Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 9 juni 2006, 10:05   #136
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
talg-acne

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mezelf
hmm, ik zou denken: doordat de huid vettiger wordt gaan de talgklieren vertropt geraken => ontwikkeling van acne... (of is dit een verkeerde interpretatie?)

Hi,
Met meer talg meer kans op verstopte talgklieren ja, klopt. Maar wat de acne ontwikkelt is niet de talg zelf maar de hormonale schommelingen die zich in bep. levensfasen manifesteert en waarvoor de een dus gevoeliger is dan de ander.
Daarom zie je vaak dat jonge mensen in de puberteit acne krijgen maar dat dit in de loop van... de 20-er jaren overgaat. (Op een enkeling na maar dat is een ernstige vorm ervan die niet zo vaak voorkomt). Dit, terwijl een vette huid door talg ook in de adolencentie vaak aanwezig is. Vrouwen rondom/in de overgang kunnen wederom acne (terug)krijgen vanwege hormonale veranderingen in het lichaam.
Het is daarom niet primair zo dat meer talg acne veroorzaakt.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2006, 18:42   #137
Mita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2
Hoi Kas,

Locoid crelo is huidemulsie die een corticoseroid bevat die jeuk, roodheid, schilfering verminderd. Is speciaal voor de behaarde huid (staat in de bijsluiter)
Ik heb het zelf nooit gebruikt.
Als ik die andere zalf/creme gebruik en dat een aantal dagen doe, dan is heel mijn hoofdhuid schoon, dus ja waar moet ik dit dan opsmeren, dus vandaar dat ik het nooit gebruikt heb.
Door die zalf/creme gaat het eczeem loszitten en zit dus in je haar. Via douchen haal je niet alles eruit. Ik laat dus mijn haar altijd kammen met een vlooienkam zeg maar waardoor de losse stukjes uit mijn haar verdwijnen en dan gaat het nieuwe voor het slapen gaan er weer op.
Het is even veel tijd maar na een aantal dagen ben je er wel even vanaf. Aangezien het toch weer terugsluipt. Ineens is het dan weer terug..

Groetjes Marina
Mita is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2006, 22:03   #138
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Mita,

Dank voor je info. Ik kende die bewuste zalf niet maar vind het erg prettig hierover informatie te verkrijgen. Ketoconazole gaat nu goed maar wie weet.. of dit zo blijft.
Groet
Kitty
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mita
Hoi Kas,

Locoid crelo is huidemulsie die een corticoseroid bevat die jeuk, roodheid, schilfering verminderd. Is speciaal voor de behaarde huid (staat in de bijsluiter)
Ik heb het zelf nooit gebruikt.
Als ik die andere zalf/creme gebruik en dat een aantal dagen doe, dan is heel mijn hoofdhuid schoon, dus ja waar moet ik dit dan opsmeren, dus vandaar dat ik het nooit gebruikt heb.
Door die zalf/creme gaat het eczeem loszitten en zit dus in je haar. Via douchen haal je niet alles eruit. Ik laat dus mijn haar altijd kammen met een vlooienkam zeg maar waardoor de losse stukjes uit mijn haar verdwijnen en dan gaat het nieuwe voor het slapen gaan er weer op.
Het is even veel tijd maar na een aantal dagen ben je er wel even vanaf. Aangezien het toch weer terugsluipt. Ineens is het dan weer terug..

Groetjes Marina
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2006, 22:05   #139
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Omdat ik eerst in kaart wil brengen wat er precies mis is, lijkt het me verstandig als ik eerst eens een uitgebreid bloedonderzoek doe. Itsme wees ons op het Europees Laboratorium voor Nutriënten (http://www.europeanlaboratory.nl), die gerichte bloedonderzoeken kunnen uitvoeren. Ik wil dan de volgende test doen: Vetzuren (incl. transvetzuren) in bloed. Prijs: € 89. Dan heb ik in één keer in kaart waar het probleem zit, en dan kan ik ook heel gericht actie ondernemen. Niets is zo zonde en geldverkwistend als voor nop jarenlang supplementen slikken die je helemaal niet nodig hebt. Ik zal informeren of mijn verzekeraar dit wil vergoeden, maar ook als ze dat niet willen doen lijkt het me een erg nuttig bloedonderzoek wat zichzelf zal terugverdienen doordat ik bespaar op onnodige supplementen.
He Tiuri, zat een beetje deze thread door te lezen en toen kwam ik het hele verhaal van omega-3 en 6 e.d. tegen. Vroeg me af of je je nog in de tests verdiept hebt. Ben zelf ook van plan om eens zo'n test te laten doen via een bedrijf in Utrecht, maar de site van europeanlaboratory ziet er ook wel erg okee uit.

