Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 mei 2007, 16:29   #1
thinky
-Rianne-
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Berichten: 1
nieuw hier en meteen ook een vraag

Hallo,

Mijn naam is Rianne, ben 21 jaar en vermoed dat ik trichotillmanie heb, maar durf zelf geen diagnoses te gaan stellen. Ik kan me herinneren dat ik als sinds mijn 9e jaar wimpers uit trek en sinds mijn puberteit ook wenkbrauwhaartjes. Het is iets waar ik me voor schaam en waar ik eigenlijk niks van wil weten. Ik heb het heel lang geprobeerd te ontkennen omdat ik ook nog een aantal andere problemen heb waar ik veel meer mee bezig was, maar sinds kort vind ik dat ik het niet meer kan ontkennen. Ik ben mijn wenkbrauwen al een jaar aan het bijtekenen en sinds een maand zien mijn wimpers er echt vreselijk uit en kan ik eigenlijk geen mascara meer op doen. Ik heb vandaag weer geprobeerd mascara op te doen maar het zag er echt heel erg uit en daar ben ik echt heel verdrietig van geworden. Ik ben me gaan beseffen dat er echt wat moet aan moet gaan gebeuren nu en het leek me fijn om er ook met lotgenoten over te kunnen praten. Ik heb meteen eigenlijk al 2 vragen:
1. Voor degene die ook mascara gebruik(t)en hoe doen jullie dat nu?
2. Wat is er volgens jullie de oorzaak van dat jullie trichotillomanie hebben? zijn dat persoonlijke problemen/stress? of heeft het ergens anders mee te maken?
thinky is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2007, 22:49   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Thinky,
Welkom hier...
Ik hoop dat je een beetje je weg vindt in forum... en dat je steun mag ervaren van lotgenoten...
Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 00:02   #3
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hallo Thinky,

IK lijd ongeveer 2 jaar lang aan TTM, ik trek mijn wimpers en wenkbrauwen. Op jou eerste vraag kan ik helaas niet antwoorden omdat ik momenteel haast geen wimpers heb. Ik teken mijn wenkbrauwen iedere dag bij. Hopelijk zal dit gaan veranderen doormiddel van de therapie die ik volg. Bij mij is het gebleken dat ik mijn wimpers en wenkbrauwen trek uit verveling en opluchting. Ik heb het mezelf aangeleerd...en het moeilijkste is het nu afleren. Verder heb ik absoluut geen problemen met persoonlijke situaties of andere dingen. Ik voel me juist goed en heb leuke contacten met iedereen.

Ik raad je aan om in therapie te gaan, dat is de enige manier om erachter te komen waarom je je haar trekt.


Succes en welkom op deze site!


Liefs Rainbow
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2007, 22:30   #4
Dark11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 2
Hoi,
Je kan met vloeibare eyeliner een dun lijntje net boven je wimperrand zetten, daardoor zie je er toch opgemaakt uit en valt het stukken minder op dat je geen of weinig wimpers hebt. Overigens moet je er dan niet aan gaan zitten want dan smeer je het uit, dus gelijk een klein hulpje om er vanaf te blijven.
Dark11 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2007, 10:25   #5
Sylvana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Berichten: 42
Als je wimpers een "mess" zijn, beter geen mascara gebruiken maar eyeliner uit een potje. Of zon stift van de Hema. Sinds kort heb ik permanente eyeliner, dat scheelt ook al een hoop
Sylvana is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2007, 12:31   #6
jish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Hee Thinky,

Ik ben geen pro, maar aan jouw naam (Thinky) te zien, ben jij misschien ook iemand die vaak 'Je moet niet zoveel denken' naar zijn hoofd krijgt. Ik weet niet precies wat de link is met TTM, maar ik ben een extreme denker en TTMer en dat heeft volgens mij veel met elkaar te maken. Een clue is al dat ik tijdens het plukken veel en uitvoerig denk over allerlei onderwerpen (of andersom: tijdens het denken plukken), op het obsessieve af..

Mascara dragen als je bijna geen wimpers hebt vind ik altijd deprimerend en je ziet alleen maar beter dat je geen wimpers hebt.. Verder ga ik van mascara vaak juist plukken. Ik draag nepwimpers, maar dat is wel veel werk. Ik durf alleen niet zonder over straat (heb ik de eerste paar jaar wel gedaan maar de nepwimpers hielpen zo goed dat ik niet meer zonder wil).
jish is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2007, 15:36   #7
moniek23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 4
hallo allemaal, jish, mag ik eens vragen waar je die nepwimpers koopt? vaak zijn het van die overdreven dingen en het voelt ook heel vervelend....
groetjes, moniek.
ps ik gebruik waterproofeyliner van etos!echt super blijft zitten in de regen en als je eens in je oog wrijft is het niet gelijk weg.
moniek23 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 09:21   #8
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
je kan nepwimpers ook een beetje uitdunnen door er wat haartjes tussenuit weg te knippen. En ze wat korter maken maakt ook dat ze minder opvallen. Anders zie je gelijk zo dat ze nep zijn. Je kan toch gewoon nepwimpers bij de drogist halen?
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 13:15   #9
jish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Ik haal nepwimpers meestal bij de etos, ze heten geloof ik Wimp'rs en zitten in een roze verpakking. Die zijn inderdaad groot, maar ik knip er eerst een klein stukje af (van alle wimpers) en daarna maak ik het nog wat 'natuurlijker' door ze te laten verlopen en hier en daar wat korter te maken. Wat handig is bij Wimp'rs is dat ze verschillende diktes hebben, zodat je er geen hele wimpers tussenuit hoeft te knippen om ze minder vol te maken (met soms het gevaaar dat je bij het randje de wimper doorknipt). Heb pas iemand vertelt hoe ik ze zelf opplak, dat kopieer ik hier even voor wie dat handig vindt:

