Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 40 stemmen, 4,95 gemiddeld. Weergave
Oud 16 september 2006, 14:29   #436
Gattuso
Gattuso
 
Gattuso's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Waar houden jullie je mee bezig zeg..
Haha, ja sorry, het zal voor jullie inderdaad beetje vreemd overkomen. Maar hoewel ik nog niet kaal wordt ben ik er wel altijd een beetje panisch voor geweest omdat mijn vader zeer vroeg (25 al aardig kalend) kaal werd en zijn vader ook kaal was. Gelukkig is er nog die andere familie lijn! Maar daarom heb ik me altijd erg met het onderwerp bezig gehouden, misschien wel teveel, .
Gattuso is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 14:54   #437
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Als ik dit soort posts lees kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat Kniekous hier alleen maar post om complimentjes te krijgen van gefrustreerde kalende mensen over zijn o-zo-mooie NW1. Heel erg storend!

Zijn er meer mensen die dit zo interpreteren of ligt het aan mij?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 15:25   #438
Gattuso
Gattuso
 
Gattuso's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 40
Weet niet of dat zijn bedoeling is, in elk geval niet mijn bedoeling trouwens!
Maar hij heeft aan de andere kant ook zeer nuttige feiten gepost, met name over erfelijkheid van AGA. Dus misschien oordeel je te snel over hem!
Gattuso is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 15:32   #439
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Als ik dit soort posts lees kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat Kniekous hier alleen maar post om complimentjes te krijgen van gefrustreerde kalende mensen over zijn o-zo-mooie NW1. Heel erg storend!

Zijn er meer mensen die dit zo interpreteren of ligt het aan mij?
Ik bespeur inderdaad enig narcisme. Nu is mij dat ook niet vreemd, dus ik kan het hebben. Bovendien heeft hij een aantal keer gerefereerd aan De Avonden, wat voor hem pleit.

Twee suggesties: ik wil een mooie high-res foto van onze jonge Vlaming, desnoods met balkje voor de ogen. Verder kan hij zijn NW status (en andere aantrekkelijke eigenschappen) vermelden in zijn signature, daar lees ik meestal toch overheen.

O ja, misschien kan Tiuri aan de webmaster vragen of er een smiley kan komen met NW1, wat dan zoveel wil zeggen als "leedvermaak" (of "trotse pruikdrager" natuurlijk).
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter

Laatst gewijzigd door BiTemp; 16 september 2006 om 15:35
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 15:39   #440
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiTemp
Ik bespeur inderdaad enig narcisme. Nu is mij dat ook niet vreemd, dus ik kan het hebben. Bovendien heeft hij een aantal keer gerefereerd aan De Avonden, wat voor hem pleit.
Ik vind het niet echt narcisme, maar meer aandachtstrekkerij dat een beetje ziekelijke vormen begint aan te nemen. Ik heb ook niet het idee dat ik hier een overhaaste conclusie trek, want ik heb dit ook al eerder geconstateerd en Kniekous hiermee geconfronteerd.

Als Kniekous zoveel behoefte heeft om veren in zijn eigen reet te stoppen om deze vervolgens als een verwaande pauw aan de buitenwereld te laten zien moet hij dat zelf weten. Wat mij alleen stoort is dat hij hier ongetwijfeld frustratie zaait bij een aantal van de lezers die een minder goede haarlijn hebben. Het is dus een beetje narcisme over de ruggen van anderen heen, en dat bevalt me geenszins.

Het valt me op dat BiTemp en Gattuso ter verdediging van Kniekous aanbrengen dat hij ook goede eigenschappen heeft ('veel kennis', 'hij heeft De Avonden gelezen'). Los van de discussie of dit inderdaad onder de categorie 'goede eigenschappen' valt, vind ik het geen geldig argument om te stellen dat iemand vervelend mag doen omdat hij ook goede dingen doet.

Ik zou Kniekous dus (nogmaals) willen vragen zijn postinggedrag aan te passen. Want bewust of onbewust, bedoeld of onbedoeld, het lijkt in ieder geval wel op narcistische aandachtstrekkerij over de ruggen van minder haarbedeelden, en ikzelf zou iedere schijn in die richting willen vermijden.

Citaat:
Twee suggesties: ik wil een mooie high-res foto van onze jonge Vlaming, desnoods met balkje voor de ogen. Verder kan hij zijn NW status (en andere aantrekkelijke eigenschappen) vermelden in zijn signature, daar lees ik meestal toch overheen.

O ja, misschien kan Tiuri aan de webmaster vragen of er een smiley kan komen met NW1, wat dan zoveel wil zeggen als "leedvermaak".
Goede suggesties.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 17:00   #441
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Sorry als ik mensen geïrriteerd heb, foto's zijn al weg. Ik had er niet eens bij gezet dat ik het zelf was! (Kon moeilijk foto's van mijn matties plaatsen). Ik had foto's ter illustratie van gel en geen gel om te laten zien dat het bij Boukhari waarschijnlijk geen kaalheid was maar gewoon gare styling. Maar ik was wat te gehaast en de foto sloeg de plank een beetje mis.

Het is echt niet mijn bedoeling om te ouwehoeren over mijn haarlijn. Ik snap het dat het je stoort als ik een foto plaats. Maar dit was puur en alleen maar vanwege die gel. Ik heb daar beslist geen andere bedoelingen mee. Er stond in eerste instantie helemaal niet bij wie het was, het had ook willekeurig van het internet kunnen zijn.

Ik dacht dat het weinig kwaad kon, maar na het lezen van de thread van Maart begrijp ik dat foto's al snel gevoelig kunnen liggen. Sorry.

