Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2010, 18:42   #1
jeroe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Berichten: 6
Wat te zeggen tegen de huisarts?

Hallo allemaal,
Ik heb een jaar lang finasteride actavis gebruikt maar ben daar sinds mei mee gestopt omdat de haaruitval gewoon door ging, ik heb ook mijn twijfels of het spul wel echt was. Nu wil ik eigenlijk gewoon propecia voorgeschreven krijgen bij de huisarts. Ik ben alleen bang om een afspraak te maken. Mijn haaruitval is nog niet dusdanig ver gevorderd dat het voor het ongetrainde oog meteen heel erg opvalt. Ik ben er bang voor dat mijn huisarts het niet serieus neemt en zegt dat ik mij niet aan moet stellen etc. Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik er tegenover hem over moet beginnen en hoe ik het moet uitleggen of wat te zeggen als hij het niet wil voorschrijven. Ik hoop dat jullie tips over hoe ik dit moet aanpassen.
gr
Jeroe
jeroe is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2010, 19:10   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroe Bekijk bericht
Hallo allemaal,
Ik heb een jaar lang finasteride actavis gebruikt maar ben daar sinds mei mee gestopt omdat de haaruitval gewoon door ging, ik heb ook mijn twijfels of het spul wel echt was. Nu wil ik eigenlijk gewoon propecia voorgeschreven krijgen bij de huisarts. Ik ben alleen bang om een afspraak te maken. Mijn haaruitval is nog niet dusdanig ver gevorderd dat het voor het ongetrainde oog meteen heel erg opvalt. Ik ben er bang voor dat mijn huisarts het niet serieus neemt en zegt dat ik mij niet aan moet stellen etc. Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik er tegenover hem over moet beginnen en hoe ik het moet uitleggen of wat te zeggen als hij het niet wil voorschrijven. Ik hoop dat jullie tips over hoe ik dit moet aanpassen.
gr
Jeroe
Waarom beken je niet dat je via internet je medicijnen kocht, dat je haarstatus daarom misschien nog niet hopeloos toont, maar dat je toch liever via je huisarts je medicatie krijgt en dat het je daarbij niet uitmaakt om wat meer te moeten betalen voor echte propecia?

Ik geloof overigens niet dat Actavis nepfinasteride maakt. Het is een grote farmaceut met takken in de hele wereld. Met dezelfde redenering werken gloeilampen van de Gamma trouwens ook niet, want dat zijn niet de echte Philips ... maar als je ze in de fitting schroeft geven ze toch heus licht

Hoe constateerde je dat je haaruitval dat jaar gewoon doorging als het voor het ongetrainde oog überhaupt nog niet waar te nemen is?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2010, 19:39   #3
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Mijn haarverlies gaat ook gewoon door ondanks dat ik finasterdie pak.
Mijn ouders zeggen dat ze totaal geen achteruitgang (niemand trouwens),

maar normaal zie je dat toch zelf veel beter dan anderen of voel je het aan de kwaliteit van je haar etc? Bv een terugtrekkende haarlijn zien anderen misschien niet onmiddellijk, maar ik zie 2mm verschil meteen!!

Ik zou gwn direct naar de huisdokter gaan en zeggen hoe het zit. Als het een bevriende dokter is, zal je zeker geen probleem hebben...
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2010, 22:28   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Juist anderen zijn obectief wat betreft status, die hebben niet het emotionele component dat de blik beinvloed. Als je echt een terugtrekkende haarlijn hebt (voorbij NW2), dan horen mensen dat vaak eerst van de omgeving, en dan zien ze het zelf pas.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2010, 23:37   #5
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Maar de vraag is denk ik of je naar de dokter luistert. Stel dat hij zegt van goh er is niets aan de hand, dan denk je misschien van ja ik denk van wel dus ik begin/ ga er toch verder mee. Kan je net zo goed niet gaan, en gewoon slikken
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2010, 22:30   #6
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
" Als je echt een terugtrekkende haarlijn hebt (voorbij NW2), dan horen mensen dat vaak eerst van de omgeving, en dan zien ze het zelf pas. "

Dat lijkt me niet het geval. AGA schijnt voor andere mensen pas echt waarneembaar te zijn als je al bijna 50% van je haren kwijt bent. D'r zullen weinig mensen zijn die na een opmerking van iemand anders pas beseffen dat ze kalend zijn.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dermatoloog zonder doorverwijzing van de huisarts w12345r AGA - Algemeen 9 11 juni 2010 13:49
Help, mijn huisarts werkt niet mee! bedroefd007 Medicijnen/haargroeimiddelen 5 28 april 2008 21:47
Zeer goed handboek tegen AGA blizzard AGA - Algemeen 4 9 juni 2007 23:46
beste oplossing tegen haaruitval!!!! cicco AGA - Algemeen 2 2 januari 2007 14:18
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 11:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.