Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 31 december 2009, 18:51   #1
semmiep
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 5
stappenplan tegen haaruitval?

Hallo. Ik ben een 22-jarige en heb al jaren last van haaruitval, Ik ontkende het altijd, maar de laatste tijd is zelfs mijn hoofdhuid op verschillende plaatsen zichtbaar aan het worden. Ik had altijd een dikke bos krullen en dat is nu minimaal al gehalveerd. Ik vrees dat als dit zo doorgaat ik niets meer overhoud. Ik krijg nu zelfs opmerkingen uit mijn omgeving hierover. Ik heb altijd al droog en weerbarstig haar gehad. En bovendien ook altijd last van gespleten haarpunten etcetera. Ik denk dat het probleem meer is dat het haar afbreekt dan met wortel en al uitvalt, maar ik kan het ook mis hebben. Ik heb in ieder geval heelerg zwak haar en het groeit naar mijn mening ook te langzaam.

Ik denk dat het deels te maken heeft met slechte voeding (ik krijg niet genoeg vitamines en mineralen binnen, en ik drink ook heel weinig water). Ik probeer dit te verbeteren. Ik heb ook vitaminesupplementen gekocht (die ik nu nog niet gebruik) en gebruik verzorgingsproducten van de kapper. Verder stijl ik mijn haar niet nooit met een tang of krultang en een fohn gebruik ik ook nooit. Ik heb het 1x in mijn leven geverfd en dat was in april 2009. Ook overweeg ik om naar de haarkliniek in Rotterdam te gaan (ondanks alle slechte recensies op haarweb ).

Wat ik ook vekeerd doe is dat ik mijn haar om de 2 a 3 dagen echt was met shampoo etcetera, maar ik maak het wel elke dag nat (anders krijg ik hele lelijke krullen). Wellicht dat dit mijn haar ook beschadigd???

Wat ik nu graag zou willen weten is hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zal ik eerst naar de dokter gaan voor een bloedtest bijvoorbeeld, en de pil gaan halen (momenteel zit ik niet aan de pil, maar ik begrijp nou niet of ik juist wel of niet aan de pil moet gaan tegen haaruitval, ik wil wel graag aan de pil ivm andere klachten, maar heb dat uitgesteld ivm mijn haar. Want haaruitval zie ik als een groter probleem dan minder pijnlijke buikkrampen)

Ik begrijp dat dit ook wel hormonaal van aard kan zijn, dus wellicht nog een bloedtest???

Wat zou het beste stappenplan zijn?? Alvast bedankt
semmiep is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2009, 19:16   #2
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Klinkt allemaal erg ingewikkeld en heftig Semmiep.

"Stappenplan" ...... op zich een goede aanpak (zoals bijvoorbeeld zaken uitsluiten met een bloedproef).

Ik weet er echter helemaal niets van, maar heel veel sterkte en wijsheid !!

Misschien dat onze Hanna binnenkort te hulp wil schieten, zij heeft altijd goed en gedegen advies.

Gr. Roloff

Laatst gewijzigd door roloff; 1 januari 2010 om 12:38
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2009, 20:23   #3
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Heb Hanna ook al een PB gestuurd, dus

..... komt helemaal goed !! (denk ik)

Gr. Roloff

Jullie allen (waaronder Hanna en Semmiep) alvast een goed 2010 gewenst !!!