Ben je hier al wat verder mee gekomen?

Tnx
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2006, 13:12   #140
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Question Seborroisch eczeem

Ook ik heb erg last van een gevoelige hoofdhuid (bovenop). De hoofdhuid wordt ook heel snel vet (ook alleen bovenop). Verder zitten er schilfers en talgbolletjes in mn haar en om de wortel. Die talgbolletjes om de wortel zijn volgens mij de oorzaak van het enorme haaruitval. En dat terwijl er geen kaalheid bij mij in de familie voorkomt! Zo heb ik ook mijn dikke bos haar zien slinken naar een dunne doorzichtige boel.

Volgens de huisarts heb ik seborroisch eczeem. Toen heb ik ketoconazol shampoo meegekregen en zou het over moeten gaan. Nu gebruik ik het al 8 weken en zie helaas geen enkele verandering.

Nu heb ik een aantal vragen aan mensen die de problemen herkennen:
- Is dit volgens hun ook seborroisch eczeem?
- Na hoeveel weken zou ketoconazol zijn werk moeten gaan doen? (In de bijsluiter staat 2-4 weken.)
- Welke producten kunnen dit probleem oplossen?

Alle hulp/info is zeer welkom!
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 14:08   #141
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw
Ook ik heb erg last van een gevoelige hoofdhuid (bovenop). De hoofdhuid wordt ook heel snel vet (ook alleen bovenop). Verder zitten er schilfers en talgbolletjes in mn haar en om de wortel. Die talgbolletjes om de wortel zijn volgens mij de oorzaak van het enorme haaruitval. En dat terwijl er geen kaalheid bij mij in de familie voorkomt! Zo heb ik ook mijn dikke bos haar zien slinken naar een dunne doorzichtige boel.

Volgens de huisarts heb ik seborroisch eczeem. Toen heb ik ketoconazol shampoo meegekregen en zou het over moeten gaan. Nu gebruik ik het al 8 weken en zie helaas geen enkele verandering.

Nu heb ik een aantal vragen aan mensen die de problemen herkennen:
- Is dit volgens hun ook seborroisch eczeem?
- Na hoeveel weken zou ketoconazol zijn werk moeten gaan doen? (In de bijsluiter staat 2-4 weken.)
- Welke producten kunnen dit probleem oplossen?

Alle hulp/info is zeer welkom!
Ik herken het probleem heb ook seb. eczeem. Bij mij werkt ketoconazole wel goed maar ik kan eigenlijk niet meer zonder...
Idd zou je na 8 weken weldegelijk verbetering hebben moeten merken als dit nog niet zo is, zoals je beschrijft dan zou ik teruggaan naar de arts.
Een ander (schimmelinfectie bestrijdend, want dat is wat het is) middel is seleniumdisulfide suspensie eveneens (de sterkere versie dan) verkrijgbaar op recept. Soms werkt keto niet en dit wel. = Proberen waard denk ik.
Daarnaast wordt ook nog wel eens topicorte voorgeschreven, een cortisonepreparaat (ik heb het ook) dat niet de schimmels/gisten doodt maar de ontsteking afremt waardoor de klachten zoals schilfering, roodheid en jeuk verminderen of weggaan. Een andere benadering dus. Topicorte bij mij wel helpt me wel wat tegen jeuk maar niet tegen het weggaan van de schilfering, maar ieder mens is anders misschien helpt het jou wel.
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 18:21   #142
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Sinds vorige week mag ik mij ook officieel de gelukkige bezitter van een hoofdhuid met seborroisch eczeem noemen. Ik had zelf het vermoeden al, maar mn huisarts is niet altijd even snugger en daarom heeft het een tijdje geduurd voordat ze me wilde doorsturen naar een dermatoloog.

Zowel keto-shampoo als die teershampoo konden niets uitrichten. Wat bij mij wel een vrij heftig positief effect heeft gegeven is tea three oil. De jeuk ging binnen no-time weg en de eerste keer schrok ik me wild omdat alle dikke witte plakken schilfers op mn huid er in één keer afkwamen. Nu ben ik practisch helemaal gestopt met tto en gebruik ik alleen nog Resdan shampoo (de sterkste versie). Ga het nog even aanzien, maar misschien begin ik straks weer met de tto.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 19:07   #143
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Sinds vorige week mag ik mij ook officieel de gelukkige bezitter van een hoofdhuid met seborroisch eczeem noemen. Ik had zelf het vermoeden al, maar mn huisarts is niet altijd even snugger en daarom heeft het een tijdje geduurd voordat ze me wilde doorsturen naar een dermatoloog.

