Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 20 april 2006, 00:16   #106
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Tiuri, wat houden die bloedonderzoeken in en hoe werkt dat? Moet je zelf je bloed laten prikken en het goedje dan opsturen naar dat instituut of gaat dat via de huisarts?
Ik neem aan dat dat via de huisarts moet, dat is wel hoe ik het ga doen in ieder geval.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 12:44   #107
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
ritzje

... Ik heb voor mijn armen ook pillen gehad, maar dat hielp niet.

.Wat had je dan? Ik heb aanvankelijk een ketoconazol tablettenkuur van 2 wk gekregen van de huisarts die hielp wel wat, nu heb ik een 4-wks kuur via mijn dermatoloog gekregen, van Itraconazol die overigens meldde dat keto-tabletten dus voor dit bep. schimmel/gist onvoldoende werken... (had hij gelijk in).
Itraconazol helpt beter ik heb gewoon geen schilfering of jeuk nu. Wel gebruik ik nog de keto-gel na het wassen erbij..
Naar wat je beschrijft, heb jij tot nu toe steeds de "anti-schimmel" aanpak gekregen, op zich prima en logisch omdat dat is wat het veroorzaakt. Doch nu het niet meer helpt zou je eigenlijk eens moeten vragen om topicorte of triamcinolon beiden zijn hormoonpreparaten maar werken vaak direkt en kunnen voor langere tjd verlichting/genezing geven. De angst van veel mensen... o jee hormoonpreparaten.. is mi ongegrond. De bijwerkingen van bijv dunner wordende huid treden alleen op na langdurig en veelvuldig gebruik.
Vraag er eens om bij je huisarts (voor zover je het nog niet gebruikt overigens, maar je schrijft er niks over vandaar!).
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2006, 18:30   #108
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Tiuri ik wist wel wat GLA is . Maar die olie bevat nog altijd minder GLA dan borage olie.
Is GLA eigenlijk de beste ontstekingsremmer die er normaal in je lichaam voorkomt? Bestaan er nog andere natuurlijke middelen die onstekingsremmend werken?
Itsme de beste verhouding van omega 3 en 6 is 4:1 speelt het een rol wanneer je deze binnenkrijgt want bij bepaalde voedingsstoffen speelt het een rol(letje) wanneer je ze binnenkrijgt.
Hoe passen de vetzuren omega 7 en 9 in het plaatje?
Hoe worden deze gemaakt enz. ?
mvg
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 15:02   #109
bugg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 6
Volgens mij heeft zonlicht ook een positief effect op sebo trouwens (net als eczeem in het algemeen). Ik heb gisteren de hele dag met m'n kop in de zon gelopen en vandaag is m'n hoofdhuid veel minder jeukerig/pijnlijk dan afgelopen week het geval was.

Laatst gewijzigd door bugg; 30 april 2006 om 15:04
bugg is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2006, 18:36   #110
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
De zon heeft ook een positieve invloed bij mij, wat het eczeem betreft. Ik heb er nu niet zoveel last van als bijv. in de winter.
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2006, 18:44   #111
Mezelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2005
Berichten: 6
Ik heb ook last van seborroïsch eczeem op men hoofdhuid en in men gelaat.
Door het gebruik van Kerium shampoo(ben begonnen met de rode en daarna de groene(de laatste is minder hard)). Door men haar (wat op dit moment toch redelijk lang is) 1x te wassen/2dagen, heb ik veel minder last van het eczeem op men hoofdhuid. Het eczeem op men gelaat is lastiger aangezien dit af en toe zwaar mindert maar dan na een periode weer ergert wordt(door de stress?). Ik gebruik tegen het eczeem alleen externe producten(alleen maar zalf voor men gelaat)

vervolgens heb ik nog 3 vraagjes:

1) Is het mogelijk dat seborroïsch eczeem verergert door een hogere dosis stress??
2)Zou het kunnen dat seborroïsch eczeem ontstaat door een te hoge concentratie aan zout(en) in je lichaam??? (water wordt onttrokken aan huid)
3) Aangezien ik geen interne middelen gebruik om het seborroïsch eczeem te bestrijden zou ik graag een reactie krijgen van mensen die reeds beide(intern en extern) middelen gebruikt hebben (welk van de 2 is het beste).

