Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 mei 2021, 21:08   #1
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Post 1600 grafts – opvullen inhammen - 36 jaar - Prohairclinic - 11/5/2021

Over mezelf

Ik ben zelf niet zo een actief lid op dit forum, maar ik heb in stilte wel zeer veel HT resultaten van allerlei aard bekeken. Dit om voor mezelf een goed beeld te kunnen vormen omtrent wat ik zou kunnen verwachten of niet. Om deze reden mijn bijdrage: omdat zo de database alweer een resultaatje rijker is geworden om anderen hierin helpen. Het is altijd goed als je wat kan zoeken naar koppen, leeftijd, NW schaal die gelijkaardig zijn aan je eigen situatie.
Zelf ben ik 36 jaar oud en op mijn 18e reeds kaal aan de inhammen en de kruin beginnen worden.
Ik heb vrij snel actie ondernomen met orale Finasteride en daardoor is het kaalheidsproces vrij snel gestabiliseerd waardoor ik tot op de dag van vandaag (naar mijn mening) toch heel wat haar heb kunnen behouden. Maar wat je verloren bent is voor eeuwig en vandaar deze HT om alles eens terug netjes te zetten.

Over de behandeling

Heel veel posts gaan in detail in over hoe een behandeldag eruitziet en ik heb de indruk dat die in alle klinieken vrij gelijklopend zijn. Dus ik ga daar verder geen inkt over laten vloeien.
Wat ik wel nog kwijt kan is dat de verdovingsprikken bij mij vrij hard binnenkwamen (ik lees soms bij anderen dat dit helemaal niet zo was). De kliniek heeft als reactie hierop moeite gedaan om eerst een passende ‘pre-verdoving’ toe te dienen zodat ik minder last zou hebben van de injecties op het hoofd. Ik kon deze klantvriendelijkheid wel appreciëren. Voor hetzelfde geld konden ze ook gezegd hebben: ‘bijt maar even op je tanden
Tot slot heb ik ook moeten vaststellen dat de kliniek een goed geoliede machine is. Alles gaat supervlot, relaxed, mensen kennen hun job, werken goed samen. Lekker Netflix kijken terwijl je wordt behandeld. Dus qua infrastructuur en personeel alleen maar lof

Over mijn haar

Ik heb beslist enkel de inhammen te laten opvullen en mijn kruin eerst een kans te geven met PRP. Hiervoor heb ik al drie behandelingen achter de rug. Ik gebruik recent ook een nieuwe lotion die is samengesteld op basis van mijn DNA. Ook deze wil ik eerst eens evalueren. Misschien verbetert de dichtheid daar nog. Voor de geďnteresseerden, ik heb in dit topic een post gedaan omtrent die DNA test.
Vermits het ontvangstgebied vrij klein en geconcentreerd was, had ik de mogelijkheid om te werken met lokale inschering van het haar, zonder alles er volledig af te halen. Hier was ik wel blij om vermits ik gewoon ben het haar lang te dragen en anders het contrast wel stevig ging zijn Eenmaal de korstjes weg zijn, kan ik dan ook met mijn resthaar zowel het donorgebied als het ontvangstgebied bedekken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1. Voorkant_voor.jpg‎ (125,1 KB, 723x gelezen)
Bestandstype: jpg 2. Rechts_voor.jpg‎ (118,6 KB, 558x gelezen)
Bestandstype: jpg 4. Links_voor.jpg‎ (125,7 KB, 548x gelezen)
Bestandstype: jpg 5. Achterkant_voor.jpg‎ (124,6 KB, 445x gelezen)
Bestandstype: jpg 6. Haarlijn design.jpg‎ (119,3 KB, 570x gelezen)

Laatst gewijzigd door kendel; 12 mei 2021 om 21:13 Reden: font
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2021, 21:11   #2
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Cool After-pics

