Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 1 juni 2006, 15:27   #121
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Ik heb van de huisarts selsun gekregen dat ik savonds in moet smeren en sochtends uit moet spoelen voor de seb. eczeem. Moet ik blij zijn met dit nieuwe spul?

Hiervoor had ik denorex en diportosone..maar ik had last van stekende pijn/haarpijn. Dus ben ik langs de huisarts gegaan en had mij dit op recept gegeven..
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 09:04   #122
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarmens

Ik denk dat je aan dit middel meer zult hebben dan aan je voorafgaande medicatie.

Selsun is een seleniumdisulfide oplossing die, net zoals ketoconazole de eigenschap heeft om de schimmels/gisten die de infectie veroorzaken af te breken/doden waardoor de infectie kan verdwijnen.
De andere aanpak, diprosone is een cortisone middel dat de ontsteking remt maar in feit niet de schimmels/gisten zelf aanpakt. Denorex doet ook niks aan de schimmelinfectie zelf, maar remt alleen de schilfer- talgaanmaak.

Mocht selsun niet/onvoldoende werken, vraag dan om ketoconazole hoofdgel, maar ik denk dat dit middel je weldegelijk helpt.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 2 juni 2006 om 09:08
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 18:18   #123
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Oke thanks for de informatie Kas
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 10:41   #124
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Die selsun shampoo stinkt overigens enorm naar knoflook dat is ook een van de bijwerkingen. Zit er misschien een verband in tussen dat in arabisch cultuur men knoflook gebruikt voor haarproblemen of is puur toeval dat het zelfde geur heeft..
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 14:53   #125
Mita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2
Hoi!
Ik heb alles eens doorgelezen.

Ook ik heb vroeger als baby berg gehad.
Aantal jaar geleden ben ik via huisarts bij dermatoloog beland.
Ik heb een hoop zalf/shampoo's gebruikt, maar de huisarts wist nooit precies wat het was.

De dermatoloog zei dat ik last had van seb eczeem.
Ik kreeg dit mee:
40g acid salicylic (90)
160g adeps suillus.
Dit moest ik 's avonds voor het slapen gaan op de plekken smeren en de volgende dag uitwassen. Hier wordt je haar supervet van maar het helpt erg goed! Daarnaast moest ik locoid crelo gebruiken.
Na een week ben ik af van de seb eczeem. Helaas sluipt het weer terug. Maar de zalf mag je zo vaak gebruiken als je wil.

Misschien is dit een tip voor een van jullie.
Met welke shampoo wassen jullie je haar?
Mita is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 15:18   #126
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mita
Hoi!
Ik heb alles eens doorgelezen.

Ook ik heb vroeger als baby berg gehad.
Aantal jaar geleden ben ik via huisarts bij dermatoloog beland.
Ik heb een hoop zalf/shampoo's gebruikt, maar de huisarts wist nooit precies wat het was.

De dermatoloog zei dat ik last had van seb eczeem.
Ik kreeg dit mee:
40g acid salicylic (90)
160g adeps suillus.
Dit moest ik 's avonds voor het slapen gaan op de plekken smeren en de volgende dag uitwassen. Hier wordt je haar supervet van maar het helpt erg goed! Daarnaast moest ik locoid crelo gebruiken.
Na een week ben ik af van de seb eczeem. Helaas sluipt het weer terug. Maar de zalf mag je zo vaak gebruiken als je wil.

Misschien is dit een tip voor een van jullie.
Met welke shampoo wassen jullie je haar?
--------------------
Mita bedankt voor je waardevolle info. De middelen die je noemt heb ik zelf niet eerder gebruikt en als keto niet meer helpt zal ik dit zeker voorstellen aan de dermatoloog. Ik was mijn haar nu alleen nog maar met dermolin, eigenlijk op aanraden van de dermatoloog en daarna de ketoconazol gel, die me op zich wel helpt. lBy the way, locoid crelo, wat is dat voor een middel?


