Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 januari 2005, 21:00   #46
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
ik bedoel dus: ik beweer niet dat 'geesten' bestaan, maar zeker ook niet dat ze niet bestaan .

Laatst gewijzigd door sigur; 9 januari 2005 om 21:06
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 21:09   #47
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Laatst is er in Amerika ook een ufo geland...

En man beweerde dat hij een groot wit object had zien vliegen.
Ook had hij bewijs materiaal


lies







Hoe kom je aan zo'n plaatje!!! Geweldig!!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2005, 13:22   #48
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Hoe kom je aan zo'n plaatje!!! Geweldig!!
FF zoeken op het internet en tadaaa!!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2005, 14:15   #49
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik vind hem geweldig! Ik stel me dan altijd gelijk voor dat je in een winkelstraat loopt, en in een keer komt er zo'n ding naar beneden!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 08:35   #50
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Right... Anyway, WAT is het 6e zintuig dan precies, en is het bewezen dat het bestaat?
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 10:50   #51
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Ik weet het, ik kan er natuurlijk beter niet op ingaan, maar toch:

Misschien he, zou je een stuk rustiger leven hebben als je eens accepteerde dat niet voor alles een bewijs is, of nu al is aan te voeren en dat opvattingen van mensen verschillen. Sommige zaken zijn nu eenmaal niet allemaal objectief benaderbaar. Geeft dat? Nee.

Zoveel zaken zijn subjectief: allerlei gevoelens. Waaaaaarom wordt je bijvoorbeeld allen op die en blonde kangharige vrouw verliefd en niet op de andere? Er worden wel allerlei interessante chemische reacties bij het verschijnsel liefde/verliefdheid/lust/ gesleept, maarrrrr: dan nog is niet te bewijzen waarom je nu net alleen voor die éne dame valt. Wil je dat dan persé weten? hetzelfde geldt voor mensen die je vanaf het moment van ontmoeting niet mag. je kunt vaak helemaal nog niet zeggen waarom, toch moet je niks van dat mens hebben. Waarom? Verklaar het maar! Ik denk datj e dat ook niet kunt.

Intuďtie is ook zoiets. Iedereen heeft er wel een of meer ervaringen mee. het stemmetje in je hoofd, het nare gevoel in je buik bij bepaalde situaties. Waar komt dat dan vandaan? Luister je daar dan nooit naar of schenk je er minstens niet even aandacht aan (Robert?) Niet dat dat persé moet, he. ik voer het alleen als argument aan.

Van mij mag je zo kritisch zijn als je wilt. Zolang dat respectvol blijft naar anderen toe vind ik het hoogst vermakelijk om eens iemand te treffen die lijnrecht tegenover dat staat wat ik denk en beleef.

Nog een fijne dag he!
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 11:07   #52
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Natuurlijk hebben mensen een zesde zintuig en intuďtie (je kan het natuurlijk ook als een geheel zien). Dat kennen we toch allemaal wel in bepaalde situaties?


Ik vergelijk het wel eens met liefde (en niet met sexuele liefde, want dat zie ik meer als biologisch ). We houden allemaal van bepaalde mensen, je man, je vrouw, je kind en anderen. Maar CONCREET is het niet, niet in de zin van fotografeerbaar en tastbaar. Daarom bestaat liefde nog wel. Het komt alleen tot uiting in de dingen die je voelt en doet, en je reactie naar anderen.

En inderdaad wat Hellen schrijft: je "vreemde" gevoel dat mensen niet deugen of juist wel, zonder dat je dat kunt beredeneren, dat er gevaar dreigt zonder dat je daar een concrete reden voor hebt. Ik denk dat dieren het nog veel sterker hebben, wij redeneren het vaak weg.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 11:15   #53
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Right... Anyway, WAT is het 6e zintuig dan precies, en is het bewezen dat het bestaat?
In de sensus communis staat het bekend als intuitie, onderbuik gevoel.
Het vermoedelijk om een combinatie van een onbewust herkennen van een gevaarlijke type situatie en een daarmee gepaard gaande lichte arousel. Het lijkt iig sterk gekoppeld aan emoties.
Jij hebt het ook Robert...soms zit je in een situatie waarin je gewoon voelt dat de persoon die voor je staat niet te vertrouwen is.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 21:42   #54
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Ja, maar om dat nou een 6e zintuig te noemen vind ik overdreven. Het lijkt mij dat je gewoon met je ogen ziet dat iemand niet te vertrouwen is. Dat kun je zien aan uitstraling, lichaamstaal e.d. Komt misschien helemaal uit de oertijd, toen dat soort dingen nog veel belangrijker waren.
Om er nou 'geheimzinnig' over te doen en het een 6e zintuig te noemen vind ik overdreven.

