Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 januari 2010, 12:18   #16
Jessica D.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2010
Berichten: 20
oh inderdaad, ik dacht dat ik reageerde op semmiep, maar ik reageerde op sammy. Verwarrend hoor

Maar inderdaad, Semmiep, waar blijf je?

Groetjes en een fijn weekend,
Jessica
Jessica D. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 12:21   #17
Jessica D.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2010
Berichten: 20
Post

oh inderdaad Roloff, ik dacht dat ik reageerde op Semmiep, maar het was Sammy, verwarrend hoor

Nu maar wachten op Semmiep...

Groetjes en fijn weekend,
Jessica
Jessica D. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 12:24   #18
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jessica D. Bekijk bericht
oh inderdaad Roloff, ik dacht dat ik reageerde op Semmiep, maar het was Sammy, verwarrend hoor

Nu maar wachten op Semmiep...

Groetjes en fijn weekend,
Jessica
Ja Jessica, afwachten maar (maar vind het wel vreemd dat onze vragenstelster Semmiep - na 10 dagen - nog steeds niet heeft gereageerd, ik verwacht er eerlijk gezegd dan ook weinig meer van).

Jij ook prettig weekend.

Gr. Roloff
ps. ik zie nu dat jij pas 2 dagen geleden op het forum bent geregistreerd, dus nieuw hier

"Welkom" zou ik zeggen.

En al 14 keer 'gepost' in 2 dagen ... nou, jij bent actief !!

Laatst gewijzigd door roloff; 9 januari 2010 om 13:39
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2010, 10:36   #19
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Super! Dankjewel! En net wat ik al dacht... Voeding en levensstijl spelen wel degelijk een rol. Volgens mij ben jij daar het levende bewijs van want er zijn erg weinig mensen die alleen met minoxidil zo'n resultaat bereiken.

Hormonale disbalans, inderdaad een ander verhaal, heeft ook mijn aandacht. Het speelt trouwens niet alleen in de overgang maar ook al veel bij jongere vrouwen, onder andere door het gebruik van de pil, stress en ja hoor, daar is ie weer, slechte voeding.

Hier zou nou echt eens serieus onderzoek naar gedaan moeten worden!
Daar is echt wel onderzoek naar gedaan, maar vooral in het buitenland. Er is nu wel een (dieet)boek, De Hormoonfactor, van Ralph Moorman, over voeding en hormoonbalans. Ik heb het zelf, maar het bood mij niet veel nieuws, ook omdat ik al andere, uitgebreide boeken over dit onderwerp heb (o.a. van Dr. Thierry Hertoghe, The Hormone Solution).
Als je het wilt hebben, stuur ik het je graag gratis op.

Nog een ander punt: drink ook niet overdreven veel water. Veel mensen klokken klakkeloos liters water naar binnen, omdat dat zo gezond zou zijn. Dat is overigens nergens op gebaseerd, de mens heeft twee liter vocht per dag nodig, en het merendeel zit al in voeding.
Veel water drinken bevordert echter ook het uitscheiden van mineralen, zodat je daaraan een tekort kunt krijgen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2010, 19:30   #20
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ieder mens drinkt op zich genoeg,m het gaat, zoals Georgie zegt, er meer om wat je drinkt.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 11:49   #21
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Koffie en thee zijn overigens niet vochtafdrijvend, zoals vaak wordt beweerd. Je plast er iets sneller door, maar niet méér. Er is dus geen negatieve invloed op de vochtbalans.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 16:48   #22
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ieder mens drinkt op zich genoeg,m het gaat, zoals Georgie zegt, er meer om wat je drinkt.
En zo'n opmerking moet juist jij maken gegegegegegeg....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 12:00   #23
semmiep
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 5
Hey dames und heren

Bedankt voor alle reacties!

Ik wou even zeggen dat ik voor aankomende week een afspraak heb bij de dokter (YAY!) en ik zal alle tips in mn achterhoofd meenemen!

Ik zal na mijn afspraak gelijk even posten om jullie op de hoogte te houden Ik hoop echt dat het enkel ligt aan mijn ijzergehalte (ik wou eerder ook mijn ijzer laten testen omdat ik vaak moe ben).

