het zeker 1 centimeter erger geworden. Mijn eerste foto is gemaakt op 15 september 2004 en de foto's laten eigenlijk geen zichtbaar verschil zien. Dit was voor mij weer het bewijs hoe je impressie van je haartoestand afhangt van je humeur. Het is dus zeer belangrijk om foto's te nemen, want er is niets zo subjectief als het menselijk oog.
Als er al dingen zijn veranderd, is dat minimaal geweest in de afgelopen 3 maanden. De foto's zijn in ieder geval niet scherp en duidelijk genoeg om dat te meten. Nu gaat AGA bij mij volgens mij sowieso erg langzaam dus het feit dat er de afgelopen 3 maanden niets is veranderd is helaas geen reden tot feeststemming. Maar het is in ieder geval beter dan een duidelijke verslechtering!
Een laatste punt van aandacht: de laatste tijd viel mij een gebiedje op op de rechterinham waar volgens mij meer haar groeit dan eerst. Ik ben foto's gaan maken en inderdaad is dit gebiedje op de foto van oktober nog niet zichtbaar. Ben ik de enige die dit ziet of zien jullie het ook?
Nu zijn de foto's helaas niet helemaal goed te vergelijken door andere belichting en ander standpunt tov de camera, dus ook hier is nog niet veel van te zeggen. Ik zal het gebiedje wel extra goed in de gaten houden.

Concluderend zie ik in ieder geval geen reden mijn huidige regimen te veranderen. Op het moment dat ik een verslechtering opmerk, voeg ik de topische middelen spironolacton en minoxidil aan mijn regimen toe. Maar daar zie ik nu nog geen reden toe.

Weinig nieuws dus eigenlijk. De volgende update zal ik over een maand of 3 doen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 18 oktober 2004.jpg‎ (18,7 KB, 127x gelezen)
Bestandstype: jpg 8 december 2004.jpg‎ (18,1 KB, 133x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 8 december 2004 om 01:12
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 10:25   #362
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Vind het moeilijk te zeggen of het inderdaad beter oogt dan eerst, ik bedoel het gebiedje waar je het over had . Ik zou in eerste instantie zeggen van wel, hoewel je haar de tweede foto weer iets langer is. De inham ziet er wat onregelmatiger uit, maar niet slechter denk ik.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 10:35   #363
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Volgens mij is het tot nu toe wel iets verslechtert, want je ziet dat de linker verticale lijn niet meer zo rechts is als op de linkerfoto. Maar niets om je zorger over te maken.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 10:43   #364
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
mijn 4 maandse update maar, t gaat niet achteruit, heb het idee dat de kruin wat dichter wordt(heb diffusse haaruitval) frontaal is moeilijk te zeggen. Ik denk wel dat duta goede dingen voor me doet, ook om de dag
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 10:48   #365
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Volgens mij is het tot nu toe wel iets verslechtert, want je ziet dat de linker verticale lijn niet meer zo rechts is als op de linkerfoto. Maar niets om je zorger over te maken.
ja precies, dat zag ik ook al. maar ik denk ook dat dat door de lichtval komt. op de tweede foto had ik de lamp er pal opgezet waardoor het licht beter op de hoofdhuid schijnt. Daarbij was ik op de eerste foto net van de kapper terug en die had de boel helemaal opgeschoren. Ik heb gister een andere foto gemaakt waarop de haarlijn links wel exact hetzelfde loopt als op de eerste foto. Die zal ik er binnenkort ff bijplaatsen.
Ik denk dat de kern van het verhaal is dat de foto's niet echt te vergelijken zijn. Dit soort vage webcam-foto's, waarbij de positie en lichtval per keer varieert, kunnen alleen op de lange termijn een aardig overzicht geven.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 10:58   #366
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Ja ik gebruik Duta zelfs om de twee dagen , maakt voor resultaat niets uit , integendeel voel mij geestelijk er beter door en haaruitval is nog steeds gestopt , iedere dag duta is absoluut niet nodig jongens , A ) zonde v/h geld B) mischien ook beter voor je lichaam.
ben zelfs van plan om het nu 3 dagen niet en dan weer wel etc etc .
Duta schijnt nog een half jaar zelfs door te werken in je lichaam.
ik denk dat iedere keer als je duta neemt je een behoorlijke testosteron stoot in je lichaam krijgt , dus hoe minder je neemt hoe beter.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:00   #367
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Ja ik gebruik Duta zelfs om de twee dagen , maakt voor resultaat niets uit , integendeel voel mij geestelijk er beter door en haaruitval is nog steeds gestopt , iedere dag duta is absoluut niet nodig jongens , A ) zonde v/h geld B) mischien ook beter voor je lichaam.
ben zelfs van plan om het nu 3 dagen niet en dan weer wel etc etc .
Duta schijnt nog een half jaar zelfs door te werken in je lichaam.
ik denk dat iedere keer als je duta neemt je een behoorlijke testosteron stoot in je lichaam krijgt , dus hoe minder je neemt hoe beter.
onderzoek toont juist aan: hoe meer duta, hoe beter voor je haar dan.
maar ik ben ervan overtuigd dan om de twee dagen duta ook kan zorgen voor een stop van de haaruitval bij de meesten. Geen slecht plan dus, om de dosis wat te verlagen als je zeker weet dat het aanslaat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:08   #368
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Volgens mij is het tot nu toe wel iets verslechtert, want je ziet dat de linker verticale lijn niet meer zo rechts is als op de linkerfoto. Maar niets om je zorger over te maken.
Ik heb juist eerder het idee dat die haartjes die de onregelmatigheid veroorzaken nieuw zijn. Als je haarlijn terugwijkt met onregelmatigheden (zoals dat gaat), dan zal de haarlijn ook wel weer terugkomen met onregelmatigheden. Volgens mij is de basislijn niet veranderd op beide foto's en dan zouden die haartjes die voor de basislijn groeien op de tweede foto nieuw zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:09   #369
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Bedoel je dan 0,5 of 1 mg duta om de dag?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:10   #370
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ben het geneigd met Haarman eens te zijn.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:11   #371
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
onderzoek toont juist aan: hoe meer duta, hoe beter voor je haar dan.
maar ik ben ervan overtuigd dan om de twee dagen duta ook kan zorgen voor een stop van de haaruitval bij de meesten. Geen slecht plan dus, om de dosis wat te verlagen als je zeker weet dat het aanslaat.