__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 21:39   #127
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Eerste site die ik gevonden heb op google.
http://www.geneesmiddelenrepertorium...coi_16163.html
Werkend bestanddeel: 1 mg/ml hydrocortison-17-butyraat.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 00:48   #128
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
selsun pakt schimmelinfecties aan veroorzaakt door teveel aan talgafscheiding maar een bijwerking van selsun is dat je huid en haar sneller vet worden..klinkt heel tegenstrijdig
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 00:55   #129
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
selsun pakt schimmelinfecties aan veroorzaakt door teveel aan talgafscheiding maar een bijwerking van selsun is dat je huid en haar sneller vet worden..klinkt heel tegenstrijdig
Logisch gezien staat er nog niks tegenstrijdigs in
Selsun veroorzaakt dan misschien meer vet, maar dat impliceert niet dat het daardoor zijn schimmelbestrijdende effect op de huid opeens teniet wordt gedaan.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 09:35   #130
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Vrosjnivos

Thanx, heb het doorgenomen een (lichtere versie) cortisone preparaat dus, Typisch dat bij de contra-indicaties schimmel/gist infectie staat hetgeen seb. eczeem dus is.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 09:37   #131
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarmens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
selsun pakt schimmelinfecties aan veroorzaakt door teveel aan talgafscheiding maar een bijwerking van selsun is dat je huid en haar sneller vet worden..klinkt heel tegenstrijdig
Dat kan een bijwerking zijn maar hoeft niet. In de bijsluiter van ketoconazol staat dat dit ook een mogelijkheid is, of dat je haar er juist heel droog van wordt. Gebruik het al vrij lang (zo'n maand of 4) heb van geen van beiden last gekregen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 12:15   #132
Maris
HaarWeb lid
 
Maris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Locatie: Rotterdam
Berichten: 1
Question

Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw, en heb deze thread met veel belangstelling gelezen.
Zelf heb ik seborroïsch eczeem op de hoofdhuid en in mindere mate op mijn voorhoofd.
Hier heb ik eerst Denorex voor gekregen, maar dat werkte voor geen meter.
Nu gebruik ik Ketoconazol hoofdgel, wat ik een stuk minder agressief vind, en gelukkig reukloos... Of het gaat werken weet ik niet, aangezien ik dit deze week ben gaan gebruiken.

Nu heb ik wel een vraagje:

Het wordt mooi weer dit weekend, (en hopelijk nog heel veel weken) en vraag me af of het gezond is als je je haar gewassen hebt met Keto-gel, om daarna in de zon te gaan liggen?? Weet iemand of dit een eventuele reactie kan veroorzaken, of is het alleen maar goed voor je hoofdhuid?

Groetjes,

Mariska
Maris is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 13:40   #133
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
.Nu heb ik wel een vraagje:

Het wordt mooi weer dit weekend, (en hopelijk nog heel veel weken) en vraag me af of het gezond is als je je haar gewassen hebt met Keto-gel, om daarna in de zon te gaan liggen?? Weet iemand of dit een eventuele reactie kan veroorzaken, of is het alleen maar goed voor je hoofdhuid?

Groetjes,

Mariska[/QUOTE]
------------------------------------------
Hoi Mariska,

De zon is alleen maar goed voor eczeem, ook de seborrohische variant. Geniet ervan! Een reactie met Keto is niet aan de orde, staat ook nergens in de bijsluiter overigens.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 22:56   #134
Mezelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2005
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Logisch gezien staat er nog niks tegenstrijdigs in
Selsun veroorzaakt dan misschien meer vet, maar dat impliceert niet dat het daardoor zijn schimmelbestrijdende effect op de huid opeens teniet wordt gedaan.
hmm, ik zou denken: doordat de huid vettiger wordt gaan de talgklieren vertropt geraken => ontwikkeling van acne... (of is dit een verkeerde interpretatie?)
Mezelf is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 23:03   #135
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mezelf
hmm, ik zou denken: doordat de huid vettiger wordt gaan de talgklieren vertropt geraken => ontwikkeling van acne... (of is dit een verkeerde interpretatie?)
Een vettigere huid verhoogt inderdaad de kans op verstopte talgklieren.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.