Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2010, 10:41   #1
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
??????

Is iedereen met alopecia van haarweb afgepest? zie totaal geen serieuse postingen meer. Is het misschien een leuke kerst gedachte wat aardiger te doen tegen elkaar? Om mensenn niet te veroordelen om wat ze posten of hun spelling en er van uitgaan dat het goed bedoelt is? Elkaar helpen ipv afbranden? En ik wil nog steeds geen zeeman pruik sorry have a nice x-mas en zorg dat je in het arbeids proces blijft net als ik xxx
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2010, 17:00   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Is iedereen met alopecia van haarweb afgepest? zie totaal geen serieuse postingen meer. Is het misschien een leuke kerst gedachte wat aardiger te doen tegen elkaar? Om mensenn niet te veroordelen om wat ze posten of hun spelling en er van uitgaan dat het goed bedoelt is? Elkaar helpen ipv afbranden? En ik wil nog steeds geen zeeman pruik sorry have a nice x-mas en zorg dat je in het arbeids proces blijft net als ik xxx
Ehhh, dit snap ik niet...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2010, 17:08   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ehhh, dit snap ik niet...
Het is wat stil op het subforum over Alopecia Areata, kennelijk (volgens ts) door een wat ruzie-achtige sfeer. Ik hoop dan inderdaad dat dat beter wordt!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2010, 17:10   #4
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Klinkt gezellig.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2010, 18:47   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is wat stil op het subforum over Alopecia Areata, kennelijk (volgens ts) door een wat ruzie-achtige sfeer. Ik hoop dan inderdaad dat dat beter wordt!
Hihi, dat snap ik wel. Alleen dat het gepost wordt in het van-alles-en-nog=wat-gedeelte waar ook niemand komt. Maar waar het wel soms gezellig is!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2010, 18:54   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Hihi, dat snap ik wel. Alleen dat het gepost wordt in het van-alles-en-nog=wat-gedeelte waar ook niemand komt. Maar waar het wel soms gezellig is!
Mmmm, tja, ik zie de logica wel ... als je wil dat iemand je berichtjes leest moet je ze dus hier plaatsen en niet op het AA-forum

Maar ik ga daar eens wat vaker meelezen, uiteindelijk zijn het toch lotgenoten, al voel ik me soms een enorme aansteller als ik over hun soms heel acute problemen lees :$
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2010, 14:55   #7
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
ahhh dat klinkt idd vriendelijk hier..... Ik heb mezelf ook beloofd nooit meer wat te posten op aa. Je word of aangevallen op je spelling of door een zeer actieve dame met kattige opmerkingen dat ik geen goedkope pruik wens of andwoorden als LEES MIJN FAQ DAN EENS terwel je nieuw bent en geen idee hebt wat een faq is (inmiddels wel) en als je iemand een hart onder de riem wilt steken dat het allemaal nog wel mee valt krijg je ja dat is een non antwoord pfjew zou er bijna kaal van worden... Ik had graag mijn ervaringen en behandelingen willen delen maar word er zo moe van! Wat hebben jullie als ik het vragen mag? Ik heb 75 % van mijn haar verloren maar ben best trots ik leef nog steeds zonder pruik! Ik weiger er een te dragen. Als mensen niet kunnen zien dat je AA hebt kunnen ze ook nooit iets over deze ziekte te weten komen. Ik ga binnenkort ook het bestuur van aapv versterken. Ik zeg POSITIEF bezig blijven!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2010, 16:07   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ach ja, als je ergens de sfeer niet prettig vindt, dan heb je twee opties. Zelf actief proberen om de sfeer te verbeteren of wegwezen.

Ik ben zelf eerder van het eerste. Zeker als het gaat om lotgenoten, die laat ik liever niet in de steek. Daarbij geloof ik ook in een positieve insteek en dus probeer ik zelf zoveel mogelijk en zo goed mogelijk te helpen waar ik kan. Dat werkt beter dan negatieve energie besteden aan ergernis of strijd. Misschien moet je dat ook proberen te vermijden. Als ik vind dat iemand iets slecht doet, dan ga ik als het enigszins kan niet strijden of vluchten. Ik laat zien hoe het wel en beter kan. Heel moeilijk soms, maar ik voel me er wel goed bij.