Laatst gewijzigd door roloff; 1 januari 2010 om 17:36
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2010, 15:47   #4
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Beste Semmiep. Het eerste wat je moet doen is naar je arts gaan voor een doorverwijzing naar een dermatoloog. Als het goede is zal hij vaststellen wat de oorzaak is van je haaruitval. Misschien is het met goede voeding op te vangen maar zolang je niet weet wat de oorzaak is zul alleen een hoop geld kwijt zijn terwijl je misschien alleen een ijzer tekort hebt terwijl Aga weer een ander verhaal is. Een dermatoloog doet alle bloedtests en kan je meer vertellen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2010, 15:55   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door semmiep Bekijk bericht
Hallo. Ik ben een 22-jarige en heb al jaren last van haaruitval, Ik ontkende het altijd, maar de laatste tijd is zelfs mijn hoofdhuid op verschillende plaatsen zichtbaar aan het worden. Ik had altijd een dikke bos krullen en dat is nu minimaal al gehalveerd. Ik vrees dat als dit zo doorgaat ik niets meer overhoud. Ik krijg nu zelfs opmerkingen uit mijn omgeving hierover. Ik heb altijd al droog en weerbarstig haar gehad. En bovendien ook altijd last van gespleten haarpunten etcetera. Ik denk dat het probleem meer is dat het haar afbreekt dan met wortel en al uitvalt, maar ik kan het ook mis hebben. Ik heb in ieder geval heelerg zwak haar en het groeit naar mijn mening ook te langzaam.

Ik denk dat het deels te maken heeft met slechte voeding (ik krijg niet genoeg vitamines en mineralen binnen, en ik drink ook heel weinig water). Ik probeer dit te verbeteren. Ik heb ook vitaminesupplementen gekocht (die ik nu nog niet gebruik) en gebruik verzorgingsproducten van de kapper. Verder stijl ik mijn haar niet nooit met een tang of krultang en een fohn gebruik ik ook nooit. Ik heb het 1x in mijn leven geverfd en dat was in april 2009. Ook overweeg ik om naar de haarkliniek in Rotterdam te gaan (ondanks alle slechte recensies op haarweb ).

Wat ik ook vekeerd doe is dat ik mijn haar om de 2 a 3 dagen echt was met shampoo etcetera, maar ik maak het wel elke dag nat (anders krijg ik hele lelijke krullen). Wellicht dat dit mijn haar ook beschadigd???

Wat ik nu graag zou willen weten is hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zal ik eerst naar de dokter gaan voor een bloedtest bijvoorbeeld, en de pil gaan halen (momenteel zit ik niet aan de pil, maar ik begrijp nou niet of ik juist wel of niet aan de pil moet gaan tegen haaruitval, ik wil wel graag aan de pil ivm andere klachten, maar heb dat uitgesteld ivm mijn haar. Want haaruitval zie ik als een groter probleem dan minder pijnlijke buikkrampen)

Ik begrijp dat dit ook wel hormonaal van aard kan zijn, dus wellicht nog een bloedtest???

Wat zou het beste stappenplan zijn?? Alvast bedankt
1. Zoek een goede dermatoloog
2. Laat de oorzaak van je haaruitval vaststelllen
3. Kies aan de hand daarvan je behandeling
4. Houd deze behandeling ten minsten 6-7 maanden vol en kijk dan of er resultaat is.

Je kunt wel alvast gezond gaan eten: een ijzer- of mineralen/vitaminetekort kan de oorzaak van je haaruitval zijn.
Laat daar eerst naar kijken, dat is nooit een goede zaak.
Een dieet als bijv. van Sonja Bakker levert bij de meeste vrouwen in de vruchtbare leeftijd een ijzer-, mineralen- en proteïnetekort op.

Ik heb zelf nu drie jaar haaruitval, en dankzij goede voeding (voldoende mineralen, vitaminen, maar ook proteïne), ontspanning, minoxidil met antiandrogeen weer een volle bos haar.

Wellicht heb jij verder helemaal geen medicijnen nodig, maar kunnen de eerste twee zaken al goede verbetering geven.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 1 januari 2010 om 15:58
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 11:15   #6
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Los van dat je naar de dermatoloog moet, geloof ik steeds meer dat haaruitval een probleem is met vele, op elkaar inwerkende oorzaken.

Uiteraard moet je er een (genetische) aanleg voor hebben (AGA), maar op jouw leeftijd zou je hier nog niet al te veel last van mogen hebben. Is dit toch het geval, dan kun je minoxidil en de Diane 35 pil proberen. Hoewel ik geen voorstander ben van de pil, omdat het middel op de lange termijn erger is dan de kwaal (hormonale disbalans met alle gevolgen van dien), kan de Diane 35 je haaruitval wel verminderen. Het is maar waar je voor kiest!

