Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 maart 2009, 22:48   #46
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
bedankt voor je advies linda, maar ik denk dat ik er voorlopig vanaf blijf
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 15:43   #47
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
ik lees net dat als je castor opwarmt dat de werking ervan versterkt. zou de structuur veranderen door het opwarmen? dat het wat makkelijker smeren is?

ik ga het vanavond proberen, schoteltje in de magnetron
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 15:45   #48
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Het smeert waarschijnlijk wel beter. Al enig nieuws op het hoofdfront?
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 19:14   #49
Linda17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2009
Berichten: 8
Ik geloof eigenlijk nog steeds niet dat je wimpers er snel van zullen groeien. De een zegt van wel, en de ander zegt dat je wimpers nooit terug zullen groeien. Ik wil natuurlijk voor in de zomer wel mijn lange wimpers terug!!!
Linda17 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 19:47   #50
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
linda, het is GOED voor je wimpers. bij de een worden ze langer bij de ander dikker en voller en sommige zelfs allebei

gewoon proberen
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 09:00   #51
Pien81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 39
hallo Hanna,

Wat een goed fijn bericht om te lezen. ik lijk wel gek maar ik voel me beter alleen al als ik jouw verhaal hoor.
Ik ben hier net nieuw en zo wanhopig.
Mijn haar is dun breekt snel en het ergste is dat ik vette kale plekken heb. Als mn haar nat is zie je gewoon de kale plekken. Ik probeer dit zo goed mogelijk te verdoezelen. Ook was ik elke dag mn haar want anders wordt het vet en zie je weer die kale plekken. Ik durf geen staart want dat zijn pakweg (zo lijkt het voor mn gevoel) 1000 haartjes bijelkaar geraapt.. Als mn haar droog is en ik sta in de badkamer met het felle licht aan zie ik door mn dunne sprieten zo mijn hele hoofdhuid!!

Sorry als ik zo wanhopig overkom maar ik ben het ook echt. En ook zo ongelukkig..

Kan je me vertellen hoe je het precies gebruikt, hoe vaak, (1 x pd of pw) en hoe lang je het laat intrekken?

Bij voorbaat dank van dit kale geval.
Pien81 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 09:52   #52
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
Linda, je wimpers groeien wel terug hoor! Degene die afgeknipt zijn zullen misschien niet zo meer groeien omdat ze al uitgegroeid waren, maar iedere wimperhaar gaat minder dan een jaar mee en dan wordt hij sowieso weer vervangen. Of je voor de zomer weer een mooie bos hebt kan ik niet beloven, zoals eerder gezegd verschilt de groeicyclus per mens. Maar ik hoop het voor je. Je zult in ieder geval een eind op weg zijn. Ik hoor veel positieve verhalen over wonderolie dus ik zou het gewoon proberen.

De rest, ik ben ook een poosje wonderolie gebruikt (niet op mijn hoofdhaar trouwens). Ik ben er alleen mee gestopt omdat mijn haaruitval waarschijnlijk door seborroisch eczeem klachten wordt veroorzaakt. Ik was bang dat ik eventuele schimmel die hierbij betrokken zouden kunnen zijn zou voeden. Iemand hier ervaring mee? Ik denk dat ik toch maar weer met de wonderolie ga beginnen, maar dan maar een paar uur per dag ofzo. Misschien dat de nuttige stofjes dan al voor een deel in de huid getrokken zijn. We zullen zien. Succes met de groei allemaal!
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 13:47   #53
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Pien,

Jouw problemen met vette kale plekken e.d., zijn te serieus om te knoeien met allerlei oliën, zoals ik ook in een ander topic las dat je van plan bent.
Je kunt veel beter naar de huisarts toe gaan voor een goede diagnose en misschien stuurt de huisarts je wel meteen door naar een dermatoloog.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 16:42   #54
Pien81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Pien,

Jouw problemen met vette kale plekken e.d., zijn te serieus om te knoeien met allerlei oliën, zoals ik ook in een ander topic las dat je van plan bent.
Je kunt veel beter naar de huisarts toe gaan voor een goede diagnose en misschien stuurt de huisarts je wel meteen door naar een dermatoloog.
Hoi Hanna,

dat is het hele probleem, ik ben nu net 5 maanden bevallen van een zoon en mijn haaruitval wordt niet serieus genomen omdat de eerste periode ontzwangeren ook haaruitval met zich mee kan brengen! Ik ben naar een dermatoloog in het ziekenhuis geweest, die vond dat ik nog even moest wachten.

Ondertussen valt het zo erg uit! Ik ben echt radeloos.
Pien81 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 18:15   #55
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, dat kan wel kloppen, veel vrouwen hebben daar last van na de bevalling, maar de kans is groot dat het lichaam zich wel weer zal herstellen; haren groeien echter tergend traag.
Je zou Rooscure-shampoo kunnen proberen, vanwege de ketoconazol die daarin zit en dat is anti-haaruitval. De 1e keer was je je haar met neutrale shampoo, spoelt dat uit en direct daarna gebruik je een klein beetje Rooscure(theelepel-hoeveelheid) en laat dat 3-5 minuten inwerken voordat je het uitspoelt. De hoofdhuid en het haar worden er ook droger van.
Ondertussen kun je ook tijdelijk een leuke pruik gaan dragen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 23:14   #56
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
ik weet zeker dat castor de moeite waard is om te proberen, aangezien er geen troep (chemicalien tot en met hormonen) in zit
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 08:49   #57
Pien81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 39
Lieve mensen,

bedankt voor jullie advies en steun, Ik zal heel voorzichtig te werk gaan. Ik moet zeggen dat mijn haar er nu al beter uitziet alleen omdat ik het niet meer was met een shampoo maar met een gewoon stuk zeep. Hetvoelt voller maar is het natuurlijk niet.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. Ik verwacht niks en zie het wel. Toch bedankt!!

