Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2007, 13:04   #1
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
nieuw

Heey!!

Ik ben sinds vandaag lid hier bij haarweb. Bij toeval heb ik dit forum ontdekt en lijkt me erg interessant.
Zal me eerst eens voorstellen.
Ik ben Moon66, bijna 41 jaar.
Ik was 11 toen ik boven op mijn kamer boven mijn huiswerk ben begonnen met het trekken aan mijn wimpers. Ik vond het een fijn gevoel en binnen no-time was ik helemaal kaal om mijn ogen. Mijn ouders zijn zich rotgeschrokken en ik had zo'n spijt. Ben er nooit meer vanaf gekomen. Wel heb ik het dusdanig in de hand dat ik wel gewoon een rijtje wimpers kan laten staan nu en dus gewoon make-up kan gebruiken, das dus wel zo fijn! Sinds een jaar of 6 trek ik ook de haren uit mijn hoofd. Het is gewoon zo dwangmatig, ik MOET het gewoon doen. Heb er zelfs therapie voor gehad en medicijnen (anti-depressiva) maar dat hielp echt niet. Heb pas weer een periode van flink trekken achter de rug. Nu gaat het wel weer redelijk goed. Mijn wimpers zijn nu redelijk vol en de kale plekken op mijn hoofd beginnen weer aardig dicht te groeien. Maar het gaat met periodes van "goed" en "slecht". Kan er geen duidelijkheid over krijgen waarom ik dit toch doe. Mijn zoon van nu 15 heeft ook periodes dat hij zijn wimpers uittrekt. Is het erfelijk???????????? Ik zal eerst wel eens even wat meer hier op het forum gaan lezen, misschien word ik wel wat wijzer over dit onduidelijke gedoe.... Zie in ieder geval dat ik niet de enige op aarde ben die hier last van heeft... dat scheelt.....!!!!
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 21:08   #2
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo,

Van harte welkom op het forum, neem inderdaad de tijd om alles eens door te lezen.
Je bent niet alleen, ik trek alleen hoofdhaar maar er zijn veel mensen op dit forum met wimper problemen. Familiale aanleg speelt zeker wel een rol, maar het kan volgens mij ook gewoonte-overname zijn, maar ik ben geen deskundige . Ik weet wel dat zich gesteund voelen door lotgenoten zowel hier op het forum als bij persoonlijke ontmoetingen een enorme hulp is om zachtjesaan tot het inzicht te komen van " ik moet geen haren trekken" of " ik wil het niet meer ".
Waar een wil is, is een weg !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 11:35   #3
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Hai,

Ik heb gisteren al het een en ander zitten lezen en het is net of het (bijna) allemaal over mezelf gaat!! Echt ongelofelijk zeg.... wist echt niet dat er toch zo veel mensen zijn met hetzelfde probleem. Dacht dat het "mijn afwijking" was.... jeetje!! Bij mij gaat het zoals ik gisteren al schreef momenteel heel goed. Maar laat me geen 'pukkeltje' of iets voelen, want dan MOET ik weer trekken.... en op mijn wimpers ben ik nu supertrots want ik heb in geen tijden meer zo'n 'volle' rij gehad!!! Ik hoop zo dat ik het vol kan houden.....
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2007, 11:50   #4
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Moon!

Ik kan me jouw gevoelens voorstellen wanneer je voor de eerste keer dit forum ontdekt! Eindelijk beseffen dat je niet meer alleen bent, het werkt bevrijdend. En eenmaal je contact hebt gehad met lotgenoten, zal je merken dat erover praten makkelijker gaat... alweer een stap in de goede richting...

Wat je schrijft over die goede en slechte periodes, ook dat is herkenbaar. Ik vergelijk het soms met de zee, met eb en vloed... belangrijk is dan te weten dat er na een slechte periode een goede komt. Nog beter is daar ook rekening mee te houden en de slechte periodes (door zelfkennis, je valkuilen ontdekken) te beperken tot een minimum. Op die manier kan je de ttm onder controle houden en op verloop van termijn zelfs helemaal 'niet meer nodig hebben'...

Het is een lang proces en voor iedereen verschillend. Maar één ding hebben we gemeen: we zijn niet alleen!
Groetjes, Daniëla
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 10:09   #5
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
hai!

Hai Daniela!

Ja inmiddels weet ik uit ervaring (trek dus al bijna 30 jaar ) dat het met goede en slechte periodes gaat. Ik heb gelezen over jouw boek en ga dat zeker lezen! Heb al gekeken en ik kan het bij de bibliotheek halen. Ga ik zeker doen!
En ik hoop hier wat kontakten te zullen krijgen om lekker te kunnen kletsen over van alles en nog wat, uiteraard ook ttm....!!!

Groetjes,
Moon
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 19:43   #6
Nor@h
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2006
Berichten: 22
Ik ben het boek momenteel aan het lezen in het boek... maar 't gaat traag, ik kan er mijzelf niet toe brengen om teveel in eens te lezen omdat het zo treffend is...
Nor@h is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2007, 10:21   #7
Bara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moon66 Bekijk bericht
Hai Daniela!

