Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juni 2007, 23:48   #1
fluitje
Fluitje
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 7
gevolgen??

hallo mensen,
weet iemand of er gevolgen zijn van het jarenlang trekken van haren? Is het mogelijk dat de haren uiteindelijk niet meer terugkomen?
Dat heb ik namelijk een keer op tv gehoord.
groetjes Fluitje
fluitje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2007, 21:32   #2
machteld
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Berichten: 5
ik trek al 30 jaar mijn wimpers en ze komen nog steeds terug, alleen wel veel dunner en lichter, maar ja, als ze een poosje blijven staan, laat ik ze verven, wat dan weer een stok achter de deur is om ze niet te trekken, want dan valt het weer meer op. Maar weggebleven zijn ze dus niet.
machteld is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 08:05   #3
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Vroeger trok ik ook wimpers en nu heb ik kortere en minder wimpers dan voordat ik ze plukte. Nu trek ik nog hoofdhaar en het duurt steeds langer vooraleer er haar terugkomt, het wordt bij mij ook altijd dunner en lichter zoals Machteld zegt. Ook krijgt het een andere structuur: heel krullerig. Ik epileer ook al lang mijn wenkbrauwen en ik merk dat in vergelijking met in het begin, veel haartjes gewoon niet meer terugkomen. Dus volgens mij klopt het wel. Misschien scheelt het ook van het soort haartjes, of verschilt het gewoon van persoon tot persoon.
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 09:15   #4
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Ik trek mijn wimpers al vanaf mijn 11/12e jaar. En mijn hoofdhaar al 8 jaar. Bij mij komen de haren gewoon weer allemaal terug. Mijn wenkbrauwen epileer ik ook al heel lang,maar op de 'normale'manier en niet de dwangmatige. Ook daar komen de haartjes allemaal weer gewoon terug.
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2007, 23:17   #5
Hezze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 3
Ik trek al 27 jaar haren, en ze komen wel terug, maar het duurt langer.
De plekken die ik het meest bezocht met mijn vingers, daar zitten nu ook de meeste GRIJZE haren.
Gisteren heb ik mij voor de 2e keer in me leven helemaal glad geschoren, dit geeft een enorme rust.

Succes
Hezze is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2007, 19:36   #6
heather
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 18
wenkbrauwen

Bij mij komen mijn wenkbrauwen zéér licht terug. En tussen mijn haren zitten vele grijze, door de korstjes te pulken. De pigmenten verdwijnen immers na een tijdje, maar de haren komen wel terug.
heather is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2007, 14:13   #7
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
In tegenstelling tot vorige reacties, merk ik dat mijn terugkomende haren veel dikker en steviger zijn. Hierdoor zijn ze voor mij veel aantrekkelijker om er weer uit te trekken

Het is net als baardharen, hoe vaker je je scheert, hoe dikker ze worden.
Vreemd ....
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2007, 14:48   #8
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
En ineens komt 'Stefke' hier uit het niets opgedoken... . Een nieuwe en een man, dat is interessant... je mag gerust een nieuwe thread beginnen om jezelf voor te stellen hoor!

Wat de haren betreft; ik trek nu ongeveer 35 jaar (alleen hoofdharen). In vergelijking met vroeger trek ik véééééél minder, de meeste dagen trekvrij, af en toe (nog iets te veel naar mijn goesting) nog eens een terugval of wat 'gewoonte'-haren (zo van 'oeps', had het niet gemerkt...) maar... de haren komen NIET allemaal meer terug. De meest favoriete plaatsen zijn zo dun behaard dat de hoofdhuid daar ALTIJD zichtbaar is.
Ondertussen heb ik (en ook anderen) dit aanvaard. Zo ben ik nu eenmaal; Daniëla, met weinig haar, punt. Dit is een erfenis uit mijn verleden, uit de tijd dat ik dag en nacht trances had, uit de periode dat ik huilend ging slapen en huilend wakker werd, uit de tijd dat ik dit grote geheim angstvallig voor iedereen verborgen hield. Ik ben blij dat die tijd voorbij is, dat het taboe een beetje wordt doorbroken... maar er is nog veel werk!
Liefs
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gevolgen van scheren Karimo Overige (haar)discussies - Algemeen 10 6 oktober 2007 02:33
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Eventuele gevolgen dutasteride gebruik? Sjakie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 10 januari 2003 07:39
schadelijke gevolgen duta vs fina op lange termijn rax Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 december 2002 12:46
gevolgen voor je haargroei Diana Hirsutisme - Algemeen 1 8 september 2002 19:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.