Dit zijn de after-pics
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 7. Voorkant_na.jpg‎ (133,7 KB, 603x gelezen)
Bestandstype: jpg 8. Bovenaan_na.jpg‎ (133,8 KB, 618x gelezen)
Bestandstype: jpg 9. Achterkant haar_na.jpg‎ (133,4 KB, 457x gelezen)
Bestandstype: jpg 10. Achterkant zonderhaar_na.jpg‎ (140,3 KB, 458x gelezen)
__________________
Regime:
  • Orale Finasteride 1mg/dag
  • Lotion op maat:
    - Latanoprost 0.005%
    - Finasteride 0.25%
    - Tretinoine 0.02%
    - Caffeďne 2%
  • Revita Shampoo + conditioner

FUE op 11/5/21:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39709
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2021, 16:15   #3
Buitenposter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kendel Bekijk bericht
Over mezelf

Ik ben zelf niet zo een actief lid op dit forum, maar ik heb in stilte wel zeer veel HT resultaten van allerlei aard bekeken. Dit om voor mezelf een goed beeld te kunnen vormen omtrent wat ik zou kunnen verwachten of niet. Om deze reden mijn bijdrage: omdat zo de database alweer een resultaatje rijker is geworden om anderen hierin helpen. Het is altijd goed als je wat kan zoeken naar koppen, leeftijd, NW schaal die gelijkaardig zijn aan je eigen situatie.
Zelf ben ik 36 jaar oud en op mijn 18e reeds kaal aan de inhammen en de kruin beginnen worden.
Ik heb vrij snel actie ondernomen met orale Finasteride en daardoor is het kaalheidsproces vrij snel gestabiliseerd waardoor ik tot op de dag van vandaag (naar mijn mening) toch heel wat haar heb kunnen behouden. Maar wat je verloren bent is voor eeuwig en vandaar deze HT om alles eens terug netjes te zetten.

Over de behandeling

Heel veel posts gaan in detail in over hoe een behandeldag eruitziet en ik heb de indruk dat die in alle klinieken vrij gelijklopend zijn. Dus ik ga daar verder geen inkt over laten vloeien.
Wat ik wel nog kwijt kan is dat de verdovingsprikken bij mij vrij hard binnenkwamen (ik lees soms bij anderen dat dit helemaal niet zo was). De kliniek heeft als reactie hierop moeite gedaan om eerst een passende ‘pre-verdoving’ toe te dienen zodat ik minder last zou hebben van de injecties op het hoofd. Ik kon deze klantvriendelijkheid wel appreciëren. Voor hetzelfde geld konden ze ook gezegd hebben: ‘bijt maar even op je tanden
Tot slot heb ik ook moeten vaststellen dat de kliniek een goed geoliede machine is. Alles gaat supervlot, relaxed, mensen kennen hun job, werken goed samen. Lekker Netflix kijken terwijl je wordt behandeld. Dus qua infrastructuur en personeel alleen maar lof

Over mijn haar

Ik heb beslist enkel de inhammen te laten opvullen en mijn kruin eerst een kans te geven met PRP. Hiervoor heb ik al drie behandelingen achter de rug. Ik gebruik recent ook een nieuwe lotion die is samengesteld op basis van mijn DNA. Ook deze wil ik eerst eens evalueren. Misschien verbetert de dichtheid daar nog. Voor de geďnteresseerden, ik heb in dit topic een post gedaan omtrent die DNA test.
Vermits het ontvangstgebied vrij klein en geconcentreerd was, had ik de mogelijkheid om te werken met lokale inschering van het haar, zonder alles er volledig af te halen. Hier was ik wel blij om vermits ik gewoon ben het haar lang te dragen en anders het contrast wel stevig ging zijn Eenmaal de korstjes weg zijn, kan ik dan ook met mijn resthaar zowel het donorgebied als het ontvangstgebied bedekken.
Ziet er heel goed uit! Bedankt voor je duidelijke foto's en uitleg. Mag ik vragen hoeveel je er voor hebt betaald?