Citaat:
Misschien he, zou je een stuk rustiger leven hebben als je eens accepteerde dat niet voor alles een bewijs is, of nu al is aan te voeren en dat opvattingen van mensen verschillen. Sommige zaken zijn nu eenmaal niet allemaal objectief benaderbaar. Geeft dat? Nee.
Mijn leven is rustig genoeg hoor. Als iets niet objectief benaderbaar is, ga je toch niet zomaar dingen verzinnen en dat voor waar aannemen? Tenminste, dat lijkt mij dan.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2005, 00:27   #55
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Ja, maar om dat nou een 6e zintuig te noemen vind ik overdreven. Het lijkt mij dat je gewoon met je ogen ziet dat iemand niet te vertrouwen is. Dat kun je zien aan uitstraling, lichaamstaal e.d. Komt misschien helemaal uit de oertijd, toen dat soort dingen nog veel belangrijker waren.
Om er nou 'geheimzinnig' over te doen en het een 6e zintuig te noemen vind ik overdreven.
Niemand doet er geheimzinnig over, das een verkeerde interpretatie van joiu kant. Je zegt:"dat kun je zien aan uitstraling" Dat is dus niet concreet observeerbaar, uitstraling is dus al een gevoelsmatig begrip, en gevoel is direct verbonden aan intuitie.

Citaat:
Mijn leven is rustig genoeg hoor. Als iets niet objectief benaderbaar is, ga je toch niet zomaar dingen verzinnen en dat voor waar aannemen? Tenminste, dat lijkt mij dan.
Een heleboel informatie die jij binnenkrijgt via jou sensorische organen die verwerk je niet bewust. Er zijn veel te veel prikkels in je omgeving, om die allemaal bewust en objectief te benaderen, je zou na 1/10e seconde een overload hebben. 99% van de informatie die je hersenen binnenkrijgen wordt direct gecategoriseerd. Dat gebeurt aan de hand van kaders, ook wel stereotypen. Je ziet een huis, wonen mensen (meestal gezin). Vier muren en een dak. Zonder dat je het doorhebt is er een hersenprogramma 'huis' opgestart met alle cultureel-maatschappelijk gevormde cliche's/stereotypen die er aan verbonden zijn.

De meeste informatie die jij binnenkrijgt ben jij niet eens in staat objectief te verwerken, je kunt hoogstens over een klein deel achteraf reflecteren/evalueren. Je bent 'willens en wetens, een product van onze westerse maatschappij, met al zijn vooroordelen, gewoonten en gedragingen.

Hiermee wil ik aangeven dat een heleboel informatie al door jou hersenen geintegreerd, geassimileerd en gehabitueerd word, zonder dat jij daar enige invloed op hebt. Objectiviteit bestaat niet, je perceptie is altijd 'gekleurd' dorr je culturele bagage, opvoeding en ervaring.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2005, 13:37   #56
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Om er nou 'geheimzinnig' over te doen en het een 6e zintuig te noemen vind ik overdreven.

Vertel me eens dan, Robert. Hoe neem jij iemands uitstraling waar dan? Ogen alleen is niet genoeg. Jij weet, als je het over uitstraling en lichaamstaal hebt, dat mensen soms iets anders laten zien dan ze bedoelen. Dat pikken mensen ook vaak op. Dat is niet met de ogen alleen.
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2005, 13:58   #57
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ethologen schatten dat 90% van de menselijke communicatie nog altijd non-verbaal is.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2005, 21:24   #58
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Daar heb je het dus.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 09:57   #59
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Wat heb je daar. Niks. Cijfers, die alleen maar zeggen dat 90 procent Non-verbaal, oftewel NIET gesproken is. Zegt helemaal niks over hoe je die non-verbale, niet-gesproken, communicatie waarneemt. Wel bij de les blijven Robert
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 10:09   #60
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Als je ook maar een heeeeeeeeeeeel klein beetje nadenkt weet je dat je dat met je ogen ziet. Maar dan moet je wel een heeeeeeel klein beetje nadenken he.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.