Ik heb trouwens even gekeken naar de link over PCOS, maar ik kan me niet vinden in de meeste symptomen dus ik denk niet dat ik dat heb (bedankt iig)

ik ben en tijdje niet egweest omdat mijn computer was gecrashed (er zat een virus op, maar volgens mij i sdat nu allemaal opgelost).

groetjes semmiep
semmiep is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 12:02   #24
semmiep
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 5
[QUOTE=roloff;235694]Ja Jessica, afwachten maar (maar vind het wel vreemd dat onze vragenstelster Semmiep - na 10 dagen - nog steeds niet heeft gereageerd, ik verwacht er eerlijk gezegd dan ook weinig meer van).

ik ben er ik ben er!!!!! haha
semmiep is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 13:03   #25
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Ja Semmiep, je bent er !!

Goed dat je stappen gaat ondernemen, succes ermee !!

We lezen je hier dan weer.

Gr Roloff

ps. er zit een Quote-knop rechtsonder, dat is gemakkelijker (lijkt me)
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 15:30   #26
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik denk zelf ook dat andere factoren er wel degelijk mee te maken hebben.
Zowel met ontstaan als met behandeling.

Wat voor mij goed werkt, is een zgn. ontstekingsremmende voeding (toevallig vond ik dit: http://www.psycholoog.net/?p=212)

Geen kant-en-klaar-producten, geen suiker, zo min mogelijk toevoegingen (daar heb ik altijd al iets tegen gehad). Zo eet ik overigens al langere tijd. Daarbij heb ik wel mijn eiwitinname verhoogd, met voornamelijk (soms vette) vis , kip en eieren, en ben ik extra mineralen en ijzer gaan slikken (Ortica, Mineral Max, de halve dagdosis, je moet dat niet overdrijven).
Ik let ook op het verzurende aspect van mijn voeding, en heb een koolhydraatbeperkt dieet. Ik eet vrijwel geen brood, rijst of aardappels, ook omdat ik daar snel opgeblazen van raak. Onoplosbare vezels haal ik voornamelijk uit wat crackers en bepaalde groenten (komkommer, tomaat e.d.).
Weinig alcohol en koffie. Heel veel groenten, 3 of 4 stuks fruit.
Ik eet eigenlijk alleen maar dingen, die ik rauw ook zonder problemen zou kunnen eten.

Mijn dagmenu is grofweg als volgt: 's ochtends flinke portie fruitsalade (kiwi, peer, appel, citrus, e.d.)., lunch: vier grote crackers met kaas, vieruurtje: vier grote crackers met dik pindakaas, roerei o.i.d., diner: 2 ons vlees/vis, grote groentenschotel (bijv. koolsoorten, aubergine, tomaat, ui, knoflook, veel kruiden - kan eigenlijk van alles zijn), extra portie groenten in de vorm van sperziebonen, bloemkoolpuree o.i.d.). Alles bereid in ruim olijfolie.

Avondsnack: grote kom biologische yoghurt met lijnzaadolie, flinke scheppen geraspte kokos en kaneel.
Hiermee zit ik meestal op zo'n 2000 kcal per dag. Ondanks het feit, dat ik 'weinig' koolhydraten neem, vormen die nog zo'n 45% van mijn kcal-inname. Kun je nagaan, wat dat bij de meeste mensen moet zijn... Eiwit en vet zijn elk ongeveer 30%. Mijn cholesterol was overigens bij de laatste meting helemaal perfect. Ik heb totaal geen afzetting in mijn aderen e.d., een longleeftijd van 25 (ik ben 51). Ik jheb een keer een bodyscan laten doen, en de uitslagen waren prachtig.

Op zaterdag eet ik anders, dan hou ik in principe dit dagmenu aan, maar gooi er een aantal glazen rode of witte wijn, bier en gebakken aardappeltjes tegenaan. Ook snoep ik dan wel wat.

Ik sport zes dagen per week: afwisselend yoga, krachttraining, interval-cardiotraining. Ik vermijd langdurige cardiotraining, dat verhoogt je cortisolniveau. Bovendien is het contraproductief.

Ik mediteer dagelijks, en doe daarbij visualisatie-oefeningen, waarbij meestal ook mijn haar aan de beurt komt. Ik stel me dan voor dat mijn haarwortels baden in een 'gouden licht', en gezond en sterk zijn.

