Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2006, 14:35   #61
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Lees jij wel goed??? Ik praat niet na, hoe kom je daarbij? Lees je me berichten wel. Of kom je even kijken en zie je 1 bericht en denk je ik praat na? De thread islam is alleen door mij begonnen als ik alles na ging praten, dan was het snel afgelopen athonieh

En het is 650000 onschuldige burgers in oorlog en niet dat wat jij zegt
Ik weet niet of je in deze thread ergens voor een keer wel serieuze bronnen hebt genoemd, maar al die bronnen baseren zich ofwel op dikke lucht of op dat onderzoek van de Bloomberg School of Public Health en de Al Mustansiriya Universiteit en die heb jij dus overduidelijk niet gelezen. Misschien omdat het getal je wel goed uitkomt (lekker dramatisch), maar de onderbouwing ervan dus niet. De studie behelst mortaliteit.

Het rapport zegt onder meer het volgende:
The proportion of deaths ascribed to coalition forces has diminished in 2006, though the actual numbers have increased each year. Gunfire remains the most common reason for death, though deaths from car bombing have increased from 2005. Those killed are predominantly males aged 15-44 years.

Voor het geval je dit niet kunt lezen, diminished betekent vrijwel teruggelopen tot nul. Dus zeker in 2006 zijn de sterfgevallen voor vrijwel 100% het gevolg van interne conflicten. Ook vreselijk, maar op een andere manier dan jij graag ziet. Broeder die broeder vermoordt. Maar dat kun je natuurlijk niet goed gebruiken voor haatpraat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 16:15   #62
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Als men als overheid beter zou voorzien in de integratiebehoefte (betere voorlichting, duidelijke standpunten en afspraken, gelijke handhaving, facilitering van de dialoog) zou deze sprong naar rechts niet/minder nodig zijn.

Omdat de oude partijen door jarenlang falen, dr vingers niet meer durven te branden aan het onderwerp, moet er een nieuwe groep aan de macht komen die een einde maakt aan het pamperen van allochtonen. Tijd voor duidelijkheid en verwoording van wat er speelt bij het volk. Het uiten van onze frustratie, over wat er aan de hand is, in ons land.

Het boeit de meeste allochtonen allemaal geen reet hoe het met dit land en de Nederlanders gaat. Je hoort ze enkel maar wanneer ze zichzelf te kort voelen gedaan op dr rechten. De plichten liggen enkel en alleen binnen de eigen gemeenschap en cultuur.

- waarom zien de wijken met veel allochtonen er nooit schoon en heel uit?
- waarom zijn er bijna nooit ouders van allochtonen die autorijden bij het voetballen?
- waarom zijn er op lokaal niveau zou weinig allochtone organen die durven te spreken met de overheid?
- waarom voelen allochtone ouders zich niet verantwoordelijk wanneer zoonlief de deur achter zich dichtgeslagen heeft?

Tis allemaal niet zo moeilijk. Maar zoals dat in een democratie gaat, gaat het langzaam en morsig. Maar uiteindelijk komt het wel allemaal in orde.

Het klinkt misschien een beetje cru, maar ik heb helemaal niets met mensen die zo denken over Nederland en de Nederlandse samenleving. Mensen die hier enkel komen om te profiteren van de rechten en verzaken te zorgen voor dr plichten mogen wat mij betreft morgen nog vertrekken.

Gelijkheid en respect tussen verschillende culturen is niet ondenkbaar. Maar er is altijd een heersende cultuur. De Islamitische cultuur zal dat in Europa nooit worden. Als deze cultuur zich niet aanpast en schikt naar de heersende cultuur, zal deze worden verstoten.

De eerste tekens daarvan zijn mijn inziens de verrechtsing van Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk. Deze partijen halen niet voor niets hoge stemmen...

Ik denk dat de culturen elkaar onderling beu raken. Het boeit een Nederlander over het algemeen geen donder wie je bent, wat je doet, neukt, eet, spuit, slikt of in welke (af)god je geloofd, zolang we er maar geen last van hebben.