Mvg, Ruben
Buitenposter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2021, 17:28   #4
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Prijs FUE

Ja natuurlijk mag je dat weten.
Hun prijzen zijn geen geheim ook. Op deze pagina kan je ze raadplegen.

https://www.prohairclinic.com/tariev...plantatie-2021

Ik heb wel meer betaald dan dat ze adverteren. Op basis van 1600 grafts zou ik volgens hun tarieven € 4480 moeten betalen, maar ze hebben me uiteindelijk € 4699 aangerekend. Toch 219 euro verschil. Weet ook niet waarom. Heb geen detail gekregen of een ticketje.

Er staat wel bij "Indicatieve prijzen, kunnen variëren naargelang de door u gekozen arts"
Dusja...je hebt daar eigenlijk geen verhaal tegen.
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2021, 19:27   #5
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Update tot dag 5

Voor de geďnteresseerden even een tussentijdse update t/m 10 dagen met wat te verwachten tot dan.

Dag 1 t/m 3:

- Op voorschrijven van de kliniek ongeveer elk uur mijn donor-en ontvangstgebied vochtig gehouden met de meegeleverde spray. Na 3 dagen was het flesje leeg.

- Mijn donorgebied werd wel dat droog en jeukerig, dus daarom ben ik (nog steeds) Cicaplast B5 spray daar gaan gebruiken (niet op de grafts). Dat product heeft bij mezelf in het verleden enorm zijn diensten bewezen naar huidherstel toe voor een andere operatie die ik eens heb gehad (geen HT).

- Van het ontvangstgebied heb ik nul komma nul last gehad: geen pijn, geen jeuk, geen ontsteking, niets. Ik had pijnstillers meegekregen in de kliniek, maar die heb ik dus niet nodig gehad en dus niet gebruikt. Feit is wel dat dat hele gebied nogal verdoofd aanvoelt (door beschadiging zenuwuiteinden door de HT), dus dat zal er vast wel mee te maken hebben. Vanaf dag 7 is dit gevoel plekjesgewijs aan het terugkomen.

- Ik heb de eerste 3 nachten redelijk rechtop geslapen. Dit was geen vereiste van de kliniek, maar ik heb het toch als voorzorgsmaatregel gedaan omdat ik angst had mijn fragiele grafts tijdens het slapen te beschadigen. Hierdoor werd ik wel regelmatig wakker van de oncomfortabele houding, maar ik had verlof genomen, dus het kon geen kwaad dat ik moe was de volgende dag 😊 Op de momenten dat ik wakker werd heb ik ook nog wat bijgesprayed.

- De zwellingen vielen zeer goed mee. Ze waren er wel de eerste 2 dagen, want ik voelde een zekere knelling/spanning rond m’n hoofd en je zag dat het voorhoofd wat dikker stond, maar zeker niets waarmee je niet kon buitenkomen. Op dag 3 leek de zwelling ‘naar beneden gezakt’ te zijn en had ik wat vochtzakjes onder de ogen. Maar ook die zijn na een paar dagen weg gegaan.
Ik had de uitvoerende arts horen vertellen dat ze naast verdoving ook corticosteroďden had geďnjecteerd in het hoofd. Ik denk dat dit o.a. de reden is dat zwellingen (en de pijn) goed meevielen. Ook het rechtop slapen draagt bij aan verminderde zwelling (het vocht kan namelijk zakken door de zwaartekracht).

