Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2022, 08:36   #1
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Erectiestoornis door Essengen-6

Hi allemaal,

Sinds een halfjaar gebruik ik Essengen-6. Ik gebruik erg weinig, maar 0,25 ml per dag (1x aanbrengen voor het slapen). Ik meen dat dit 0,125 mg Finasteride is.

Echter, sinds een halfjaar heb ik erectiestoornissen. Wordt veel minder vaak/snel stijf, en als de penis stijf is ook veel minder hard dan ik gewend ben. Bij de zaadlozing vaak weinig of soms zelfs geen zaad.
Al met al, dus erg vage klachten.

Dit zijn natuurlijk de bekende klachten van Finasteride, maar omdat ik zo weinig gebruikte dacht ik dat ik deze klachten niet zou hebben. Misschien zit het ook wel tussen mijn oren?

Overweeg nu om nog minder essengen-6 te gebruiken, waarbij ik misschien om de dag essengen-6 en pure minoxidil omwissel. Zo komt er nog minder Finasteride in mijn lichaam.

Hoor graag ervaringen en jullie mening!
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2022, 10:56   #2
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
jammer om te horen. Is er daarnaast iets veranderd aan jouw situatie? Of extra stress ervaren de voorbije periode?
Ik gebruik nu 2 jaar dualgen 15 plus. In het begin ervaarde ik wat hartkloppingen maar ik had dit ook toen ik, zo 'n 10 jaar geleden, begonnen was met minoxidil. Tot 2 jaar geleden gebruikte ik enkel nanoxidil, was na een tijdje overgeschakeld van minoxidil naar nanoxidil.
Nu ervaar ik geen enkele bijwerkingen.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2022, 12:53   #3
Kiwi88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Heel vervelend jap en ik herken de problemen niet. Ook ik gebruik net als (H)appy zo'n twee jaar Dualgen15+ en heb nergens last van. Dualgen15+ is zelfs een sterkere variant dan Essengen-6.. Ik moet wel bekennen dat ik nu na twee jaar Dualgen15+ te hebben gebruikt niet echt bijster veel vooruitgang zie en soms zelfs het idee krijg dat mijn haaruitval door gaat.. Hoe ervaar jij dat (H)appy?
Kiwi88 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2022, 15:54   #4
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Heb er nog meer topics over gelezen, dat kort gebruik van Finasteride al langdurige of zelfs permanente schade kan hebben.

Op het begin gebruikte ik een maand lang die 1ml per dag, doordat ik bang ben heb ik toen enkele maanden 0,5ml gebruikt en nu dus 0,25ml.

Maar ben toch te bang voor de bijwerkingen. Liever een extra HT dan geen seksleven meer.

Ik wil dus overstappen op Minoxidil, omdat dat naar mijn idee echt de nummer 2 is na Finasteride (essengen 6). Deze zal minder goed werken, maar hopelijk is dit voldoende en krijg ik mijn seksleven terug.

Als iemand ook zo'n keuze heeft gemaakt, of hier op wil reageren dan hoor ik dat zeer graag. Wil binnenkort de keuze al maken!
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2022, 23:15   #5
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap Bekijk bericht
Heb er nog meer topics over gelezen, dat kort gebruik van Finasteride al langdurige of zelfs permanente schade kan hebben.

Op het begin gebruikte ik een maand lang die 1ml per dag, doordat ik bang ben heb ik toen enkele maanden 0,5ml gebruikt en nu dus 0,25ml.

Maar ben toch te bang voor de bijwerkingen. Liever een extra HT dan geen seksleven meer.

Ik wil dus overstappen op Minoxidil, omdat dat naar mijn idee echt de nummer 2 is na Finasteride (essengen 6). Deze zal minder goed werken, maar hopelijk is dit voldoende en krijg ik mijn seksleven terug.

Als iemand ook zo'n keuze heeft gemaakt, of hier op wil reageren dan hoor ik dat zeer graag. Wil binnenkort de keuze al maken!
Heb helaas exact de zelfde klachten
Poosje gestopt, klachten waren toen ook zo weer over.
Helaas begon ik flinke shedding te krijgen na stoppen fina, dus maar weer begonnen.
Neem 0.25 essengen 6 per dag en 1.5 ml minox
Op deze manier probeer ik toch iets te doen.
Nu 2 maand bezig en gelukkig nog geen klachten.
Krijg ik ze gooi ik alle essengen weg en accepteer ik verdere kaalheid.
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2022, 12:44   #6
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi88 Bekijk bericht
Heel vervelend jap en ik herken de problemen niet. Ook ik gebruik net als (H)appy zo'n twee jaar Dualgen15+ en heb nergens last van. Dualgen15+ is zelfs een sterkere variant dan Essengen-6.. Ik moet wel bekennen dat ik nu na twee jaar Dualgen15+ te hebben gebruikt niet echt bijster veel vooruitgang zie en soms zelfs het idee krijg dat mijn haaruitval door gaat.. Hoe ervaar jij dat (H)appy?
IK heb de indruk dat mijn haar wat steviger is of toch wat dikker. Daarnaast heb ik al al die tijd stabilisatie. ook nanoxidil gaf mij toch grotendeels stabilisatie. Ik gebruik dualgen 15+ nog altijd in combinatie met nanox, gewoon omdat ik het gevoel heb dat beide iets doen voor mij. Het geeft mij geen hergroei voor zover ik weet maar dat had ik niet echt verwacht
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.