Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 september 2008, 09:28   #16
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Er wordt steeds vaker bij de cliënt het haar kort geknipt bij zowel de FUE als FUT behandeling. Cliënten eisen zulke hoge haardichtheden dat dit niet goed te behandelen is met het aanwezige lange haren. Indien er 45 tot 55 gaatjes op een vierkante cm gemaakt moeten worden heb je in het ontvangstgebied wel goed zicht nodig. Indien het zicht belemmerd wordt door het nog aanwezige lange haar dan wordt de kwaliteit van de haartransplantatie er vaak niet beter op!
Ook is het veel moeilijker om de juiste groeirichting te kunnen bepalen en loop je veel meer risico op beschadiging van de transplantaten omdat de lange haren vaak vastplakken in de kleine bloedpuntjes van de transplantaten. Het korter maken van de haren gebeurt natuurlijk altijd in overleg met de cliënt. Soms is het plaatselijk kort maken van de haren ook al voldoende bij bijvoorbeeld een behandeling op kruin of kleine inhammen. Indien iemand niet wil dat de haren kort gemaakt worden is het verstandig om voor een mindere haardichtheid te gaan.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 18:43   #17
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door enroc Bekijk bericht
Waarom zoveel schaamte? Ik denk dat ik het natuurlijk wel verberg, omdat het er niet mooi uitziet, maar ik zou het gewoon vertellen dat ik een transplantatie heb gehad. En als ze die pet dan aftrekken, schrikken ze niet zo ;-)

Maar ik ben nog steeds in dubio of ik het moet doen of niet. Ik scheer mijn hoofd altijd, maar wil dat kaalheids patroon niet. Dus gewoon een mooie haarlijn.

Dus scheer mij maar kaal, dat scheelt bijna niks met wat ik nu heb hahaha.
Als het maar mooi en natuurlijk wordt.
Als ze eenmaal weten dat je een HT hebben gehad, gaan ze er steeds op letten en opmerkingen over maken, ik zou dat persoonlijk niet zo fijn vinden
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 19:12   #18
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Als ze eenmaal weten dat je een HT hebben gehad, gaan ze er steeds op letten en opmerkingen over maken, ik zou dat persoonlijk niet zo fijn vinden
Degenen die het van mij weten, en dat zijn er genoeg, hebben er nooit meer iets over gezegd. Het interesseert niemand wat...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 19:54   #19
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Degenen die het van mij weten, en dat zijn er genoeg, hebben er nooit meer iets over gezegd. Het interesseert niemand wat...
Hier idem, niemand.

Toeval wil dat een bekende van mij hetzelfde denkt, dat mensen er op- of aanmerkingen over zullen maken, ook daar weet niemand ervan.

Ik denk dat het meer tussen de oren zit bij HT'ers dan werkelijk in de parktijk 't geval is. Je hoeft er echt niet mee te koop te lopen maar sommige zijn tot alles in staat om 't maar voor de boze buitenwereld geheim te houden.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 20:38   #20
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik denk dat het meer tussen de oren zit bij HT'ers dan werkelijk in de parktijk 't geval is. Je hoeft er echt niet mee te koop te lopen maar sommige zijn tot alles in staat om 't maar voor de boze buitenwereld geheim te houden.
Ja, dat valt mij ook op. Moet natuurlijk iedereen zelf weten, maar het is moeite voor niets...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 20:54   #21
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Degenen die het van mij weten, en dat zijn er genoeg, hebben er nooit meer iets over gezegd. Het interesseert niemand wat...
Ligt er maar net aan wat voor mensen er zich in je leefomgeving bevinden.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 21:31   #22
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik denk dat het meer tussen de oren zit bij HT'ers dan werkelijk in de parktijk 't geval is. Je hoeft er echt niet mee te koop te lopen maar sommige zijn tot alles in staat om 't maar voor de boze buitenwereld geheim te houden.
Na mijn eerste ingreep was ik ook van plan om het aan veel mensen te zeggen, ik dacht dat ze het toch zouden zien en echt een groot probleem zag ik er niet in, ik was klaar voor de 'coming out'! Maar toen ik het aan een aantal vrienden had verteld werd het me duidelijk dat ze uit zichzelf helemaal niets hadden gezien. Ik ben er dus maar mee gestopt!