En simpel gezegd denk ik dat we in dit land last hebben van bepaalde culturen. Burgers reageren daarop binnen de mogelijkheden die ze hebben: ze stemmen op partijen die beloven om dit aan te pakken. En dan hoeft het niet meteen in één keer goed te werken, maar doen alsof je er mee aan de slag bent en geen reet uitvoeren, daar trappen de burgers van nu niet meer in.

Een gezonde rechts wind mijn inziens, keer wat anders dan die pamperende, wij-weten-wel-wat-goed-voor-u-is-denkende rooibos-drinkende linksdragers.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 16:51   #63
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Maar dat kun je natuurlijk niet goed gebruiken voor haatpraat.
Ahwahwahwahwahw...ik haatpraat? Nee echt niet ik verdedig alleen bepaalde standpunten van sommige gasten hier. Ik wil het liefst dat joden, christenen en moslims samen leven zonder enkel probleem.

Zo zit ik niet in elkaar dat ik bepaalde mensen of religie's ga haten. Ik wil en doe juist alles in Nederland om op een normale manier vriendelijk te zijn tegen hollanders en oude vrouwtjes die ik op straat zie.

Denk jij dat ik niet koester? Ik vind het ook erg dat we gek worden aangekeken, en dat door bepaalde gasten in de minderheid die het erg hebben gemaakt voor mij.

Ik zou nooit iets doen om haat op te wekken jegens religie of mensen van ander geloof of uiterlijk.

Misschien dat ik niet zo over kom hier op haarweb.nl maar dat is normaal. Je kan mij niet zien. Je weet niet hoe hopeloos ik me voel als er weer negatieve uitlatingen zijn van bep. hollanders. Maar voor 1 slechte daad van een moslim moet je er 100 terug voor doen om als moslim in Nederlander goed over te komen. En dat is ook wel begrijpelijk.

Peace
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 17:27   #64
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
wow basss, je hebt gewoon gelijk.
Nu ik erover denk vind ik het ook niet erg dat een moslim vrij neemt voor het suikerfeest (mooi feest week lang eten en geld krijgen ) maar ik vind het wel erg dat het ten koste gaat van een Nederlandse-cultuur vrije dag.
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 18:32   #65
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Misschien dat ik niet zo over kom hier op haarweb.nl maar dat is normaal. Je kan mij niet zien. Je weet niet hoe hopeloos ik me voel als er weer negatieve uitlatingen zijn van bep. hollanders. Maar voor 1 slechte daad van een moslim moet je er 100 terug voor doen om als moslim in Nederlander goed over te komen. En dat is ook wel begrijpelijk.
Dat is waar, we zitten hier anoniem zonder iets anders van elkaar te zien dan woorden en dan is het maar al te makkelijk om een ander te beoordelen naar je eigen vooroordelen op basis van het beetje dat je van hem denkt te weten. Daar maken we ons allemaal schuldig aan (degenen die beweren van niet zijn gewoon niet eerlijk tegenover zichzelf).

Je weet niet hoe hopeloos ik me voel als er weer iemand alle schuld op 'Hollanders' of 'Christenen' of 'Het Westen' of 'Amerika' wil afschuiven ogenschijnlijk zonder te bezien of hem zelf enige blaam treft.

Misschien begrijp je dan wel hoe goed daarom dat laatste zinnetje van je valt. Het is de eerste keer dat je begrip toont, onvoorwaardelijk en zonder het af te zwakken met 'maar jullie' erachter.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 18:39   #66
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Dat is waar, we zitten hier anoniem zonder iets anders van elkaar te zien dan woorden en dan is het maar al te makkelijk om een ander te beoordelen naar je eigen vooroordelen op basis van het beetje dat je van hem denkt te weten. Daar maken we ons allemaal schuldig aan (degenen die beweren van niet zijn gewoon niet eerlijk tegenover zichzelf).

