Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juli 2007, 23:46   #1
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Wat nou als je vriendin dit zegt...

Een paar weken geleden leerde ik een heel leuk meisje kennen. Bioscoopje gepakt, biertje gedronken, je kent het wel. Het klikte zo goed dat we sindsdien eigenlijk onafscheidelijk zijn. Ik was in de wolken, want na een mislukte relatie van 4 jaar had ik niet het idee dat ik ooit nog gek op iemand kon worden. Prettige bijkomstigheid was dat ze ook helemaal hoteldebotel op mij was/is. Het was te mooi om waar te zijn, er waren eigenlijk geen dingen die ik NIET leuk aan haar vond. Tot gister... We waren gezellig aan het babbelen en opeens kwam ze met de opmerking: ik ben bi... Lachen, dat deed ik. Maar aan haar serieuze gezicht zag ik dat het geen grapje was. Ik had even het idee dat ik geen adem meer kreeg. Na nog ff kort erover gesproken te hebben, gingen we beide naar huis. Eenmaal thuisgekomen probeerde ik haar opmerking een plaats te geven, te verwerken. Maar dat is me tot op dit moment niet gelukt. Wat moet ik hiermee? Ze is helemaal gek op me, dat weet ik. We doen nog net zo verliefd tegen elkaar als in het begin en het is oprechte liefde. Maar toch krijg ik die 2 letters niet uit mijn hoofd. Ze vertelde dat ze nog nooit verliefd was geweest op een meisje/vrouw, maar dat ze zich lichamelijk wel tot vrouwen aangetrokken voelt. Alleen vind ik het idee raar dat ze op een meisje/vrouw zou KUNNEN vallen, zo heb ik het idee dat zij een paar miljard meer "vervangers" voor mij zou kunnen hebben dan ik voor haar... Afijn, ik ben blij dat ik het ff van me afgetypt heb en ik hoop uiteraard op jullie altijd door mij gewaardeerde reply's
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 00:27   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sterkte Colinhos!
Wat een ellende.....een triootje is misschien ook wel leuk voor een keertje, maar verder.... pffff!

Je zult haar nooit voor jou alleen hebben en dat is toch wat je graag wilt, neem ik aan, dus direct kappen met dit meisje; hoe sneller, hoe beter.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 09:53   #3
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Hi Colinhos,

Ik ben het niet eens met de opmerking van Hanna (sorry Hanna). Zelf ben ik ook bi en heb gewoon een relatie. Tegenwoordig zijn er trouwens ontzettend veel vrouwen bi. In mijn vriendinnenkring al 4. Dus wat dat betreft Als ik naar mezelf kijk. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een vrouw, maar naar mijn mening wordt ik dat ook nooit. Ik zou nooit zonder een man kunnen!! Een man biedt bescherming, die een vrouw je niet kan bieden. En daarbij wil ik een gezinnetje stichten. Een vrouw is voor mij meer een lichamelijke kwestie (klinkt misschien wat oppervlakkig).

Ik weet het nu 3 jaar van mezelf en heb in de tussentijd 2 relaties gehad, die er volledig achter stonden. Het is namelijk een gevoel, die je niet kunt verdrukken. Al probeer ik dat momenteel wel te doen eigenlijk Maar dat is meer omdat ik het zelf nog steeds wel eens vreemd vind.

Maar om even concreet te zijn. Als ik het zo hoor is je vriendin meer op experimentele toer. Net als wat ik altijd ben geweest. En je hoeft meiden niet te zien als concurrentie (al snap ik best dat je dat doet). Maar als je van iemand houdt ga je voor die persoon en daarbij als ze niet verliefd kan worden op een vrouw is dat helemaal ideaal. Het is vaker gewoon nieuwsgierigheid in het andere geslacht, dan dat ze er ineens met een meid vandoor zou gaan. Zelf zoen ik nog wel eens met meiden. En mijn vriend moedigd dit absoluut niet aan. Hij heeft het ook liever niet, maar heb hem het ook direct in het begin verteld en ik zou hem NOOIT voor een meid verlaten.
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 10:15   #4
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Ik zit op dit moment te hinken op 2 gedachten: of ik maak er gelijk een einde aan of ik zet me er overheen. Ik ben gewoon helemaal gek op haar en zij ook op mij, misschien zij zelfs nog wel meer. Het moeilijke is om dit een plekje te geven in onze relatie, vooral voor mij. Probleem is dat ik het idee heb dat een relatie met een man voor biseksuele vrouwen niet een relatie met een vrouw uitsluit.
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 10:15   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ach Colinhos, dat komt vaak voor. Als ze 'alleen maar' hetero zou zijn, zou ze toch ook op elk moment op iemand anders kunnen vallen?