Mijn gezondheid mag heel goed gevonden worden. Mijn cholesterol was bij de laatste meting helemaal perfect. Ik heb totaal geen afzetting in mijn aderen e.d., een longleeftijd van 25 (ik ben 51). Ik word meestal zeker tien jaar jonger geschat. Laatst vroeg iemand me, of we nog aan kinderen gingen beginnen.

Voor mij werkt dit, niet alleen wat betreft mijn haar, ik voel me er heel goed bij. Mijn vetpercentage is 20%, en ik ben nog heel goed in vorm.

Voor sommigen is dit voedingschema een bezoeking, maar voor mij voelt het heel natuurlijk en prettig. Dit is natuurlijk niet in een week gebeurd, ik ben altijd heel erg geïnteresseerd geweest in voeding en sport. 'Vroeger' kon ik nog wel eens snoepen en zo., maar dat doe ik al langer niet meer. Het voelt onprettig.

Ik weet dat er hier mensen zijn met AGA, die mensen dat voeding geen invloed heeft (ik heb hier twee dames wel eens horen 'pochen', dat ze zich elke dag volstopten met snoep en rommel, want het maakte toch niet uit). Ik heb een andere mening.
Ik denk dat de meeste mensen zichzelf op het gebied van voeding ernstig tekort doen. Velen denken gezond te eten, maar over het algemeen hebben mensen geen idee wat werkelijk gezond is. Vet wordt bijv. gezien als grote boosdoener, maar dat is volkomen onzinnig. Goed vet heb je gewoon nodig.
Ik denk ook, dat de meeste mensen een grote overmaat aan koolhydraten binnenkrijgen, onder andere door de principes van Sonja Bakker e.d. Totaal 'lege' voedingsmiddelen...

Overigens is AGA rond de overgang veel voorkomend, maar komt mijns inziens door de hormoonimbalans in die tijd, waarbij progesteron sterk afneemt, oestrogeen behoorlijk zakt en testosteron lang gelijk blijft, dat dat hormoon meer invloed krijgt.

Ik ben zelf overigens net begonnen met een combi van natuurlijk progesteron en DHEA, omdat ik merkte dat ik behoorlijk last kreeg van oestrogeendominantie. Maar dat is weer een ander verhaal.

Kwam jouw verhaal tegen en ik lees veel herkenning en ben het er sowieso mee eens dat meer ontspannen(liefst ontspannen) door het leven gaan doormiddel van meditatie of andere vormen je haren erg kunnen verbeteren en je aga proces zeker kunnen vertragen als je een normale kaalheidsproces hebt bij extreme gevallen heb ik zo me twijfels.
En over jouw post over de voeding ben ik toch weer extra gaan kijken wat ik allemaal per dag eet en daar valt toch weer het 1 en andere aan te passen al is het opzich niet slecht.
Bewonder je levensstijl ben zelf ook al vanaf me 20ste echt bezig met een 'gezonde' levensstijl en voel me er goed bij,terwijl ik vroeger nog weleens naar vettige snacks en chips verlangde heb ik dat totaal niet meer vooral ook omdat ik me ook in verdiept hebt wat er allemaal voor zooi in zit in sommige producten.
Doe je het mediteren thuis of bij een leraar?
Ben alleen van mening dat supplements niet perse nodig zijn en je al snel over je dagelijkse dosering kan gaan zitten met bepaalde vitamines en dat kan ook averechts werken denk ik.
Liefst zoveel mogelijk uit voeding halen lijkt me het beste of het moet te lastig zijn.
Sowieso heb ik ook zo me bedenkingen over goedkeuring logo's,ik kies bewust logo's etcetera lijkt wel of het hip is tegenwoordig om op zoveel mogelijk artikelen dit te zetten,al zullen sommige producten zeker wel gezond zijn maar toch.
Denk eerder dat dit weer een commerciele boost is om producten te verkopen en voor duurder meer omzet etc zal wel pessimistisch klinken nu :p

