Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 mei 2006, 00:39   #46
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
In essentie is het zo dat de VS het idee hebben dat het kapitalistische/liberale/democratische stelstel als een soort eindpunt kan worden beschouwd tot welke alle culturen zich uiteindelijk zullen ontwikkelen. Met andere woorden: dat stelsel is het ideaal en benadert de utopie als geen ander. Daarin volgen zij de visie (hoewel deze er inmiddels wel anders over is gaan denken) van Fukuyama.

Het punt met de VS is, is dat zij in deze overtuiging dusdanig absoluut zijn, dat zij het als hun taak beschouwen dat systeem op te leggen aan de gehele wereld. Het is in feite eigenlijk een soort missie voor ze. Echter, waar halen ze het idee vandaan dat (1) het kapitalistische/liberale/democratische systeem in een universele context superieur is en (2) dat het mogelijk zou zijn een dergelijk systeem binnen een willekeurige andere cultuur te installeren?

De VS zijn in mijn ogen voornamelijk naïef.
Ik denk gewoon omdat zei het doen dat heel de wereld moet volgen. Niet van dit is het beste voor jullie maar dit is het beste omdat het van ons komt.
Maar wie zegt er dat andere culturen beter zijn? Vrijheid is nog altijd het belangrijkste, gelukkig zal ik altijd +- kunnen zeggen wat ik denk.
Ik denk dat je je moeilijk kan voorstellen als je iets niet mag zeggen of doen waar je zin in hebt,( zonder iemand kwaad te berokkenen.)
En als er meer arme landen zou drijven zou ze technologieen kunnen verkopen. Ze zijn een groot land dus kunnen ze dit gemakkelijk uitspelen tegen kleine landen.
Ik heb al een reportage gezien dat we massaal eten uitvoeren dat massaal subsidieren en dan gaan de kleine boeren van daar over kop.
Zo blijven ze afhankelijk van ons.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 14:30   #47
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Verdwenen post.

Zonet heb ik iets geplaatst op de haarweb, bij vanalles en nog wat : 11 september, een geschenk uit de hemel?
Ik ging na het posten nog even een kijkje nemen en nu blijkt dat mijn voorlaatste post, die van Guoy, Haarmannetje en Georgie spoorloos verdwenen is.
Zo is deze tread heel ondoorzichtig geworden.

Kunnen de moderators hier iets aan doen?
Dank bij voorbaat.

MVG.
Evaatje.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 23:46   #48
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb Het is weer 11 september...

Het is 5 jaar geleden dat de aanslagen in de VS werden gepleegd en dus is er weer een hoop over te vinden in de media. Nederland 3 had vanavond een 9/11-avond, met Fahrenheit 9/11, Zembla over de complottheorieën en ten slotte Loose Change (nu bezig), de film van de complottheorieën. Opvallend wel dat de publieke omroep op zo'n avond alleen maar zwaar VS-sceptische programma's uitzendt. Dat zegt wellicht iets over de enorm slechte naam die Amerika tegenwoordig heeft, maargoed dat is een andere discussie.

Ik vond de documentaire van Zembla (vanaf morgen ook online na te zien) in ieder geval heel erg interessant, het haalt enkele van de belachelijke conclusies van Loose Change keurig onderuit. En wat overblijft is toch nog een zeer verrassend verhaal, wat aardig overeenkomt met wat ik precies een jaar geleden in deze post zei. Hoewel ik me afvraag of Bush er achteraf nog steeds zo over te spreken is, want de oorlog in Irak is toch flink tegengevallen.

Edit: heb linkjes naar de interessantste video's hierover in de openingspost van deze thread gezet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 11 september 2006 om 00:07
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 09:27   #49
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Het is 5 jaar geleden dat de aanslagen in de VS werden gepleegd en dus is er weer een hoop over te vinden in de media. Nederland 3 had vanavond een 9/11-avond, met Fahrenheit 9/11, Zembla over de complottheorieën en ten slotte Loose Change (nu bezig), de film van de complottheorieën. Opvallend wel dat de publieke omroep op zo'n avond alleen maar zwaar VS-sceptische programma's uitzendt. Dat zegt wellicht iets over de enorm slechte naam die Amerika tegenwoordig heeft, maargoed dat is een andere discussie.

Ik vond de documentaire van Zembla (vanaf morgen ook online na te zien) in ieder geval heel erg interessant, het haalt enkele van de belachelijke conclusies van Loose Change keurig onderuit. En wat overblijft is toch nog een zeer verrassend verhaal, wat aardig overeenkomt met wat ik precies een jaar geleden in deze post zei. Hoewel ik me afvraag of Bush er achteraf nog steeds zo over te spreken is, want de oorlog in Irak is toch flink tegengevallen.