Praat er gewoon over met haar, dat lijkt me het beste. Zeg dat je dit nog niet hebt meegemaakt, en er graag meer over wilt weten.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 10:17   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Sterkte Colinhos!
Wat een ellende.....een triootje is misschien ook wel leuk voor een keertje, maar verder.... pffff!

Je zult haar nooit voor jou alleen hebben en dat is toch wat je graag wilt, neem ik aan, dus direct kappen met dit meisje; hoe sneller, hoe beter.

Nou zeg Hanna, jij durft. Waarom zou je zo iemand nooit voor je alleen kunnen hebben? Ik heb ook een vriendin die bi is, en zij heeft altijd een monogame relatie gehad. Als je hetero bent en op mannen valt, kan je ook gevoelens voor andere mannen krijgen. Daar hoef je toch ook niet gelijk gehoor aan te geven?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 10:21   #7
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgy Bekijk bericht
Ach Colinhos, dat komt vaak voor. Als ze 'alleen maar' hetero zou zijn, zou ze toch ook op elk moment op iemand anders kunnen vallen?
Dat is ook wel zo, maar in een vrouw wordt toch iets anders gezocht dan in een man, wat Ganescha ook al zei. Ik wil gewoon dat ze genoeg heeft aan mij
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!

Laatst gewijzigd door Colinhos; 11 juli 2007 om 10:23
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 10:30   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colinhos Bekijk bericht
Dat is ook wel zo, maar in een vrouw wordt toch iets anders gezocht dan in een man, wat Ganescha ook al zei. Ik wil gewoon dat ze genoeg heeft aan mij

Colinhos: vragen!!!! Ik zou ook Ganescha's laatste zin nog eens lezen: ze zou nooit haar vriend voor een meid verlaten.
Wat wil je ze met jou? Wat wil ze met haar gevoelens? Als dat voor jou geen optie is, kun je altijd nog kappen.

Je zou het eens een keer om moeten keren: je zoekt blijkbaar geen partner, maar alleen maar een relatie, waar de ander in moet passen. Veel mensen doen dat.
Maar draai het om: je ontmoet iemand die je geweldig vindt! Zou het niet eens spannend zijn om te ontdekken wat jij met die persoon wilt, en zij met jou? Of wil je nu al een 'garantie' dat jullie voor altijd bij elkaar zullen blijven, gaan trouwen en kinderen krijgen? Dat zeg je bij een hetero-relatie toch ook niet gelijk?
Denk eens minder vanuit stereotypen! Dat dit je bezighoudt, kan ik me voorstellen, dat zou het mij ook. Maar ga niet bij voorbaat al een scenario zitten bedenken waarin jij tekort gaat komen en zij met andere dames op pad gaat.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 11 juli 2007 om 10:44
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 10:32   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Sterkte Colinhos!
Wat een ellende.....een triootje is misschien ook wel leuk voor een keertje, maar verder.... pffff!

Je zult haar nooit voor jou alleen hebben en dat is toch wat je graag wilt, neem ik aan, dus direct kappen met dit meisje; hoe sneller, hoe beter.
OMG!!!!! Deze opmerking vind ik serieus heel erg uit grootmoeders koekjestrommel en super onacceptabel!

Dus dit is waar jij biseksualiteit mee associeert, 'triootjes' en 'nooit voor jezelf kunnen hebben'. Ik kan je vertellen dat het zo niet werkt. Je hebt sowieso nooit iemand helemaal voor jezelf en je kunt nooit aan al iemands behoeften voldoen. Dus ook niet als je partner hetero is.

