Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 4,20 gemiddeld. Weergave
Oud 15 juni 2004, 00:54   #31
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
We kunnen constateren dat de status van Soja twijfelachtig is, of op zn minst betwistbaar. Een kleine voetnoot; een onderzoek op ratten is lang niet altijd generaliseerbaar naar mensen.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2004, 18:04   #32
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Op deze site kun je al je vragen stellen wat betreft soja, maar of je er ook enig serieus antwoord op krijgt....

Heb er zelf ook weleens wat neergezet, maar er wordt niet op gereageerd (helaas... )
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 19:23   #33
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik gebruik de laatste tijd veel soja producten omdat ze gezond zijn. Hopelijk heeft het ook een positieve werking op het haar.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 20:10   #34
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik heb juist een document gelezen waaruit blijkt dat soja helemaal niet zo gezond is, als wat men altijd beweert.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2005, 19:18   #35
agnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2005
Berichten: 99
soy zijn sojabonen geloof ik. Die kun je kopen bij exotische of oosters toko's. Black soyabeans (of wit). Zwart hebben betere voedingbronnen
agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 00:37   #36
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Laurens dit topic misschien naar de Medicijnen/Oplossingen categorie?

Klinkt wel interessant dit, waarom hebben we hier niet meer van gehoord of heeft niemand hierop gereageerd in al die maanden?
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 01:31   #37
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hmmmm, een neef van mij heeft een prachtige volle bos en dat is wel een uitzondering in mijn familie en wat denken jullie? Hij is vegetarisch en eet veel sojaproducten .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 02:08   #38
InhamXtreme
HaarWeb lid
 
InhamXtreme's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2004
Berichten: 8
Soja en kaalheid

Volgens het artikel "Soja: Voorkomt Prostaatkanker, Mannelijke Kaalheid?" in Biology of Reproduction,, Maart 2004, beweert D. Kenneth dat soja prostaatkanker en mannelijke kaalheid kan voorkomen. Andere studies hebben gesuggereerd dat de muizen die gevoed werden met hoge dosissen isolfavones minder prostaatgroei vertoonden.

Equol is een krachtige onderdrukker van het sterke mannelijk hormoon dat betrokken met als mogelijke gevolgen een vermindering van risico op prostaatkanker, mannelijke kaalheid en zelfs acne.

Tijdens spijsvertering worden de twee soja isoflavonen, genistin en daidzin, gemetaboliseerd tot genistein en daidzein. Uiteindelijk wordt daidzein verder gemetaboliseerd tot equol. Wanneer mannelijke ratten, waarvan de testikels verwijderd waren zodat ze geen testosteron meer produceerden, werden ingespoten met DHT (Di-hydro-Testosteron, gecreeerd door de acties van een enzymes op het mannelijke hormoon testosteron) hun prostaatklier in grootte steeg. Toen de muizen met equol werden ingespoten veranderde de grootte van hun prostaatklier niet. Toen zowel DHT als equol in de muizen werden ingespoten, verhinderde equol het effect van DHT op de celgroei van de prostaat. Equol schijnt de slechte functie van DHT te blokkeren. Het is ook geweten dat DHT het verlies van haarfollikels bevorderd en daardoor kaaltheid veroorzaakt. Als equol in staat is om DHT te blokkeren betekent dit dat de soja isoflavonen een enorm potentieel bezitten in het voorkomen van mannelijke kaalheid.

De implicaties zijn zeer interessant omdat andere huidige behandelingen voor prostaatkanker het verminderen of de blokkering van testosteron veroorzaken. Dit resulteert in moeheid en vermindering van het libido. Equol heeft geen invloed op de productie van DHT maar verhindert het te functioneren
InhamXtreme is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 10:47   #39
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
er zijn in de AGA-rubriek ook al een hoop threads over soja, zoek maar eens op de term "soja"
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 15:10   #40
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Soja melk tegen haaruitval

Nu maar aan de Soja melk begonnen , schijnt uit studies naar voren te zijn gekomen dat Equol wat door soja in je lichaam geproduceert er voor zorgt dat DHT zich niet meer kan binden aan je AR receptoren.
Tja na 2 jaar AVO moet ik concluderen dat ik geen stap verder ben gekomen , ben waarschijnlijk van plan mijn voorraad AVO maar te gaan verkopen voor een aantrekkelijk prijsje.
wie gebruikt nu ook al een tijdje soja en merkt resultaten , en hoeveel soja moet je per dag innemen zodat het effect heeft ?
trouwens als je soja melk dringt moet je wel de gezoete versie nemen want ik heb een keer de fout gemaakt om de ongezoete versie te drinken en ik moest meteen kotsen , smaakte naar bedorven melk , bah wat smerig was dat.
o.k reacties altijd welkom.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 14:14   #41
Mika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 41
Soja verhoogt androgeenspiegel

http://www.ergogenics.org/trinovin.html
Mika is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 14:41   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Kabouterplop, heb je ook al op "soja" gezocht met de search-functie? Al veel over geschreven.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 18:22   #43
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mika

ooops , snap er niks meer van , dus nu zou soja weer slecht voor je haar zijn , terwijl je ook veel leest dat onderzoekers onlangs hebben ondekt dat het zeer goed DHT zou blokkeren voor zijn schadelijke werking :

Soy consumption could help prevent prostate cancer and male pattern baldness
CINCINNATI -- A team of scientists has discovered that a little-known molecule created in the intestine when soy is digested is a natural and powerful blocker of a potent male hormone involved in prostate cancer and male pattern baldness. In fact, the molecule, equol, completely stops in its tracks the male hormone dihydrotestosterone (DHT), which normally stimulates prostate growth and causes male pattern baldness.


kan iemand het mij nog uitleggen ? zodat ik niet onnodig die smerige soja melk aan het drinken ben...
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 21:21   #44
marleenhuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2005
Berichten: 9
Ik snap het ook niet hoor al die tegenstrijdige verhalen. Ik ben juist sinds een paar weken ook sojamelk aan het drinken om dezelfde reden als jij
marleenhuis is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 22:38   #45
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
tja ik dus ook , ik dacht misschien samen met Duta (3 x p/w) dat het een mega combinatie kan zijn (op papier dan) .
moet zeggen , haar lijkt al steviger te worden , maar zal wel niet , zal wel weer wishfull thinking zijn ..

groetjes

plopje
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kruiden, vetten en thee imiteren werking Finasteride pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 30 21 september 2004 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.