Ja inmiddels weet ik uit ervaring (trek dus al bijna 30 jaar ) dat het met goede en slechte periodes gaat. Ik heb gelezen over jouw boek en ga dat zeker lezen! Heb al gekeken en ik kan het bij de bibliotheek halen. Ga ik zeker doen!
En ik hoop hier wat kontakten te zullen krijgen om lekker te kunnen kletsen over van alles en nog wat, uiteraard ook ttm....!!!

Groetjes,
Moon
hoi Moon,

Heel herkenbaar jou verhaal hoor! Ik ben ook net 2 weken bekend met deze site en ik vind het geweldig om te weten dat ik lotgenoten heb en dat ik mijn ervaringen met ze kan delen.
Ik ben nu 8 dagen trekvrij....................elke keer dat ik drang krijg om te trekken dan trek ik aan mijn pols-elastiekje om pijn te voelen. Mijn heeft het tot nu toe geholpen, maar ben benieuwd hoelang ik het ga volhouden.

Heel veel sterkte!
Bara is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2007, 14:25   #8
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Hey Bara!
Ik ga het ook maar eens proberen met dat elastiekje om je pols. Merk dat ik toch steeds weer meer ga trekken, terwijl ik net juist een hele goeie periode achter de rug heb en helemaal geen kale plekken meer had!!! Ja, wel plekken met de nieuwe korte plukjes, maar dat groeide ook zo hard!! Gewoon super!!! Helaas ben ik toch om welke vage reden dan ook toch weer begonnen met trekken, gelukkig geen hele bossen, maar toch...pfff heb inmiddels alweer 2 kale plekken die ik aanstip met een oude mascara roller, die net voldoende kleur heeft om de kleur van mijn hoofdhuid een beetje te camoufleren. En tussen mijn wimpers kwamen weer nieuwe haartjes die ik helaas ook weer trek....
Nou... ik ga zo eerst maar eens een elastiekje pakken en dat om mijn pols doen... wie weet werkt dat bij mij ook wel goed!!!

Wat goed van jou dat je inmiddels alweer 8 dagen trekvrij bent!!!! Probeer het vol te houden hoor!!!!!! (zei ik, die het zelf nog niet eens kan)
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2007, 15:29   #9
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Moon66 en Bara,

wat me nu opvalt dat wij ongeveer dezelfde leeftijd hebben, Moon66 bijna 41, en ik denk Bara ook bijna 41, en ik ben bijna 40.

Mijn kinderen zijn 2j, 8j, 10j en 12j. Hebben jullie ook allebei kinderen en welke leeftijd ongeveer?
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2007, 15:56   #10
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Ben gister 41 geworden ...
Mijn kinderen zijn 16, 15, 10, 9, bijna 8 en de jongste is nu ruim 6 maanden..
Wat leuk dat jij ook een "groot gezin" hebt!!!
Ja wat opvallend inderdaad dat we alledrie zo rond dezelfde leeftijd zitten....
Groetjes,
Moon.
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2007, 17:26   #11
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Ik heb een vriendin met 9 kinderen waarvan er ook enkele ttm van hebben. Ikzelf kom uit een gezin van 7 kinderen, maar alleen ik heb ttm. 'K heb er zelf maar 4, maar als't aan mij alleen gelegen had waren het er vast en zeker meer geweest. Maar gelukkig is mijn man er ook nog om dat tegen te houden, want mijn verstand zegt toch dat 4 genoeg is.
Zou er ook een verband zijn tussen TTM en grote gezinnen? of de drang om een groot gezin te stichten? Of zou dat eerder door die add komen? Of een hb-eigenschap?
Wie weet.
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2007, 17:26   #12
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Gelukkige verjaardag!!!!!
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 10:36   #13
Bara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catherine Bekijk bericht
Moon66 en Bara,

wat me nu opvalt dat wij ongeveer dezelfde leeftijd hebben, Moon66 bijna 41, en ik denk Bara ook bijna 41, en ik ben bijna 40.

Mijn kinderen zijn 2j, 8j, 10j en 12j. Hebben jullie ook allebei kinderen en welke leeftijd ongeveer?

Ik heb een zoon van 10 jaar en zelf ben ik 41 jaar!
Bara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 10:47   #14
Bara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moon66 Bekijk bericht
Ben gister 41 geworden ...
Mijn kinderen zijn 16, 15, 10, 9, bijna 8 en de jongste is nu ruim 6 maanden..
Wat leuk dat jij ook een "groot gezin" hebt!!!
Ja wat opvallend inderdaad dat we alledrie zo rond dezelfde leeftijd zitten....
Groetjes,
Moon.

Nog van harte gefeliciteerd! Ik kom uit een groot gezin.
Bara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 19:37   #15
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Dank jullie wel voor jullie felie's Catherine en Bara!!

Zelf ben ik de middelste van 3, dus niet echt een groot gezin.
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw kaalheidsgen ontdekt soundbite Overige behandelingen 14 17 augustus 2010 08:18
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
nieuw...een kapster met ttm! sally7 TTM - Algemeen 12 17 augustus 2006 12:01
Een nieuw jaar, een nieuw begin... bolleke TTM - Algemeen 36 23 januari 2006 12:52
Nieuw hier Thekriek Hirsutisme - Algemeen 2 16 september 2005 11:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.