Dank bij voorbaat...
Mezelf is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2006, 17:15   #112
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
mezelf

Citaat:
vervolgens heb ik nog 3 vraagjes:

1) Is het mogelijk dat seborroïsch eczeem verergert door een hogere dosis stress??
2)Zou het kunnen dat seborroïsch eczeem ontstaat door een te hoge concentratie aan zout(en) in je lichaam??? (water wordt onttrokken aan huid)
3) Aangezien ik geen interne middelen gebruik om het seborroïsch eczeem te bestrijden zou ik graag een reactie krijgen van mensen die reeds beide(intern en extern) middelen gebruikt hebben (welk van de 2 is het beste).

Dank bij voorbaat...
1) dat het zou verergeren door stress wordt wel vaak aangehaald, ook door huisartsen. Ik geloof daar niet in persoonlijk bij mijzelf is het ontstaan in comb. met alopecia androgenetica en nooit eerder daarvoor.

2) Heb ik nooit eerder van gehoord. In doc. die ik erover gelezen heb is dat het vaak een erfelijke oorzaak heeft, in comb. met aga dus voorkomt en dat het gezien wordt in relatie tot het (hoge concentraties) talg.
3) Ik heb zowel in als externe middelen gebruikt maar niet afzonderlijk van elkaar. dwz door gebruik ketoconazol verbeterde het aanzienlijk, met tablettenkuur van 4 wk Itraconazol ging het volledig weg, ik gebruikte toen ook tegelijkertijd de ketoconazol (gel) nog. Dus afzonderlijk van elkaar weet ik niet, het gebruik van beiden hielp me wel enorm.
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 mei 2006 om 20:58
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2006, 21:00   #113
bugg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 6
Bij mij is er wel degelijk een verband met stress. Ik had onlangs een korte stress-periode en het seborroisch eczeem werd duidelijk erger. Er verscheen zelfs eczeem op m'n armen, iets wat ik al 10 jaar niet heb gehad.

Toen de stress minder werd verdween het van m'n armen en werd het op m'n hoofdhuid weer zoals het was.

Het precieze mechanisme erachter weet ik niet, maar ik ben ervan overtuigd dat er een verband is.
bugg is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2006, 21:46   #114
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
bugg

Ik had nooit enige vorm van eczeem of roos, jeuk etc. aan mijn hoofdhuid (overigens nergens anders ook) voordat aga zich aandiende, daarom geloof ik voor mijzelf zeker niet in een verband met stress...
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 00:58   #115
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Hallo ,

Ik heb ook seborroisch eczeem sinds mijn puberteit , maar bij mij komt het altijd op als het vochtig wordt in de lucht , al een paar uur voordat het gaat regenen , en dan zit mijn hele gezicht onder de eczeem.(wangen , neus , voorhoofd en kin )
volgens mij (ik weet wel zeker na 25 jaar ) wordt het aangewakkerd door vochtige lucht in combinatie met zure regen,nu b.v. het regent al twee dagen behoorlijk en ik heb een enorme uitbraak van eczeem ,, maar als ik b.v naar zonnige warme droge oorden ga heb ik er nooit last van en is mijn huid puntgaaf.
ik krijg trouwens ook een uitbraak van eczeem na sporten als ik veel gezweet heb dan breekt meteen daarna het eczeem uit op mijn gezicht.
wie heeft hier nog meer last van als het regent en vochtig is en na het sporten ???

