Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 april 2007, 13:47   #1
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Hellllllppppp!!!!!!

Ben momenteel weer volop bezig om mijn hoofdhaar eruit te trekken. Word er zelf echt moedeloos, boos, verdrietig en nog veel meer van.
Ik heb nu bovenop een fiks aantal plekken en plekjes en sinds een paar dagen heb ik een mega plek op mijn achterhoofd, ter hoogte van mijn oor, maar dan meer naar achteren. Het doet zeer, maar ik haal daar zulke 'lekkere' haren weg.. met van die hele lange zakjes eraan....het prikt zo lekker als ik er zachtjes aan trek...ooowwwww HELPPPPP ik wil NU gewoon stoppen...voel helemaal gladde hoofdhuid met mijn vinger.... En ik neem me elke keer voor om te stoppen... het lukt gewoon niet momenteel...GEK word ik ervan...
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 16:41   #2
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hey Moon66,

Ik herken jou verhaal, ik trek mijn wimpers en wenkbrauwen. En het voelt heerlijk als je gaat trekken zoals jij beschrijft. Maar denk na bij elk haartje die je voelt...dat je een kale lelijke plek creërt. En maak je zelf wijs dat het niet nodig is om te trekken, en niet denken van "ik ben toch begonnen dus laat ik het afmaken" of "de dwang is te sterk" dat zijn allemaal smoesjes. Denk heel goed na de volgende keer hoe je je nu voelt en dat maak je zelf wijs dat het helemaal niet nodig is.
Het is nu eenmaal gebeurt maar leer er de volgende keer van!

Succes, liefs Rainbow
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 20:59   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo Moon,

Ik hoop dat de storm een beetje geluwd is voor jou, maar ik ben bang van niet. Eenmaal je begonnen bent met trekken staat er dikwijls geen 'stop' meer op.
Bedenk dat je nu in een vicieuze cirkel verzeild geraakt bent. Je trekt omdat je jezelf zo zwak vindt, zo lelijk misschien, zo minderwaardig enz... Door te trekken wil je dat gevoel kwijt, en dat lukt je ook, voor eventjes maar, want daarna voel je je weer dubbel zo slecht. En om dat gevoel niet meer te moeten voelen ga je opnieuw trekken!
Het is nu ontzettend moeilijk om ermee te stoppen, maar de keuze is aan jou.
Ofwel trek je verder, en trek je jezelf letterlijk en figuurlijk de put in. Pas op, dit is volkomen begrijpelijk... eenmaal het hek van de dam...
Maar dan moet je dit ook accepteren als jouw bewuste keuze en achteraf niet boos worden op jezelf. Het onheil is dan geschied, jijzelf zal je weer rustig voelen en je kan opnieuw beginnen aan een trekvrije periode. Misschien heb je geleerd waarom je die terugval had en heb je ook de les onthouden zodat je de volgende keer niet meer in die valkuil trapt.
Ofwel stop je NU met trekken. Niet zo makkelijk. Dit impliceert dat je om hulp vraagt van een vriend(in) of van een hulpverlener. Ofwel ga je nu iets totaal anders doen, je zoekt een andere omgeving op waar je andere uitdagingen en impulsen ontmoet...
Ik hoop dat het je lukt, sterkte!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 21:25   #4
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Dank jullie wel voor jullie reakties. Kan nu ff niet reageren, heb m'n kleine op schoot en was even nieuwsgierig of er reakties waren. Ja dus!! Zal morgen in alle rust reageren. Thx!!
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 10:30   #5
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
goed, het is dus pas vandaag dat ik reageer.. heb het gewoon heel druk gehad. Heb gister een redelijk goeie dag gehad, niet al te veel getrokken. Besef dat de plek op mijn achterhoofd nu groot genoeg is en niet groter hoeft te worden! Maar ik heb nu bovenop weer een plekje gevonden, een heel klein pukkeltje met precies daarin een haartje. Probeer ervan af te blijven, wat redelijk lukt. Ik moet gewoon NU stoppen. Over 11 weken ongeveer ga ik op vakantie naar Spanje en dan wil ik zo graag gewoon lekker het water in kunnen duiken zonder me zorgen te maken of mijn kale plekken wel te zien zijn. Nu camoufleer ik de plekken een beetje met wat mascara wat ik dunnetjes op de plekken smeer (dan zijn ze niet zo licht want ik heb donker haar). Maar als ik ga zwemmen is het toch wel heel goed te zien. Dus NU ga ik gewoon stoppen (zei ik vol stoerheid ) Ook heb ik de laatste dagen mijn wimpers weer wat uitgedund . Daar moet ik dus ook NU vanaf gaan blijven.
NU NU NU NU ! ! ! ! ! ! ! !
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2007, 21:16   #6
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Jouw eerst post in dit topic is zoooooooo ontzettend herkenbaar Moon!
Ik lees hier nu al erg lang en ik blijf me verbazen over hoe wij ttm-ers dingen zo hetzelfde kunnen ervaren. En ben ook zo blij dat ik sinds jaren weet dat het ttm is en jullie heb gevonden en ik me niet meer 'onwijs gestoord' hoef te voelen, hihi
Wat je schrijft, de haren zijn op die ene plek zo lekker ! Zo herkebaar! en met je vinger die gladde kale huis voelen en dat gevoel wat je dan krijgt, zo ontzettend naar diep rotgevoel. Ik herken het zooo!
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 09:53   #7
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Net als Poema herken ik dit ook zo ontzettend bij mezelf.
Je trekt ze uit een bepaalde plek, omdat ze zo lekker zijn. Maar je weet ook dat dan de plek alleen maar groter wordt.
Om gek van te worden inderdaad.

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.