Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2007, 09:58   #1
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Dermatologen in Belgie

Hallo!

Ik ben onder behandeling van een dermatoloog in Nederland voor AGA, maar ik ervaar dat ondanks de goede kennis van AGA deze dermatoloog geen tijd heeft voor mijn vragen. Ik ben onlangs begonnen met minxodil op aanraden van deze dermatoloog en ervaar bijwerkingen of allergie. Maar een nieuwe afspraak kost 4 maanden en mail en telefoon wordt niet op gereageerd. Mijn behandelend arts behandelt mij dus niet. Ondertussen heb ik vreselijke haaruitval gekregen na 2 weken Minox 5% en moest ik wel stoppen ermee. Maar de haaruitval blijft en ik weet niet wat te doen.

De bijwerking is overigens een warm gevoel 'onder de huid' alsof je tijgerbalsem hebt opgedaan. Dit duurt enige uren. Het lijkt erop dat 2% dit ook doet (ik test het nu op mijn arm elke dag). Geen idee of dit goed is, een bijwerking is of allergie. Een afspraak met een allergoloog duurt ook weer 2,5 maanden.

Ik zou ontzettend graag weten of je als Nederlander makkelijk een afspraak kan maken met een goede dermatoloog in Belgie. Weten jullie een dermatoloog met verstand van AGA in Belgie? (graag naam en kliniek of ziekenhuis, plaats).

Ik zou jullie heel erg dankbaar zijn.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 21:35   #2
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
Hai,

Een shed de eerste maanden bij minoxidil is heel normaal, hoor.
Sommigen hebben het, anderen niet. Zelf heb ik het ook af en toe gehad de eerste maanden. IK dacht soms zelfs te stoppen, maar heb volgehouden. Ik hoor zelfs dat als je begint te shedden ervan, het een teken is dat het aanslaat en dat er dus beterschap in zicht is. Zelf zou ik mijn minoxidil niet meer willen opgeven.

Het warme gevoel dat je hebt, ervoer ik ook een beetje in het begin. Maar bij mij was het wel een heel subtiel gevoel. Nu heb ik dat niet meer. Misschien maakt het verschil hoe je het aanbrengt? Ik merk dat met de druppelaar meer voel dan als ik het spuit.

Ik woon in België, en qua dermatologen zijn zij bekend voor hun haarkennis: Veronique Meuleman (www.drmeuleman.be) en Jozef De Weerd (Dermatologie UZ Gent). Ik moet wel zeggen dat ik Meuleman ooit gesproken heb aan de telefoon. Ze is wel op de hoogte van nieuwe dingen, maar aan bvb Avodart waagt ze zich niet. Bij De Weerd ben ik zelf ooit geweest, maar hij had het alleen over minoxidil, en die gebruikte ik toen al. Avodart vond-ie niet zo'n goed idee, zelfs finasteride niet.
Ervoor heb ik meerdere dermatologen van het universitair ziekenhuis in Leuven geconsulteerd. Ik vond ze enorm onwetend, om eerlijk te zijn. Ze hebben niet eens naar mijn hormonen gekeken, alleen wat naar mijn haar en hoppa: diagnose stress. Heb daardoor heel veel kostbare tijd verloren.

Zelf ga ik liever bij een endocrinoloog, omdat ik pcos heb. Ik merk daar ook meer know how.

Succes!

Charlotte
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride...hoe kom je eraan... in BELGIE !! davidxswitch Medicijnen/haargroeimiddelen 24 30 maart 2017 00:18
Dermatologen in BELGIË? koppiekoppie AGA - Algemeen 10 18 april 2007 14:30
zijn er hier jongens of meisjes van België tinny AA bij kinderen 14 16 mei 2005 22:43
Propecia in België Joe1982 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 13 januari 2004 21:54
Eerste berichtje ... uit België karin_68 TTM - Algemeen 19 6 maart 2002 23:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.