Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 november 2022, 20:54   #1
nielsvdb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Post 4200 Grafts - Ali Bolluk - Nov 2022

Dag allen,

Na lang twijfelen (al reeds 4 jaar) heb ik uiteindelijk besloten om een HT te laten uitvoeren mede dankzij dit forum.
Hierbij wil ik jullie dan ook mijn ervaring en opvolging delen.

De arts:
Ik was al enige tijd opzoek naar iemand die echt kwaliteitwerk leverde en Ali Bolluk kwam toch wel regelmatig voorbij op dit forum, ik had van hem geen enkele slechte recentie zien voorbij komen buiten van een iemand waarvan de operatie stop was gezet nadat hij bleef roepen en bewegen.
De arts zit al 10 jaar in de HT branche en was de meest gewilde chirurg bij Estee world, is daarna verhuisd naar Nederland waar hij bij Nielssen clinic nog gewerkt heeft.
Nu werkt hij opzichzelf samen met een vaste assistente.
Dit sprak me namelijk ook veel meer aan omdat ik hoor dat ze in turkije soms met 5 willekeurige artsen tegelijk met jou bezig zijn.

Goed, de operatie

Deze zomer ben ik bij Ali persoonlijk langsgeweest voor een intake gesprek, hier had hij de haarlijn getekend op zijn iPad zoals hij het zich inbeeldde.
Na inspectie van mijn donorgebied schatte hij ongeveer 3500 grafts te kunnen halen.


Fast forward naar November
Hotelletje in Amsterdam geboekt want wou lekker fris zijn wanneer ik onder het mes ging. (Uiteindelijk goed mislukt aangezien de Hotel gym om 06u00 open ging en ik net de kamer hieronder sliep)

-------------------------------------------------------------------------------
Om 10u kom ik aan bij de prive kliniek waar Ali en zijn assistente op mij zitten te wachten.

Eerst werd de te behandelen vorm getekend met een skinmarker, daarna gaat de elektrische shaver over heel mijn bol heen tot ik quasi kaal ben. (There's No way back now ).
Toen kwam het ergste van de operatie waarvoor ik al schrik had, de verdoving.
Ik had verwacht dat er zo'n 5 spuiten gingen gezet worden intotaal voor heel mijn hoofd te verdoven maar dat werden er uiteindelijk een 20 tal waarna er nog enkele volgde om plasma in te spuiten om het hoofd lekker strak te maken en voor betere genezing/minder bloeding.
Ondertussen al 2 toilet bezoekjes gemaakt want ik moet nou eenmaal vaak plassen, komt er nog eens die stress bij

Rond 11u is heel m'n heufd dus kaal, gemarkeerd en verdoofd.
Tijd om te harvesten!

Dit wordt gedaan met een micromotor boortje om de grafts uit te snijden, hier voel je buiten een lichte tril niets van.
De losse graft wordt uiteindelijk eruit getrokken met een pincet, het enige wat je hier aan voelt is alsof iemand even aan 1 haar sprietje op je achterhoofd trekt.
Blijkbaar had ik heel veel goede en dunne haarzakjes waardoor er geen 3500 maar 4200 grafts konden geharvest worden.

Rond 13u waren alle grafts eruit, tijd om te lunchen.

Ali had tosti's en tortillas met wat beleg voorzien om te eten met wat drank.

13u15 Tijd om de kanalen te maken!
Dit gebeurde met een Saffier mesje, wat super snel en pijnloos ging.
Ik denk na minder dan 30 minuten waren de gaatjes gemaakt waar de nieuwe haren in komen.
Ik had gevraagd om geen "Turkse haarlijn" te krijgen maar eerder een naturel resultaat/zigzag patroon.


13u45 Time for the big stretch!

Alles wordt geprepareed om de geoogste grafts in te planten.
De komende paar uren zal ik dus zonder pauzes aan een stuk stil moeten blijven liggen.
Op dit moment beginnen beide artsen in snel tempo de grafts een voor een trug te plaatsen met op de achtergrond toevallig een van mijn favoriete muziekstijlen (80's).
De uren vlogen voorbij en er waren momenten dat ik enkele minuten indommelde met muziek als Break my stride van Matthew wilder & The Human League op de achtergrond.

