Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2004, 14:04   #1
elies84
HaarWeb lid
 
elies84's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2004
Berichten: 2
Probleem met nichtje

Hallo allemaal! Ik zal me even voorstellen, ik ben elies en kom hier niet voor mezelf maar omdat mijn nichtje van 2 nu ook haar haren uit haar hoofd trekt. De ouders doen hier nogal makkelijk over en geven haar naar mijn mening veel te weinig aandacht. Ze hebben een winkel en mijn nichtje wordt altijd achterin de winkel gehouden. Ze praat ook nog weinig voor een meisje van 2, maar sinds enkele maanden is ze dus gaan haartrekken. Nu is mijn vraag aan jullie, zou dit kunnen komen om aandacht van haar moeder of vader te vragen? Ze geeft namelijk haar haren ook aan hun persoonlijk. En zo ja, is dit dan ook een vorm van trichotillomanie? Ik wil de ouders hier graag op aanspreken, maar wil wel eerst zeker zijn of dit trichotillomanie is of iets anders.
Alle reacties zijn welkom! Alvast bedankt!
elies84 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2004, 00:23   #2
Nerakje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 80
Het zou best trichotillomanie zijn.
Ik ben er ^persoonlijk ook mee begonnen als één van mijn rare manieren om aandacht te trekken denk ik. MIjn broer en ik hebben een heel verschillende karakter en worden daarom automatisch anders behadeld thuis en daar heb ik het heel moeilijk mee. Ik ben zelfstandiger en daarom niet zo afhankelijk van mijn ouders en daarom word ik afstandelijker behandeld. Ik was ook totaaal geen frul en dat was mijn broer wel. Ik ben dan meerdere 'verkeerde' dingen gaan doen om meer aandacht te krijgen en TTM was en is daar 1 van.
Ja nichtje kan dus hetzelfde meemaken.
Ze praat ook weinig. Ik zou nu niet weten hoe dat komt. Is ze een gesloten kind? Erg op zichzelf?
Ik ken haar niet hé, maar dat haaruittrekken kan best wel TTM zijn, maar omdat ze nog zo jong is zou dit door de nodige aandacht wel vanzelf over kunnen gaan.
Wacht mischien nog wat reacties af, mar ik zou ze misschien we aanspreken hierover. Zoiets mag nu eenmaal niet escaleren.

Groetjes
xXx Nerakje xXx
__________________
De genezing nabij
Nerakje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2004, 17:56   #3
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hoi elies,

ook ik ben op mijn 2de begonnen met plukken...in een maand tijd had ik een kaal koppie. dit is begonnen toen ik in het ziekenhuis lag. toendertijd waren er nog geen kinderartsen en de behandeling was heel anders als in deze tijd. mijn ouders kwamen wel elke dag op bezoek,maar eigenlijk kereeg ik toen te weinig aandacht omdat ik ze niet genoeg zag he. ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen,voor een pijnlijke behandeling. en dat bleek voor een 2jarige een foute combi te zijn...pijn en geen ouders bij me... na het ziekenhuis is er verder geen aandacht gegeven aan de ttm....nu ben ik 35 en heb nog steeds ttm. ik denk dat het inderdaad ttm kan zijn bij je nichtje! als je de kans hebt,zou ik zeker eens met haar ouders praten en het een en ander vertellen hierover. het zou heel erg jammer zijn als dit zich zou ontwikkelen tot een diepgewortelde dwangstoornis he..... succes!
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 21:23   #4
elies84
HaarWeb lid
 
elies84's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2004
Berichten: 2
Alvast bedankt voor de twee reacties. Ik hoop natuurlijk dat ik er nog meer krijg... Maaruh nu moet ik een manier gaan bedenken om het aan de ouders te brengen. Ik heb het onderwerp al eerder opgegooit dat ze met het gehaarpluk van hun dochter naar de dokter moesten gaan. Alleen volgens hun eigen zeggen, kan hun kind nooit een geestelijke ziekte hebben. Ik kan hier heel boos om worden, maar hun ook nergens toe verplichten. Helaas wonen ze ook nog aan de andere kant van het land dus kan ik er zelf ook niet goed oog op houden hoe het trekken zich verder ontwikkeld.
Iemand ideeën over hoe ik dit aan die eigenwijze eigenheimers kan brengen? Kan me er echt boos om maken. Maar dat is dus al het eerste wat je niet moet doen.
elies84 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overbeharing 2x een probleem?? AndrévdW Hirsutisme - Algemeen 8 16 november 2004 14:21
Mijn probleem Water AGA - Algemeen 19 22 september 2004 23:12
Raar probleem: baardhaar verbrand kevin AGA - Algemeen 12 22 september 2004 16:41
Jouw probleem...hun probleem? Marike TTM - Algemeen 3 24 januari 2003 11:25
probleem zit in de stofwisseling? claudia Hirsutisme - Algemeen 21 12 september 2002 17:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.