Ik doe het zo:
- ogen goed wassen zodat ze niet vettig zijn
- eerst een lijntje oogpotlood waar ik de wimpers ga plakken, als mikpunt
- wat lichtbruine oogschaduw op mijn bovenste ooglid, zodat de lijm een beetje huidkleurig opdroogt ipv wit
- neem de wimper (die ik bijgeknipt heb) tussen duim een wijsvinger aan de uiteindjes en buig he m iets in de vorm van je oog (oppassen dattie niet wegschiet)
- met het tubetje lijm een klein lijntje lijm op de rand van de wimpers maken (priegelig werkje) en eventueel gelijk verdelen met een cocktailprikker of het stokje dat je bij de wimperset krijgt
- soms maak ik met dat stokje ook nog een heel klein lijntje lijm op mijn ooglid, waar ik de wimpers ga plakken (weet niet of dat echt zo is, maar ik hou me voor dat dat klittebandeffect heeft)
- laat de lijm een paar seconden iets minder vloeibaar worden, anders komen er bij het aanbrengen kloddertjes onderuit, ongeveer 5 seconden en niet te lang want dan plakt het niet goed
-pak de nepwimpers bij de haartjes en druk ze op het lijntje oogpotlood, daarna (met een beetje handigheid dat je vanzelf leert na het een paar keer te doen) met een vinger of het stokje zo aanduwen dat er geen ruimte meer tussen de wimper en je ooglid zit
- evt lijm die er onderuit komt voorzichtig wegvegen terwijl hij nog vloeibaar is, maar ondertussen de wimpers tegen je oog blijven drukken en vooral in de hoekjes op de goede plaats houden (dit was het moeilijkste stuk), tot de lijm droog is (ik denk ongeveer 20 seconden) !niet trekken om te kijken of hij vastzit! ik trek mijn ooglid altijd een beetje omhoog (zoals je doet wanneer er iets in je oog zit), dan kan je zien of er nog ruimte tussen de wimpers en je oog zit. Als dat zo is (dan laat hij wel sneller los maar je hoeft het niet meteen overnieuw te doen) kan je met een cocktailprikker (eng!) of dat stokje een miniscuul drupje lijm in het gaatje doen en dan alsnogde wimper aandrukken
-ten slotte trek ik een klein lijntje vloeibare eyeliner aan beide kanten van de wimper (een paar milimeter), dat in een scherp puntje uitloopt. Vooral in de binnenste ooghoek, omdat de wimpers daar eerder ophouden omdat ik er een stukje heb afgeknipt.
- Daarna doe ik nog een beetje oogschaduw op, omdat nepwimpers een rechtere 'haargrens' hebben dan echte wimpers, wat er van bovenaf nep uitzien, maar dat valt niet op als je een klein donkerder waasje met schaduw of een bruin potloodje maakt

Het kost een paar keer oefenen, maar uiteindelijk word je er steeds handiger in en ontdek je kleine trucjes. Succes!
jish is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 13:19   #10
jish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Oh ja en dan nog wat over wimperlijm: de lijm die bij de nepwimpers inzit blijft niet lang zitten en droogt hard op.
Je kan het beste witte lijm zoeken (die rubberachtig opdroogt, wat comfortabeler is aangezien doorzichtige, hard opdrogende lijm pijn kan doen na een aantal uur). De losse verpakkingen van Wimp'rs hadden vroeger altijd witte lijm, maar nu heb ik een aantal keer doorzichtige lijm gekregen toen ik die kocht. Daar heb ik nog geen oplossing op gevonden, maar soms zit daar nog steeds wel witte in (is dus een duur grapje om de goede te vinden).

Met zo'n grotere tube Wimpr-lijm doe ik meestal minstens twee maanden, dus het is het extra geld wel waard (en ook om te voorkomen dat je wimpers op een onhandig moment van je oog vallen)
jish is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik ben nieuw hier (: en heb ook een vraag kik87 Hirsutisme - Algemeen 10 27 juni 2007 15:12
Ben ook nieuw hier.... haar op jukbeen Robbie555 Hirsutisme - Algemeen 10 23 maart 2006 21:34
Nieuw en ... een vraag RJTPlomp AA - Algemeen 4 14 maart 2006 12:02
ben nieuw hier forfiwen TTM - Algemeen 2 11 januari 2005 13:35
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.