doei

Laatst gewijzigd door kabouterplop; 22 mei 2006 om 01:06
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2006, 20:39   #116
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Ik heb begrepen dat seb. eczeem veroorzaakt wordt door verstoring van flora op hoofdhuid door (een teveel aan) talg. Die talg irriteert bij daarvoor gevoelige personen de hh en er ontstaat een explosie van gisten/schimmels.
Die op hun beurt weer verantwoordelijk zijn voor de klachten.
In mijn geval klopt dit ook, omdat t.t.v. doorbreken aga mijn haar beduidend sneller vet werd en kort daarop de jeuk/schilfering ontstond. Daarvoor heb ik het nooit gekend. Ben van nature zeker geen eczeem/allergiegevoelig mens, nooit geweest ook.
Bij mij precies hetzelfde het geval zo'n beetje. AGA gaat gepaard met seb.exceem. DIe talgafscheiding word je helemaal gek van. Heb jij ook dat naarmate de dag vordert, de jeuk op je hoofdje steeds erger wordt? 's avonds is het meest niet meer uit te houden. Jaren geleden heb ik wel eens een recept voorgeschreven gekregen van de dermatoloog tegen jeugdpuistjes. Ik kreeg een heerlijk droge huid van dat medicijn, alleen moest ik wel met een potje blistex op zak lopen. Nu vraag ik me beduidend af of dit medicijn ook zal helpen tegen de jeuk op me kop, want ik word er echt knibbig van. Roaccutane heet het. Er staat in de bijsluiter dat het haaruitval KAN veroorzaken, maar goed, een paar jaar terug had ik daar geen last van iig. En als het m'n jeuk op mn hoofd kan weghalen door talgvermindering, dan ben ik errug blij! Dan maar weer met een potje blistex op zak, no problem! GrtZ
__________________
My regime:

- 1xdaags Propecia 1 mg ('s avonds voor het slapen gaan) sinds 1-12-2006


Status: nog steeds verergerde haaruitval / jeuk en dun haar all over scalp
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2006, 22:01   #117
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MauZ
[...]Roaccutane heet het. Er staat in de bijsluiter dat het haaruitval KAN veroorzaken, maar goed, een paar jaar terug had ik daar geen last van iig. En als het m'n jeuk op mn hoofd kan weghalen door talgvermindering, dan ben ik errug blij! Dan maar weer met een potje blistex op zak, no problem! GrtZ
(Ro)Accutane veroorzaakt bij sommigen juist jeuk op het lichaam. Maar heb geen idee hoe het op je hoofd huid zal uitpakken.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2006, 20:47   #118
Mezelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2005
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
(Ro)Accutane veroorzaakt bij sommigen juist jeuk op het lichaam. Maar heb geen idee hoe het op je hoofd huid zal uitpakken.
een vriend van me neemt dit ook en dit heeft allesinds veel effect op z'n gelaat. Maar zou dit ook werken tegen seb. eczeem?? want je krijgt er een droge huid van...

P.S. heb je er geen voorschrift voor nodig?

Laatst gewijzigd door Mezelf; 29 mei 2006 om 20:53
Mezelf is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 15:04   #119
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
mauz

Ik gebruik tegen aga, androcur dat de invloed van androgenen op de huid vermindert en dus ook de talgklier werking beduidend heeft laten afnemen. Dat helpt wel vind ik tegen de jeuk,schilfering en roodheid. Daarnaast gebruik ik al maanden na iedere wasbeurt ketoconazol gel. Ook dat helpt.
Het is een rotprobleem.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 14:26   #120
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Elidel

(seb.eczeem/Elidel gebruik)

Ff een mededeling nav bezoekje dermatoloog gisteren. Ik was daar met en voor mijn dochter van 8, die in ernstige mate atopisch eczeem heeft. Omdat dit al enkele jaren zo is en ik toch huiverig wordt van die cortisonen bij zo'n jong kind vroeg ik om Elidel. Ik kreeg het niet voor haar omdat volgens deze dermatoloog er recente berichten zijn omtrent vormen van huidkanker die worden toegeschreven aan het langdurig gebruik van Elidel.
Meer info dan hetgeen ze me vertelde hierover, heb ik niet maar het leek me wel zinvol om het hier te melden.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.