Rond 16u kon ik het niet meer ophouden en moest ik zo nodig naar het toilet dat ik toch maar even snel snel een strek pauze heb genomen, heb hier gretig gebruik van gemaakt en mezelf kop tot teen uitgerekt.

3 minuten later gingen de laatste momenten in en tegen 16u30 zeiden ze alweer"Het is gebeurd, we zijn klaar!"

Half slapend krijg ik nog antibiotica en een pijnstiller en word mij nog wat advies gegeven wat ik de komende dagen niet mag en moet doen.
Nog even afrekenen en tijd om naar huis te gaan!
Aangezien er gietende regen was buiten assisteerde de artsen mij met een paraplu naar de auto.

En de rit naar huis van 2u30 was begonnen!

Eens thuis rond 19u had mijn vriendin al eten gemaakt (zoutloos want mag 10 dagen geen zout of spicy voedsel).

Lekker vroeg mijn bed ingekropen want ik wist zo al dat ik geen oog ging toe doen
Een hele constructie op men slaapplaats gemaakt zodat ik 30° rechtop zat met 2 opgerolde handdoeken onder mijn nek want ik mocht zeker niet op mijn donor gebied rusten of mij draaien.

En zoals ik al dacht, bijna elk uur van de nacht gezien op mijn wekker gezien.
Had wel wat schrik om op mijn zij komen te liggen.

Fastforward 2 dagen later
Ali is persoonlijk bij mij langs gekomen voor de eerste wasbeurt (wat gebeurd met een dikke kwak lotion) maar wat voelde het goed eindelijk van die verband verlost te zijn.

Had Ali uitgenodigd om een hapje met ons mee te eten dus dat deed hij ook!
Stoofvlees met als dessert turks fruit!

We praatte nog wat bij, deelde mij enkele verhalen mee van zijn verleden en over zijn operaties wat best wel interessant was.

We zijn nu 4 dagen verder, mijn haar begint lichtjes trug te groeien, maar wat heb ik jeuk
Inmiddels ben ik antihestamine gaan halen op aanbevelen van Ali dus zo meteen maar gelijk eens proberen!

Ik hou jullie op de hoogte ivm verdere ontwikkelingen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor HT.jpg‎ (149,0 KB, 225x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor HT 2.jpg‎ (146,6 KB, 181x gelezen)
Bestandstype: jpg 2Dagen Na HT 2.jpg‎ (127,6 KB, 192x gelezen)
Bestandstype: jpg Net na HT.jpg‎ (139,4 KB, 168x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 dagen na HT.jpg‎ (141,1 KB, 175x gelezen)

Laatst gewijzigd door nielsvdb; 25 november 2022 om 20:20
nielsvdb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2022, 21:05   #2
nielsvdb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2020
Berichten: 13
Geslacht:
De foutjes in de tekst en fotos haal ik er morgen wel uit
nielsvdb is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2022, 17:50   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Interessant! ik heb ook contact met Ali gehad, ik ga je zeker volgen!
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 15:05   #4
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Ik vraag mij af hoe ze in zo een korte tijd 4200 grafts hebben weten te verplaatsen met zijn 2en. Dat lijkt me toch wel erg snel?


Hoe ben jij in contact gekomen met de Arts? Ik heb een email gestuurd maar heb geen reactie van hem gekregen.

Laatst gewijzigd door vortex; 30 november 2022 om 12:33
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 15:41   #5
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Heeft hij ook gezegd hoeveel grafts je nog over hebt voor een eventuele volgende transplantatie over een aantal jaar?

Wel grappig dat hij bij je thuis je hoofd komt wassen.
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 16:55   #6
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe ze in zo een korte tijd 4200 grafts hebben weten te verplaatsen met zijn 23n. Dat lijkt me toch wel erg snel?

ja inderdaad. ik ben benieuwd hoeveel er daar van gaan uitkomen..
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 17:20   #7
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe ze in zo een korte tijd 4200 grafts hebben weten te verplaatsen met zijn 23n. Dat lijkt me toch wel erg snel?