Een relatie aangaan met iemand betekent in mijn ogen nou juist dat je ervoor kiest om andere verleidingen proberen te weerstaan omdat je een bepaald persoon helemaal te gek vind en je oneindig veel liefde voor iemand voelt. Hier zit dus geen enkel verschil tussen biseksuelen en heteroseksuelen, want hey, pssst, verrassing!, biseksuelen kunnen ook verliefd worden en van iemand houden!

Jouw advies om te kappen met dit meisje ("hoe sneller, hoe beter"), puur en alleen omdat ze bi is, vind ik echt... eh.. nou ja ik heb er geen woorden voor.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 10:34   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
OMG!!!!! Deze opmerking vind ik serieus heel erg uit grootmoeders koekjestrommel en super onacceptabel!

Tiuri, mijn oma, die 94 is geworden, was nog toleranter.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 11 juli 2007 om 10:38
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 14:55   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ten eerste:
Een vrouw die zegt nooit verliefd te zijn geweest op een vrouw, is wat mij betreft helemaal niet echt bi en voelt zich alleen maar lichamelijk aangetrokken. Lichamelijke aantrekkingskracht is geen liefde.
Ten tweede:
Wie maar gewoon doet waar hij/zij lol in heeft, kan er een hele hoop verdriet mee veroorzaken en heeft kennelijk maling aan de gevoelens van de andere partner.
Je moet de zaak dan ook kunnen omdraaien: en veel vrouwen vinden 't helemaal geen lolletje als hun man bi is en hij dus regelmatig in het homo-circuit bezig is.
Ten derde:
Er op los rotzooien is decadent en ouderwets is niet hetzelfde als achterlijk.

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, beledigen e.d.
Als ik dat reeds onbewust gedaan heb, dan SORRY!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 15:23   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ten eerste:
Een vrouw die zegt nooit verliefd te zijn geweest op een vrouw, is wat mij betreft helemaal niet echt bi en voelt zich alleen maar lichamelijk aangetrokken. Lichamelijke aantrekkingskracht is geen liefde.
Ten tweede:
Wie maar gewoon doet waar hij/zij lol in heeft, kan er een hele hoop verdriet mee veroorzaken en heeft kennelijk maling aan de gevoelens van de andere partner.
Je moet de zaak dan ook kunnen omdraaien: en veel vrouwen vinden 't helemaal geen lolletje als hun man bi is en hij dus regelmatig in het homo-circuit bezig is.
Ten derde:
Er op los rotzooien is decadent en ouderwets is niet hetzelfde als achterlijk.

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, beledigen e.d.
Als ik dat reeds onbewust gedaan heb, dan SORRY!
Dan is jouw definitie van 'bi' heel anders de geldende. Heteroseksueel, homoseksueel en biseksueel zijn aanduidingen voor seksuele aantrekkingskracht, en zeggen nooit iets over liefhebben. Er zijn hordes heteroseksuelen die geen echte liefde voelen voor het andere geslacht.

En wie zegt dat Colinhos vriendin maar gaat doen waar zij lol in heeft? Jij oordeelt hier heel erg snel, hebt daarbij blijkbaar ook maling aan andermans gevoelens.
En waarom de zaak omdraaien? Het is niet zo dat een bi man per definitie regelmatig bezig is in het homocircuit... Waar haal jij die ideeën toch vandaan?
En jij maakt er nu weer 'op los rotzooien' van, dat doet verder niemand hier. Kijk eens een keer naar MENSEN, en niet naar etiketjes. Een hetero kan vreemgaan, een homo kan vreemdgaan, een biseksueel kan vreemdgaan. Dat is persoonsgebonden, niet voorkeurs- of geslachtsgebonden. Je hele berichtje is gekleurd door dingen die je niet weet, maar er zelf bij bedacht hebt, gebaseerd op een aantal vooroordelen.

En ik vind het wel heel makkelijk om eerst een kortzichtige, bekrompen mening te geven over iemand die je helemaal niet kent, en dan te zeggen dat je niemand tegen de schenen wilt schoppen en even sorry te roepen. Ik vind het eigenlijk te zielig voor woorden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 15:30   #13
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ten eerste:
Een vrouw die zegt nooit verliefd te zijn geweest op een vrouw, is wat mij betreft helemaal niet echt bi en voelt zich alleen maar lichamelijk aangetrokken. Lichamelijke aantrekkingskracht is geen liefde.
Ten tweede:
Wie maar gewoon doet waar hij/zij lol in heeft, kan er een hele hoop verdriet mee veroorzaken en heeft kennelijk maling aan de gevoelens van de andere partner.
Je moet de zaak dan ook kunnen omdraaien: en veel vrouwen vinden 't helemaal geen lolletje als hun man bi is en hij dus regelmatig in het homo-circuit bezig is.
Ten derde:
Er op los rotzooien is decadent en ouderwets is niet hetzelfde als achterlijk.