Waarschijnlijk heb je, gezien je leeftijd, ook te maken met een mineralen- en vitaminen tekort en mogelijk een gebrek aan ijzerferritine. Dat moet je echter wel laten onderzoeken omdat het schadelijk kan zijn om in het wilde weg supplementen te gaan slikken. Gezond eten is hoe dan ook een must, want haaruitval kan mede veroorzaakt worden door bijvoorbeeld candidabelasting, verzuring van je lichaam, een minder goed werkende schildklier (en dat komt vaak ook door voeding), een hormonale disbalans (onder andere door overmatig suikergebruik) en ga zo maar door. Ga je er maar eens in verdiepen!

Ook heel belangrijk, vermijd stress! Dat is niet zo gemakkelijk, ik weet het, maar zorg er dan in ieder geval voor dat je je goed kunt ontspannen en voldoende rust krijgt. En ga aan de slag met eventuele emotionele problemen, hoe eerder, hoe beter! Stress trekt namelijk een heel sterke wissel op jouw lijf en als je kwetsbare haren hebt, dan merk je het daar natuurlijk het eerst.

Vervolgens natuurlijk het stylen. Hoe minder je aan je haar doet, hoe beter, maar nat maken en natuurlijk op laten drogen, kan volgens mij niet zoveel kwaad. Je haar wassen ook niet, al moet je wel voorzichtig zijn met het kammen en borstelen, evenals elastiekjes en spelden. Verder doen cosmetische producten je haar over het algemeen niet veel goed. Met name verven en permanenten (met jouw krullen niet nodig) moet je beslist niet doen!

Veel succes en hopelijk vind je snel een oplossing voor je haaruitval!

Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 14:23   #7
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Los van dat je naar de dermatoloog moet, geloof ik steeds meer dat haaruitval een probleem is met vele, op elkaar inwerkende oorzaken.

Uiteraard moet je er een (genetische) aanleg voor hebben (AGA), maar op jouw leeftijd zou je hier nog niet al te veel last van mogen hebben. Is dit toch het geval, dan kun je minoxidil en de Diane 35 pil proberen. Hoewel ik geen voorstander ben van de pil, omdat het middel op de lange termijn erger is dan de kwaal (hormonale disbalans met alle gevolgen van dien), kan de Diane 35 je haaruitval wel verminderen. Het is maar waar je voor kiest!

Waarschijnlijk heb je, gezien je leeftijd, ook te maken met een mineralen- en vitaminen tekort en mogelijk een gebrek aan ijzerferritine. Dat moet je echter wel laten onderzoeken omdat het schadelijk kan zijn om in het wilde weg supplementen te gaan slikken. Gezond eten is hoe dan ook een must, want haaruitval kan mede veroorzaakt worden door bijvoorbeeld candidabelasting, verzuring van je lichaam, een minder goed werkende schildklier (en dat komt vaak ook door voeding), een hormonale disbalans (onder andere door overmatig suikergebruik) en ga zo maar door. Ga je er maar eens in verdiepen!

Ook heel belangrijk, vermijd stress! Dat is niet zo gemakkelijk, ik weet het, maar zorg er dan in ieder geval voor dat je je goed kunt ontspannen en voldoende rust krijgt. En ga aan de slag met eventuele emotionele problemen, hoe eerder, hoe beter! Stress trekt namelijk een heel sterke wissel op jouw lijf en als je kwetsbare haren hebt, dan merk je het daar natuurlijk het eerst.

Vervolgens natuurlijk het stylen. Hoe minder je aan je haar doet, hoe beter, maar nat maken en natuurlijk op laten drogen, kan volgens mij niet zoveel kwaad. Je haar wassen ook niet, al moet je wel voorzichtig zijn met het kammen en borstelen, evenals elastiekjes en spelden. Verder doen cosmetische producten je haar over het algemeen niet veel goed. Met name verven en permanenten (met jouw krullen niet nodig) moet je beslist niet doen!

Veel succes en hopelijk vind je snel een oplossing voor je haaruitval!