Maar, ik krijg dus WEL opmerkingen van diegenen die het weten. Niet slecht bedoeld ofzo, gewoon van "ziet er goed uit nu" of "mag ik is van dichtbij kijken" of "ga je er nog bijplanten" etc.. Niet erg maar ook niet speciaal leuke momenten. Als ik de klok kon terudraaien dan zweeg ik gewoon tegen iedereen, niemand die er ooit iets van zou hebben gemerkt..
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 22:01   #23
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kyzl Bekijk bericht
Na mijn eerste ingreep was ik ook van plan om het aan veel mensen te zeggen, ik dacht dat ze het toch zouden zien en echt een groot probleem zag ik er niet in, ik was klaar voor de 'coming out'! Maar toen ik het aan een aantal vrienden had verteld werd het me duidelijk dat ze uit zichzelf helemaal niets hadden gezien. Ik ben er dus maar mee gestopt!

Maar, ik krijg dus WEL opmerkingen van diegenen die het weten. Niet slecht bedoeld ofzo, gewoon van "ziet er goed uit nu" of "mag ik is van dichtbij kijken" of "ga je er nog bijplanten" etc.. Niet erg maar ook niet speciaal leuke momenten. Als ik de klok kon terudraaien dan zweeg ik gewoon tegen iedereen, niemand die er ooit iets van zou hebben gemerkt..
Ok fair enough zouden ze in 't engels zeggen. Hier heb je wel een punt. Ik ging eigenlijk meer van negatieve opmerkingen uit, maar inderdaad dit kan men ook als negatief ervaren. Daar is iedereen anders in.

"Ga je nog wat bijplanten"' LOL !!
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 23:10   #24
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Er wordt steeds vaker bij de cliënt het haar kort geknipt bij zowel de FUE als FUT behandeling. Cliënten eisen zulke hoge haardichtheden dat dit niet goed te behandelen is met het aanwezige lange haren. Indien er 45 tot 55 gaatjes op een vierkante cm gemaakt moeten worden heb je in het ontvangstgebied wel goed zicht nodig. Indien het zicht belemmerd wordt door het nog aanwezige lange haar dan wordt de kwaliteit van de haartransplantatie er vaak niet beter op!
Ok, dat begrijp ik volkomen. Ik vraag me alleen af of het echt helemaal afgeschoren moet worden of dat 1.5cm ook al voldoende is om vlot te kunnen werken? Elke cm die ik kan behouden is mooi meegenomen!
maw, wat is kort en wat is lang in deze context?
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 23:11   #25
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht

"Ga je nog wat bijplanten"' LOL !!
tjah, dat krijg je als je het uitlegt als een verplantingsproces!
kyzl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 23:19   #26
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kyzl Bekijk bericht
Ok, dat begrijp ik volkomen. Ik vraag me alleen af of het echt helemaal afgeschoren moet worden of dat 1.5cm ook al voldoende is om vlot te kunnen werken? Elke cm die ik kan behouden is mooi meegenomen!
maw, wat is kort en wat is lang in deze context?
Ik kan me voorstellen dat het geen werken is met boordjes van 0,8mm en haren van 1,5 cm lang...

Dat wordt niks, dat lijkt me eigenlijk ook wel duidelijk.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2008, 09:38   #27
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kyzl Bekijk bericht
Ok, dat begrijp ik volkomen. Ik vraag me alleen af of het echt helemaal afgeschoren moet worden of dat 1.5cm ook al voldoende is om vlot te kunnen werken? Elke cm die ik kan behouden is mooi meegenomen!
maw, wat is kort en wat is lang in deze context?
Aan de achterkant wordt het haar geschoren tot gemiddeld 3MM. Sommige mensen laten het bovenop in het ontvangstgebied ook zo kort maken. Indien je dit niet wilt kun je ook voor de behandeling nog naar de kapper gaan. Met een lengte van het haar in het ontvangstgebied zijn we met 1 tot 1,5 cm lang al er blij!
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
HaarWeb's Poster van het Jaar 2007 Webmaster Mededelingen 49 26 januari 2008 18:10
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.