Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 februari 2003, 21:49   #1
ing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: zeeland
Berichten: 6
moeilijke tijd

Enige tijd geleden heb ik mij aangemeld.
Ik vertelde toen over de dochter (13 jaar) van mijn vriendin.
Hun levensomstandigheden zijn moeilijk (asielzoekers) en reeds 8 jaar in procedure.
Ik wilde vragen, toen jullie begonnen met haren trekken, waren er toen ook moeilijkheden of veel stress of "gewoon" de puber- tijd?

Nu het een naam heeft, trek ze nog meer lijkt het wel. Zodra het allemaal te spannend wordt of thuis of op school dan is dat de volgende dag gelijk te zien.

Ze wil er absoluut niet over praten.

Ik vind het fijn dat dit forum er is zodat ik naar haar moeder toe veel informatie kan geven.
ing is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2003, 22:45   #2
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
stress

Hoi Ing,

Bij mij was er wel een stressituatie toen ik voor het eerst ging harentrekken.
Mijn ouders hadden veel zwijg-ruzies en zijn uit elkaar gegaan, waarna mijn moeder overspannen raakte en niet meer voor ons kon zorgen.
Vanaf toen ben ik aan mijn haar gaan trekken. Ik vind het heel goed van jou dat je op zoek gaat voor iemand anders. Ik wou dat iemand dat vroeger voor mij had gedaan, want het is heel gek om er pas na vijfentwintig jaar achter te komen dat er meer mensen zijn die ook zoiets doen.
Op de website van Neomie wordt gesuggereerd dat veel harentrekkers last hebben van een jeugd of scheidingstrauma. Zo'n asielsituatie zal ongetwijfeld van invloed zijn. Maar helaas heb je dan nog steeds de oplossing niet.
Veel liefs en sterkte voor het meisje,

groetjes, Pip
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2003, 22:49   #3
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Ps

Maar er wordt ook gezegd dat het vaak begint in de puberfase, en ja , ook dat was bij mij het geval. Waaraan het dus ligt weet ik niet.
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2003, 11:02   #4
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Hoi,

Bij mij was er ook een stressituatie of eigenlijk meerdere:
Ik was vroeger bang voor mannen en ik kreeg in de 2e klas voor het eerst een meester ipv een juf. Daarnaast is in die periode ook mijn broertje geboren (veel te vroeg) waardoor mijn moeder lange tijd in het ziekenhuis verbleef en mijn broertje nog langer en het was ook heel spannend of die het zou halen. Eigenlijk heb ik dit pas later gehoord maar ik denk wel dat ik die spanning gevoeld heb. Ik denk dat ik hierdoor begonnen ben met haren trekken.

Ik denk ook dat die asielsituatie niet best is voor de dochter van je vriendin. Zij voelt toch ook de spanning bij haar ouders en al wordt je niet volledig geinformeerd je voelt snel als er wat aan de hand is. Volgens mij is dat bij alle TTM-ers het geval.

Groeten,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2003, 21:43   #5
ing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: zeeland
Berichten: 6
Bedankt

Dank je wel voor jullie reakties.

Zelf hadden wij ook zoiets van het zal toch zeker wel met elkaar te maken hebben moeilijke omstandigheden en het beginnen met trekken.

Maar zeker weten doe je het inderdaad nooit.

Ik hoop dit meisje ooit zover komt dat ze eens dit forum wil lezen, dat zal haar vast helpen.
ing is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.