Edit: heb linkjes naar de interessantste video's hierover in de openingspost van deze thread gezet.
vind het een beetje onzin om te zeggen dat bush die aanslagen heeft laten gebeuren en zijn torens heeft opgeofferd.

ik denk dat de CIA en FBI en NSA elke dag informatie binnenkrijgen van potentiele aanslagen. maar mankracht en tijd ontbreekt om alles aan te pakken.

het feit is nu eenmaal dat iemand die een aanslag wil plegen dit heel makkelijk kan.

als voorbeeld.

iedere idioot kan een vrachtwagen huren.
ik koop bij een bedrijf 5 miljoen kogellager balletjes van 4 milimeter op.
vervolgens koop 1000 kilo kunstmest.
dit gooi ik allemaal in de vrachtwagen plus een paar honder liter benzine, een paar gasflessen, paar zuurstofflessen en een ontstekingsmechanisme.

ik rijdt met dit hele gevaart pink-pop op en laat het midden tussen de mensen afgaan.

heb je een lekkere aanslag en geen hond die dat had kunnen voorkomen omdat alle materialen die ik noem dood eenvoudig te krijgen zijn.

hetzelfde geld voor vliegtuigen.
vroeger kon je die dingen makkelijk kapen als je wou en zo'n vliegtuig besturen is echt peanuts, en al helemaal zo'n ding in een gebouw boren.

trouwens die michael moore is ook gewoon een loser.
die docu is zo subjectief en zo anti-westers. je zou haast denken dat osama himself moore financiert.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 16:16   #50
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
vind het een beetje onzin om te zeggen dat bush die aanslagen heeft laten gebeuren en zijn torens heeft opgeofferd.

ik denk dat de CIA en FBI en NSA elke dag informatie binnenkrijgen van potentiele aanslagen. maar mankracht en tijd ontbreekt om alles aan te pakken.

het feit is nu eenmaal dat iemand die een aanslag wil plegen dit heel makkelijk kan.

als voorbeeld.
Heb je de documentaires gezien? Er zijn toch een aantal dingen waar je niet omheen kan:
- Er zijn aanwijzingen dat er met voorkennis op de beurs is gehandeld. De dag voor 11 september was er een explosieve toename in handel in put-opties van American Airlines en United Airlines. Put-opties zijn een speciaal soort aandelen die je kunt kopen als je verwacht dat een bedrijf verlies gaat maken, een soort 'omgekeerde aandelen' dus. Een dag later vlogen de vliegtuigen van UA en AA in de torens en het Pentagon. Dit kan alleen maar betekenen dat bepaalde groepen ervan op de hoogte waren en het hebben gebruikt om rijk te worden.



- De Amerikaanse overheid was al meerdere malen gewaarschuwd voor een aanval van Bin Laden. Het concept 'vliegtuig kapen en een gebouw binnenvliegen' was al voor 11 september bekend, en daarom waren er ook protocollen opgesteld dat F16's passagiersvliegtuig uit de lucht zouden schieten als er een opvallende afwijking in de baan zou zitten. Je onderschat de intelligence services van de VS als je gelooft dat Amerika volledig verrast werd door de aanvallen. De meeste mensen leerden Al-Quaeda pas kennen na 11/9, maar die gasten werden al jarenlang geschaduwd.
- En dan is er volgens de documentaire van Zembla op de dag van de aanslagen een gebouw dat in de buurt van het WTC staat, dmv explosieven naar beneden gehaald. Ik vind dat zelf wat minder relevant, maargoed, het is natuurlijk wel verdacht.

Ik zeg dus niet dat Amerika zelf de gebouwen heeft opgeblazen en dat Bin Laden een verzinsel is, die complottheorie is onzinnig en gaat veel te ver. Maar de theorie die zegt dat Amerika expres even niet heel hard zijn best heeft gedaan om in te grijpen terwijl er genoeg aanwijzingen voor de aanslag waren, die kan volgens mij heel goed waar zijn. En de VS heeft daar ook duidelijke motieven voor natuurlijk, want zonder dit hadden ze nooit steun kunnen krijgen voor die gewenste radicale verandering in het buitenlands beleid.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 11 september 2006 om 16:35
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 20:06   #51
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Heb gisteren ook Zembla gezien. Was idd een interessante docu.

Het haalde een paar beweringen van Loose Change redelijk onderuit, alhoewel er nog over te twijfelen valt.

Wel apart dat dat flat gebouw naast de WTC ook was ingestort, terwijl je daar in de media amper wat over hoorde. Die bom expert had er iig nog niet van gehoord, wat aan zijn erg verbaaste reactie te merken was.

Dat van de beurs is ook idd vaag. Misschien dat Al-Qaeda daar zelf in heeft gehandeld?

Maar hoe dan ook, het lijkt me duidelijk dat Bush een idioot is, als je alleen al kijkt naar zijn gedrag. En dat 11 sept erg goed voor hem uit kwam.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2006, 09:00   #52
SVG
Sandra
 
SVG's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2006
Locatie: Drenthe
Berichten: 14
Hoe het ook is allemaal is gegaan..ik vind het heel triest voor alle nabestaanden van de mensen die daar de dood hebben gevonden.

Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren hoe het tweede vliegtuig oo het WTC invloog.
We zaten echt aan de bank genageld en hebben in de weken daarna nog nooit zo vaak TV gekeken. Al zappend tussen CNN/BBC en een nederlandse zender.
En dan alweer 5 jaar geleden...
Voor ons is na die dag de wereld echt veranderd.
__________________
Ons geweten is een beperking op onze vrijheid







Ketoconazol 20mg/g 3x per week ( 5-9-2006)
B-complex 50mg Extra Forte 1x per dag ( 5-9-2006)
Ferrofumaraatb 200mg 1x per dag ( 2-10-2006)
SVG is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Definitief!! Lotgenotenbijeenkomst 20 september Annelies Haarproblemen bij vrouwen 8 29 september 2003 01:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.