Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 december 2007, 16:28   #211
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eefste Bekijk bericht
Hoe is het nu met de haren van mensen die weer overgestapt zijn op de echte diane? Is het verschil merkbaar?
Ja, ik ben zo'n vrouw en merk sowieso duidelijk het verschil in het feit dat het minder uitvalt alsook dat die afschuwelijke talg (heel vet haar) dat ik kreeg met die sandoz troep duidelijk is verminderd. Zo goed als voorheen, toen ik enkel de diane had is het nooit meer terug geworden, vandaar de toevoeging van androcur.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2007, 22:14   #212
carnation
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 1
Cool Diane 35

HOii,

Toevalllig deze week had mijn arts voor me een recept gemaakt om Diane-35 te krijgen.

Wanneer ik bij mijn apotheker ging had ze me de "naamloze" diane gegeven ,omdat ze het echte diane niet in vooraad had.

Ik had het wel thuis genomen maar, ik had toch een gevoel van onzekerheid. Het was nog niet mijn periode om te beginnen inslikken ...gelukkig.

Door mijn onzeker gevoel ging ik thuis om onderzoek te doen en het lijkt wel dat het "naamloze" gevaarlijk is, dus ik ging direct mijn apotheker emailen. Ze zei dat het toch hetzelfde is maar ik kan het echte wel krijgen.

Bedankt voor het waarschuwing...
carnation is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2007, 03:18   #213
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Goed dat je de echte gaat slikken!

Voor vrouwen met problemen met Sandoz

benader ze, bel of mail en laat Sandoz weten wat er aan de hand is.

Dan kunnen ze het product verbeteren.

customer.sandoz-nl@sandoz.com

Blijf er niet mee zitten doen, zo kunnen we andere vrouwen behoeden van vet kwetsbaar afbrekend haar.

www.sandoz.nl

Laatst gewijzigd door Korthaar; 29 december 2007 om 03:28
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 08:18   #214
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
ik slik nu de diane 35 en ik had weer een nieuw doosje gehaalt bij de apotheek. ik was hem al een paar daagjes aan het slikken en nu viel me in eens op dat er een andere bijsluiter bij zat, dus ik vergelijk hem met het oude doosje ziet hij er hetzelfde uit alleen staat er nu bayer op. en ook ergens bayer schering pharma.. dit is toch wel de originele diane mag ik hopen? kan iemand mij helpen? liefs
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 15:38   #215
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
niemand
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 16:01   #216
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Als er op de buitenzijde duidelijk Diana 35 staat dan heb je de juiste, anders staat er een andere benaming op. Het goedkope variant mag namelijk geen Diana 35 vermelden.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 18:12   #217
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
hoi Deetje

Dankjewel.. hij ziet er ook totaal hetzelfde uit.. zijn zeker samen gegaan dan die fabrikanten..

dankje en groetjes
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 23:59   #218
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur Bekijk bericht
Hé Marsha,

Het zal geen blijvende schade geven hoor, gewoon stoppen met de rotzooi en overgaan op de Diane 35. Gelukkig slik je het pas een maand, ik slik het jammer genoeg al een half jaar!!!!!
Ik ben in 2004 begonnen met die pil en in 2006 gestopt maar helaas de schade is er nog steeds en het verergert ook nog steeds.

Ondertussen slik ik de oude vertrouwde originele diane van fabrikant Schering en daar heb ik geen enkel probleem mee. Deze heb ik voorgeschreven gekregen om het proces te vertragen.

Binnenkort ga ik naar het Radboud. Ik heb trouwens geen haarUITVAL maar miniaturizering. Dat mag Sandoz dus ook in de bijsluiter gaan zetten.
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook

Laatst gewijzigd door Korthaar; 10 januari 2010 om 00:18
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2010, 19:32   #219
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Gelukkig dat je er baat bij hebt en fijn dat je hebt doorgegeven hier dat het ook voor miniturizing geldt.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2010, 23:56   #220
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door supie Bekijk bericht
ik wil er niet over bezig blijven, maar als de werkzame stoffen, die dus zorgen dat je haar minder uitvalt, hetzelfde zijn, dan kan het echt niet dat je haar meer uitvalt door evt. andere hulpstoffen. Hulpstoffen zijn bijv. lactose, nou ik heb nog nooit gehoord dat daar je haar erger van uit gaat vallen......
Natuurlijk moet iedereen die de ervaring heeft dat het erger wordt met de merkloze diane weer de originle vragen. Maar ik denk dat het toeval is en niet komt door de merkloze pillen. Zelf heb ik goede ervaringen met merkloze Diane, ik merkte geen verschil.

