Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 26 november 2005, 13:34   #1
Birgit_E
HaarWeb lid
 
Birgit_E's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2005
Berichten: 5
Question hulp gevraagd

hallo,
Ik denk dat mijn dochtertje Trichotillomanie heeft. De reden dat ik me heb ingeschreven in dit forum is dan om uit te vinden hoe het is om Trichotillomanie te hebben en hoe je als ouder hier mee om moet gaan.
Zeker weten dat ze ttm heeft doe ik nog niet, maar ik betrap haar steeds met een bos haren die tot een balletje zijn gemaakt in haar mond. Nu we terug gaan denken weten we dat ze als baby, 1 jaar, altijd overal draadjes en pluisjes aftrok en dat ze deze ook in de mond stopte. Een tijd terug klaagde ze maar steeds over buikpijn en toen ging ik eigenlijk pas denken dat er misschien iets serieus aan de hand was. Ze krijgt nu elke ochtend een lepeltje laxeermiddel, voorgeschreven door de huisarts. Dit omdat ze verteld dat ze de haren ook soms doorslikt. Ze verteld als ze wakker wordt gelijk of ze wel of geen haren in de mond heeft gestopt, ze is er ook volop mee bezig zo te horen. Ze zegt altijd eerlijk dat ze haren eet, maar ook dat ze niet weet waarom. De huisarts kan er verder niets aan doen, alleen als ze ouder was geweest kon hij haar doorsturen naar een therapeut. Als ze verder blijft klagen over buikpijn stuurt hij ons door naar de kinderarts. Ze is nog veel te klein om het echt te begrijpen wat er aan de hand is, ook wij volwassenen hebben het hier al moeilijk mee, laat staan een kind wat nog 3 jaar moet worden. Ze vindt het alleen maar leuk om naar de dokter te gaan. Nu ik van alles heb gelezen over Trichotillomanie zie ik veel kenmerken die ik bij haar ook herken. Ik begrijp nu ook dat ik niet meer boos op haar moet worden, want ik begrijp nu na vele verhalen van jullie dat het iets is waar ze niets aan kan doen. Dat ik boos word helpt haar niet en kan het misschien alleen maar erger maken. Gelukkig lees ik ook verhalen dat als het bij kinderen onder de 5 jaar voorkomt dat het misschien over gaat. Je snapt natuurlijk wel dat ik hier op hoop. Graag wil ik weten of er binnen dit forum nog meer personen zijn die ook kinderen hebben met deze symptonen, of personen die weten dat ze dit ook al van peutertijd doen?

Jeannette

Laatst gewijzigd door Birgit_E; 26 november 2005 om 18:48
Birgit_E is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarproblemen bij kinderen? lizanne Suggesties en feedback 22 10 juni 2009 20:48
Trichotillomanie Elly TTM - Algemeen 10 27 juli 2005 18:29
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 11:56
Boek: 'Met de handen in het haar', van Daniëla over haar leven met Trichotillomanie. Webmaster Boeken en artikelen 0 9 mei 2003 11:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.