Vind het onderwerp haar en erfelijkheid (erfelijkheid in het algemeen eigenlijk ook wel)nog steeds erg fascinerend. Evenals Gattusso denk ik dat er ook een zekere (ongegronde) angst is. Ik vind het niet plezierig veren in mijn reet te stoppen (Tiuri, ik vond die zin briljant).

Blijf hier wel kijken maar zal niet te veel meer zeggen over mijzelf.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 16 september 2006 om 17:25
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 19:50   #442
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous
(Kon moeilijk foto's van mijn matties plaatsen).
Ik zie dat je de term "matties" nog gebruikt. Ik had je niet zo heel jong geschat. Het is trouwens niet raar om op je 15e a 16e nog een NW1 te hebben. Zoveel reden op trots is er dus nog niet.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 20:08   #443
Gattuso
Gattuso
 
Gattuso's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 40
Haha, ja kniekous je hebt gelijk, beetje ongegronde angst speelt zeker een rol. Ach ja ik snap je wel, ik had ook niet meteen door dat jij dat zelf was op die foto's! Snap aan de andere kant ook wel dat mijn post dan ook wel beetje gaat irriteren, maar ik bedoel het ook niet verkeerd. Vind het ook gewoon een interessant onderwerp en ik denk dat mijn angst toch wel een beetje gerechtvaardigd is helaas.
Gattuso is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 20:55   #444
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
met het schaamrood op de kaken vraag ik nu of er iemand afbeeldingen heeft van een NW1 NW2 enz want ik weet wel WAT het is maar as iemand het heeft over een van deze termen zou ik niet weten HOE kaal dat is...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 21:00   #445
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ik zie dat je de term "matties" nog gebruikt. Ik had je niet zo heel jong geschat. Het is trouwens niet raar om op je 15e a 16e nog een NW1 te hebben. Zoveel reden op trots is er dus nog niet.
@Guoy: Ik ben 25....

De term matties op die leeftijd nog gebruiken, tja, daar kan ik moeilijk tots op zijn (Maar dat wist je wel, dat ik 25 ben, toch? Pestkop )

@ INT: http://www.newhair.com/resources/ass...-hair-loss.asp

@Gattusso Wat ik juist wel apart vnd dat je het kaalheids gen uit een heel ver verleden kan erven, dus dat je nooit zekerheid hebt. Gerechtvaardigde angst? Ik geef je wel gelijk, ik zou dat ook hebben als mijn vader volledig kaal was geweest. Of heb jij wel haaruitval?

Laatst gewijzigd door Kniekous; 16 september 2006 om 21:08
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 22:35   #446
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
http://www.blieb.nl/data/subdomain/3...n_Boukhari.jpg
om nog maar eens op Boukhari terug te komen
http://i2.photobucket.com/albums/y9/donisa/bouk.jpg
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2006, 12:36   #447
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik heb nooit echt gestudeerd op kalende mannen (mijn man was overigens al kalend toen ik hem ontmoette) maar mij valt op dat veel mannen "er een gezicht voor hebben om kalend te zijn". Als je het onderste gedeelte van een bepaald gezicht ziet dan verwacht ik een kalende kop daarboven. Als ik dan toch (veel) haar zie dan denk ik: dat is nep. En dan volgt daarop onmiddellijk de gevolgtrekking: en dus is deze man ijdel of onzeker.
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2006, 18:09   #448
Gattuso
Gattuso
 
Gattuso's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous
@Gattusso Wat ik juist wel apart vnd dat je het kaalheids gen uit een heel ver verleden kan erven, dus dat je nooit zekerheid hebt. Gerechtvaardigde angst? Ik geef je wel gelijk, ik zou dat ook hebben als mijn vader volledig kaal was geweest. Of heb jij wel haaruitval?
Nee nog niet, maar ik houd het wel erg in de gaten. Maar zo als ik al zei had mijn pa een heel andere haarlijn en haarsoort op mijn leeftijd, god zij dank! Dus het zal wel los lopen. Niet te min, houd ik het toch goed in de gaten en ben ik medisch gezien altijd geinteresseerd in het onderwerp AGA.
Gattuso is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2006, 18:49   #449
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ik denk dat doordat kaalheid in de familie zit, mensen het sneller opvalt als ze hara verliezen. Als je nooit over haarverlies denkt valt het je eigenlijk amper op dat je 100 haren per dag verliest. Tijdens het douchen kijk je normaal ook niet snel in het putje of naar je handen en dan zal je de haren die je verleist waarschijnlijk niet eens opmerken. Pas als er echt allarmerende getallen aan haren uitvallen is dat het geval.

Wat je zegt klopt denk ik wel. Meestal is haarverlies volgens een patroon al op je 25e zichtbaar. Mensen die kaal worden beginnen meestal tussen hun 17 en 25. (Beroep me hier op uitspraken van Rassman en meerdere artikelen die ik gelezen heb). Zoals iemand al zei, eigenlijk moet je je pas druk maken als er werkelijk haarverlies is.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 17 september 2006 om 19:36
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2006, 22:58   #450
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
nou, eigenlijk moet je je daar niet druk over maken
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitverkiezing knapste kale(nde) (bekende) Nederlander. Henk AGA - Algemeen 119 19 november 2007 20:52
(Bekende) lieden met AGA waarbij het goed staat Haarmannetje AGA - Algemeen 60 17 mei 2007 16:29
vanavond op koppen "Kaal is mooi!" TinneV AA - Algemeen 4 24 april 2007 22:20
Bekende Mensen met AA? sweet_muisje AA - Algemeen 13 12 september 2005 18:46
Bekende nederlanders bij La$er Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 3 16 december 2001 15:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.