En ben je nog steeds tevreden over de merkloze?

Als ik de berichtjes lees van Kas lees ik EXACT mijn verhaal. Precies de zelfde klachten. Toch wel frappant. Andere hulpstoffen maken dus wel degelijk wat uit. Onderschat het niet.

Het moet verboden worden om mensen die altijd het originele middel gebruikten zonder hun vooraf schriftelijk gegeven toestemming een generiek mee te geven.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een product wat volledig in orde leek en goed uit de test kwam later toch problemen gaf.

"Wist je dat:
• grote farmaceutische bedrijven ± € 35.000 per jaar per praktiserende arts besteden om de arts ertoe te bewegen hun producten voor te schrijven?
• meer dan 75 procent van de vooraanstaande wetenschappers in medicijnen betaald wordt door de farmaceutische industrie?
• er voor veel nieuw toegelaten medicijnen alleen kortetermijnonderzoek is gedaan en dat niemand de effecten kent op patiënten die de medicijnen over langere periode of zelfs de rest van hun leven gebruiken?
• de farmaceutische industrie ziekten verzint en ze met doelgerichte marketingcampagnes promoot om de afzetmarkt voor hun producten te vergroten?
• er medicijnen in de handel zijn, waarbij omkoperij een rol speelde bij het goedkeuringsproces"
Lees verder op http://www.succesboeken.nl/?ISBN=9789079872138
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook

Laatst gewijzigd door Korthaar; 4 februari 2010 om 00:33
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2010, 00:04   #221
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
dubbel
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook

Laatst gewijzigd door Korthaar; 4 februari 2010 om 00:11
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2010, 00:06   #222
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loveli Bekijk bericht
Dat is dus te kort door de bocht. Ik heb voor beide middelen de samenstellingslijsten gezien en ze hebben dezelfde hulpstoffen. Hierop staat niet aangegeven in welke concentraties deze hulpstoffen gebruikt zijn, dus dat kan nog verschillen.

Er zijn veel meer generieken dan alleen Sandoz, een aantal daarvan hebben wel andere hulpstoffen. Minerva is ook een generiek, maar dat wordt op de markt gezet door een dochter van Schering.

Eerder in deze thread heb ik een linkje geplaatst, waarin wordt gezegd (door een 'insider') dat Sandoz exact dezelfde concentraties hulpstoffen bevat als de Diane van 2004.

Het probleem is niet dat er 1 naamloze Diane is waar vrouwen verkeerd op kunnen reageren, maar dat er veel generieken zijn waarvan niet altijd duidelijk is of ze dezelfde samenstelling qua hulpstoffen hebben als de Diane. Als dezelfde werkzame stof in een medicijn aanwezig is, hoeft er niet uitgebreid getest te worden. Dat betekent winst voor de fabrikant over de ruggen van (in dit geval) vrouwen.
Ik weet dat dit een oud bericht is maar wil toch even reageren.
De reden waarom ik schrijf dat de hulpstoffen anders zijn is omdat Sandoz zelf mij dat geschreven heeft.

Jij schrijft; er hoeft niet uitgebreid getest te worden....
Nou daar zit 'm het hele probleem. Dat moeten ze dus WEL gaan doen want kijk maar, nu zitten er een hoop vrouwen met o.a. haarproblemen.

Als je 100% zeker weet dat een bepaald product de oorzaak is van je klachten geef deze bijwerkingen dan door aan Lareb.nl! Doen!
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook

Laatst gewijzigd door Korthaar; 4 februari 2010 om 00:12
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
weet iemand als dit kan? ivm de diane pil schrik Haarproblemen bij vrouwen 4 6 mei 2010 01:59
Hoeveel haaruitval bij Diane 35 agatha Haarproblemen bij vrouwen 31 14 januari 2008 13:41
Besluit, resultaat na stoppen Diane en Androcur Tilly Haarproblemen bij vrouwen 5 12 juni 2006 13:36
door diane en androcur hoge bloeddruk karenm Haarproblemen bij vrouwen 2 7 september 2005 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.