p.s. ik heb veel gelezen over terpetine, ik heb nu een etherische terpetijn olie bsteld die inderdaad ook wordt gebruikt om door de shampoo te doen, weliswaar tegen luizen maar terpetijn staat wel bekend als middel dat de bloedomloop stimuleert.

meer info staat op Anthemis aromatherapie.nl
Pien81 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 14:22   #58
Pien81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 39
Hallo rama,

dit berichtje was eigenlijk voor jou bedoeld:

Wat een goed fijn bericht om te lezen. ik lijk wel gek maar ik voel me beter alleen al als ik jouw verhaal hoor.
Ik ben hier net nieuw en zo wanhopig.
Mijn haar is dun breekt snel en het ergste is dat ik vette kale plekken heb. Als mn haar nat is zie je gewoon de kale plekken. Ik probeer dit zo goed mogelijk te verdoezelen. Ook was ik elke dag mn haar want anders wordt het vet en zie je weer die kale plekken. Ik durf geen staart want dat zijn pakweg (zo lijkt het voor mn gevoel) 1000 haartjes bijelkaar geraapt.. Als mn haar droog is en ik sta in de badkamer met het felle licht aan zie ik door mn dunne sprieten zo mijn hele hoofdhuid!!

Sorry als ik zo wanhopig overkom maar ik ben het ook echt. En ook zo ongelukkig..

Kan je me vertellen hoe je het precies gebruikt, hoe vaak, (1 x pd of pw) en hoe lang je het laat intrekken?

Bij voorbaat dank van dit kale geval.

Hoop op een reactie van je.

Pien81
Pien81 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 14:37   #59
wilma k
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 32
Hey Agatha,

Beetje late reactie, maar ben al een paar dagen niet meer op haarweb geweest vandaar.

Nou heb ik die wonderolie gekocht, maar ben niet zo'n smeerder met al die dingetjes dus.... nee, nog geen resultaat. Ik ga vanaf nu elke dag of zoals gezegd word beter s'avonds maar wat van dat spul erop smeren. Het glimt idd best en dan ga je weer wrijven omdat je voelt dat er iets op je wenkbrouwen zit. Ja, en overbeharing zit ik niet op te wachten in mijn gezicht maar weet je wel dat het werkt, alleen zo jammer dat het dan juist groeit op de plek waar je het niet wilt.
Vond het wel een goed idee om het met dat wattestaafje te doen, ik nl helemaal geen wenkbrauwen en een paar wimperhaartjes, dus een borsteltje is geen optie voor mij. En valt wel mee hoor met het werk dat je ervan hebt, je doopt het staafje met het puntje in dat flesje en dan maar smeren. Als ik resultaat heb, dan hoor je het wel.

Laatst gewijzigd door wilma k; 2 april 2009 om 14:42
wilma k is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 21:01   #60
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pien81 Bekijk bericht
Hallo rama,

dit berichtje was eigenlijk voor jou bedoeld:

Wat een goed fijn bericht om te lezen. ik lijk wel gek maar ik voel me beter alleen al als ik jouw verhaal hoor.
Ik ben hier net nieuw en zo wanhopig.
Mijn haar is dun breekt snel en het ergste is dat ik vette kale plekken heb. Als mn haar nat is zie je gewoon de kale plekken. Ik probeer dit zo goed mogelijk te verdoezelen. Ook was ik elke dag mn haar want anders wordt het vet en zie je weer die kale plekken. Ik durf geen staart want dat zijn pakweg (zo lijkt het voor mn gevoel) 1000 haartjes bijelkaar geraapt.. Als mn haar droog is en ik sta in de badkamer met het felle licht aan zie ik door mn dunne sprieten zo mijn hele hoofdhuid!!

Sorry als ik zo wanhopig overkom maar ik ben het ook echt. En ook zo ongelukkig..

Kan je me vertellen hoe je het precies gebruikt, hoe vaak, (1 x pd of pw) en hoe lang je het laat intrekken?

Bij voorbaat dank van dit kale geval.

Hoop op een reactie van je.

Pien81
hey pien,

ik ben blij om te horen dat mijn bericht je blij heeft gemaakt. ik heb 1 tip voor je: of je nou wonderolie of wat voor spul dan ook gaat proberen voor je haar, probeer wel je verdriet aan de kant te zetten. verdriet, wanhoop of wat voor negatieve gevoel dan ook verergert het alleen maar. probeer zakelijk naar je haar te kijken, zo van hoe kan ik het het beste doen om het te verdoezelen. het is moeilijk, want ons haar is belangerijk voor ons. maar zo heeft iedereen wel wat toch?
als je castor wilt proberen: ik heb er nu werk van gemaakt. neem er de tijd voor. ik bracht het eerst met een kwast aan, maar nu doop ik mijn vingers met de olie en ga het goed in masseren. niet alleen op de kale plekken, maar het hele gebied. daarna doe ik er een handdoek om met een haarband eromheen zodat het goed blijft zitten en niet uitloopt naar mijn voorhoofd. ik doe het zelf elke dag en slaap er dan mee. zolang ik het huis niet uit hoef laat ik het staan. en slaap er ook mee.

kijk maar hoe jij het toe kunt passen in jou planningen en maak er voor jezelf een ritueel van en geniet van de hoofdmassage ondertussen

laat me weten hoe je het doet en wat je ziet. en ik wens je heel veel hoofdhaar toe!!

liefs
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.