Volgens mij moet je niet zomaar alle onderzoeken als zoete koek aannemen zeker als het om onderzoeken v/d fabrikant zelf gaat , die willen maar een ding en dat is $$$$$$.
ik heb juist meerdere malen gelezen op andere fora dat mensen de meeste haargroei van Duta hadden de eerste 2 maanden (waaronder ikzelf) en de 2/3 maanden nadat ze juist met Duta gestopt waren , dit zou mijn testosteron theorie juist meer ondersteunen.
je moet namenlijk een soort compromis evenwicht vinden tussen testosteron levels en DHT levels in je bloed.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:13   #372
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Bedoel je dan 0,5 of 1 mg duta om de dag?
Ikke? Om de dag 0,5mg duta, of zelfs om de twee dagen 0,5mg duta is denk ik voldoende om stabilisatie te bereiken. Duta is een ongelofelijk paardenmiddel.

Haha wat een gespeculeer over die foto's misschien had ik ze er niet bij moeten zetten, omdat er gewoon weinig over te zeggen is. Ik vond alleen die nieuwe vellushaartjes (eigenlijk zijn het bijna terminale haren) aan de horizontale haarlijn opvallend, maar wie weet waren die ten tijde van de eerste foto ook al aanwezig maar heeft de camera ze toen niet opgepikt of zaten ze aan andere haren vastgeplakt ofzo.

Er is bar weinig van te zeggen, het enige wat er wel van te zeggen is is dat de haarlijn niet 3cm naar achter is geschoven, waar ik wel bang voor was
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:15   #373
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Trouwens Laurens, zo te zien heb jij precies hetzelfde haaruitval patroon als ik . Wel vol bovenop nog, maar met diepe inhammen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:16   #374
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
je moet namenlijk een soort compromis evenwicht vinden tussen testosteron levels en DHT levels in je bloed.
het is bekend dat testosteron niet of nauwelijks een rol speelt in het geheel. Mensen met testosteron en zonder DHT worden niet kaal, ook al hebben ze gevoelige haarzakjes.
Maar toch vind ik je theorie ook niet slecht, een evenwicht in de hormoonhuishouding kan idd ook van belang zijn.
Helaas zijn de trials naar duta als haargroeimiddel zo vroeg gestopt, we kunnen er weinig van zeggen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 11:25   #375
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Trouwens Laurens, zo te zien heb jij precies hetzelfde haaruitval patroon als ik . Wel vol bovenop nog, maar met diepe inhammen.
haha! nou maak je borst dan maar nat, volgens mij zijn wij uitgerust met een van de meest moeilijk te behandelen vormen van AGA. Die inhammen knallen zo door naar je kruin als je niet oppast. Langzaam maar zeker baant het zich een weg door de dichte begroeiing, als een solide Russische tank.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.