Je weet niet hoe hopeloos ik me voel als er weer iemand alle schuld op 'Hollanders' of 'Christenen' of 'Het Westen' of 'Amerika' wil afschuiven ogenschijnlijk zonder te bezien of hem zelf enige blaam treft.

Misschien begrijp je dan wel hoe goed daarom dat laatste zinnetje van je valt. Het is de eerste keer dat je begrip toont, onvoorwaardelijk en zonder het af te zwakken met 'maar jullie' erachter.
Beste Anthonieh ik heb nooit alle schuld aan ... gegeven. Ik zei altijd dat het van beide kanten komt. En net dus dat wat jij zegt...zeg ik ook hele tijd het is niet alle schuld van moslims. Verder begrijp ik je punt
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden

Laatst gewijzigd door simbah; 20 oktober 2006 om 18:43
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 19:03   #67
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
yes! andere mensen gaan ook ... gebruiken
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 19:13   #68
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
jaja, dat zeggen ze allemaal

... is gewoon een komma, maar dan beter
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 19:15   #69
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Ja dat gebruiken de meeste !!! Ja maar...
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 19:17   #70
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
lol sorry voor off topic post
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 00:49   #71
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik weet niet of je in deze thread ergens voor een keer wel serieuze bronnen hebt genoemd, maar al die bronnen baseren zich ofwel op dikke lucht of op dat onderzoek van de Bloomberg School of Public Health en de Al Mustansiriya Universiteit en die heb jij dus overduidelijk niet gelezen. Misschien omdat het getal je wel goed uitkomt (lekker dramatisch), maar de onderbouwing ervan dus niet. De studie behelst mortaliteit.

Het rapport zegt onder meer het volgende:
The proportion of deaths ascribed to coalition forces has diminished in 2006, though the actual numbers have increased each year. Gunfire remains the most common reason for death, though deaths from car bombing have increased from 2005. Those killed are predominantly males aged 15-44 years.

Voor het geval je dit niet kunt lezen, diminished betekent vrijwel teruggelopen tot nul. Dus zeker in 2006 zijn de sterfgevallen voor vrijwel 100% het gevolg van interne conflicten. Ook vreselijk, maar op een andere manier dan jij graag ziet. Broeder die broeder vermoordt. Maar dat kun je natuurlijk niet goed gebruiken voor haatpraat.
Ik heb het onderzoek zelf niet gelezen, maar wel de artikelen in de krant, o.a. deze:

Onderzoekers: ’655.000 doden door inval Irak’

Hieruit maak ik op dat er 655.000 doden zijn gevallen die nog hadden geleefd als Amerika niet was binnengevallen. Toch? Of dat nu direct of indirect door de inval komt maakt natuurlijk weinig uit. Er staat dat de coalitietroepen voor 31% van de doden direct verantwoordelijk zijn. Dat zijn 203.000 doden. De rest is dus indirect gevolg van de inval.

Dit zijn dramatische cijfers. Verschrikkelijk gewoon. En dan heeft Bush het over 30.000 slachtoffers.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 oktober 2006 om 00:52
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 02:43   #72
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Is dit incl. of excl. Koerden ?
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 10:45   #73
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Hieruit maak ik op dat er 655.000 doden zijn gevallen die nog hadden geleefd als Amerika niet was binnengevallen. Toch? Of dat nu direct of indirect door de inval komt maakt natuurlijk weinig uit. Er staat dat de coalitietroepen voor 31% van de doden direct verantwoordelijk zijn. Dat zijn 203.000 doden. De rest is dus indirect gevolg van de inval.

Dit zijn dramatische cijfers. Verschrikkelijk gewoon. En dan heeft Bush het over 30.000 slachtoffers.
Oorlog en geweld zijn ook verschrikkelijk, daar doe ik niets aan af.
Na de 300.000 slachtoffers onder het regime van Saddam, de 1.000.000 die omkwamen in de oorlog met Iran en de vele duizenden die nu omkomen door onderling geweld, mag het nu wel snel beter worden

Maar het getal in de studie is tot stand gekomen met een methode van bepalen van slachtoffers die discutabel is en het getal werd hier op het forum gebruikt alsof er achter iedere dode een Amerikaanse soldaat stond met een nog narokend geweer. Dat is de enige reden dat ik er op wees.

