Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2023, 12:57   #1
Julian_Robin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2023
Berichten: 15
Geslacht:
ACELL behandeling ervaringen

Beste lezers,

Over 2 dagen is het zo ver: dan ga ik op 25 jarige leeftijd een haartransplantatie doen via Esteworld.
Voorop mijn hoofd is mijn haar erg dun en veel is uitgevallen. Daardoor lijkt het net alsof mijn haarlijn midden op mijn hoofd begint. Ook mijn inhammen zijn enorm.
As donderdag worden er 3000 grafts bij mij geplaatst en krijg ik er een ACELL behandeling bij om het haar midden/achterop mijn hoofd sterker te maken. Gister las ik ergens op de forum dat iemand erg kritisch was op de ACELL behandeling, omdat er nooit bewijs is geweest dat het daadwerkelijk van positieve invloed heeft op het aansterken van je bestaande haar.

Nu ben ik benieuwd. Wie hebben er nog meer een ACELL behandeling laten doen bij hun transplantatie? Merk je verschil?
Julian_Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2023, 15:25   #2
broekieman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2021
Berichten: 88
Geslacht:
Ik vind het onzin. Belangrijkste is de hand die jouw haren uithaalt en verplaatst. In Turkije wordt b.v. antibiotica voorgeschreven en een haarband geplaatst. Ik ben door FueGenix behandeld en heb geen roodheid, geen pijnstilling, geen shockloss etc gehad. Mijn advies, geef geen geld uit aan onzin.
broekieman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2023, 18:30   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
deze vraag is inmiddels al vele malen gesteld. Er is geen bewijs voor Acell, leuke extra inkomsten voor Esteworld. Ik zou het niet doen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 00:17   #4
DvBreugel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Een kennis van mij is bij Esteworld geweest en ook de acell genomen. Hij was er tevreden over. En zo ver ik het kan zien heeft hij ook vollere haren op niet getransplanteerde gebieden, hij gebruikt geen fina dus dat moet dan wel door de acell komen.
DvBreugel is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 00:57   #5
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DvBreugel Bekijk bericht
Een kennis van mij is bij Esteworld geweest en ook de acell genomen. Hij was er tevreden over. En zo ver ik het kan zien heeft hij ook vollere haren op niet getransplanteerde gebieden, hij gebruikt geen fina dus dat moet dan wel door de acell komen.
Nee hoor, het is relatief normaal dat je haren na een transplantatie sterker terugkomen. Ze zullen ook vaak een stuk donkerder zijn omdat ze nog niet in de zon zijn geweest. Dus, je opmerking klopt niet. Sowieso anekdotisch bewijs.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 09:27   #6
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Nee hoor, het is relatief normaal dat je haren na een transplantatie sterker terugkomen. Ze zullen ook vaak een stuk donkerder zijn omdat ze nog niet in de zon zijn geweest. Dus, je opmerking klopt niet. Sowieso anekdotisch bewijs.
Dat is de correlatie bias waar men intrapt bij dit soort marketing trucjes.

''de haren zijn na HT en Acell sterker geworden'' oke, en heeft dit een causaal verband met de acell? Daar is immers geen sterk (of geen) bewijs voor.

zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 15:30   #7
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Dat is de correlatie bias waar men intrapt bij dit soort marketing trucjes.

''de haren zijn na HT en Acell sterker geworden'' oke, en heeft dit een causaal verband met de acell? Daar is immers geen sterk (of geen) bewijs voor.

haha....mooi verwoord
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 18:55   #8
DvBreugel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Nee hoor, het is relatief normaal dat je haren na een transplantatie sterker terugkomen. Ze zullen ook vaak een stuk donkerder zijn omdat ze nog niet in de zon zijn geweest. Dus, je opmerking klopt niet. Sowieso anekdotisch bewijs.
Waarom zouden de normale haren van de ongetransplanteerde gebieden er sterker uit komen ?
DvBreugel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2023, 09:41   #9
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DvBreugel Bekijk bericht
Waarom zouden de normale haren van de ongetransplanteerde gebieden er sterker uit komen ?
Omdat je dagelijks je haar beschadigd met zowat alles wat je doet. Als je je haren kort scheert groeit er onbeschadigd of in ieder geval minder beschadigd beschadigd haar terug. Hetzelfde met de kleur. Door blootstelling aan zon zal haar over het algemeen lichter worden, maar indien er afgeschoren haar terug groeit heeft dit nog geen blootstelling gehad aan de zon.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2023, 22:06   #10
DvBreugel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Ik snap je niet helemaal, dus als ik het goed begrijp zeg je dat als je je haren kort scheert je sterkere haren krijgt en ze dan minder beschadigen ?
DvBreugel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2023, 11:46   #11
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DvBreugel Bekijk bericht
Ik snap je niet helemaal, dus als ik het goed begrijp zeg je dat als je je haren kort scheert je sterkere haren krijgt en ze dan minder beschadigen ?
Dat zeg ik nergens. Een haar(groei)fase duurt maximaal 7 jaar. Dan heb je dus maximaal 7 jaar haarschade aan je haren. Als je je haren kort scheert komen er haren die nog geen schade hebben. Het lijkt mij evident dat haren met 0 jaren haarschade sterker zijn dan haren met 7 jaren haarschade.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2023, 14:16   #12
DvBreugel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Hmm snap het nog niet helemaal maar ik weet het niet, je zult wel gelijk hebben neem ik aan. Ik heb er niet super veel verstand van.
DvBreugel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.