Zowel keto-shampoo als die teershampoo konden niets uitrichten. Wat bij mij wel een vrij heftig positief effect heeft gegeven is tea three oil. De jeuk ging binnen no-time weg en de eerste keer schrok ik me wild omdat alle dikke witte plakken schilfers op mn huid er in één keer afkwamen. Nu ben ik practisch helemaal gestopt met tto en gebruik ik alleen nog Resdan shampoo (de sterkste versie). Ga het nog even aanzien, maar misschien begin ik straks weer met de tto.
Zou het niet-succes van Finasteride hier een gevolg van kunnen zijn?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 19:58   #144
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Zou het niet-succes van Finasteride hier een gevolg van kunnen zijn?
Kevin,
hoe kom je daar nou bij? Is er volgens jou een reden om dat te denken?

Ik heb zelf eerder het vermoeden dat het door minox kom aangezien het in dezelfde tijd ontstaan is als waarin ik dat middel gebruikte. Alleen zou ik niet weten hoe ik dat zou moeten beargumenteren.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 20:17   #145
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Kevin,
hoe kom je daar nou bij? Is er volgens jou een reden om dat te denken?

Ik heb zelf eerder het vermoeden dat het door minox kom aangezien het in dezelfde tijd ontstaan is als waarin ik dat middel gebruikte. Alleen zou ik niet weten hoe ik dat zou moeten beargumenteren.
Seborroisch eczeem --> teveel aan talg --> meer DHT in de hoofdhuid. In deze trand dacht ik zo'n beetje, maar ik kan er ook erg naast zitten
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 20:27   #146
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Seborroisch eczeem --> teveel aan talg --> meer DHT in de hoofdhuid. In deze trand dacht ik zo'n beetje, maar ik kan er ook erg naast zitten
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Het heeft meer te maken met gist en ontstekingsreacties. Ik moet er zelf ook nog even wat meer over lezen, maar volgens mij komt het gewoon in het rijtje ontstekingsaandoeningen.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 15:25   #147
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Het heeft meer te maken met gist en ontstekingsreacties. Ik moet er zelf ook nog even wat meer over lezen, maar volgens mij komt het gewoon in het rijtje ontstekingsaandoeningen.
Ik heb het altijd zo begrepen : een teveel aan talg kan bij daarvoor gevoelige personen een explosieve groei van schimmels/gisten uitlokken, die op hun beurt weer de ontstekingsreactie aan de hoofdhuid veroorzaken.

Zelf merk ik sinds een tijdje nu ik androcur gebruik, die dus ook de talgaanmaak afremt, dat ik veel minder last heb van rotkwaaltje.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 4 oktober 2006 om 15:28
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 21:23   #148
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Voor mensen met Seborroisch eczeem, lees het volgende eens:

Lithium gluconate in the treatment of seborrhoeic dermatitis: a multicenter, randomised, double-blind study versus placebo.

Lithium gluconate 8% vs. ketoconazole 2% in the treatment of seborrhoeic dermatitis: a multicentre, randomized study.

Erg goed nieuws lijkt me zo.

[edit] Zou misschien ook wel goede zaken tegen haaruitval kunnen doen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 4 oktober 2006 om 21:31
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 21:30   #149
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
De resultaten zijn bescheiden maar wel goed! Ik heb gegoogled op Lithium gluconate maar niet gevonden wat het is. Weet iemand dit?
--edit
Na gezocht te hebben op alleen lithium:
http://www.antenna.nl/lithium/richtl...ormatie_r.html
Deze link geeft aan dat het een vorm van zout is.
Tevens staat hier dat het gebruikt wordt in de psychiatrie bij manisch depressieve stoornissen. Nu is seb. vaak best klote, maar gelukkig val ik nog niet in deze categorie, maar misschien worden we er wel nóg blijer van .
(Nirvana - lithium valt nu helemaal op zijn plek..)

Laatst gewijzigd door Bio; 4 oktober 2006 om 21:38
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 22:44   #150
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Zoek eens naar "Efalith".
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.