Zelf heb ik -net zoals heel veel mannen- last van het klassieke kaler worden. Oprukkende inhammen met name. Eigenlijk kan ik zeggen 'had ik', maar uiteindelijk is het een proces dat toch de rest van mijn leven door zal gaan en waar ik dus altijd rekening mee zal moeten houden.

Hoewel het allebei over 'kaal worden' gaat, zijn er wel grote verschillen tussen AGA en AA. Het eerste is heel algemeen bekend en geaccepteerd. Het is iets dat sluipend optreedt. Als je er iets tegen doet, dan zit je meteen in een soort taboe-sfeer. Zo van 'niet aanstellen, dat hoort nu eenmaal bij het leven'.

AA is veel minder bekend en veel dramatischer omdat het heel snel kan optreden en je ook echt heel ingrijpend kaal kunt worden. Voor de buitenwereld is het vreemd en vooral best eng. Kaal worden kennen de meeste mensen vooral van chemotherapie ... ziekte.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2010, 16:55   #9
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Ik ben het helemaal voor 100% met je eens! Bedankt voor je reaktie..... And keep up the good work.... Je moet wel begrijpen dat ik geen zin heb mijn energie te steken in negatieve mensen of om een site postief om te draaien. Ik steek liever mijn energie in het beter worden en mensen bewust te maken van deze toch heel vervelende ziekte en ik weet zeker dat het niet lang duurt tot ze hebben uitgevonden dat aa een virus is en geen auto-imuun ziekte.
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2010, 17:29   #10
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Welkom hier manja!

Hier hebben we het voornamelijk nergens over, maar wel in een leuke sfeer.

O ja, en zo af en toe hebben we het ook over onze haarproblemen.

Ik begon zelf rond mijn twintigste kaal te worden (ben nu 43) en vond dat vreselijk en leed er erg onder. Vorig jaar mijn vierde haartransplantatie laten doen, maar werd nog blijer toen ik daarna´micro hair tattoos´ had ontdekt.

Ben nu heel tevreden met mijn koppie, wil alleen nog wat bij laten werken binnenkort.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2010, 18:15   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Januari 2010:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Beste Jolande.... Uiteindelijk hebben ze wel uitgekeerd! Ik heb een mooie pruik gister gekregen. Je moet je verzekering bellen en vragen naar welke pruikenmaker je heen mag en dan word dat onderling geregeld. Ik heb het niet eens hoeven voorschieten. sucses!
December 2010:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Ik heb 75 % van mijn haar verloren maar ben best trots ik leef nog steeds zonder pruik! Ik weiger er een te dragen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Henk; 19 december 2010 om 23:52
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2010, 19:14   #12
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Dat je een pruik bestelt en krijgt, wil nog niet zeggen dat je deze ook gaat dragen... Ik kan me best voorstellen dat dit vaker gebeurt, bijvoorbeeld omdat je directe omgeving al weet dat je AA hebt of omdat je je ook met pruik onzeker kunt voelen (of het niet opvalt dat je er een draagt).
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2010, 19:30   #13
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik heb ook een pruik in huis en heb hem nog niet hoeven dragen(gelukkig) en misschien is de toon van sommige mailtjes ook de rede dat er ruzie hier en daar ontstaat.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2010, 23:52   #14
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.251
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Januari 2010:

December 2010:


Je zou ook gewoon kunnen vragen waarom ze die nog nooit heeft gedragen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2010, 02:10   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
Dat je een pruik bestelt en krijgt, wil nog niet zeggen dat je deze ook gaat dragen... Ik kan me best voorstellen dat dit vaker gebeurt, bijvoorbeeld omdat je directe omgeving al weet dat je AA hebt of omdat je je ook met pruik onzeker kunt voelen (of het niet opvalt dat je er een draagt).
Uit het onderstaande meen ik een andere reden te mogen concluderen, namelijk, dat de aangeschafte pruik niet meer mooi werd gevonden, ondanks dat die eerst als "mooi" werd beschreven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Lieverd geloof me, je eigen haar hoe dun ook is altijd mooier dan een haarwerk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.