Sammy
Om AGA te krijgen hoef je absoluut niet jong te zijn. Mijn moeder en zus hadden het al op jonge leeftijd, en ik ken nog iemand die voor haar 30ste al flink kalend was. Ik heb het zelf weer wat later gekregen. Je gevoeligheid speelt helaas de hoofdrol.
Natuurlijk zijn er ook externe factoren, maar die spelen vaak maar een bijrol.

Er is niets mis met zorgen voor een goede voeding en gezondheid. Dat is een vereiste in het leven naar mijn mening.

En ik style en verf mijn haar wel degelijk. Voorzichtig natuurlijk, maar het kan wel.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 15:45   #8
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Ik had het zelf ook al voor mijn 30ste en een paar nichten van mij idem, maar al mijn oudere vrouwelijke familieleden kregen het pas vanaf de overgang. Drie generaties terug was er niemand kaal in mijn familie (getuige de foto's en verhalen) en nu neemt het hand over hand toe, zowel onder de mannen als onder de vrouwen. Hoewel dit natuurlijk niet voor iedereen op zal gaan, is mijn (onbewezen) theorie daarom dat de genetische blauwprint voor AGA zeker bestaat, maar dat het ook nog aan een aantal andere factoren ligt wanneer en in welke mate de haaruitval zich manifesteert. Voeding, stress, psychische problemen, haarstyling e.d. kunnen allemaal een rol spelen. En helaas is het niet te voorspellen wat er bij wie de haaruitval triggert dan wel stopt. Daar moet je zelf achter komen en een algemeen stappenplan is er niet te geven.

Georgie, jij bent één van de weinigen hier die het probleem zonder hormonen onder controle heeft gekregen. Hoe ziet jouw voeding eruit? Wat eet je (concreet) nu allemaal wel en niet en in hoeverre heb je het idee dat dat heeft geholpen? Ik ben erg geïnteresseerd!

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 21:32   #9
Jessica D.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2010
Berichten: 20
Post

Beste Semmiep,

Wat erg voor je zeg. Ik hoop je te kunnen helpen met wat ik weet.

Het kan zijn dat jij teveel mannelijke hormonen aanmaakt. Laat je controleren op PCOS (polycysteus ovarium syndroom)! Kijk op deze link of je het ziektebeeld herkent:
http://pcos.guanitadesign.com/WatIsPcos/watispcos.html
Dit is een hormoonstoornis die bij 5-10 % van de vrouwelijke bevolking voorkomt en haaruitval kan veroorzaken.

Als jij denkt dat dit het geval kan zijn, laat je dan meteen doorverwijzen naar een gynaecoloog om een diagnose te laten stellen. Dit kan alleen door een interne echo van je eierstokken en bloedtests. Mocht het PCOS zijn, dan zou je kunnen overwegen om het voedingssupplement D-Chiro Inositol te gebruiken. wordt in amerika al veel gebruikt bij haaruitval in het geval van PCOS.

Nog een advies: Ga niet aan de pil. Als je hormoonhuishouding al verstoord is dan kan de pil het alleen maar erger maken.

Maar ga sowieso eerst naar je huisarts, want dit is niet gezond. Je moet bepaalde ziektes die haaruitval kunnen veroorzaken uitsluiten alvorens je andere dingen gaat ondernemen. Maar kop op, waar een wil is is een weg.

Ik vind het heel knap van je dat je hier mee om gaat. Wat moet het een hel voor je zijn. Ik hoop dat je de oorzaak vindt van het haarverlies.

Succes!
Jessica
Jessica D. is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 12:52   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Ik had het zelf ook al voor mijn 30ste en een paar nichten van mij idem, maar al mijn oudere vrouwelijke familieleden kregen het pas vanaf de overgang. Drie generaties terug was er niemand kaal in mijn familie (getuige de foto's en verhalen) en nu neemt het hand over hand toe, zowel onder de mannen als onder de vrouwen. Hoewel dit natuurlijk niet voor iedereen op zal gaan, is mijn (onbewezen) theorie daarom dat de genetische blauwprint voor AGA zeker bestaat, maar dat het ook nog aan een aantal andere factoren ligt wanneer en in welke mate de haaruitval zich manifesteert. Voeding, stress, psychische problemen, haarstyling e.d. kunnen allemaal een rol spelen. En helaas is het niet te voorspellen wat er bij wie de haaruitval triggert dan wel stopt. Daar moet je zelf achter komen en een algemeen stappenplan is er niet te geven.