Dag 5:

Op dag 5 mocht ik voor het eerst mijn haren en hoofd wassen, doch zonder het geďmplanteerde gebied te wassen of aan te raken. Dit was wel een opluchting, want je hoofd voelt echt ‘vuil’ aan na dagenlang die lotions daarop te liggen sprayen. Ik heb wat foto’s genomen na deze wasbeurt.
Van dag 3 t/m dag 5 heb ik nog steeds lichtjes verhoogd (15°) maar niet meer rechtop geslapen. Dit om toch alle risico’s uit te sluiten. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat vanaf dag 5 je grafts vrij vast komen te zitten en dus vanaf dan ben ik terug normaal beginnen slapen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 5-Voorkant.jpg‎ (54,6 KB, 363x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 5-links.jpg‎ (103,2 KB, 299x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 5-Rechts.jpg‎ (90,6 KB, 265x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 5-Achter zonder haar.jpg‎ (112,2 KB, 275x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 5-Achter met haar.jpg‎ (99,8 KB, 209x gelezen)
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2021, 19:48   #6
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
En nu de tijd z'n werk maar laten doen toch? Ben benieuwd naar 't resultaat. Donorgebied insmeren werkt inderdaad supergoed voor het herstel!

M.b.t. het wetenschappelijk onderzoek dat je grafts na 5 dagen vrij vast komen te zitten, refereer je aan dit onderzoek? https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16442039/

Ik vind 't best gewaagd om alweer normaal te gaan slapen. Het punt is dat het na een dag of 5 inderdaad niet meer uit maakt of je aan de haartjes trekt, maar dat de korstjes nog aanwezig zijn. Sommige korstjes kunnen al gedeeltelijk een beetje los laten. Als je dan op een kussen o.i.d. beweegt schuurt het en kunnen de losse stukjes korst kleine hefboompjes worden ten opzichte van de graft. Of het korstje kan aan je kussen blijven haken/klitten en ontstaat er een beste kracht op een enkele graft bij het bewegen. Vanaf dag 9 weet je zeker dat de graft blijft zitten, ook al wordt er nog zo hard aan 't korstje getrokken.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2021, 20:03   #7
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Update tot dag 10

Dag 7

Vanaf dag 5 begonnen er zich droge korstjes te vormen die ik overal begon te vinden 😊 In bed, op m’n bureautafel. Het was dus opnieuw een opluchting als ik stevig het implantatiegebied mocht reinigen en de korstjes verwijderen. Hiervoor liet ik eerst de huid goed en lang water opnemen onder de douche, samen met de meegeleverde shampoo.
Ik heb 80% eraf gekregen en wat overbleef was een roodroze huid met daarin netjes de haartjes bovenuit stekend.
Het donorgebied zag er ook goed uit, maar bleef wel jeukerig.

Dag 10

De voorbije dagen heb ik dagelijks mijn hoofdhuid stevig gewassen om zo alle laatste korstjes eruit te krijgen. Ik denk dat dit gelukt is. Ik heb foto’s genomen en toegevoegd in de post omdat op deze dag de kliniek ook vroeg om foto’s te verzenden naar hen. Alles leek OK te zijn volgens PHC.

Ik ben ook eens met m’n webcam gaan inzoomen op het transplantatiegebied. Ik stel vast dat de huid er goed uitziet en je ziet netjes dat er overal haartjes zitten. Op sommige plekken zie je dat ze onder de huid gegroeid zijn. Maar vermits deze toch gaan afgestoten worden maakt dat niet uit.
Ik vind ook dat de grafts aan de slapen netjes aansluiten op de bestaande haarlijn. Is echt wel proper gedaan naar mijn mening. Ook zie je dat in de volledige haarlijn single grafts zijn gebruikt, zoals het hoort.

Nu is het lang lang laaaaang afwachten geblazen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 10 - voorkant.jpg‎ (132,3 KB, 197x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 10-voorkant.jpg‎ (141,9 KB, 236x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 10-Achterkant.jpg‎ (145,9 KB, 139x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 10-achterkant zoom.jpg‎ (144,8 KB, 118x gelezen)

Laatst gewijzigd door kendel; 23 mei 2021 om 20:04 Reden: foto's
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2021, 20:07   #8
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Dag 10 - extra foto's

Paar extra zoom foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 10-Links zoom.jpg‎ (144,9 KB, 217x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 10-Rechts zoom.jpg‎ (147,2 KB, 160x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 10-voorkant Zoom.jpg‎ (149,3 KB, 149x gelezen)
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2021, 20:13   #9
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
En nu de tijd z'n werk maar laten doen toch? Ben benieuwd naar 't resultaat. Donorgebied insmeren werkt inderdaad supergoed voor het herstel!

