Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 maart 2009, 08:40   #136
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Cassandra,

Sorry dat ik niet eerder reageerde!! Ik woon in Belgie en betaal ongeveer 62€ (200 tabletjes waarvan ik iedere dag trouw een half tabletje slik) voor het echte merk"finasteride" !!! Dus kan ik er iets langer dan een jaar mee doen!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 08:47   #137
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey allen,

Ik slik nu ruim 7 maanden finasteride en kan nu wel stellen dat mijn haaruitval gestabiliseerd is!! Of het al dan niet door de fina komt kan ik niet met zekerheid zeggen!! Het stabiliseerd zich ieder jaar vanaf december tot juni,maar vorig jaar begon mijn haar al in mei extreem uit te vallen en bleef maar doorgaan tot onlangs!!! Het is pas bij mijn laatste wasbeurt dat ik effectief kan zeggen dat het merkelijk beter gaat!! Helemaal gerust ben ik niet omdat ik de afgelopen weken regelmatig last heb van "haarpijn"! Vandaar dat ik mijn vraag eerder stelde of dit altijd gepaard gaat met haarverlies!! Begin deze week heb ik bloed laten prikken en gisteren kreeg ik te horen dat "koper" en "cortisol" te hoog stonden!! Koper is al de 3de keer op rij dat bij me te hoog staat!! Weet iemand trouwens waarvoor koper dient in je lichaam?? Cortisol is eigenlijk een stress-hormoon en dat verbaasd me eigenlijk niet dat dit te hoog staat!! Ik voel me de afgelopen weken enorm gespannen en dit terwijl ik er niet echt een oorzaak voor heb!! Ik ga weer in herhaling vallen maar soms vraag ik me af of het door de fina zou kunnen komen!! Ik voel gewoon aan mezelf dat ik me "anders "ben gaan voelen,me vlugger ga irriteren aan alles en angstiger ben geworden!! Tja..heel vreemd allemaal!! Ik ga dit volgende week aan de dermatoloog melden en dan hoor ik wel wat zij ervan vind!! Stoppen met fina is waarschijnlijk niet echt slim omdat het nu juist veel beter gaat met mijn haren!! Nou..bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik hou jullie op de hoogte!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 13:25   #138
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je lichaam heeft een beetje koper nodig, maar teveel is natuurlijk nooit goed.
Bedoel je dat jouw kopergehalte 3 keer te hoog was tijdens het gebruik van fina?

Ik heb gelezen dat grote hoeveelheden vitamine C het koper uit je lichaam verdrijven, maar of het innemen van meer vitamine C de juiste "therapie" is, durf ik niet te zeggen.
Je vreemd voelen, angstiger, depressief, e.d. zijn wel veel gehoorde klachten bij fina-gebruik, dus dat kan wel kloppen.

Sterkte!
En geen koffie drinken, hè?!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 19:36   #139
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Nou...Koffie drink ik haast nooit!! Ik vertelde mijn klachten tegen de dokter tijdens het bloed prikken en hij stelde voor om tijdelijk een licht anti-depressiva te slikken( sipralexa)!! Ik zou me hierdoor snel rustiger en minder gespannen gaan voelen!! Ik twijfel erg of dit wel de juiste oplossing is,aangezien het misschien door het gebruik van de fina kan komen!! Anderzijds is stress heel slecht voor mijn haren en dat is nou net iets wat ik wil vermijden!!!!!
heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2009, 02:33   #140
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Anti-depressiva lijken mij geen goed idee, want die hebben vaak haaruitval als bijwerking!

Een mooi haarstukje lijkt me een veel beter "medicijn"
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2009, 09:33   #141
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Tja Hanna,zo denk ik er ook wel over maar het blijft zo'n beetje dubbel aanvoelen!! Mocht blijken dat mijn klachten dan toch door de fina komen, is het dan wel verstandig om het te blijven slikken?? Gelukkig kan ik aanstaande woensdag bij de dermatoloog terecht en hoor ik wel wat zij ervan vind!! Ik kan 100% vastellen dat ik me "anders" ben gaan voelen maar echt depressief voel ik me nu ook weer niet!! Eerder opgejaagd en angstiger,ik kan het niet helemaal plaatsen....!!! Een mooie aanvulling(topper) kan inderdaad een geweldige oplossing bieden!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 12:00   #142
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Even een update van mijn haarstatus!!
Ik weet niet wat me overkomt maar nu ik eindelijk dacht in een stabilisatie te zitten verlies ik de laatste 2 wasbeurten weer opmerkelijk meer haren!! 2 weken terug ben ik nog op controle geweest bij dokter Meuleman en zij was nog steeds erg positief!! Sinds 10 dagen slik ik een halfje sipralexa( tegen mijn haarobsessie) maar kan nog niet zeggen dat het iets doet met me!! Ben nu al 7 maanden aan de fina en als ik me niet vergis las ik verhalen van mensen die rond die periode een 2de shedding kregen!!