Georgie, jij bent één van de weinigen hier die het probleem zonder hormonen onder controle heeft gekregen. Hoe ziet jouw voeding eruit? Wat eet je (concreet) nu allemaal wel en niet en in hoeverre heb je het idee dat dat heeft geholpen? Ik ben erg geïnteresseerd!

Groet, Sammy
Ik denk zelf ook dat andere factoren er wel degelijk mee te maken hebben.
Zowel met ontstaan als met behandeling.

Wat voor mij goed werkt, is een zgn. ontstekingsremmende voeding (toevallig vond ik dit: http://www.psycholoog.net/?p=212)

Geen kant-en-klaar-producten, geen suiker, zo min mogelijk toevoegingen (daar heb ik altijd al iets tegen gehad). Zo eet ik overigens al langere tijd. Daarbij heb ik wel mijn eiwitinname verhoogd, met voornamelijk (soms vette) vis , kip en eieren, en ben ik extra mineralen en ijzer gaan slikken (Ortica, Mineral Max, de halve dagdosis, je moet dat niet overdrijven).
Ik let ook op het verzurende aspect van mijn voeding, en heb een koolhydraatbeperkt dieet. Ik eet vrijwel geen brood, rijst of aardappels, ook omdat ik daar snel opgeblazen van raak. Onoplosbare vezels haal ik voornamelijk uit wat crackers en bepaalde groenten (komkommer, tomaat e.d.).
Weinig alcohol en koffie. Heel veel groenten, 3 of 4 stuks fruit.
Ik eet eigenlijk alleen maar dingen, die ik rauw ook zonder problemen zou kunnen eten.

Mijn dagmenu is grofweg als volgt: 's ochtends flinke portie fruitsalade (kiwi, peer, appel, citrus, e.d.)., lunch: vier grote crackers met kaas, vieruurtje: vier grote crackers met dik pindakaas, roerei o.i.d., diner: 2 ons vlees/vis, grote groentenschotel (bijv. koolsoorten, aubergine, tomaat, ui, knoflook, veel kruiden - kan eigenlijk van alles zijn), extra portie groenten in de vorm van sperziebonen, bloemkoolpuree o.i.d.). Alles bereid in ruim olijfolie.

Avondsnack: grote kom biologische yoghurt met lijnzaadolie, flinke scheppen geraspte kokos en kaneel.
Hiermee zit ik meestal op zo'n 2000 kcal per dag. Ondanks het feit, dat ik 'weinig' koolhydraten neem, vormen die nog zo'n 45% van mijn kcal-inname. Kun je nagaan, wat dat bij de meeste mensen moet zijn... Eiwit en vet zijn elk ongeveer 30%. Mijn cholesterol was overigens bij de laatste meting helemaal perfect. Ik heb totaal geen afzetting in mijn aderen e.d., een longleeftijd van 25 (ik ben 51). Ik jheb een keer een bodyscan laten doen, en de uitslagen waren prachtig.

Op zaterdag eet ik anders, dan hou ik in principe dit dagmenu aan, maar gooi er een aantal glazen rode of witte wijn, bier en gebakken aardappeltjes tegenaan. Ook snoep ik dan wel wat.

Ik sport zes dagen per week: afwisselend yoga, krachttraining, interval-cardiotraining. Ik vermijd langdurige cardiotraining, dat verhoogt je cortisolniveau. Bovendien is het contraproductief.

Ik mediteer dagelijks, en doe daarbij visualisatie-oefeningen, waarbij meestal ook mijn haar aan de beurt komt. Ik stel me dan voor dat mijn haarwortels baden in een 'gouden licht', en gezond en sterk zijn.

