Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 oktober 2007, 08:55   #1
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Ben ik weer eens!

Ja, na bijna 4 maanden niet hier op het forum te zijn geweest heb ik toch de stoute schoenen maar weer eens aangetrokken om weer eens een kijkje te komen nemen. Het ging een poosje goed met me, inmiddels op vakantie geweest en het trekken was echt heel weinig. Heb me niet hoeven schamen in het zwembad, vooral omdat ik de plekken die ik toen had redelijk kon camoufleren met het smeren van waterproof mascara. Nu de laatste paar weken begint het weer steeds erger te worden. Heb weer een aantal kale plekken boven op mijn koppie en mijn wimpers zijn erg dunnetjes. Ik heb zelf het idee, dat als ik veel ermee bezig ben, dus ook veel hier op het forum lees, dat ik dan meer trek. Heb er bewust voor gekozen om een paar maanden niet hier te komen. Maar ik gá er weer voor!!!! Het moet toch een kéér stoppen!!!!!!!!!!! Ik moet het toch kunnen?????????????? Wat héb je d'r nou eigenlijk aan om "het grootste zakje" eruit te trekken??????? :p Wát een bezigheid... zonde van mijn tijd............
Tja.. dat is dus hoe ik mezelf probeer duidelijk te maken wat ik nou eigenlijk met mezelf doe. Denken jullie ook wel eens op die manier????
Nou succes in ieder geval voor iedereen!!!!!!! En heeeeeeeel veel sterkte!!!!!!!!!!
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2007, 09:13   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Tja, ik denk dat we allemaal wel eens op die manier denken...
't Is ook allemaal zo zonde van de tijd, de mooie haren, ons zelfbeeld en die energie die we er in stoppen. Maar blijf geloven dat het kan! Blijf geloven in je eigen krachten en haal het beste in jezelf naar boven!
Succes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2007, 02:41   #3
marouscha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 7
Ik ben hier nieuw, heb vannacht voor het eerst deze site ontdekt, en ik heb het idee dat ik zo een beetje de oudste ben.
Ik ben geboren in 1950 dus al bijna 58 jaar, en heb vanaf ongeveer mijn 15e jaar, dus inmiddels is dat alweer 43 jaar terug het haar van mijn wenkbrauwen eruit getrokken. Dit is nooit meer overgegaan, met tussenpozen laat ik het met rust en zie dan dat er toch weer kleine haartjes terugkomen.
Hoe dit alles is veroorzaakt, deze hele rare gewoonte, ik heb geen idee. Ik weet wel dat het bij mij nooit is overgegaan.
Gelukkig blijft het bij mijn wenkbrauwen en nooit mijn hoofhaar, hoewel ik daar nu weer een ander probleem mee heb.
Ik denk zelf dat alles te maken heeft met een enorm gevoel van onzekerheid over jezelf en een heel laag zelfbeeld.
Tot zover wil het hier even bij laten.
marouscha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 14:48   #4
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Moon66, ik heb ook lang op die manier gedacht, maar ik heb gemerkt dat het juist beter gaat als je stopt met jezelf de schuld te geven, met proberen 'sterk' te zijn, met proberen jezelf te overtuigen.
Accepteer het, realiseer je dat het de ziekte is die het doet, en niet jij. Als je namelijk van dat schuldgevoel af bent, en niet meer constant aan het vechten bent, geeft je dat veel rust. En dus... ga je minder plukken. Misschien in eerste instantie niet, maar op den duur zeker wel. Tenminste, zo werkt het bij mij.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 19:42   #5
marouscha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 7
het stopt niet, het stopt nooit!!! ik ben er 43 jaar het slachtoffer van , van deze achterlijke gewoonte en WAAROM????
Weet jij het? ik niet in ieder geval word er doodmoe van
marouscha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2007, 09:11   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ik vind het heel jammer dat jij jezelf een 'slachtoffer' vindt... maar begrijp je reactie wel. Alleen hoop ik dat er toch dagen in je leven zijn waarop je deze visie een beetje kan relativeren. Het zou zonde zijn om jezelf als persoon zo neer te halen. Jij hebt vast wel wat meer te bieden, niet??
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
daar gaan we weer! leentje AA - Algemeen 6 4 juni 2006 00:01
moeder, weer Nerakje TTM - Algemeen 3 30 augustus 2005 18:01
Ik waai ook weer eens even binnen Hellen Haarproblemen bij vrouwen 34 13 augustus 2005 13:57
Weer terug bij af :( sissey TTM - Algemeen 9 1 oktober 2004 22:13
Het is weer mis! Kaantje TTM - Algemeen 3 7 februari 2004 07:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.