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, beledigen e.d.
Als ik dat reeds onbewust gedaan heb, dan SORRY!
Je hebt mij er niet mee gekwets hoor Maar het kwam nogal radicaal over. Maar wat betreft je antwoord hierop. Je hebt idd gelijk wat betreft bi en liefde. Zelf ben ik bi, maar het is puur lichamelijk. Ik word gewoon echt niet verliefd op een meid. En sommigen zeggen dan: jaaaa dat zeg je nou wel maarrrr zeg nooit nooit. Dan vind ik dus BULL, aangezien ik vrouwen interessant vind om hun lichaam en niet om mijn leven mee te delen. Mijn vriend is mijn alles Al doe ik soms wel wat met vrouwen of laat ik zeggen vrouw, want heb een vast vriendinnetje. Hij kent haar ook en ik vertel hem alles wat ik doe. Dat vaste vriendinnetje is onderhand een goede vriendin geworden en we liggen dus niet alleen maar met elkaar in bed. Ergens vind ik het ook wel vreemd dat ik die behoefte heb, maar concurrentie voor mijn vriend is het ABSOLUUT NIET. Tevens heeft zij ook een vriend en woont samen. En ik woon sinds een maand ook samen. Mijn vriend vindt haar een leuke meid, maar had liever niet gehad dat ik meer zou doen met haar. Maar aangezien ik in het begin van onze relatie heb gezegd dat ik een vast vriendinnetje zeg maar, accepteert hij het.

Erop los rotzooien in naar mijn mening maling hebben aan je vriend en midden in een discotheek b.v. uitgebreid gaan zoenen en dat elke week met anderen. Je moet wel een grens trekken.

Wel respecteer ik het feit dat sommige mensen het een raar idee vinden en het ook zien als een vorm van vreemdgaan. Maar Coulinhos: liefde is liefde en ik denk dat georgy het mooi heeft verwoord.
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 15:39   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Georgie,
Wat een intolerantie voor afwijkende ideeën!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgy Bekijk bericht
En wie zegt dat Colinhos vriendin maar gaat doen waar zij lol in heeft? Jij oordeelt hier heel erg snel, hebt daarbij blijkbaar ook maling aan andermans gevoelens.
Ik zei/zeg niet dat Colinhos vriendin dat gaat doen!

Laatst gewijzigd door Tiuri; 12 juli 2007 om 11:07
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2007, 17:08   #15
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Georgie,
Wat een intolerantie voor afwijkende ideeën!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgy Bekijk bericht
En wie zegt dat Colinhos vriendin maar gaat doen waar zij lol in heeft? Jij oordeelt hier heel erg snel, hebt daarbij blijkbaar ook maling aan andermans gevoelens.
Ik zei/zeg niet dat Colinhos vriendin dat gaat doen!
Hanna, jíj voert dit aan. Waarom??? Het is nergens eerder ter sprake gekomen, het ontspruit alleen maar aan jouw brein.

En ik ben zeker intolerant voor afwijkende ideeën als die gebaseerd zijn op vooroordelen en kortzichtigheid. Daar is al zoveel ellende door ontstaan.
Ik ken zelf homo-, hetero's en bi-stellen. En ieder van hen is monogaam.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Tiuri; 12 juli 2007 om 11:07
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weekblad Vriendin zoekt vrouwen met haarverlies mooihoofd.nl Haarproblemen bij vrouwen 0 18 september 2006 16:31
[ttm suggesties en feedback] artikel trichotillomanie in tijdschrift vriendin. lies TTM - Algemeen 29 8 augustus 2005 16:01
Vriendin vs Vriendin Eeyore TTM - Algemeen 13 3 juli 2005 11:02
Nieuwe user, wat vraagjes Tai TTM - Algemeen 19 19 december 2003 14:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.