M.b.t. het wetenschappelijk onderzoek dat je grafts na 5 dagen vrij vast komen te zitten, refereer je aan dit onderzoek? https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16442039/

Ik vind 't best gewaagd om alweer normaal te gaan slapen. Het punt is dat het na een dag of 5 inderdaad niet meer uit maakt of je aan de haartjes trekt, maar dat de korstjes nog aanwezig zijn. Sommige korstjes kunnen al gedeeltelijk een beetje los laten. Als je dan op een kussen o.i.d. beweegt schuurt het en kunnen de losse stukjes korst kleine hefboompjes worden ten opzichte van de graft. Of het korstje kan aan je kussen blijven haken/klitten en ontstaat er een beste kracht op een enkele graft bij het bewegen. Vanaf dag 9 weet je zeker dat de graft blijft zitten, ook al wordt er nog zo hard aan 't korstje getrokken.
Dag Roob,

Bedankt voor je reactie en ik uiteraard ook nieuwsgierig naar het resultaat. Want dat is toch waar ik het meeste schrik voor heb: Gaat het er wel een beetje deftig uitzien? Weet je nooit op voorhand. Ik heb hier op dit forum al zeer goede resultaten gezien, maar ook erg matige. Ook van PHC.

Wat de grafts betreft: ik refereerde eigenlijk niet naar een artikel, maar puur wat PHC me verteld had. Alleszins goed artikel, bedankt om te delen. Als ik zo lees wat daarin staat, was het inderdaad misschien wat op het randje
Maar ik ben een een rustige (rug)slaper. Dus geen ongelukken gebeurd

Laatst gewijzigd door kendel; 23 mei 2021 om 20:13 Reden: font
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2021, 18:21   #10
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
2 maand update

Even een tussentijdse update posten.

De rode huid heeft intussen plaats gemaakt voor lichtroze, waardoor het moeilijker wordt te zien dat er een HT heeft plaatsgevonden.

Het is lastig om op foto te vatten, maar er is heel fijne dons aan het groeien. We willen natuurlijk echte haren, maar daarvoor is het op 2 maand nog een beetje te vroeg. Maar ik heb er alle vertrouwen in.

Ik had echter het gevoel dat de rest van mijn haar aan het uitdunnen was, vooral op de kruin en daarom had ik contact opgenomen met Prohairclinic.
Ze reageerden erg snel en vroeger me op consult te komen.
Daar hebben ze middels Trichoscopie objectief kunnen vaststellen dat op alle plaatsen (dus niet alleen de kruin) mijn haardichtheid inderdaad erop achteruit was gegaan sinds de HT.

De voorlopige diagnose is dus shockloss door de transplantatie. Volgens de arts gebeurt dit zelden (+-5% van de gevallen), maar hoef ik me nog geen zorgen te maken: dit zou goed moeten komen.
Om het haar te versterken hebben we datzelfde consult nog een PRP sessie gedaan.
Ik ben wel tevreden over het snel behandelen van deze klacht. Nu duimen dat het goedkomt, want dat zou jammer zijn: zoveel investeren in nieuwe haartjes vooraan, maar daardoor de rest verliezen...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2 maand vooraan.jpg‎ (140,9 KB, 255x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maand links.jpg‎ (147,8 KB, 213x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maand rechts.jpg‎ (145,6 KB, 181x gelezen)
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2021, 18:25   #11
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Shockloss? aan kruin

Even het verschil van de kruin tonen net voor de HT en nu.
2 maand geleden waren er reeds 3 PRP sessies toegediend om deze te versterken. Maar heeft (voorlopig) nog niet mogen baten.

