Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juli 2005, 11:55   #1
abb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 7
epilady voor gezichtshaar??

al een poos trek ik met een pincet het overtollige haar van mijn kin en lip,maar hier gaat wel de nodige tijd in zitten,nu denk ik eraan om een epileerapparaat te kopen en het daarmee te gaan proberen.
wat denken jullie,zou dit een sneller alternartief zijn of is de gezichtshuid daar te gevoelig voor???
abb is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2005, 15:45   #2
lis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abb
al een poos trek ik met een pincet het overtollige haar van mijn kin en lip,maar hier gaat wel de nodige tijd in zitten,nu denk ik eraan om een epileerapparaat te kopen en het daarmee te gaan proberen.
wat denken jullie,zou dit een sneller alternartief zijn of is de gezichtshuid daar te gevoelig voor???
NIET doen.
ook niet met een pincet trouwens.

Het lijkt erop dat uittrekken van gezichtshaar de haarfollikels stimuleert. Je zult er dus alleen maar meer haar van krijgen.
Je kunt wat dat betreft beter scheren (yep ook niet fijn, maar toch) want dan wordt 't in ieder geval niet méer door het uittrekken (wel eventueel omdat je zowiezo meer haartjes krijgt).
lis is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2005, 19:25   #3
abb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lis
NIET doen.
ook niet met een pincet trouwens.

Het lijkt erop dat uittrekken van gezichtshaar de haarfollikels stimuleert. Je zult er dus alleen maar meer haar van krijgen.
Je kunt wat dat betreft beter scheren (yep ook niet fijn, maar toch) want dan wordt 't in ieder geval niet méer door het uittrekken (wel eventueel omdat je zowiezo meer haartjes krijgt).

ik dacht dat juist door scheren er meer en dikkere haren kwamen??,en hoe zit t dan met harsen dan trek je toch ook de haartjes eruit??
abb is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2005, 18:25   #4
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
mijn ervaring is dat beiden de haargroei stimuleren (ook al zeggen ze van niet, ik heb het echt anders gezien.) alleen zal harsen en epileren ook de haar zelf veranderen en doet scheren dat niet (per se, maar dat kan ook, heb ik gemerkt, alleen is dat veel minder dan bij epileren). Dus ik zou je eerder aanraden te scheren, zeker als het een tijdelijk oplossing is je binnenkort laser of iets anders wilt proberen (aangezin harsen en epileren ook de huid en haarfollikels vanbinnen beschadigt, wat de werking van laser etc. vermindert.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Van de epilight naar de epilady fender Hirsutisme - Behandelingen 3 9 september 2003 15:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.