Grtz

Laatst gewijzigd door jord-y; 15 januari 2010 om 15:35
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2010, 11:25   #27
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Kwam jouw verhaal tegen en ik lees veel herkenning en ben het er sowieso mee eens dat meer ontspannen(liefst ontspannen) door het leven gaan doormiddel van meditatie of andere vormen je haren erg kunnen verbeteren en je aga proces zeker kunnen vertragen als je een normale kaalheidsproces hebt bij extreme gevallen heb ik zo me twijfels.
En over jouw post over de voeding ben ik toch weer extra gaan kijken wat ik allemaal per dag eet en daar valt toch weer het 1 en andere aan te passen al is het opzich niet slecht.
Bewonder je levensstijl ben zelf ook al vanaf me 20ste echt bezig met een 'gezonde' levensstijl en voel me er goed bij,terwijl ik vroeger nog weleens naar vettige snacks en chips verlangde heb ik dat totaal niet meer vooral ook omdat ik me ook in verdiept hebt wat er allemaal voor zooi in zit in sommige producten.
Doe je het mediteren thuis of bij een leraar?
Ben alleen van mening dat supplements niet perse nodig zijn en je al snel over je dagelijkse dosering kan gaan zitten met bepaalde vitamines en dat kan ook averechts werken denk ik.
Liefst zoveel mogelijk uit voeding halen lijkt me het beste of het moet te lastig zijn.
Sowieso heb ik ook zo me bedenkingen over goedkeuring logo's,ik kies bewust logo's etcetera lijkt wel of het hip is tegenwoordig om op zoveel mogelijk artikelen dit te zetten,al zullen sommige producten zeker wel gezond zijn maar toch.
Denk eerder dat dit weer een commerciele boost is om producten te verkopen en voor duurder meer omzet etc zal wel pessimistisch klinken nu :p

Grtz
Ik gebruik ook alleen een 'halve dosis' mineralen & ijzer. Heb al een aantal jaar hevige menstruaties door hormoonwisselingen e.d., vandaar dat ik meer ijzer gebruik. Laat e.e.a. regelmatig controleren, en hoe beter ik op mijn voeding let, hoe minder mijn klachten zijn.
Ik pas het ook aan: als ik denk meer nodig te hebben slik ik dagelijks iets, als het minder nodig is, laat ik het achterwege.

Verder haal ik alles inderdaad zo veel mogelijk uit voeding. Dat hele 'Kies bewust'-logo zegt mij ook helemaal niets. Is alleen maar een commerciële actie. 'Bewust' is een heel rekbaar begrip.

Een tijdje geleden had die reclame over waterijsjes, waarin werd beweerd dat waterijsjes een 'bewust' tussendoortje waren, omdat er weinig kcal in zaten. Het zou verboden moeten worden. Er waren zelfs scholen, die kinderen een briefje mee gaven, dat het een geschikte traktatie was...

Alleen maar loze calorieën, kleur- en smaakstoffen. Hoe kom je er bij?

Ik mediteer overigens thuis.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2010, 11:34   #28
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Voor degenen die overigens eens kennis willen maken met yoga:

www.yogaonline.nl

Met gratis lessen online en informatie.

Met meditatie:

www.abc-van-meditatie.nl
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2010, 12:10   #29
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik gebruik ook alleen een 'halve dosis' mineralen & ijzer. Heb al een aantal jaar hevige menstruaties door hormoonwisselingen e.d., vandaar dat ik meer ijzer gebruik. Laat e.e.a. regelmatig controleren, en hoe beter ik op mijn voeding let, hoe minder mijn klachten zijn.
Ik pas het ook aan: als ik denk meer nodig te hebben slik ik dagelijks iets, als het minder nodig is, laat ik het achterwege.

Verder haal ik alles inderdaad zo veel mogelijk uit voeding. Dat hele 'Kies bewust'-logo zegt mij ook helemaal niets. Is alleen maar een commerciële actie. 'Bewust' is een heel rekbaar begrip.

Een tijdje geleden had die reclame over waterijsjes, waarin werd beweerd dat waterijsjes een 'bewust' tussendoortje waren, omdat er weinig kcal in zaten. Het zou verboden moeten worden. Er waren zelfs scholen, die kinderen een briefje mee gaven, dat het een geschikte traktatie was...

Alleen maar loze calorieën, kleur- en smaakstoffen. Hoe kom je er bij?

Ik mediteer overigens thuis.