Josie en Deetje,hoe evolueert het bij jullie momenteel?? Ik hoor het graag!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2009, 23:29   #143
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Moeilijke periode bij mij is mei-nov dus ik wacht dit druk duimen draaiend af.

Afgelopen winter is mijn haar wel enorm gegroeid (wat ik er overigens ook weer afgeknipt heb want het blijft wel een dun gebeuren). Draag mijn haar nu in een hele korte bob (die nog net weggezet kan worden in een klem).

Succes, ik laat nog van mij horen.
D
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2009, 22:17   #144
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hoi,

Heb net mijn haren gewassen en het gaat echt weer de verkeerde kant op!! Net nu het de afgelopen weken opmerkelijk beter begon te gaan!! De voorbije 2 wasbeurten deden me al vermoeden dat het niet juist zat en vanavond werd het weer maar eens bevestigd!! Ik snap er niets van,slik nog iedere dag 2.5mg finasteride(sinds midden september)!! Over 3 weken was de dermatoloog nog zo positief!! Zou ik haar op de hoogte brengen van mijn situatie? Anderzijds ben ik bang dat ze me niet serieus zal nemen omdat het er nochtans veelbelovend uitzag bij de laatste controle!! Tjonge wat voel ik me hierdoor klote zeg!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2009, 08:41   #145
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Kan het niet gewoon een periode van haaruitval zijn waar we allen wel eens mee te maken hebben? Zoals een hond ook in de rui is? Mss eerst nog eens even aanzien!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2009, 12:08   #146
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Limbo,

Ik vrees van niet want mijn stabiele periode is meestal van december tot begin juni!! Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken!! Rustig blijven is de boodschap en toch maar bellen met de dermatoloog denk ik!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2009, 15:28   #147
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De haaruitval kan toch een bijwerking van Sipralexa zijn? Want vóórdat je aan Sipralexa begon, had je geen haaruitval meer, schreef je op 3 april.
Ja, 't lijkt me wel verstandig om even de dermatoloog te bellen.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2009, 10:30   #148
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hallo Heidiken,
ik ben nog steeds aan de finasteride, en heb een redelijk stabiele haaruitval nu. Maar, ik heb wel periodes van 1-2 weken waarbij ik ineens veel meer haar verlies. Dat is dan alsnog niet heel erg veel, maar het is meer dan normaal. De finasteride zorgt er nog steeds wel voor dat het aantal haren dat ik per dag verlies wel is verminderd dan ten opzichte van het niet gebruiken van finasteride. Die periodes van 1-2 weken heb ik ongeveer een keer in de zes weken en soms zelfs iets vaker. Ik weet nu dat dit dus altijd weer afneemt na die periode. Maar, ik slik ook medicijnen en ik kan dus niet helemaal beoordelen welk medicijn wat doet.
Grappig genoeg zijn die periodes van 1-2 weken begonnen na zeven maanden. Maar ik moet erbij zeggen, dat ik toen ook last kon hebben van mijn andere medicijnen hier in. Sterker, ik denk dat dat de oorzaak was en nog steeds is. Maar het is voor mij erg moeilijk te beoordelen welk medicijn wat doet en daar kom ik maar niet achter.
Ik ervaar niet een dikkere haarbos sinds de finasteride. Ik ben wel blij met de verlaagde haar verlies per dag. Ik kan niet eens zeggen of ik nu stabiliseer. Ik heb een iets andere coupe en daardoor lijkt alles sowieso anders.
Al met al durf ik wel te concluderen dat finasteride mij goed doet.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2009, 13:15   #149
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Josie,

dank je wel voor je reactie!! Ik wacht dan nog maar even af!! Ik merk dat het alleen op wasdagen erger is geworden!! Ik was mijn haren 2x per week,daartussen kan ik leven met het haarverlies!! Ik duim in ieder geval voor je...!!!!

Hanna,wees gerust,ik heb het er al over gehad met mijn huisarts wat betreft de spiralexa!! Hij beweerd dat na 6 dagen je nog geen extra haarverlies kan merken omdat het weken tot zelfs maanden duurt vooraleer een haar uitvalt door bepaalde medicatie of wat dan ook!! Ik heb nog steeds niet met de dermatoloog gebeld en wacht of tot mijn volgende wasbeurt(zaterdag)! Indien er dan nog steeds "meer" haren uitkomen dan bel ik haar maandag meteen op!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2009, 23:32   #150
DesivW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2
zwanger worden

Hallo,

Ik heb inmiddels de finasteride pillen in huis, maar ik begin toch te twijfelen. Ik las op het forum dat iemand een kindje heeft gekregen en ik neem aan dat dit kindje gezond geboren is. Hebben meer vrouwen dit ervaren of is er ook de kans dat als je stopt je dan toch een baby zonder geslacht krijgt? Mijn kinderwens is toch wel erg groot en ik zou het heel erg vinden als het mijn schuld is als het kindje niet helemaal gezond is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Desi
DesivW is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, finasteride vrouw, vrouw


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.