2 weken geleden een 4e PRP sessie toegediend gekregen tijdens consult.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6549.jpg‎ (134,1 KB, 284x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maand kruin.jpg‎ (149,3 KB, 316x gelezen)
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2021, 19:27   #12
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Arrow 7 maand update

Even een update geven.
De haren zijn allemaal netjes doorgekomen en flink aan het groeien.

Voorlopig zie het er allemaal wel nog wat onnatuurlijk en gekunsteld uit en ze integreren nog niet zo goed met de rest van het haar.

Ook is er nog wat roodheid te zien.

Prohairclinic heeft me verteld dat de komende maanden zowel de structuur, dikte als roodheid nog wat zal verbeteren.

Dus we blijven nog wat geduld uitoefenen :-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 7 maand geheel.jpg‎ (153,6 KB, 356x gelezen)
Bestandstype: jpg 7 maand links.jpg‎ (148,3 KB, 305x gelezen)
Bestandstype: jpg 7 maand rechts.jpg‎ (147,9 KB, 239x gelezen)
Bestandstype: jpg 7 maand vooraan 2.jpg‎ (149,5 KB, 308x gelezen)
Bestandstype: jpg 7 maand vooraan.jpg‎ (146,0 KB, 247x gelezen)
__________________
Regime:
  • Orale Finasteride 1mg/dag
  • Lotion op maat:
    - Latanoprost 0.005%
    - Finasteride 0.25%
    - Tretinoine 0.02%
    - Caffeďne 2%
  • Revita Shampoo + conditioner

FUE op 11/5/21:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39709
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2021, 10:10   #13
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kendel Bekijk bericht

2 weken geleden een 4e PRP sessie toegediend gekregen tijdens consult.
Je hebt een half jaar geleden je 4de PRP-sessie gehad. Heb je het idee dat ze aangeslagen zijn? Kun je de behandeling iedereen aanraden?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2021, 11:11   #14
Aver
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Jongens, dat is toch gewoon een beetje upsellen wat ze doen. Deze kliniek heeft "PRP". Een andere kliniek heeft weer "Acell" of één of ander wonderserum. Dan heb je nog klinieken met de "DRI" techniek. Studies over de effectiviteit zijn er niet of nauwelijks.

Ik heb ooit m'n ogen laten laseren en een extra behandeling genomen om lampen minder fel te laten zijn voor mijn ogen. Heeft geen bal geholpen, is ook eigenlijk niet te meten, maar wel €1500 extra.

Bij een kapperszaak doen ze dit natuurlijk ook, de productjes achteraf die je kan kopen, maar bij dit soort ingrepen is het psychologisch veel moeilijker om nee te zeggen omdat je echt voor het maximale wil gaan met een eenmalige ingreep.

Ik doe het in ieder geval nooit meer. Slik lekker finasteride en/of gebruik minoxidil en hou het daar bij.
Aver is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2021, 15:58   #15
HaarTrans123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2021
Berichten: 14
Geslacht:
PRP behandelingen zijn inderdaad een vorm van cross-selling om meer uit een klant te kunnen halen. Er zijn geen tot weinig wetenschappelijke studies die een positieve werking van deze behandelingen hebben aangetoond. Nu ik naar je resultaat kijk en de foto's van de behandelingen denk ik dat er te weinig grafts zijn geplaatst. Ik heb ooit ongeveer hetzelfde gebied laten doen met 1400 grafts bij een andere kliniek in Nederland. Aan het einde van de rit kon er geconcludeerd worden dat de dichtheid niet goed was. Ik wil je niet ongerust maken maar na 7 maanden hoort het wel redelijk dichtgegroeid te zijn.

Laatst gewijzigd door HaarTrans123; 20 december 2021 om 16:03
HaarTrans123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
1600 grafts, inhammen, prohairclinic, prp

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.