Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juli 2022, 13:28   #16
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Medicatie hebben we het ook nog over gehad. dht remmers ,alleen schijnt dat je testosteron level weer te verlagen. ik doe wel al jaren aan krachttraining met name zwaar bankdrukken en legpressen. mijn leeftijd is 49 jaar. ik heb ook heel wat spiermasse opgebouwd en zou dat niet graag kwijt willen.

welke middel voor de kruin zou ik wel kunnen gebruiken zonder mijn kracht kwijt te raken?
Ik heb gehoord dat gebruik van Finasteride/Dutasteride juist zorgt voor iets meer Testosteron in het lichaam. Dat deel wat normaal gesproken omgezet wordt naar DHT blijft dus Testosteron. Daarnaast zou het lichaam de aanmaak iets opstuwen in reactie op het uitblijven van DHT aanmaak. Ik heb dit echt 20+ jaren geleden gehoord hoor, wellicht dat er inmiddels meer inzicht is?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2022, 13:34   #17
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik heb gehoord dat gebruik van Finasteride/Dutasteride juist zorgt voor iets meer Testosteron in het lichaam. Dat deel wat normaal gesproken omgezet wordt naar DHT blijft dus Testosteron. Daarnaast zou het lichaam de aanmaak iets opstuwen in reactie op het uitblijven van DHT aanmaak. Ik heb dit echt 20+ jaren geleden gehoord hoor, wellicht dat er inmiddels meer inzicht is?
Zoals ik het op internet kan lezen..


Finasteride behoort tot de anti-androgenen. Het vermindert de werking van het mannelijk geslachtshormoon testosteron. In hoge doseringen, van 5 mg, verbetert het de doorstroming van urine door de plasbuis en vermindert klachten als vaak moeten plassen bij mannen met een vergrote prostaat.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2022, 14:13   #18
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Zoals ik het op internet kan lezen..


Finasteride behoort tot de anti-androgenen. Het vermindert de werking van het mannelijk geslachtshormoon testosteron. In hoge doseringen, van 5 mg, verbetert het de doorstroming van urine door de plasbuis en vermindert klachten als vaak moeten plassen bij mannen met een vergrote prostaat.
Is naar mijn weten niet juist. Het enzym 5-Alfa Reductase wordt belemmerd, die een gedeelte Testosteron omzet naar DHT. Het wordt ook een DHT-blocker genoemd en niet Testosteron-blocker. Testosteron blokkeren bij een man zou gevaarlijk zijn. Kijk er wordt natuurlijk vanalles geroepen en geadviseerd op internet, maar doe zelf even dubbel check. Je hebt het over wel of niet gebruiken van medicijnen (waarbij je bij het NIET gebruiken altijd aan de veilige kant zit) maar dan moet je toch wel de basis altijd even navragen bij de juiste bronnen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2022, 14:51   #19
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Ik ben ook benieuwd of je misschien alles kan laten weghalen aan de zijkanten voor donor haar gebruiken en dan die zijkanten kaal houden en met mhp laten pigmenteren zodat je een kapsel kan hebben waarmee je alleen bovenop flinke bos haar hebt staan .

bv dit kapsel en dan waar het kaal is donor haar eruit halen en het hele kale gebied vervolgens pigmenteren. en dan haar bovenop verven in dezelfde kleur,
Geen één gerenommeerde arts zou daar aan beginnen en dat zou je zelf ook niet moeten willen.
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.