Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 4,20 gemiddeld. Weergave
Oud 13 juli 2005, 19:02   #16
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Hey Lanne, ik antwoord je maar even in de juiste thread.

Ik ben verre van een expert op het vlak van hormonen, ik weet alleen wat mijn huisarts me vertelde (en wat ik ook op internet ooit las). Als je veel fytooestrogenen neemt kan je beter balanceren met progesteron, anders word je oestrogeen-dominant.
Ik zou gewoon het advies van je eigen dokter opvolgen ivm genesteine, en niet op eigen houtje beginnen experimenteren met andere middeltjes.

Cloud

Hi Cloud,

Bedankt voor je reactie.
Ik snap dat je net als ik ook geen expert bent op hormonen gebied.
Maar ik hoor toch een paar nieuwe dingen van je die ik daarvoor niet gehoord had.
Ik begrijp nog een paar dingen niet die je zegt.
Wat betekent oestrogeen-dominant precies?
En wat die dokter betreft, dat is een orthomoleculair iemand. Het adres waar ik echter momenteel ben bevalt me niet goed, dus ik ga mogelijk op zoek naar een ander orthomoleculair arts in de toekomst.
En ik heb het idee dat de huidige niet deskundig genoeg is, (en bovendien hebben ze het veel te druk omdat ze bedrijfsmatig erg onzakelijk met dingen omgaan. Ik moet 6 keer dezelfde vraag stellen, krijg dan nog geen antwoord of dan vergeten ze weer van alles. Dit hoor ik ook van andere mensen. Dus ik ben het daar inmiddels erg zat.)
Dus vandaar dat ik ook hun adviezen zelf nacheck.
En wat jij nu zegt over fyto-oestrogenen heb ik hen niet over gehoord.
Want ik weet niet of je dat weet, gezien je antwoord, maar genesteine is nl. ook een fyto-oestrogeen.
Als ik je goed begrijp bedoel je dat ik als ik fyto-oestrogenen (dus oestrogenen op plantaardige basis) zou willen slikken ik daarnaast dus altijd progesteron moet slikken? Of met sommige natuurlijke fyto-oestrogenen niet?
En is er ook een natuurlijke progesteron of is dit altijd chemisch?
En kun je dit losse progesteron op doktersrecept voorgeschreven krijgen of hoe gaat dat?
Sorry voor de hoeveelheid vragen. Ik hoop dat ik nog iets wijzer wordt van jou antwoord of info elders misschien.

Verder ben ik zeer waarschijnlijk een van de komende maanden toch van plan om aan de Maca, visoliecapsules (hebben ook invloed op hormonen), en misschien genesteine te gaan. Maar ik wacht nog steeds op dat ik de producten plus uitleg toegestuurd krijg.


groeten, Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 10:35   #17
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Lanne,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Wat betekent oestrogeen-dominant precies?
Dat je hormonen niet in balans zijn, want dat je te veel oestrogenen in je lichaam hebt in verhouding tot de andere hormonen.

Citaat:
Als ik je goed begrijp bedoel je dat ik als ik fyto-oestrogenen (dus oestrogenen op plantaardige basis) zou willen slikken ik daarnaast dus altijd progesteron moet slikken? Of met sommige natuurlijke fyto-oestrogenen niet?
En is er ook een natuurlijke progesteron of is dit altijd chemisch?
Dat zei mijn dokter toch, en dat las ik ook op het internet. Een interessante site over hormonen is www.drleemd.com
Er bestaat inderdaad natuurlijke progesteron, vaak in crèmevorm, zie bv. hier: http://www.life-flo.com/progestacarewomen.html. Zulke crèmes worden vaak gebruikt door vrouwen in de menopauze, ze zouden klachten verlichten.
Of het ook in België en Nederland in de apotheek te verkrijgen is weet ik niet. Maar ik zou dus zeker niet op eigen houtje met fyto-hormonen beginnen te experminteren.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 12:24   #18
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi meiden,

ik weet niet of het iets doet, maar vond het toch het vermelden waard.
In de kruidenthee van Zonnatura (goede nachtrust) zit o.a hop en fenegriek. Ik had begrepen dat deze ingredienten een oestrogeenachtige werking kunnen hebben?
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 18:01   #19
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Hallo allemaal,

Even een vraagje. Weet iemand misschien of een oestrogeen-dominatie ook kan leiden tot AGA, of in ieder geval tot haaruitval?

Ik heb namelijk een aantal maanden zitten experimenteren met bijv. sesamzaad en zonnebloempitten, en af en toe venkel thee, juist om deze fyto-oestrogenen. Het zou een borstvergrotende werking hebben. Ja, het heeft op zich wel een beetje geholpen, maar nu ben ik er mee gestopt, i.v.m. mijn vermoedens dat het niet goed is voor mijn lichaam door te spelen met je hormonen. Nu een tijd later heb ik zo ver ik kan beoordelen AGA.

Daarom mijn vraag, het zou een hoop verklaren!
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 22:27   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, van oestrogeendominantie krijg je geen AGA of haaruitval; eerder het tegendeel.

Het zou dus kunnen dat de fyto's jouw haaruitval een tijd hebben weten tegen te houden. Op eigen houtje gaan goochelen met hormonen, is inderdaad niet zo verstandig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oestrogenen zeer slecht voor mannen. DHTkiller Medicijnen/haargroeimiddelen 21 14 december 2004 22:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.