Mijn gezondheid mag heel goed gevonden worden. Mijn cholesterol was bij de laatste meting helemaal perfect. Ik heb totaal geen afzetting in mijn aderen e.d., een longleeftijd van 25 (ik ben 51). Ik word meestal zeker tien jaar jonger geschat. Laatst vroeg iemand me, of we nog aan kinderen gingen beginnen.

Voor mij werkt dit, niet alleen wat betreft mijn haar, ik voel me er heel goed bij. Mijn vetpercentage is 20%, en ik ben nog heel goed in vorm.

Voor sommigen is dit voedingschema een bezoeking, maar voor mij voelt het heel natuurlijk en prettig. Dit is natuurlijk niet in een week gebeurd, ik ben altijd heel erg geïnteresseerd geweest in voeding en sport. 'Vroeger' kon ik nog wel eens snoepen en zo., maar dat doe ik al langer niet meer. Het voelt onprettig.

Ik weet dat er hier mensen zijn met AGA, die mensen dat voeding geen invloed heeft (ik heb hier twee dames wel eens horen 'pochen', dat ze zich elke dag volstopten met snoep en rommel, want het maakte toch niet uit). Ik heb een andere mening.
Ik denk dat de meeste mensen zichzelf op het gebied van voeding ernstig tekort doen. Velen denken gezond te eten, maar over het algemeen hebben mensen geen idee wat werkelijk gezond is. Vet wordt bijv. gezien als grote boosdoener, maar dat is volkomen onzinnig. Goed vet heb je gewoon nodig.
Ik denk ook, dat de meeste mensen een grote overmaat aan koolhydraten binnenkrijgen, onder andere door de principes van Sonja Bakker e.d. Totaal 'lege' voedingsmiddelen...

Overigens is AGA rond de overgang veel voorkomend, maar komt mijns inziens door de hormoonimbalans in die tijd, waarbij progesteron sterk afneemt, oestrogeen behoorlijk zakt en testosteron lang gelijk blijft, dat dat hormoon meer invloed krijgt.

Ik ben zelf overigens net begonnen met een combi van natuurlijk progesteron en DHEA, omdat ik merkte dat ik behoorlijk last kreeg van oestrogeendominantie. Maar dat is weer een ander verhaal.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 8 januari 2010 om 12:58
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 13:17   #11
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Overigens heeft voeding een grote invloed op de hormoonbalans.
Xeno-oestrogenen spelen ook een rol. Hoe meer oestrogeen je aanmaakt en binnenkrijgt, hoe groter de disbalans.

Daarnaast slikken tegenwoordig honderdduizenden vrouwen pillen met androgeen progestageen, bijv. Microgynon, de meest voorgeschreven anticonceptiepil.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 20:27   #12
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Super! Dankjewel! En net wat ik al dacht... Voeding en levensstijl spelen wel degelijk een rol. Volgens mij ben jij daar het levende bewijs van want er zijn erg weinig mensen die alleen met minoxidil zo'n resultaat bereiken.

Hormonale disbalans, inderdaad een ander verhaal, heeft ook mijn aandacht. Het speelt trouwens niet alleen in de overgang maar ook al veel bij jongere vrouwen, onder andere door het gebruik van de pil, stress en ja hoor, daar is ie weer, slechte voeding.

Hier zou nou echt eens serieus onderzoek naar gedaan moeten worden!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 22:15   #13
Jessica D.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2010
Berichten: 20
Post

Beste Sammy,

Tuurlijk speelt lifestyle een rol. Stress is de grootste boosdoener in onze maatschappij. Maar beste Sammy, hoe moeilijk het misschien ook is, laat jezelf nou eens testen om bepaalde dingen uit te sluiten of te diagnostiseren. Want als je weet wat er aan de hand is, dan weet je ook wat je eraan kunt doen.

Ik heb ook jarenlang artsen gemijd, omdat ik dacht dat ik met gezond leven, sporten en veel mediteren er wel bovenop zou komen en bang was voor de uitslag. Maar toen ik uiteindelijk wist wat er aan de hand was, namelijk PCOS, kon ik er echt uit komen. Na veel lezen in het alternatieve circuit, heb ik ontdekt dat insulineresistentie de oorzaak was en dat vroeg om een heel ander dieet, dan het gezonde dieet wat ik dacht te hebben. Bovendien ontdekte ik een natuurlijk voedingssupplement wat speciaal werkt bij PCOS. En nu ben ik van mijn klachten af. Ik had namelijk teveel haargroei, in de vorm van een baard zeg maar, ook een mogelijk symptoom van PCOS.