Net wat je zegt bewust is inderdaad een breed begrip.
Geloof jij wel in bv kip van AH waarin aangegeven is met 1 tot 3 sterren hoe goed de kwaliteit van de kip is? d.m.v natuurlijke voeding en vrije bewegingsgebied voor de kippen enz?
Neem aan dat dat niet zomaar erop mag gezet worden? lastig na te checken zoiets denk ik.
En die reclame van dat waterijsje ken ik inderdaad ene kant heel handig ingespeeld voor het verkoop van dat product maar erg walgelijk ook de manier waarop
Ja ik zie het niet snel verboden worden helaas het beste is de mede mens er zo goed mogelijk erover te informeren en dan bedoel ik onafhankelijke niet commerciele sites of andere vormen.
Heb je die yoga eerst bij iemand geleerd?
Ik zelf heb kort yoga gedaan een tijd geleden, maar sinds kort doe ik Tai-chi kijken of dat wat helpt
Grtz
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2010, 20:20   #30
dody
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2010
Berichten: 2
Hallo.
Ik heb een ook een vervelend huid/haarprobleem gehad. Ik heb een halve jaar rode schilferige plekken gehad achter en in mijn oorschelpen, tussen mijn wenkbrauwen, op en onder mijn ogen en langs mijn haarlijn met grote rode schilferige plekken bij de inhammen. Het werd steeds erger. Mijn kussen zat 's ochtends vol met haar. Op het haarweb forum alle 750 posts gelezen. Dat was best goed omdat je leest wat wel en niet helpt. De huisarts had de lichtste cortizoncreme voorgeschreven, die in het begin wel iets hielp, maar mijn huid werd er dun van en ik merk nu nog steeds dat soms op die plekken plotseling nog kleine wondjes opkomen. Mijn kapper en de drogist zeiden meteen, oh, dat is een parabeen allergie. Je schijnt die rotzooi op te bouwen tot een bepaald niveau en dan krijg je dus dat eczeem. Dat had de dokter niet gezegd! De drogist zei dat ik meteen moest stoppen met alles wat ik smeerde en zeker met die cortizon. De drogist gaf me olijf- laurieroliezeep 15 % (Aleppo http://www.olijfoliezeep.nl/) en daarmee was ik sindsdien mijn haar en huid. Ik gebruik geen haarversteviger meer, want mijn haar blijft nu zonder ook goed zitten. Hij gaf me een boekje van dr Baumann waar gegarandeerd geen parabeen en ander allergieveroorzakende stoffen in zitten. Van internet haalde ik van die site de lijst met te vermijden middelen. Met de lijst van deze link in de hand http://www.natuurlijke-huidverzorging.com/uploads/1/7/6/5/1765781/productanalyse.pdf

heb ik alle potjes, flesjes, lipstick, zonnebrandcrème en spuitbussen nagekeken. In de Dove producten die ik dagelijks smeerde en mijn Andrelonshampoo, conditioner en versteviger zaten vele parabenen. Nu het over is gebruik ik van mijn haarverf alleen de verf en ontwikkelaar en laat de bescherm creme en bijgeleverde conditioner staan, boordevol allergiserend spul. In mijn Labello paraffine, Loreal pro agecreme vol met allerlei rotzooi. Heb dus een zak vol weg kunnen gooien van alles waar allergiserende middelen in zaten. Die Bauman producten vond ik wel erg duur en ontdekte dat dr Hauschka ook o.k. is en prettiger geprijsd . Ik smeerde de plekken dun in met Hauschka oogcontourzalf en de rest met Hauschka vette rozencreme. De lipbalsem vam Weleda is ook prettig. Ik kijk altijd wel alles na met de lijst, ook de Hauschka en Weleda producten. Tegelijk met het stoppen van alles waar parabeen in zit heb ik 14 dagen een antiallergie middel geslikt. Het heeft een week geduurd voordat ik verbetering zag en ik ben nu al twee maanden zonder dit vervelende eczeem. Ik heb me heel vervelend gevoeld, een jeukend gezicht en veel pony om alles te verbergen. Mijn haar groeit ook weer bij!
Misschien je hier ook wat aan, al die foute stoffen in producten mijden kan voor niemand kwaad, denk ik zo.
Hoop dat het ook voor anderen helpt!
Met groet, Dody
dody is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
De Oplossing tegen haaruitval????? Rob000 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 2 september 2008 17:28
Shampoo/lotion tegen haaruitval vanvoor op het hoofd? JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 7 mei 2002 23:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.