Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 april 2017, 23:23   #1
Fritsel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Supplementen

Beste leden graag zou ik willen weten wat jullie aanraden om te gebruiken tegen haaruitval en om het haar gezond te maken. Hierbij bedoel ik geen middelen zoals minox en finasteride maar doel ik meer op vitamines, aminozuren, eiwitten ect. Ik heb uiteraard al veel info opgedaan op het forum maar zou graag willen weten wat jullie allemaal aanraden en waar je ook echt wat van zou kunnen merken. En nee ik verwacht geen wonderen
Zie dingen als biotine en msm, visolie? enz voorbijkomen maar weet niet waar ik goed aan doe om te gaan proberen en wat wel en niet samen kan en de hoeveelheden. Op dit moment slik ik de foligain haargroei capsules weet niet of dit goed is? Of dat ik beter losse supplementen kan kopen?
Mijn dank is groot!
Fritsel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 09:20   #2
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Gewoon los kopen...

MSM (minimaal 5 gram), Biotine (minimaal 5000iu), Vitamine K, Tocotrienol (toco-sorb).
Maar misschien nog wel belangrijker: Multi anti-oxidant en Multi-mineralen.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 15:59   #3
Fritsel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Kan ik deze producten het beste bij de tuinen kopen?
En gewoon van alles de de aanbevolen hoeveelheid aanhouden? En kan je deze supplementen elke dag gezamenlijk nemen? Mvg
Fritsel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 16:59   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Supplementen kosten klauwen vol met geld en er is weinig tot geen evidence voor wat betreft de effectiviteit. Vrijwel niemand met normale voeding heeft een tekort aan deze vitaminen en mineralen. Het overschot kan toxisch zijn en wordt uitgeplast door de nieren of opgeslagen in je vetten. Als jullie interesse hebben kan ik deze week wat artikelen posten over de risico's van supplementen. Uiteraard weet ik dat Fina en Minox ook bijwerkingen hebben, maar daar is de werkzaamheid wel aangetoond.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 11:56   #5
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
Dag Nicolaasdk:
Heb hier zeker interesse in als je hierover enkele artikelen hebt!

@ Haircoach: kan je deze supplementen allemaal in het kruidvat kopen? Ben daar onlangs geweest en vond er enkel een potje pillen voor Zink en Biotine.. Ik dacht dat ze daar ook MSM verkochten?

Kan je een winkel in Belgie aanraden die verschillende van deze supplementen aanbied?
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 11:59   #6
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fritsel Bekijk bericht
Kan ik deze producten het beste bij de tuinen kopen?
En gewoon van alles de de aanbevolen hoeveelheid aanhouden? En kan je deze supplementen elke dag gezamenlijk nemen? Mvg
Bij een te hoge dosering kan dit effect hebben op de gezondheid. Teveel is zelden goed! Overigens supplementen hebben bijna geen effect op AGA.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 18:37   #7
Fritsel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 14
Geslacht:
De vraag is ook meer bedoeld voor de gezondheid/conditie van het haar. En ben ook niet van plan 100 pillen per dag te gaan slikken.
Fritsel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 23:08   #8
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Voedingssupplementen kun je wel gebruiken als je ze ook wel matigt, maar neem ze dan tijdens een maaltijd en eet vooral gezond. Dat hoeft idd geen cocktail aan supplementen te zijn

Bijvoorbeeld, eet je een lekkere maaltijd met pasta, groentes en fruit en met een lekkere haring of stuk makreel erbij. En halverwege de maaltijd drink je dan (1 of 2) supplementen weg, gewoon ter aanvulling.. een haargroei capsule en/ of een MSM pil tussen de maaltijd door. Zo zitten ze middenin je gevulde maag en neemt het systeem van jou lichaam deze op.

Daarbij gewoon gezond en relaxt leven. Misschien een keer in de week sporten, ik doe bijvoorbeeld turnen, en af en toe een lekker wandeling plannen, fietsen, baantjes trekken. Hoeft niet zo fanatiek, maar maak er wat van. En ja, liefst niet roken, drugs en matigen met drank.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 22 april 2017 om 23:13
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.