Ik wil niet zeggen dat jij PCOS hebt, maar als het zo is dan ligt je oplossing binnen handbereik en dan is het toch zonde dat je daar jaren mee rond loopt omdat je geen goede diagnose hebt van de oorzaak van je haaruitval?!

Kijk eens of het PCOS zou kunnen zijn, namelijk in 70-80 procent van de gevallen van haaruitval is de oorzaak PCOS en het is de meest voorkomende hormoonstoornis bij vrouwen. 5-10 procent van de vrouwelijke bevolking in vruchtbare levensfase heeft last van dit syndroom. Als het niet behandeld wordt kun je ernstigere dingen oplopen dan haarverlies. Daarom maak ik er ook een punt van.

je kunt het zelf ook gemakkelijk nagaan of uitsluiten:

Wat is PCOS?
PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dat betekent dat er meerdere symptomen verbonden zijn aan PCOS en dat niet al deze symptomen bij elke vrouw met PCOS voorkomen. Vrouwen met PCOS hebben vaak te maken met klachten zoals; overbeharing, haarverlies, acne, overgewicht, eetbuien, vermoeidheid, een onregelmatige cyclus en soms zelfs onvruchtbaarheid.

Wanneer is het PCOS?
Laat een goede diagnose stellen door een arts, die is de enige die kan bepalen of het PCOS is waar je mee te maken hebt! Er is sprake van PCOS wanneer een vrouw klachten in 2 of 3 van de onderstaande categorieen vertoont:

I oligo- of anovulatie
Onregelmatige of uitblijvende ovulatie.
Symptomen: een onregelmatige of uitblijvende menstruatie

II hyperandrogenisme
Een verhoging van mannelijke hormonen.
Symptomen: overbeharing (hirsutisme) haarverlies (alopecia), acne, een onregelmatige cyclus, onvruchtbaarheid.

III cystes in de eierstokken
Vochtblaasjes in de eierstokken.
Soms merkbaar aan pijn bij het vrijen en zichtbaar op een inwendige echo van de eierstokken.

Het is goed te behandelen. D-Chiro Inositol heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt en het gaf mij rust om de oorzaak te weten van mijn probleem.

Wel een lang verhaal zo, ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik weet hoe frustrerend kan zijn om met een ernstig cosmetisch probleem te zitten.

Groetjes,
Jessica
Jessica D. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 11:05   #14
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Dank voor je uitgebreide uitleg, maar ik heb geen PCOS! Niettemin zijn er veel vrouwen hier die er wellicht wel last van hebben en er baat bij hebben om hier naar te laten kijken. Wat mezelf betreft, ik word binnenkort onder de loep genomen door een arts die ook het een en ander van hormonale kwesties weet. Ik wil nu eindelijk wel eens weten waar ik nou toch al jaren last van heb, al verwacht ik geen wonderen.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 11:48   #15
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Dank voor je uitgebreide uitleg, maar ik heb geen PCOS! Niettemin zijn er veel vrouwen hier die er wellicht wel last van hebben en er baat bij hebben om hier naar te laten kijken. Wat mezelf betreft, ik word binnenkort onder de loep genomen door een arts die ook het een en ander van hormonale kwesties weet. Ik wil nu eindelijk wel eens weten waar ik nou toch al jaren last van heb, al verwacht ik geen wonderen.
Beste allemaal,

Is het jullie nog niet opgevallen dat "Semmiep" - die dit lijntje is gestart met haar probleem - nog geen enkele keer heeft gereageerd.

Gr Roloff
roloff is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
De Oplossing tegen haaruitval????? Rob000 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 2 september 2008 17:28
Shampoo/lotion tegen haaruitval vanvoor op het hoofd? JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 7 mei 2002 23:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.