Hier op het forum wordt steeds nadruk gelegd op het aangeven van 'bronnen', maar het op waarde beoordelen van de bronnen en vooral ook het juist interpreteren van die bronnen is minstens zo belangrijk.

Mortaliteit is een raar begrip en om de toegenomen mortaliteit te destilleren uit nog geen 2000 interviews met willekeurige Irakezen .... Ik heb meer vertrouwen in de methodiek van Iraqbodycount, dat overigens aan meer dan 40.000 burgerslachtoffers komt.

Met alleen zeggen hoe erg je het vindt en hoe vreselijk fout de Amerikanen zijn los je trouwens de situatie niet op. Wegwezen en een muur er omheen?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 13:33   #74
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik heb meer vertrouwen in de methodiek van Iraqbodycount, dat overigens aan meer dan 40.000 burgerslachtoffers komt.
Ik wil je niet tegenspreken hoor, maar in de eerste week van de bombardementen in Iraq waren er al 40.000 onschuldige burgerslachtoffers gevallen. Ik kan hierbij geen bron vermelden. Omdat ik de krant "spits" niet heb bewaard en dus geen scan hier kan neerzetten.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 13:57   #75
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Oorlog en geweld zijn ook verschrikkelijk, daar doe ik niets aan af.
Na de 300.000 slachtoffers onder het regime van Saddam, de 1.000.000 die omkwamen in de oorlog met Iran en de vele duizenden die nu omkomen door onderling geweld, mag het nu wel snel beter worden

Maar het getal in de studie is tot stand gekomen met een methode van bepalen van slachtoffers die discutabel is en het getal werd hier op het forum gebruikt alsof er achter iedere dode een Amerikaanse soldaat stond met een nog narokend geweer. Dat is de enige reden dat ik er op wees.

Hier op het forum wordt steeds nadruk gelegd op het aangeven van 'bronnen', maar het op waarde beoordelen van de bronnen en vooral ook het juist interpreteren van die bronnen is minstens zo belangrijk.

Mortaliteit is een raar begrip en om de toegenomen mortaliteit te destilleren uit nog geen 2000 interviews met willekeurige Irakezen .... Ik heb meer vertrouwen in de methodiek van Iraqbodycount, dat overigens aan meer dan 40.000 burgerslachtoffers komt.
Tuurlijk moeten de bronnen ook worden gecontroleerd op betrouwbaarheid. Ik heb zelf geen idee hoe betrouwbaar deze studie is, maar ik vond de methode juist wel goed klinken. Iraq Body Count is niet betrouwbaar omdat het alleen maar uitgaat van persberichten. Er zijn natuurlijk meer doden gevallen dan waar de pers over bericht, dat kan niet anders. Daarom vond ik de methode van deze studie juist wel goed, want ze zijn echt de dorpen in getrokken en hebben de irakezen zelf geïnterviewd. Dat dat er 2000 zijn vind ik niet raar, sterker nog, dat is zelfs voor een een wetenschappelijke studie aan de hoge kant. Zolang het een aselecte steekproef is kun je er met een zeer grote betrouwbaarheid conclusies uit trekken.

Citaat:
Met alleen zeggen hoe erg je het vindt en hoe vreselijk fout de Amerikanen zijn los je trouwens de situatie niet op. Wegwezen en een muur er omheen?
Ik denk wel dat het heel belangrijk is om te benadrukken hoe verschrikkkelijk de Amerikanen zijn, want die jokers moeten eens stoppen met dit belachelijke agressieve beleid. Die hele inval in Irak was een grote fout en dat mag best eens erkend worden. Nu het eenmaal gebeurd is kun je ze inderdaad niet in de steek laten en doet Amerika wat we van ze gewend zijn: ze schepen de internationale gemeenschap met de brokken op.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.