Hoe ben jij in contact gekomen met de Arts? Ik heb een email gestuurd maar heb geen reactie van hem gekregen.
Dit dacht ik dus ook. Fingers crossed.
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 17:47   #8
nielsvdb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe ze in zo een korte tijd 4200 grafts hebben weten te verplaatsen met zijn 23n. Dat lijkt me toch wel erg snel?


Hoe ben jij in contact gekomen met de Arts? Ik heb een email gestuurd maar heb geen reactie van hem gekregen.
Dat vond ik ook zeer snel, had hem ook gevraagd hoe dit zo snel kan bij hem en zijn antwoord was door de jaren heen veel ervaring opdoen.

En zeer goed afgestemd met zijn assistente.
Terwijl de assistente aan het uitboren is haalt hij de grafts er vliegensvlug uit, incisies waren zo gemaakt, en het trugplaatsen gebeurde door de twee samen.

Je kan hem via instagram benaderen.
nielsvdb is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 17:49   #9
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Maar waarom moet het allemaal vliegensvlug en snel? Dat gaat toch ten kosten van de kwaliteit? Zoals je het beschrijft lijkt het net een race tegen de klok
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 17:50   #10
nielsvdb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Nou dag 10...

Gisteren de heeft mijn vriendin bij mij de grote washing gedaan (samen met Ali via Whatsapp videochat) die ons stap voor stap zei hoe we best tewerk gaan.

Alle kortstjes gingen eraf zoals boter.
Zowel donor gebied als ontvangstgebied.

Nog wat roodheid maar dat zal wel vlug weg gaan.
Tot nu toe nog geen klachten!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WFMid_NA.jpg‎ (149,2 KB, 154x gelezen)
nielsvdb is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 17:51   #11
nielsvdb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjklumpers Bekijk bericht
Maar waarom moet het allemaal vliegensvlug en snel? Dat gaat toch ten kosten van de kwaliteit? Zoals je het beschrijft lijkt het net een race tegen de klok
Er zijn ook mensen die met 50 rijden waar je gewoon 70 mag...
Het gehele proces duurde net zo lang als elke HT, met enig verschil dat deze artsen meer werk kunnen verzetten dan de doorsnee startende arts bij een grote haarfabriek in Turkije.

Laatst gewijzigd door nielsvdb; 29 november 2022 om 17:53
nielsvdb is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 19:56   #12
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvdb Bekijk bericht
Er zijn ook mensen die met 50 rijden waar je gewoon 70 mag...
Het gehele proces duurde net zo lang als elke HT, met enig verschil dat deze artsen meer werk kunnen verzetten dan de doorsnee startende arts bij een grote haarfabriek in Turkije.

Poen binnenhalen dus, want tijd is geld.

Turkse klinieken hebben hier een handje van snel te werk te gaan. kwantiteit gaat boven kwaliteit daarom kunnen ze de tarieven ook laag houden.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 20:08   #13
nielsvdb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Klopt inderdaad, daarom dat ik niet naar Turkije ben gevlogen
nielsvdb is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2022, 20:26   #14
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvdb Bekijk bericht
Er zijn ook mensen die met 50 rijden waar je gewoon 70 mag...
Het gehele proces duurde net zo lang als elke HT, met enig verschil dat deze artsen meer werk kunnen verzetten dan de doorsnee startende arts bij een grote haarfabriek in Turkije.
Haha precies. En hogere snelheid is meer risico en leidt tot meer ongelukken

Ben benieuwd naar je resultaat. Dankjewel dat je het bijhoudt echt chill!!
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2022, 12:43   #15
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvdb Bekijk bericht
Dat vond ik ook zeer snel, had hem ook gevraagd hoe dit zo snel kan bij hem en zijn antwoord was door de jaren heen veel ervaring opdoen.

En zeer goed afgestemd met zijn assistente.
Terwijl de assistente aan het uitboren is haalt hij de grafts er vliegensvlug uit, incisies waren zo gemaakt, en het trugplaatsen gebeurde door de twee samen.

Je kan hem via instagram benaderen.

Via instagram een bericht van hem gekregen dat hij tijdelijk is gestopt met transplantaties

Laatst gewijzigd door vortex; 30 november 2022 om 15:46
vortex is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.